Dá se popsat realizace Boha

Pravidla fóra
více: http://cz.srichinmoylibrary.com/

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod Jana » pon 24. črc 2017 19:57:47

zlobilka píše:
Pravá podoba Boha je živá bytost.


Dalo by se to tak říct, život živé bytosti je Bůh, není jiný Bůh, než život.

V tomhle je skutečné křesťanství úžasné a proto ho mám ráda. :) Ano, vadí mi, když ho Jana překrucuje k obrazu svému bláznivě nedvojnému.


Moc by Ti vadilo, kdyby všechny živé bytosti poznaly, že Tvá samotná existence je ve skutečnosti láskou? Boží bezpodmínečnou láskou, pro kterou Ježíš položil svůj život?

Vadilo by Ti, kdyby ty bytosti poznaly, že Tvá existence díky tomu, že je pro ně láskou, je pro ně i zdrojem radosti a štěstí?

Vadilo by Ti, kdyby bylo možné si uvědomovat, že i všechny ostatní živé bytosti jsou také takovou láskou?

Vadilo by Ti, kdyby každá živá bytost, které je takové lásce otevřená, měla otevřenou bránu pro vstup do Království nebeského?

Vadilo by Ti, kdyby byly ty bytosti zbaveny utrpení a nalezly klid a mír?

Vadila by Ti taková Boží jednota?

Vadilo by Ti, kdyby všechny bytosti poznaly pravdu o tom kým jsi, kým jsou, kým jsme, byly zbaveny utrpení a byly šťastné?
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 10696
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod zlobilka » pon 24. črc 2017 20:08:52

Jana píše:
zlobilka píše:
Pravá podoba Boha je živá bytost.


Dalo by se to tak říct, život živé bytosti je Bůh, není jiný Bůh, než život.

V tomhle je skutečné křesťanství úžasné a proto ho mám ráda. :) Ano, vadí mi, když ho Jana překrucuje k obrazu svému bláznivě nedvojnému.


Moc by Ti vadilo, ?

Vadilo by Ti, ?

Vadilo by Ti, ?

Vadilo by Ti, ?

Vadilo by Ti, ?

Vadila by Ti ?

Vadilo by Ti, ?


Sorry jako ...

zlobilka
 

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod Jana » pon 24. črc 2017 20:27:55

A nebo takhle, rohatá zlobilko?



Osvobození je poznání, kdo skutečně jsi,

osvobození je nenechat se chytit zdáním.

V tom pohádkovém světě magie máš možnost být i tím,

čemu by jeden těžko uvěřil.

Ale i ta temnota má z pohledu neduality milující Božskou podstatu.

Když jsem byl roli temnoty, najednou jsem silně vnímal jak z neduality (skutečnosti za světlem i temnotou, za jakoukoli polaritou) se dívám na svět skrze temnotu. Byl jsem laskavým a milujícím nástrojem božím....
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 10696
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod religionista » úte 25. črc 2017 8:28:48

religionista píše:...
A navíc k tomu se podle některých překladatelů se za pannu dříve označovala plodná žena. Zrození z panny by tedy byl úplně normální porod.
...


"Jak může panna porodit dítě?
Dnes je panna, ženou, která nikdy neměla sex. Ale dříve to byla žena, která byla připravená mít děti. Každá žena mezi menstruací a ovulací."
Podle Devdutt Pattanaika, indického religionisty. (předčítá jeho žákyně)
religionista
 


Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod religionista » stř 26. črc 2017 21:18:55

religionista píše: Mimochodem buddhisté v žádného Boha nevěří.

Buddhisté Boha nezpochybňují, jak jsem se mylně domníval. Jejich hlavní pozornost směřuje do jejich vlastního nitra.
V tomhle videu

to Tsem Rinpočhe říká docela jasně.

V křesťanství je tomu ale zcela naopak. Hlavní pozornost má být podle prvního příkazu v desateru - Nebudeš mít jiného Boha, kromě mne - věnována Bohu. Věnuje-li ji věřící sobě, pak tím jen posiluje vlastní ego a dává najevo nedostatečnou pokoru před Bohem. Biblický příběh tak vehementně odporuje současným vědeckým poznatkům o vzniku vesmíru, že je jasné že to tak být doopravdy nemohlo. Bibli lze zkoumat i vědeckým přístupem. Pak lze Mojžíšovo vyprávění pořád brát vážně, ale určitě ne doslova vážně, pokud už nyní víme co tomu předcházelo a co následovalo.

Pojmem Nejvyšší Bůh jak jej označuje nejen Sri Chinmoy lze naneštěstí označit jménem jakéhokoliv Boha. Realizace Boha potom může být docela zavádějící pojem.
religionista
 

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod Jana » čtv 27. črc 2017 5:44:23

religionista píše:
V křesťanství je tomu ale zcela naopak. Hlavní pozornost má být podle prvního příkazu v desateru - Nebudeš mít jiného Boha, kromě mne - věnována Bohu.


Křesťané mají Nový zákon, kde je vše postaveno na největším přikázání:

„Mistře, které přikázání je v zákoně největší?“
On mu řekl: „‚Miluj Hospodina, Boha svého, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí.‘
To je největší a první přikázání.
Druhé je mu podobné: ‚Miluj svého bližního jako sám sebe.‘
Na těch dvou přikázáních spočívá celý Zákon i Proroci.“

Matouš 22,34-40

Věnuje-li ji věřící sobě, pak tím jen posiluje vlastní ego a dává najevo nedostatečnou pokoru před Bohem.

Ano, věnuje-li se v prvé řadě pozornost osobnímu - své osobě, blízkým osobám, tedy formě, projevu, představám o nás, posiluje se ego, iluze oddělenosti od Boha, tím vzniká oddělenost od skutečného života. Život s připoutaností k tělu, mysli, iluzi dvojnosti není to pravé ořechové, není takový, po jakém toužíme.

Biblický příběh tak vehementně odporuje současným vědeckým poznatkům o vzniku vesmíru, že je jasné že to tak být doopravdy nemohlo.


Vědecké poznatky by před pár sty lety nepřipustily možnost něčeho takového, jako je například přenášení obrazu a zvuku na dálku, létání do vesmíru a plno dalších věcí. Pokrok nezastavíš, vývoj vědy jde dál. Proto by nebylo moudré na současných vědeckých poznatcích stavět úplně celou Pravdu.

Realizovaní však Pravdu poznávají. A to, co hlásají od nepaměti, například faktickou neexistenci hmoty, tedy, že hmota je ve skutečnosti pouze světélkující prázdnota, nebo že vědomí a mysl je na hmotě, na těle nezávislé, současná věda začíná teprve objevovat.

Bibli lze zkoumat i vědeckým přístupem.

Teoreticky ano. Prakticky ne, protože Poznání realizovaných přesahuje mysl, o kterou se věda opírá. Proto je celé to duchovno založeno na meditaci, kontemplaci, kdy se mysl vrací do svého Zdroje a v okamžiku, kdy mizí a pokud v nás zůstává spojení s naší podstatou, tak se vyjasňuje skutečnost.

Pak lze Mojžíšovo vyprávění pořád brát vážně, ale určitě ne doslova vážně, pokud už nyní víme co tomu předcházelo a co následovalo.

Při duchovní realizaci se zakouší poznání Pravdy vhledem. Tedy neopírá se o to, co se ví, neopírá se o to, co předcházelo, následovalo, co si o tom kdo myslí, ale díky tomu, že osobní mysl se vrací do zdroje, objevuje se vhled do kolektivního vědomí a poznávání čistého Božího Vědomí.

Mohou se dostávat za svou osobní mysl, ve které se poznává realita pouze prostřednictvím osobní psychosomatiky, mohou poznávat realitu z mimosmyslového vnímání. Setkávají se tak například s duchovními bytostmi, mohou rozmlouvat se svatými, dokonce i s Bohem, mohou se setkávat například i s démonem, jako se setkal Buddha, Ježíš, Minařík...

A v dalším levelu překročí i tohle a poznávají Pravdu, která je za dualitou mysli.

Pojmem Nejvyšší Bůh, jak jej označuje nejen Sri Chinmoy, lze naneštěstí označit jménem jakéhokoliv Boha. Realizace Boha potom může být docela zavádějící pojem.

Zavádějící bude úplně každé duchovní učení, které se budeme snažit zpracovávat osobní myslí.

V tichu srdce mají všechna duchovní učení, která vyvěrají z Pravdy, zcela jiný šmak.

V hlavě nám všechna ta učení mohou nadělat pěkný guláš. Ovšem mohou nás přivést k pokornému přiznání, že vlastně nic nevíme.

A tohle "nevím nic" je první krok k ztišení mysli, k jejímu návratu do srdce, kde si lze uvědomovat pravdu.

Proto Ježíš učí v prvé řadě milovat Boha, protože lásku si uvědomujeme v srdci

a tady to Božské: "JSEM, KTERÝ JSEM", které je láskou, přivádí k Pravdě.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 10696
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod Jana » čtv 27. črc 2017 6:59:19

Ještě k tomuto. Existují krátké a dlouhé cesty.

Tou nejkratší cestou je cesta skrz realizovaného.

V ní žádné setkávání s démonem není potřeba.

Proto to přijetí Krista pro Arikirana bylo tak úlevné.

V přijímané přítomnosti realizovaného,

v přijímané přítomnosti Krista,

v přijímané přítomnosti Boží bezpodmínečné lásky

nemají démonické síly nad námi vůbec žádnou moc.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 10696
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod religionista » čtv 27. črc 2017 12:24:56

Vědeckým zkoumáním bible jsem měl na mysli srovnání textů s tím co bylo zjištěno na základě poznatků archeologie s využitím radiokarbonové metody datování. To známe až od počátku 20.století. Křesťanství tu je už přes 2000 let. Takže všechno chce svůj čas. Jinak si myslím každý vědecký obor je jenom prostředek k určitému cíli. Vědecké poznatky lze bohužel zneužít a znalosti etiky a náboženství je jejich využití možno věnovat zločinnosti.
religionista
 

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod Jana » čtv 27. črc 2017 14:20:04

religionista píše:Vědeckým zkoumáním bible jsem měl na mysli srovnání textů s tím co bylo zjištěno na základě poznatků archeologie s využitím radiokarbonové metody datování. To známe až od počátku 20.století. Křesťanství tu je už přes 2000 let. Takže všechno chce svůj čas. Jinak si myslím každý vědecký obor je jenom prostředek k určitému cíli. Vědecké poznatky lze bohužel zneužít a znalosti etiky a náboženství je jejich využití možno věnovat zločinnosti.


Rozumím, jasně. Je možné vědecky zkoumat různé materiály o tom, kdy se Buddha, Ježíš, Minařík a další narodili, co dělali, říkali, ale jak chceš vědecky zkoumat třeba jejich setkání s ďáblem?
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 10696
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod religionista » čtv 27. črc 2017 15:55:45

To jistě nejde. Dábel-diabolos-satan-satanel-sét představují naší animální podstatu. I tato část našeho nevědomí má v našich životech svůj smysl, ale pokud vyjde do popředí jen tato část, dříve nebo později se tím budeme cítit sami polapeni. V jistém smyslu nám zajišťuje přežití. Zároveň nám zaslepuje naši mysl a nedovolí nám vidět naše úžásné možnosti, kterých lze dosáhnout prostřednictvím dobra, lásky a soucitu, pokud již nebezpečí pominulo. Záleží na situaci. Ježíš mohl vést vojenské povstání. Mohl se stát v očích všeho svého lidu mesiášem již za svého života. Měl dokonce možnost prostě jenom odejít, byl varován před nadcházejícím událostmi, ale poslechl hlas boží. Ten jej jistě varoval před tím co se chystá. Ale protože pořád ještě věřil ve spravedlivý soud rozhodl se zůstat. Jidáš jej vydal soudu. Soudci však porušili zvyklosti a soud se konal v sobotu v noci. Na smrt jej odsoudit přeci jen nemohl, tak jej vydali Pilátovi a ten už tuto pravomoc měl a nakonec toho, sice kvůli svojí ženě neochotně, využil.

Byly analyzováno turínské plátno a podařilo se ověřit, že pochází z mnohem pozdější doby než z roku 0. A například blízko u pobřeží Izraele se našly zbytky lodi datované kolem přelomu letopočtu. Možná patřila sv. Petrovi. Bylo nalezlo se mnoho osad s mikvemi a mnoho jeskyní a hrobů. Skoro všude byly nalezeny zbytky keramiky s nápisy, sošky z doby před příchodem Izraelitů dokládající tehdejší polytheistickou společnost. Zkoumala se i osada, kde se měla narodit panna Marie.
Dnes už se třeba ví, že Jerusalém za krále Davida měl mnohem menší rozlohu, než se doposud předpokládalo. Obrazy Jeruzalému z 19.století také dokládají mnohem menší rozlohu než je dnes. Byla nalezena stoka odkud vedl David svůj přepad města. Byly nalezeny chodby odkud prchali Esejští před Římany.

Samotný příběh bible má mnoho nedostatků plynoucí z příběhu samotného. Kdo byla ta záhadná žena, která pomazala nohy Ježíšovi. Byla to ta samá žena na dvoře krále Heroda, která pomohla k zatčení Jana Křtitele? Byla-li to Máří Magdala, proč se pevnost blízko Jeruzaléma nazývala taktéž Magdala. Nejde spíš o jakousi fabulaci?
A proč měli písaři takovou vehementní snahu obhajovat krále Davida. Kdyby byl opravdu tak božský, nebyl by přece vůbec žádný důvod ho před někým obhajovat. Jeho nemanželský vztah k ženě Bát-šeba je dokladem, že to byl jen obyčejný člověk.
Takových příkladů je v bibli nespočet. Jedna věc je přání a víra věřících vidět historickou situaci svého náboženství v co možná nejlepším možném světle. A věcí druhou je pohled na historii lidstva s vědomím toho co už o sobě víme z vlastní zkušenosti.
religionista
 

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod Jana » pát 28. črc 2017 5:06:09

religionista píše:To jistě nejde. Dábel-diabolos-satan-satanel-sét představují naší animální podstatu. I tato část našeho nevědomí má v našich životech svůj smysl, ale pokud vyjde do popředí jen tato část, dříve nebo později se tím budeme cítit sami polapeni. V jistém smyslu nám zajišťuje přežití. Zároveň nám zaslepuje naši mysl a nedovolí nám vidět naše úžásné možnosti, kterých lze dosáhnout prostřednictvím dobra, lásky a soucitu, ...

Moc se mi to Tvé vědecké bádání líbí, religionisto.

....pokud již nebezpečí pominulo.


A v tom tkví možná celé to duchovní tajemství, že Probuzenému je jasné, že není tou imaginární osobou ve svém snu, která může všechna ta nebezpečí prožívat jako realitu, zná svou skutečnou věčnou a neměnnou podstatu, která je na hmotě, těle, mysli nezávislá.

Z toho vyplývá, že se nemá čeho a o co bát, nezakouší žádné skutečné nebezpečí.

A to dobro, láska, soucit v něm tím pádem nejsou nijak omezeny, proto je život Probuzeného tak jednoduchý, krásný a lehký, ať už se to může jevit skrz projekci mysli jakkoliv.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 10696
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod Religionista » pát 28. črc 2017 9:54:30

Teď zrovna žiju svůj sen pohledem na vzdalující se Prahu s siluetou Řípu.
Obrázek
Bez pocitu nebezpečí vymizí pocit ostražitosti a to může skončit nehodou.
Religionista
 

Předchozí

Zpět na Sri Chinmoy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron