JÁ JSEM

Moderátor: rafael

Re: JÁ JSEM

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 03. dub 2014 12:13:52

nop píše:
Návštěvník píše:
svoje negativní sklony odmítá jako hříšné

tj. cítí se provinilý, kdykoliv si něco takového u sebe uvědomí.
A protože to nechce mít, nechce být takový "špatný", odmítnutím se to odsune z dohledu vědomí - potlačí se to....

A co kdyby to neodsunul a použil starou osvědčenou praxi - jít to vypreparovat s někým? Muži s farářem, ženy s přítelkyní (to byl žert).
Jeden příklad- případ:
Žena se zpovídá a neví, jestli má hřích nebo nemá.
Farář ji vlídně poradí, aby to popsala.
"Když jsem před zrcadlem, někdy si říkám, že jsem velmi krásná, a že jsem nejkrásnější, nejde o pýchu?"
Kněz: "nebojte se, to není hřích, ale jenom omyl".

A žena se bude napříště ještě víc utvrzovat v přesvědčení, že je krásná. Když ji farář tak ponížil.
Návštěvník
 

Re: JÁ JSEM

Nový příspěvekod ztracený případ » čtv 03. dub 2014 12:27:02

armin píše:Kdo rozlišuje žádoucí a nežádoucí a podle čeho?

Přece Tvoje přirozenost. Někde jsi párkrát zopakoval docela moudrou věc, té přirozenosti nepřekážet.
Přirozeně je preferované žádoucí, před nežádoucím.
ztracený případ
 

Re: JÁ JSEM

Nový příspěvekod nop » čtv 03. dub 2014 12:37:55

Návštěvník píše:
nop píše:
Návštěvník píše:...
tj. cítí se provinilý, kdykoliv si něco takového u sebe uvědomí. ..

...Žena se zpovídá a neví, jestli má hřích nebo nemá.
..."Když jsem před zrcadlem, někdy si říkám, že jsem velmi krásná, a že jsem nejkrásnější, nejde o pýchu?"
Kněz: "nebojte se, to není hřích, ale jenom omyl".

A žena se bude napříště ještě víc utvrzovat v přesvědčení, že je krásná. Když ji farář tak ponížil.

Můžeme si ovšem říkat různé opačnosti. Co když ji zachráil před matoucím pocitem hříšnosti a vrátil jí tím jistotu a moci stát pevně na zemi a tudíž i radost ze života bez obav?
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: JÁ JSEM

Nový příspěvekod Alaja » čtv 03. dub 2014 12:53:37

nop píše:Můžeme si ovšem říkat různé opačnosti. Co když ji zachráil před matoucím pocitem hříšnosti a vrátil jí tím jistotu a moci stát pevně na zemi a tudíž i radost ze života bez obav?

Vtipů o zpovědnících a vzpovídajích se, je na internetu hodně a nemám pocit, že by sloužily k napravování hříšníků. :(
Alaja
 
Příspěvky: 321
Registrován: ned 20. říj 2013 0:50:36

Re: JÁ JSEM

Nový příspěvekod nop » čtv 03. dub 2014 13:07:13

Alaja píše:
nop píše:Můžeme si ovšem říkat různé opačnosti. Co když ji zachráil před matoucím pocitem hříšnosti a vrátil jí tím jistotu a moci stát pevně na zemi a tudíž i radost ze života bez obav?

Vtipů o zpovědnících a vzpovídajích se, je na internetu hodně a nemám pocit, že by sloužily k napravování hříšníků. :(

"že by sloužily", že by ty zpovědi sloužily, nebo že by ty vtipy sloužily ?
Ale je jisté, že se alespoň nezametá pod kobrec, je to umývání [vědomí, psychiky, srdce a duše]
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: JÁ JSEM

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 03. dub 2014 13:09:08

Co když ji zachráil před matoucím pocitem hříšnosti a vrátil jí tím jistotu a moci stát pevně na zemi a tudíž i radost ze života bez obav?

Musela by být svatá, kdyby se po jeho tvrdé diagnóze necítila špatně.

Kdepak radost ze života bez obav!

Taková reakce od člověka, kterého si váží, buď posílí její pocit viny a vlastní špatnosti, nebo ji napadne, že pan farář asi těmhle věcem moc nerozumí a že přes to, co si on myslí, je hezká, a posílí se její pýcha.

Skutečná sebeúcta má v sobě přirozenou pokoru. Nastává postupně, jak slábnou pocity viny i domýšlivosti. Člověk tak přestává mít potřebu se pořád porovnávat s druhými, být pyšný a zároveň očekávat potvrzení vlastní hodnoty od jiných lidí.
Návštěvník
 

Re: JÁ JSEM

Nový příspěvekod Alaja » čtv 03. dub 2014 13:31:44

nop píše:
Alaja píše:
nop píše:Můžeme si ovšem říkat různé opačnosti. Co když ji zachráil před matoucím pocitem hříšnosti a vrátil jí tím jistotu a moci stát pevně na zemi a tudíž i radost ze života bez obav?

Vtipů o zpovědnících a vzpovídajích se, je na internetu hodně a nemám pocit, že by sloužily k napravování hříšníků. :(

"že by sloužily", že by ty zpovědi sloužily, nebo že by ty vtipy sloužily ?
Ale je jisté, že se alespoň nezametá pod kobrec, je to umývání [vědomí, psychiky, srdce a duše]

Zajímavé, myslet si o někom, že je krásný, hříšné není, ale když si někdo o sobě myslí, že je krásný, tak to hříšné je.
Když budou muži z celé vesnice o jedné ženě říkat, že je krásná, tak nehřeší. Hřeší jen žena, která jim tu lež uvěří. :crazy:
Alaja
 
Příspěvky: 321
Registrován: ned 20. říj 2013 0:50:36

Re: JÁ JSEM

Nový příspěvekod nop » čtv 03. dub 2014 13:54:50

Návštěvník píše:
Co když ji zachráil před matoucím pocitem hříšnosti a vrátil jí tím jistotu a moci stát pevně na zemi a tudíž i radost ze života bez obav?

Musela by být svatá, kdyby se po jeho tvrdé diagnóze necítila špatně.
Kdepak radost ze života bez obav!
Taková reakce od člověka, kterého si váží, buď posílí její pocit viny a vlastní špatnosti, nebo ji napadne, že pan farář asi těmhle věcem moc nerozumí a že přes to, co si on myslí, je hezká, a posílí se její pýcha.
Skutečná sebeúcta má v sobě přirozenou pokoru. Nastává postupně, jak slábnou pocity viny i domýšlivosti. Člověk tak přestává mít potřebu se pořád porovnávat s druhými, být pyšný a zároveň očekávat potvrzení vlastní hodnoty od jiných lidí.

Asi nebereš do úvahy, že se někomu (anonymnímu autorovi vtipu) podařilo vymyslet vtip pro pobavení.
A bojíš se za ni co kdyby to dopadlo špatně? (posílí se její pocit viny, pýcha).
Vtipy jsou pro zasmání, i když je možné vybudovat i celou soustavu pouček.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: JÁ JSEM

Nový příspěvekod nop » čtv 03. dub 2014 14:00:46

Alaja píše:
nop píše:
Alaja píše:....
Vtipů o zpovědnících a vzpovídajích se, je na internetu hodně a nemám pocit, že by sloužily k napravování hříšníků. :(

"že by sloužily", že by ty zpovědi sloužily, nebo že by ty vtipy sloužily ?
Ale je jisté, že se alespoň nezametá pod kobrec, je to umývání [vědomí, psychiky, srdce a duše]

Zajímavé, myslet si o někom, že je krásný, hříšné není, ale když si někdo o sobě myslí, že je krásný, tak to hříšné je.
Když budou muži z celé vesnice o jedné ženě říkat, že je krásná, tak nehřeší. Hřeší jen žena, která jim tu lež uvěří. :crazy:

Když už to bereme vážně: ona si nemyslela hned, že je pyšná, jen se obávala, jestli by nemohla v tom být pýcha.
A žena, která lidem uvěří lež, ta myslím nehřeší, protože to věřila ve víře, v důvěře, že oni mluví pravdu.
Také nikoliv, že "když si někdo o sobě myslí, že je krásný, tak to hříšné je,", protože se třeba jí může podařit objektivně zjistit, že jsem krásná a objektivní zhodnocení přece není hřích, ale poznání.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: JÁ JSEM

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 03. dub 2014 14:24:48

nop píše:
Návštěvník píše:
Co když ji zachráil před matoucím pocitem hříšnosti a vrátil jí tím jistotu a moci stát pevně na zemi a tudíž i radost ze života bez obav?

Musela by být svatá, kdyby se po jeho tvrdé diagnóze necítila špatně.
Kdepak radost ze života bez obav!

Taková reakce od člověka, kterého si váží, buď posílí její pocit viny a vlastní špatnosti, nebo ji napadne, že pan farář asi těmhle věcem moc nerozumí a že přes to, co si on myslí, je hezká, a posílí se její pýcha.

Skutečná sebeúcta má v sobě přirozenou pokoru. Nastává postupně, jak slábnou pocity viny i domýšlivosti. Člověk tak přestává mít potřebu se pořád porovnávat s druhými, být pyšný a zároveň očekávat potvrzení vlastní hodnoty od jiných lidí.

A bojíš se za ni co kdyby to dopadlo špatně? (posílí se její pocit viny, pýcha).

Když dobře poznáváš, jak funguje lidská psychika, jakými zákonitostmi se řídí a jaké příčiny vedou k jim odpovídajícím důsledkům, přestaneš do argumentace druhých promítat pocity strachu, které ty sám předpokládáš.

:)
Návštěvník
 

Re: JÁ JSEM

Nový příspěvekod nop » čtv 03. dub 2014 15:23:37

Návštěvník píše:
nop píše:
Návštěvník píše:....
Musela by být svatá, kdyby se po jeho tvrdé diagnóze necítila špatně.
....Taková reakce od člověka, kterého si váží, buď posílí její pocit viny a vlastní špatnosti, nebo ji napadne, že pan farář asi těmhle věcem moc nerozumí a že přes to, co si on myslí, je hezká, a posílí se její pýcha....

A bojíš se za ni co kdyby to dopadlo špatně? (posílí se její pocit viny, pýcha).

Když dobře poznáváš, jak funguje lidská psychika, jakými zákonitostmi se řídí a jaké příčiny vedou k jim odpovídajícím důsledkům, přestaneš do argumentace druhých promítat pocity strachu, které ty sám předpokládáš. :)

Ty se tedy nebojíš zlého konce pro ni, ale předpokládáš to:
buď posílí její pocit viny a vlastní špatnosti, nebo...přes to...posílí se její pýcha..
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: JÁ JSEM

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 03. dub 2014 15:35:36

To není zlý konec, nope. Je to vývojový stupeň lidí, kteří nevidí stavy své mysli, svoje pocity jako něco, co se v dané situaci zákonitě děje.
Vnímají jen svoje představy o tom, co cítí: že je to záslužné, nebo naopak hříšné. A na tohle převzaté hodnocení pak zareagují.

To je utrpení duality, která vzniká chtěním něčeho a odmítáním něčeho jiného - podle toho, jestli to ohodnotíme kladně, nebo záporně.

Přitom teprve když jsi ochotný přijímat sebe sama plně, takového, jaký právě jsi, se všemi chybami, vzniká šance, že začne docházet k ubývání tzv. "hříšných" sklonů, které se do té doby musely držet na uzdě.
Návštěvník
 

Re: JÁ JSEM

Nový příspěvekod rafael » čtv 03. dub 2014 16:17:42

vostalpetr píše:
armin píše :

Vše se odehrává "ve vědomí" . Všechny záře, realizace, pozorování, iluze, stavy atd. zkrátka všechny projevy
Vědomí samo nemá žádné přívlastky ani omezení, nemůže být objektem pozorování ani nic nedělá ani se neprojevuje ani neprochází nějakými stavy (nerealizuje, nepozoruje, nezáří atd.)
Vědomí samo o sobě neexistuje, je jen jedním z aspektů Skutečnosti, tedy toho, co je.

Pokud vědomí přisuzujeme nějaké jiné vlastnosti či stavy, než je aspekt "vědomosti", pak už mluvíme jen o nějakých představách, sebeprojekcích, konceptech, které označujeme pojmem vědomí (podle toho jak se nám to zrovna líbí, nebo hodí)


Pravda je před svědkem – pozorovatelem

Otázka: Je Já pouze svědkem (sákšimátra)?

Bhagavan: Pojem „svědek – pozorovatel“ je vhodný, když je zde objekt k pozorování. Pak je to dualita. Pravda leží za touto dvojicí. V mantře sákši čéta kévala nirgunaša, slovo sákši (svědek) musí být chápáno jako sannidhi (vědomá přítomnost), bez které nemůže nic dalšího existovat. Všimni si, jak je slunce nezbytné pro denní činnosti. Přesto ale není součástí dění světa – to však bez slunce nemůže existovat. Slunce je svědek činností. Podobně to je s Já.

Když hovoříme o „svědku – pozorovateli“, nesmí to vést k představě, že zde existuje pozorovatel, a něco odděleného od něj, co pozorovatel pozoruje. „Svědek“ ve skutečnosti označuje světlo, které osvěcuje pozorovatele, pozorované a proces pozorování. Před, během i po objevení se trojice pozorovatel – pozorované – pozorování, existuje osvícení. Pouze ono vždy existuje.

Den za dnem s Bhagavanem, 18. července 1946.

‎----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Komentář:

Vědomí existuje nezávisle na čemkoliv, co si uvědomuje. Je existencí samo o sobě – prvotním principem, bez kterého neexistuje nic ostatního. Aby něco mohlo existovat, musí si to vědomí uvědomovat. To, zda si něco současně uvědomujeme, nebo vnímáme pomocí mysli a smyslů, neovlivňuje samo vědomí, které propůjčuje svou duchovní moc k činnostem. Vědomí, kterým podstatně jsme a jenž je Já, existuje a je možné si jej uvědomovat i bez konkrétního pozorování. Tato základní rozlišená trojice – triputis pozorovatel – pozorování – pozorované, je zevním rozvinutím původních božských sil – mohutností vědomí, které kašmírský šivaismus nazývá iččhá šakti (síla vůle – touhy), džňána šakti (síla poznání – poznávání) a krijá šakti (síla tvoření – projevování). Objevení se pozorovatele je projevem boží vůle či touhy. Pozorování je následným rozvinutím vůle – touhy něco poznávat. Pozorované je konečným projevem – rozvinutím či odhalením touhy – vůle něco poznávat do podoby poznávaného – pozorované zkušenosti objektu. Tyto tři základní síly moci vědomí spočívají ve svém neprojeveném nerozlišeném božském stavu v samotném vědomí – jeho neprojevené duchovní moci. Ve svém božském stavu je iččhá šakti svobodnou boží Vůlí, džňána šakti je Poznáním a krijá šakti je tvořivou Mocí.

Tyto tři základní síly symbolicky znázorňuje Šivův trojzubec, který je základním atributem Šivy znázorněného jako jogína. Podobný obraz můžeme vidět u Neptuna či Poseidona – „vládců moří“, jak je známe z řecké a římské mytologie. Obě tato božstva symbolizovala samo vědomí a jeho moc rozvinutí do podoby pozorovatele – pozorování – pozorovaného.

Já, jako ryzí sebe si vědomé vědomí, zahrnuje celou rozlišenou zkušenostní trojici pozorovatel – pozorování – pozorované, a současně není ani jedním z těchto tří rozlišených aspektů naší zkušenosti. Proto často hovoříme o absolutním Pozorovateli, který je Světlem. Světlo neoznačuje nic jiného, než samo ryzí vědomí, které osvěcuje vše, co si v sobě uvědomuje, vše, co pozoruje. Jiné Světlo než samo vědomí neexistuje. Já je tedy vždy přítomno ještě před rozvinutím síly vůle nebo touhy cokoliv poznávat, a tak pozorovat – je na konkrétním pozorování zcela nezávislé. Já – Světlo ryzího vědomí je před samotným mechanismem pozornosti – tedy věnování či soustředění pozornosti k čemukoliv pozorovanému. Sannidhi je vědomá přítomnost či zkrátka „sebe-vědomí“ nebo „uvědomění sebe sama – své přítomnosti“. To je ve skutečnosti cíl, kam musíme obrátit své uvědomování neboli rozlišující moc naší pozornosti, abychom dosáhli uvědomění v Já, které je přítomno, ať již je přítomna zkušenostní trojice pozorovatel – pozorování – pozorované, nebo tato základní trojice sil Já spočívá ve svém božském stavu.

V tradiční praxi meditační řady na rozlišujícího se pozorovatele, jak ji uvádí advaita, Šankara nebo šivaismus a kterou provádíme na našich seminářích, využíváme specifické soustředěné pozorování pouze k dosažení potřebného soustředění toku pozornosti, abychom v naší zkušenosti získali prostor pro zachycení a rozpoznání právě vědomé přítomnosti – sannidhi, rozlišené od celé zkušenostní trojice pozorovatel – pozorování – pozorované, jak o tom hovoří Ramana Maháriši; tedy sebe si uvědomujícího – vědomého pozorovatele, jehož ryzím základem, prostého veškerého pozorování a pozorovaného, je ryzí vědomí samo – ryzí Světlo – Já.

Já je absolutním Pozorovatelem, který má povahu neomezeného prostoru – pole vědomí (čitákáša), které si v sobě a ze sebe uvědomuje a v sobě zahrnuje pozorované zkušenosti i vlastní pozorování daného pozorovatele, jenž jsou zevním rozvinutím – projevením původních neprojevených potenciálních božských sil Vůle – Poznání – Tvoření.

http://www.jirivacek.cz/index.php?optio ... &Itemid=76


božské JÁ (dle vacka vědomí) vidí konající ego které tvoří myšlenky, život a karmu.. pokud sme za egem kdy vnímáme ego které koná spalujeme tou vnitřní pozorností (božské JÁ, dle vacka vědomí) ego, karmu, myšlenky a veškeré konání, připoutanosti, prostě všechny výtvory ega a jeho následky..
Uživatelský avatar
rafael
 
Příspěvky: 562
Registrován: stř 02. led 2013 14:13:54

Re: JÁ JSEM

Nový příspěvekod vostalpetr » čtv 03. dub 2014 17:57:06

Ego rozpouští síla Já,
a síla Já je Uni. vědomí,
to vytvořilo ego a to ho také rozpustí

a to uni. vedomí je pak vyjádřeno tím nek. prostorem :

Já je absolutním Pozorovatelem, který má povahu neomezeného prostoru – pole vědomí (čitákáša), které si v sobě a ze sebe uvědomuje a v sobě zahrnuje pozorované zkušenosti i vlastní pozorování daného pozorovatele, jenž jsou zevním rozvinutím – projevením původních neprojevených potenciálních božských sil Vůle – Poznání – Tvoření.
Kdysi jsem měl spoustu chyb, ale nyní jsem naprosto dokonalý!
vostalpetr
 
Příspěvky: 381
Registrován: ned 16. říj 2011 1:17:38

Re: JÁ JSEM

Nový příspěvekod nop » čtv 03. dub 2014 20:46:07

Parazit kokcidie parazituje na inteligenci a vůli.
Článek z časopisu Psychologie z 1. dubna. Jen doufám, že to není aprílový žert

Inteligenci způsobuje parazit
Jan Majer , Mindlab 1. dubna

Vědci objevili jednobuněčný organismus, který parazituje na lidském těle a do značné míry ovládá naše vědomí a pravděpodobně i část nevědomí. Prvoka nejprve považovali za neškodného "hosta" lidského organismu, nyní přicházejí se znepokojivými závěry.
Na možnost, že inteligence druhu homo sapiens souvisí s parazitální mutací, upozornila loni na podzim neurovědkyně April Ripleyová, působící v londýnském Institutu kognitivních neurověd. Postřeh Ripleyové, publikovaný v britském odborném časopise The Psychologist, tehdy vědci odmítli. Její nadřízení označili v následujícím vydání její úvahu za "bizarní hříčku". Nyní však Ripleyová nabídla důkazy, které budou v dubnu publikovat přední vědecká periodika již jako ověřená fakta.
Rozum jako nemoc
Tým vedený Ripleyovou zkoumal chování fascinujícího parazitického prvoka toxoplasma gondii, způsobujícího onemocnění toxoplasmózou. Ta ovlivňuje činnost lidského mozku a vyvolává změny chování (zpomalení reakcí, zvýšení agresivity, egoismu a vztahovačnosti, poruchy v komunikaci, snížení pudu sebezáchovy), ale také mění vzhled postiženého (hostitelé jsou vyšší, mají atraktivnější tvář, mužům řídnou vlasy).
Zatímco toxoplasmózu i její vliv na naše chování věda v posledních desetiletích prozkoumala velmi podrobně, v lidském těle se nachází kokcidie s velmi podobnými projevy. "Ta jako by pro nás vědce a naše přístroje byla doposud neviditelná," upozornila Ripleyová.
Záhadnou "neviditelnost" vysvětluje tím, že parazit, pro kterého vědci dosud nemají jméno, sám určuje, co je člověk schopen vnímat a co ne. "Jednoduše nechtěl, abychom o něm věděli a zkoumali ho," vysvětluje badatelka. Někteří vědci již nyní navrhují, aby byl nově objevený organismus pojmenován právě po ní.
Dopad objevu je zatím i pro vědce nepředstavitelný a otázky, které přináší, jsou děsivé:
• Je všechno, co děláme, jen plněním nám neznámého plánu jiného živočišného druhu?
• Je všechno, na co myslíme, jen jakási "hra na myšlení", která nás má při plnění úkolů zabavit?
Konec psychologie
Co tedy v tuto chvíli víme? Akcelerovaná evoluce druhu homo sapiens byla ve skutečnosti pandemií, která náš druh zbavila přinejmenším části svobodné vůle. Vyčlenění člověka ze zbytku živočišné říše díky "inteligenci" způsobila vícehostitelské kokcidie, která parazituje v buňkách člověka i zvířat. Jejím definitivním hostitelem je člověk, mezihostitelem se však může stát většina teplokrevných živočichů. V těch však přežívají v "zapouzdřeném" stavu - pouze čekají, až je člověk pozře ve formě potravy.
Podle všeho bude nutné přehodnotit téměř vše, co o lidské mysli víme. Ve světle nových zjištění například výše IQ ve skutečnosti vyjadřuje pouze míru napadení organismu parazitem. "Vyšší hodnoty emočního kvocientu EQ pak vypovídají o vyšší úrovni organizovanosti a komunikace mezi koloniemi kokcidie v lidském těle," vysvětluje Ripleyová.
Objev bude mít dramatický dopad na obor psychologie. Skutečnost, že procesy probíhající v lidské mysli jsou v doslovném smyslu projekcemi vytvářenými cizopasníkem, psychologii nově řadí pod obory biologie a parazitologie. Na českých katedrách psychologie už v těchto dnech vládne panika a chaos.
Lidstvo není bezbranné
K přelomovému objevu se vyjadřují také filozofové a teologové. Nyní máme šanci na zodpovězení řady otázek, jež dosud přesahovaly naše obzory. Musíme se ovšem připravit na to, že odpovědi mohou být vzdálené ušlechtilým úvahám o jedinečné roli člověka ve vesmíru.
Jako pravděpodobný se jeví scénář, podle něhož lidé v reakci na nová zjištění začnou s vnitřním nepřítelem bojovat. Jaké máme k takovému boji prostředky?
Zeptali jsme se našich odborníků, jakou obranu v této válce světů považují za účinnou. Vycházejí z aktuálně dostupných podkladů, které jsou zatím neúplné, proto respektujeme jejich přání a obě do redakce doručené odpovědi publikujeme anonymně:
• "Život není to, co chceme, ale to, co je. Když to řeknu hodně zjednodušeně, Honzo, tak v hluboké meditaci v podstatě nejde o nic jiného než o získání schopnosti odpojit naši psyché od metafyzické představy já. Nebo, chceš-li, od parazita, který nám vnutil svůj koncept ega. Pokud vím, lidstvo se na tento historický střet připravuje už dva a půl tisíce let."
• "Ctěný pane redaktore, o tom průseru jsem pochopitelně informován. Ačkoli celý život působím v oboru choromyslnictví, dnes poprvé jsem zapochyboval, na které vlastně straně. Lidské plémě má ve svém arsenálu silnou a osvědčenou zbraň. Jistě znáte idiom "vypálit červa". Dovolím si vyjádřit přesvědčení, že nic lepšího proti té potvoře nevymyslíme."

Zdroj: http://psychologie.cz/inteligenci-zpusobuje-parazit/
*
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: JÁ JSEM

Nový příspěvekod irulan » čtv 03. dub 2014 20:56:42

....Ačkoli celý život působím v oboru choromyslnictví, dnes poprvé jsem zapochyboval, na které vlastně straně. Lidské plémě má ve svém arsenálu silnou a osvědčenou zbraň. Jistě znáte idiom "vypálit červa". Dovolím si vyjádřit přesvědčení, že nic lepšího proti té potvoře nevymyslíme."

:D :D :D vidíš Nope a ty se tomu chlastu tak bráníš - to bude to ego a jeho vedlejší produkt inteligence. No, abstinenti a inteligenti, měli byste se zamyslet nad svou duchovní cestou :D
"Smích je afekt z náhlé proměny napjatého očekávání v nic." (I. Kant)
Uživatelský avatar
irulan
 
Příspěvky: 851
Registrován: ned 10. čer 2012 17:38:29

Re: JÁ JSEM

Nový příspěvekod vostalpetr » čtv 03. dub 2014 21:06:17

Můj červ má rád alkohol,
nebot čas od času mě napadne nápad, že je nadmíru inteligentní se pořádně vožrat...

Z toho zcela jednoznačně vyplývá, že i "vypalování červa" je řízeno červem,
což podporuje i dosud neověřená hypotéza, že zvířata alkohol nechlastaj
a nechlastaj proto, protože nemaj červa...
Kdysi jsem měl spoustu chyb, ale nyní jsem naprosto dokonalý!
vostalpetr
 
Příspěvky: 381
Registrován: ned 16. říj 2011 1:17:38

Re: JÁ JSEM

Nový příspěvekod irulan » čtv 03. dub 2014 21:47:32

Jasně, tvůj červ si čas od času vzpomene na blazeny stav neexistence a pokousi se páchat harakiri alkoholem.
Proc myslíš, ze zvirata nepijou? Měli jsme papouška, ktery upijel pivo a náš pes rad olizuje prázdné flašky. Myslím, ze jen nemají moznost, jinak by byli stejní vožungři jako lidi.
"Smích je afekt z náhlé proměny napjatého očekávání v nic." (I. Kant)
Uživatelský avatar
irulan
 
Příspěvky: 851
Registrován: ned 10. čer 2012 17:38:29

Re: JÁ JSEM

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 03. dub 2014 22:40:30

vostalpetr píše:Můj červ má rád alkohol,
nebot čas od času mě napadne nápad, že je nadmíru inteligentní se pořádně vožrat...

Z toho zcela jednoznačně vyplývá, že i "vypalování červa" je řízeno červem,
což podporuje i dosud neověřená hypotéza, že zvířata alkohol nechlastaj
a nechlastaj proto, protože nemaj červa...


Ale maj, proto náš červ, kterej nesnese v domě další červy, musí ty zvířata žijící s ním ve společné domácnosti nechat odčervit.
Buď červ nachvíli vypálí sám sebe, a pak je happy, i když má kolem sebe milion červů, nebo musí kupovat odčervovací tablety.
Škoda jen, že to vypalování svého naprosto reálného imaginárního červa má krátkodobější účinek a stojí mnohem víc, než ty tablety. :D

Proc myslíš, ze zvirata nepijou? Měli jsme papouška, ktery upijel pivo a náš pes rad olizuje prázdné flašky. Myslím, ze jen nemají moznost, jinak by byli stejní vožungři jako lidi.


My měli morče vinaře. Myslím že zvířata si dají to, co jim chutná a jejich pití vychází z radosti. Kéž by lidé svého červa alkoholem pouze oslavovali, pak by pili skutečně na zdraví-především to duševní. Ale když zapíjejí svou bolest, tak to jsou pokrytci - to není na zdraví. Ježíš by nejspíše řekl: "nejdříve si vyřiď všechny své dluhy, co tě trápí a pak přijď a ožer se jako svobodný člověk." Pro samou radost se ožer jak zákon káže-na zdraví, na lásku, na štěstí. To pak tomu červu vypálíš rovnou rybník a on bude šťastně odpočívat v lahvince skvělé pálenky :D . A bylo by hříchem pít ji sám. :'-(
Návštěvník
 

Re: JÁ JSEM

Nový příspěvekod nop » čtv 03. dub 2014 22:41:53

Návštěvník píše:To není zlý konec, nope. Je to vývojový stupeň lidí, kteří nevidí stavy své mysli, svoje pocity jako něco, co se v dané situaci zákonitě děje.
Vnímají jen svoje představy o tom, co cítí: že je to záslužné, nebo naopak hříšné. A na tohle převzaté hodnocení pak zareagují.
To je utrpení duality, která vzniká chtěním něčeho a odmítáním něčeho jiného - podle toho, jestli to ohodnotíme kladně, nebo záporně.
Přitom teprve když jsi ochotný přijímat sebe sama plně, takového, jaký právě jsi, se všemi chybami, vzniká šance, že začne docházet k ubývání tzv. "hříšných" sklonů, které se do té doby musely držet na uzdě.

Tak to je nabádání. Jen nevím, jak se budu cítit až se postavím před zrcadlo s celou postavou a budu hodnotit své přednosti. To by pak teprve na základě Tvého upozornění mohlo "vzniknout chtění něčeho a odmítání něčeho jiného". Doufám, že se nebudu cítit jako hříšník, přece krásu dává člověku Absolutno. Ale že mám křivý nos, to jsem věděl už dávno a neodmítnul jsem to poznání.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Rafael

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků