Dá se popsat realizace Boha

Pravidla fóra
více: http://cz.srichinmoylibrary.com/

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod zlobilka » sob 22. črc 2017 18:41:20

5) ... Buddhova nedělitelná jednota formy a prázdnoty s rodičovstvím souvisí tak, že je vyjádřením jednoty ženské a mužské části bytosti a toto sjednocení je podstatou realizace. To vše ostatní je projev tohoto sjednocení. Nejedná se o nějaké symbolické vyjádření, je to přímý popis stavu vědomí a mysli realizované bytosti, jak je v každém okamžiku prožíván. Všechny popisy mysli jako něčeho svébytně fungujícího jako nějaký přehrávající se děj, který je případně potřeba utlumit nebo jinak překonat vlastně vyjadřují prožitek té samotné rozdělenosti ženské a mužské části bytosti a boj s tímto nesouladem, kdy je odehrávající se skutečnost jakoby pozorována. Realizovaná bytost se prožívá nepřetržitě jako každý i ten nejmenší kousíček všech myšlenek/forem a tento stav není dělitelný na někoho "pozorujícího" vně těch myšlenek a myšlenky samotné.

Takový Bůh je jako univerzální rodič, který je nedělitelně žena i muž a matka i otec. Bytost tak transcenduje lidskou existenci a už se jako člověk znovu nenarodí.

http://www.lampa.cz/buddhtexty/metta_sutta.html

Tak jako matka svým vlastním životem
chrání své dítě, své jediné dítě,
právě v tak nezměrném srdci
měl by každý chovat všechny živé tvory
a vyzařovat laskavost do celého světa:

Ať se šíří vzhůru k nebesům
a dolů do hlubin,
do všech stran a mimo jakékoli meze.

Stoje či kráčeje, sedě či leže,
ať nikdo neochabuje
a uchovává toto připomenutí -
to se nazývá vznešeným prodléváním.

Aniž by se držel utkvělých názorů,
ten, kdo má čisté srdce a nezkalený zrak,
nespoután lákáním smyslů,
splnil své poslání na tomto světě.


Takhle je vyjádřena realizace jako ta cesta k univerzálnímu rodičovství.
zlobilka
 

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod Jana » ned 23. črc 2017 5:55:27

Pasáž: Zjevení Janovo 12,7-12

A strhla se bitva na nebi: Michael a jeho andělé se utkali s drakem.
Drak i jeho andělé bojovali, ale nezvítězili, a nebylo již pro ně místa v nebi.
A veliký drak, ten dávný had, zvaný ďábel a satan, který sváděl celý svět, byl svržen na zem a s ním i jeho andělé.
A slyšel jsem mocný hlas v nebi: „Nyní přišlo spasení, moc a království našeho Boha i vláda jeho Mesiáše; neboť byl svržen žalobce našich bratří, který je před Bohem osočoval dnem i nocí.
Oni nad ním zvítězili pro krev Beránkovu a pro slovo svého svědectví. Nemilovali svůj život tak, aby se zalekli smrti.
Proto jásejte, nebesa a všichni, kdo v nich přebýváte! Běda však zemi i moři, neboť sestoupil k vám ďábel, plný zlosti, protože ví, jak málo času mu zbývá.“


Ti, kdo jsou nebešťané, ti, kteří nalézají Království nebeské mohou jásat,

ale Ti kdo jsou připoutáni k pozemskému, to mají těžké.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6887
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod Jana » ned 23. črc 2017 7:30:49

zlobilka píše:5) .

http://www.lampa.cz/buddhtexty/metta_sutta.html

Tak jako matka svým vlastním životem
chrání své dítě, své jediné dítě,
právě v tak nezměrném srdci
měl by každý chovat všechny živé tvory
a vyzařovat laskavost do celého světa:

Ať se šíří vzhůru k nebesům
a dolů do hlubin,
do všech stran a mimo jakékoli meze.


Stoje či kráčeje, sedě či leže,
ať nikdo neochabuje
a uchovává toto připomenutí -
to se nazývá vznešeným prodléváním.

Aniž by se držel utkvělých názorů,
ten, kdo má čisté srdce a nezkalený zrak,
nespoután lákáním smyslů,
splnil své poslání na tomto světě.




Tak jako každá matka přeje svým milovaným dětem, aby byly šťastné,

stejně tak je naším posláním přát všem živým bytostem štěstí.

Ať jsou šťastny všechny bytosti, bez ohledu na to, jestli je někdo považuje za pozemšťany nebo mimozemšťany.

Ať Boží láska všechny bytosti spojuje v nebešťany, ve šťastnou existenci v Království nebeském.

KÉŽ JSOU ŠŤASTNY VŠECHNY BYTOSTI

Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6887
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod zlobilka » ned 23. črc 2017 8:26:45

Jana píše:Pasáž: Zjevení Janovo 12,7-12

A strhla se bitva na nebi: Michael a jeho andělé se utkali s drakem.
Drak i jeho andělé bojovali, ale nezvítězili, a nebylo již pro ně místa v nebi.
A veliký drak, ten dávný had, zvaný ďábel a satan, který sváděl celý svět, byl svržen na zem a s ním i jeho andělé.
A slyšel jsem mocný hlas v nebi: „Nyní přišlo spasení, moc a království našeho Boha i vláda jeho Mesiáše; neboť byl svržen žalobce našich bratří, který je před Bohem osočoval dnem i nocí.
Oni nad ním zvítězili pro krev Beránkovu a pro slovo svého svědectví. Nemilovali svůj život tak, aby se zalekli smrti.
Proto jásejte, nebesa a všichni, kdo v nich přebýváte! Běda však zemi i moři, neboť sestoupil k vám ďábel, plný zlosti, protože ví, jak málo času mu zbývá.“


Ti, kdo jsou nebešťané, ti, kteří nalézají Království nebeské mohou jásat,

ale Ti kdo jsou připoutáni k pozemskému, to mají těžké.


https://cz.srichinmoy.org/
"Když síla lásky nahradí lásku k síle, člověk bude mít nové jméno: Bůh."

zlobilka
 

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod dodo » ned 23. črc 2017 9:37:41

zlobilka píše:5) ... Buddhova nedělitelná jednota formy a prázdnoty s rodičovstvím souvisí tak, že je vyjádřením jednoty ženské a mužské části bytosti a toto sjednocení je podstatou realizace. To vše ostatní je projev tohoto sjednocení. Nejedná se o nějaké symbolické vyjádření, je to přímý popis stavu vědomí a mysli realizované bytosti, jak je v každém okamžiku prožíván. Všechny popisy mysli jako něčeho svébytně fungujícího jako nějaký přehrávající se děj, který je případně potřeba utlumit nebo jinak překonat vlastně vyjadřují prožitek té samotné rozdělenosti ženské a mužské části bytosti a boj s tímto nesouladem, kdy je odehrávající se skutečnost jakoby pozorována. Realizovaná bytost se prožívá nepřetržitě jako každý i ten nejmenší kousíček všech myšlenek/forem a tento stav není dělitelný na někoho "pozorujícího" vně těch myšlenek a myšlenky samotné.

Takový Bůh je jako univerzální rodič, který je nedělitelně žena i muž a matka i otec. Bytost tak transcenduje lidskou existenci a už se jako člověk znovu nenarodí.

http://www.lampa.cz/buddhtexty/metta_sutta.html

Tak jako matka svým vlastním životem
chrání své dítě, své jediné dítě,
právě v tak nezměrném srdci
měl by každý chovat všechny živé tvory
a vyzařovat laskavost do celého světa:

Ať se šíří vzhůru k nebesům
a dolů do hlubin,
do všech stran a mimo jakékoli meze.

Stoje či kráčeje, sedě či leže,
ať nikdo neochabuje
a uchovává toto připomenutí -
to se nazývá vznešeným prodléváním.

Aniž by se držel utkvělých názorů,
ten, kdo má čisté srdce a nezkalený zrak,
nespoután lákáním smyslů,
splnil své poslání na tomto světě.


Takhle je vyjádřena realizace jako ta cesta k univerzálnímu rodičovství.



Nyánatiloka Maháthera – Slovo Buddhovo


Překonání pěti překážek

Zbavil se smyslné touhy (káma-čhanda) a prodlévá bez ní, očišťuje
své srdce od smyslné touhy. Zbavil se zlovůle (vjápáda) a prodlévá bez ní,
pěstováním lásky a soucitu ke všem žijícím bytostem očišťuje své srdce
od zlovůle. Zbavil se strnulosti a malátnosti (thína-middha), prodlévá
osvobozen od strnulosti a malátnosti, miluje světlo a všímavě s jasným
uvědoměním očišťuje svou mysl od strnulosti a malátnosti.
Zbavil se nepokoje a výčitek (uddhača-kukkučča), prodlévá s neru-
šenou myslí a srdcem plným míru, očišťuje tak svou mysl od nepokoje
a výčitek. Zbavil se pochybovačnosti (vičikiččhá), prodlévá bez po-
chybovačnosti, pln důvěry v dobro očišťuje své srdce od pochybovač-
nosti...


Nibbána

A tak vidí, že jeho srdce je osvobozeno z vlivu smyslnosti (ká-
másava), vysvobozeno z vlivu bytí (bhávásava), vysvobozeno z vlivu
nevědomosti (avidždžásava). “Jsem svoboden,” toto vědění vzniká v
takto osvobozeném, a též ví: “Vyčerpáno je znovuzrozování, naplněn
je svatý život; co mělo být vykonáno, bylo vykonáno; nezůstává už
nic víc, co bych měl v tomto světě vykonat.”

Neotřesitelné je mé osvobození! Toto bylo poslední zrození, nehrozí žádné další bytí.

Toto je vskutku ta nejvyšší ušlechtilá moudrost: vědět, že vyvanulo
všechno utrpení.

Toto je vskutku ten nejvyšší ušlechtilý klid a mír: utišení chtivosti,
nenávisti a klamu...

Pravý cíl

Účel svatého života tedy nespočívá v získávání darů, důstojnosti
nebo slávy, ani v dosažení mravnosti, soustředění nebo vědění. Neo-
třesitelné osvobození srdce – to je pravý smysl svatého života, to je
jeho podstata, to je jeho cíl...

Takto je vyjadrená Najvyššia realizácia, Buddhom Gautamom. Tá nikdy nebola vyjadrením cesty k "univerzálnemu rodičovstvu".
dodo
 
Příspěvky: 673
Registrován: stř 01. črc 2015 0:01:01

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod Jana » ned 23. črc 2017 9:57:40

zlobilka píše:https://cz.srichinmoy.org/
"Když síla lásky nahradí lásku k síle, člověk bude mít nové jméno: Bůh."



Četl jsem váš aforismus, kde se říká: „Až síla lásky nahradí lásku k síle, člověk bude mít nové jméno: Bůh.“ Mohl byste to prosím rozvést?


Sri Chinmoy: Láska k vitální síle ničí celý svět, ale božská láska, která je sama o sobě silou, nás dokáže jen přeměnit — přeměnit lidské v nás na božské. Láska k síle je láskou nadřazenosti. Budu-li trochu silnější než ty, budu se snažit, abych ti byl nadřazený. Jedinec nebo národ si myslí, že použitím síly je možné dobýt srdce lidstva. To je ale nemožné! Toužíme spatřit Tvář Boha — ne proto, že Bůh je veškerou Silou, ale proto, že je veškerou Láskou. Je to jedině síla lásky, která opravdu může dobýt srdce lidstva a změnit tvář lidstva. Toto není můj objev, to je objev všech upřímných hledajících.

Cítíme-li, že svět je plný nenávisti, pak budeme mít k životu neustále rozhořčený postoj. Pak se budeme okamžitě snažit si svět podrobit svou vitální silou, silou, která chce ovládat. Pokud se ale brzy ráno modlíme a meditujeme, opatrujeme-li v hloubce svého srdce milující myšlenky, okamžitě cítíme, že svět je náš přítel. Cítíme, že buď nemáme žádného nepřítele, nebo jich máme jen pár. V této chvíli prožíváme pozitivní sílu, sílu jednoty, která pochází z lásky.

Když říkám, že novým jménem člověka bude Bůh, Bůh znamená univerzálnost. Je Jedním a je Mnohými. Byl Jedním, ale chtěl se radovat z rozmanitosti. Individualita zde mizí a objevuje se univerzálnost. Když používáme sílu lásky, konečná lidská individualita okamžitě mizí a je nahrazena nekonečnou božskou univerzálností.

http://cz.srichinmoylibrary.com/CA-67
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6887
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod zlobilka » ned 23. črc 2017 10:06:28

dodo píše:Takto je vyjadrená Najvyššia realizácia, Buddhom Gautamom. Tá nikdy nebola vyjadrením cesty k "univerzálnemu rodičovstvu".


Vždy byla.

https://cs.wikipedia.org/wiki/P%C3%A1ramit%C3%A1

Páramitá (sanskrt) nebo Páramí (pálí, dévanágarí परमित, tib. pha rol tu phyin pa ཕ་རོལ་ཏུ་ཕྱིན་པ་) doslova znamená „Dokonalost“. V buddhismu páramitá označuje ctnosti, které jsou rozvíjeny bódhisattvou k dokonalostem během cesty nahromadění a které vedou k rychlé realizaci buddhovství.

V théravádové tradici je uváděno deset Ctností (názvy v pálí):

dána : štědrost, dávání sama sebe
síla : mravnost, správné jednání
nekkhamma : odříkání
paňňá : moudrost, vhled
virija : energie, vytrvalost, úsilí
khantí : trpělivost
sačča : pravdomluvnost, poctivost
adhitthána : rozhodnost, odhodlání
mettá : milující laskavost
upekkhá : vyrovnanost, klidná mysl

https://cs.wikipedia.org/wiki/Mett%C3%A1

Mettá (pálí: मेत्ता,Mettā, sanskrt: मैत्री, Maitrí, čínština: 慈, Cí ) je buddhistický termín pro nepodmíněnou a nesobeckou milující laskavost zaměřenou na všechny bytosti bez rozdílu. Často se překládá také jako dobrotivost. Je přirovnávána k rodičovské lásce, protože jí nejde o vlastní prospěch, a zahrnuje také přátelství a upřímné přání, aby byly všechny bytosti šťastné. Mettá je jednou z théravádových páramit (Dokonalostí).
zlobilka
 

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod religionista » ned 23. črc 2017 10:10:19

Jak svatý Jan, tak všichni pozdější apokaliptici a hlasatelé příchodu konce světa navazují na pisatele svitků od Mrtvého moře nalézené po dvou tisíciletích ještě zachovalé a uložené v amforách v jeskyni v Kumránu v Izraeli. Nejznámější z nich je válečný svitek.
http://dss.collections.imj.org.il/war
Je v nich mimojiné popsána strategie boje, snad následovníků Esejských - tedy následovníků Ježíše Krista, proti římským okupantům. Nejsou jenom o líčení boje ve vnitřním nebo nějakém jiném bájném světě, ale v tehdejším reálném světě. Zda se nakonec písařům podařilo přežít římské pronásledování je dodnes záhada, možná zemřeli v pevnosti Masada, kde mohli spáchat hromadnou sebevraždu, aby nezemřeli rukou svých nepřátel.
Text Janova zjevení, vězněného na ostrově Patmos je až z doby kdy v Římě vládnul císař Nero. V tomto případě tedy jistě nejde ani o Jana křtitele, ani o Ježíšova společníka Jana Zebedea.
Představa, že nejdříve musí přijít antikristus, aby se mohl vrátit Kristus, zapadá do mnoha minulých událostí, ale celé to proroctví je spíše líčením toho prožíval Jan z ostrova Patmos v exilu ve své hlavě než skutečným proroctvím, které by se nedej bože, mělo teprve ještě někdy naplnit.
Ve středověku se dokonce našli tací heretici, kteří toto proroctví uplatňovali doslova a do písmene v tom smyslu, že ospravedlňovali kruté vraždění, jako snahu naplnit toto proroctví - nejdříve chtěli vyvolat antikrista a pak čekat na příchod Krista - to je samozřejmě zcela zvrácené. To už zcela odporuje desateru.
Takové lidi čeká osud podle zákona karmy. I bible jej, i když ne zcela podrobně, jako buddhisté, líčí:
Nepleťte se, Boha nikdo neošálí. Člověk sklidí to, co zasel. Kdo zasívá pro své tělo, sklidí z těla záhubu; kdo zasívá pro Ducha, sklidí z Ducha věčný život. Nepřestávejme tedy konat dobro, neboť v patřičný čas budeme sklízet bez ustání. (spis Galatským sv. Pavla 6:7-9)

Zrealizovat Boha v Kristu lze tedy jen prostřednictvím modliteb a meditací. Je-li nutný na cestě nějaký boj s pokušením a démony, už závisí jen na tom jak hluboko dalece je hledající ve svém srci v lásce. Jen pak je snáze rozlišit mezi nebezpečím domnělým a skutečným.
religionista
 

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod zlobilka » ned 23. črc 2017 10:13:45

Jana píše:Tak jako každá matka přeje svým milovaným dětem, aby byly šťastné,

stejně tak je naším posláním přát všem živým bytostem štěstí.

Ať jsou šťastny všechny bytosti, bez ohledu na to, jestli je někdo považuje za pozemšťany nebo mimozemšťany.

Ať Boží láska všechny bytosti spojuje v nebešťany, ve šťastnou existenci v Království nebeském.

KÉŽ JSOU ŠŤASTNY VŠECHNY BYTOSTI



zlobilka
 

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod Jana » ned 23. črc 2017 10:16:39

Mettá (pálí: मेत्ता,Mettā, sanskrt: मैत्री, Maitrí, čínština: 慈, Cí ) je buddhistický termín pro nepodmíněnou a nesobeckou milující laskavost zaměřenou na všechny bytosti bez rozdílu. Často se překládá také jako dobrotivost. Je přirovnávána k rodičovské lásce, protože jí nejde o vlastní prospěch, a zahrnuje také přátelství a upřímné přání, aby byly všechny bytosti šťastné. Mettá je jednou z théravádových páramit (Dokonalostí).


Obrázek
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6887
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod Jana » ned 23. črc 2017 10:20:11

Člověk sklidí to, co zasel. Kdo zasívá pro své tělo, sklidí z těla záhubu; kdo zasívá pro Ducha, sklidí z Ducha věčný život. Nepřestávejme tedy konat dobro, neboť v patřičný čas budeme sklízet bez ustání. (spis Galatským sv. Pavla 6:7-9)

Zrealizovat Boha v Kristu lze tedy jen prostřednictvím modliteb a meditací. Je-li nutný na cestě nějaký boj s pokušením a démony, už závisí jen na tom jak hluboko dalece je hledající ve svém srdci v lásce. Jen pak je snáze rozlišit mezi nebezpečím domnělým a skutečným.


Můžeš o tom domnělém a skutečném nebezpečí napsat něco víc?
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6887
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod religionista » ned 23. črc 2017 10:29:32

Sri Chinmoy psal, že je to boj s vlastními nedokonalostmi. Už se bohužel příliš mnoho nezajímal o křesťanství, které je základem naší kultury. Křesťanské mýty jsou zase naopak zahaleny mnoha nejasnostmi. Démon muže mít jak podobu fyzického těla, tak zcela vnitřní podobu. Stejně tak i andělé. Může tak jít o naprostou banalitu, jako o to jak odolat nějakému jídlu, které vede k nadváze nebo neumytý hrníček od kávy, stejně tak o mnohem vážnější věci.
religionista
 

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod Jana » ned 23. črc 2017 11:11:11

religionista píše:Sri Chinmoy psal, že je to boj s vlastními nedokonalostmi. Už se bohužel příliš mnoho nezajímal o křesťanství, které je základem naší kultury. Křesťanské mýty jsou zase naopak zahaleny mnoha nejasnostmi. Démon muže mít jak podobu fyzického těla, tak zcela vnitřní podobu. Stejně tak i andělé. Může tak jít o naprostou banalitu, jako o to jak odolat nějakému jídlu, které vede k nadváze nebo neumytý hrníček od kávy, stejně tak o mnohem vážnější věci.


S podobným démonem, s jakým se setkal Ježíš na poušti, se setkal Buddha.

Ovšem to, co se jeví v iluzi oddělenosti, v připoutanosti k tělu a k mysli, jako nebezpečné, nemá nad osvobozenou bytostí žádnou moc. Ďábel mohl svádět Ježíše jak chtěl, ale nesvedl ho.

Proč Ježíš nebažil po světské moci, slávě, po majetku?

Protože znal Boží království, znal pravdu, kým je.

Ale ono je tam ještě něco víc.

Ve světle Pravdy temnota nemá vůbec žádnou moc, není nijak nebezpečná.

Jakmile světlem posvítíme do temného koutu, tak z něj ta temnota zmizí.

Zmizí původce strachu.

Není-li naše mysl, ego, tím co vytváří stín, v jehož temnotě není pravda poznatelná,

pak ve světle Pravdy je tady osvícená skutečnost,

ve které je jasné, že tady fakticky žádné nebezpečí není.

Tím neříkám, že není možné prožívat iluzi oddělenosti a tím pádem peklo jako realitu.

Při ztotožnění s tělem a myslí je celá ta existence smrtelně nebezpečná

a nekončí jinak, než smrtí.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6887
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod religionista » ned 23. črc 2017 12:56:33

Kolik lidí dokáží vydržet přímý pohled do slunce?
Můžeme pak být všichni plně osvíceni?
Naše nejvyšší osvícení je jako zkušenost prvního výtrysku energie ve vesmíru a tím byla událost označovaná také jako Velký třesk.
V hinduismu se to někdy označuje tato událost jako první výdech Brahmy, Indry (dosadit lze jakéhokoliv Boha nebo Bohyni, např. Kali, pro křesťany pochopitelně Kristus atd.)
Poměrně nová fyzikální teorie Mnohovesmíru pracuje s Velkým třeskem už jenom jako z jednou z mnoha podobných událostí. Opět v hinduismu nacházíme analogii s výdechy a nádechy Višnua. Ale je to celé těžko pochopitelné. Ve středověku byl střed vesmíru na Zemi a zem placatá Dnes již víme, že naše planetární soustava je součástí galaxie Mléčná dráha s černou dírou resp. singularitou gravitačního prostoru uprostřed. Jenom ten jediný vesmír, kde je naše Země se zdá nekonečný, natož pak ještě s představou nějakého Mnohovesmíru.
Je snad plné osvícení cosi jako zkušenosti lidského těla a mysli k návratu ke své původní plazmě?
Možná, ale zřejmě pokud bychom by jsme neměli na mysli sluneční plazmu, kde panují teploty v řádech několika milionů stupňů.
Naše zkušenost ve tomto fyzikální světě se světlem, které vyzařuje především ze Slunce není totiž jediným světlem, které vidíme. I v cela tmavé místnosti je vidět určitý druh světla, avšak toto světlo přímo hmotu neozařuje. Možná jde o zkušenost podobnou jakou člověk zažívá ve snu, když vidí věci, které ve skutečnosti nejsou hmatatelné ale protože jsou vidět, nelze je popřít.
Osvícení v etickém slova smyslu, dodržování desatera, zákona a přikázání, pokud se vyloženě nepříčí naší momentální situaci, je, domnívám, v této fázi vývoje lidstva, mnohem důležitější, než by se na první pohled mohlo zdát.
religionista
 

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod zlobilka » ned 23. črc 2017 13:27:19

religionista píše:Osvícení v etickém slova smyslu, dodržování desatera, zákona a přikázání, pokud se vyloženě nepříčí naší momentální situaci, je, domnívám, v této fázi vývoje lidstva, mnohem důležitější, než by se na první pohled mohlo zdát.


Křesťanství se dopouští redukce Boha na Otce, což je v rozporu se situací lidí a dalších živých bytostí na Zemi! Křesťanství samo porušuje své zákony tím, že zobrazuje Boha jako lidskou bytost umírající na kříži!

V této fázi vývoje lidstva je nejdůležitější zachránit život na planetě, dokud to ještě jde a k tomu je potřeba držet se zdravého rozumu a vědeckých poznatků.
zlobilka
 

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod religionista » ned 23. črc 2017 13:34:50

Jana píše:
S podobným démonem, s jakým se setkal Ježíš na poušti, se setkal Buddha.

Ovšem to, co se jeví v iluzi oddělenosti, v připoutanosti k tělu a k mysli, jako nebezpečné, nemá nad osvobozenou bytostí žádnou moc. Ďábel mohl svádět Ježíše jak chtěl, ale nesvedl ho.

Proč Ježíš nebažil po světské moci, slávě, po majetku?

Protože znal Boží království, znal pravdu, kým je.

Ale ono je tam ještě něco víc.

Ve světle Pravdy temnota nemá vůbec žádnou moc, není nijak nebezpečná.

Jakmile světlem posvítíme do temného koutu, tak z něj ta temnota zmizí.

Zmizí původce strachu.

Není-li naše mysl, ego, tím co vytváří stín, v jehož temnotě není pravda poznatelná,

pak ve světle Pravdy je tady osvícená skutečnost,

ve které je jasné, že tady fakticky žádné nebezpečí není.

Tím neříkám, že není možné prožívat iluzi oddělenosti a tím pádem peklo jako realitu.

Při ztotožnění s tělem a myslí je celá ta existence smrtelně nebezpečná

a nekončí jinak, než smrtí.


Pokušení, které zažíval Ježíš bylo dle mého mínění neskutečně horší než Buddhovo. Úlohou mesiáše, totiž podle tehdejší měřítek bylo být nejen náboženským vůdcem nýbrž i vůdcem vojenským. Židé od Ježíše očekávali, že povede povstání, ale to Ježíš neučinil. Pouze kázal a činil zázraky. Ježíš odolal satanovi (snad podle egyptského boha Séta), který je ztělesněním žádostivosti a bohem války, protože poslechl boha, JHVH a hlasu andělů a odešel meditovat do pouště, aby se pak pokojně vrátil a kázal pravdu.
Podobnou zkušenost, ale jen v omezené míře mohl mít i Mohamed, ten však při návratu zpět do civilizace z osamocení špatně pochopil poselství seslaná archandělem Gabrielem. Mír, kterého se dosáhl na sklonku svého života neměl příliš dlouhého trvání.
Ani v době Ježíšově nebylo ještě míru a Království nebeského plně dosaženo, avšak jeho poselství jsou podpořena jeho plnou oddaností k Bohu a jeho příkazům.
Buddhův démon Mára, se mi nejeví tak hrozivý, netouží totiž vést vojenská tažení, jde mu pouze o rozkoš, která nepřináší žádného užitku, totiž zrození nové láskyplné bytosti. Možná se v tomhle mýlím.
religionista
 

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod religionista » ned 23. črc 2017 14:24:29

zlobilka píše:Křesťanství se dopouští redukce Boha na Otce, což je v rozporu se situací lidí a dalších živých bytostí na Zemi! Křesťanství samo porušuje své zákony tím, že zobrazuje Boha jako lidskou bytost umírající na kříži!

V této fázi vývoje lidstva je nejdůležitější zachránit život na planetě, dokud to ještě jde a k tomu je potřeba držet se zdravého rozumu a vědeckých poznatků.


To je do jisté míry pravda. Ale v křesťanství je mnoho gnostických proudů, které se snaží vidět celou historii jinak než je tomu v Bibli a katolické církvi. Tyto proudy v myšlení jsou známy již od raného křesťanství. Než bylo křesťanství uzákoněno římským císařem Konstantinem ve 3.stol n.l. jako státní náboženství, panovala mezi křesťany náboženská svoboda, ale za cenu toho, že byli na smrt pronásledováni. Tenhle dějinný paradox přežívá a opakuje se až dodnes. Nikajský koncil křesťanům v tomhle smyslu způsobil medvědí službu na několik století, jelikož mnoho evangelií, která známe dnes pod názvy - Berlínský kodex (evangelium Máří Magdaleny), Tomášovo a Jidášovo evangelium, došlo k úplné zákazu a tedy zkreslení pravdy. Ale to v žádné případě neznamená, že všechno v Bibli je špatně a že bychom měli ztrhat kříže z kostelů a nahradit je novými symboly i když proč ne, bude-li to na základě dobrovolné rozhodnutí katolické církve či jakékoli jiné diecéze.

Co se týče záchrany života na planetě, to závisí na mnoha hlediscích. Jedním z nich jsou globální změny klimatu. Zvýšení teplot v červenci letošního roku totiž jednoznačně souvisí se zvýšenou sluneční aktivitou. K výronu obrovského množství slunečního plazmatu došlo 14.7.2017
Obrázek
Což ukazuje, že my lidé jsme do jisté míry zcela bozmocní co se týče způsobu jak ovlivnit klima. Tím rozhodně nenabádám k větší spotřebě a ani tím nechci podporovat další ropné války, jenom chci naznačit, že v boží vůli, totiž pokud tím označím jevy jež lidé zcela jednoznačně nemohou nijak ovlivnit, je na první pohled mnohem více než by se mohlo zdát. Srovnáme-li dnešní dobu např. Malou dobou ledovou (cca 1638-1715) https://cs.wikipedia.org/wiki/Maunderovo_minimum, kdy téměř nedocházelo k výronům plazmatu na Slunci s dnešní dobou, pak je jasné, že změny sluneční aktivity mají na naše klima větší vliv než těžba ropy. Avšak vyvozovat z toho, že konzumní život vlastní není příčinou našeho neštěstí považuji za nerozumnou hloupost. Stačí se podívat kolem sebe na to obrovské množství plastového odpadu, který se z ropy vyrábí.
religionista
 

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod zlobilka » ned 23. črc 2017 14:47:45

religionista píše:Nikajský koncil křesťanům v tomhle smyslu způsobil medvědí službu na několik století, jelikož mnoho evangelií, která známe dnes pod názvy - Berlínský kodex (evangelium Máří Magdaleny), Tomášovo a Jidášovo evangelium, došlo k úplné zákazu a tedy zkreslení pravdy. Ale to v žádné případě neznamená, že všechno v Bibli je špatně a že bychom měli ztrhat kříže z kostelů a nahradit je novými symboly i když proč ne, bude-li to na základě dobrovolné rozhodnutí katolické církve či jakékoli jiné diecéze.


http://gnosis9.net/download.php
http://gnosis9.net/pdf/Tomasovo_evangelium.pdf

99.
Učedníci mu řekli: Tvoji bratři a tvá matka stojí v
enku. Řekl jim: Ti zde, co činí vůli
Otce, to jsou moji bratři a má matka. To jsou ti, k
teří vejdou do království mého Otce.
(Mt 12,46450; Mk 3,32435; L 8,19421)

[i]101.
(Ježíš řekl:) Ten, kdo neměl tak jako já v nenávis
ti svého [otce] a svou matku,
nemůže se stát mým [učedníkem]. A kdo nemiluje svéh
o [otce] a svou matku tak jako já,
nemůže být mým [učedníkem]. Neboť má matka, která (
...
chybí 1-2 slova
...) ale moje
pravá [matka] mi dala život.
(L 14,26)


„Kdo přichází ke mně a nedovede se zříci svého otce a matky, své ženy a dětí, svých bratrů a sester, ano i sám sebe, nemůže být mým učedníkem.
- Lukáš 14,26[/i]

http://gnosis.org/naghamm/gosthom.html

99. The disciples said to him, "Your brothers and your mother are standing outside."

He said to them, "Those here who do what my Father wants are my brothers and my mother. They are the ones who will enter my Father's kingdom."

101. "Whoever does not hate [father] and mother as I do cannot be my [disciple], and whoever does [not] love [father and] mother as I do cannot be my [disciple]. For my mother [...], but my true [mother] gave me life."


--------------

Co to jako je? Nedá se nijak obhájit, že by toto bylo v souladu s desaterem. Nedivím se, že ho Židé nechali ukřižovat. Muslimům musí být křesťanství se svým pokrytectvím pro smích. Křesťanství je spíš než samostatné náboženství sekta "Svědkové Ježíšovi" naroubovaná na Judaismus.
zlobilka
 

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod zlobilka » ned 23. črc 2017 15:36:52

Religionisto, když se vrátíme zpět k původní otázce:

religionista píše:Proč by jiný druh realizace, jako například rodiče vychovávající děti mělo být v poměru k realizaci Boha méněcenné? Cožpak nestačí řídit se v běžném životě desaterem, intuicí a zdravým rozumem.


Co s Tebou teď víc souzní? Věci napsané v Tomášově a Lukášově evangeliu jako slova Ježíše nebo to, co píšu já?

Díky.
zlobilka
 

Re: Dá se popsat realizace Boha

Nový příspěvekod religionista » ned 23. črc 2017 18:29:46

zlobilka píše:Religionisto, když se vrátíme zpět k původní otázce:

religionista píše:Proč by jiný druh realizace, jako například rodiče vychovávající děti mělo být v poměru k realizaci Boha méněcenné? Cožpak nestačí řídit se v běžném životě desaterem, intuicí a zdravým rozumem.


Co s Tebou teď víc souzní? Věci napsané v Tomášově a Lukášově evangeliu jako slova Ježíše nebo to, co píšu já?

Díky.


Tohle jsem nikde nikam nenapsal ani nikomu netvrdil.

Ale je to nejspíš pořád ještě jedno z pravidel pro vstup do určité duchovní komunity, ale ne do každé. A to pravidlo nemít děti a věnovat se Bohu místo dětem. Tohle hodně závisí na jednotlivci. Co je dobré pro jednoho nemusí být dobré pro druhého. Horší to bývá pokud někdo někoho k něčemu nutí nebo nechce pustit pryč.
Tenhle blog založil nejspíš někdo, kdo má nick návštěvník, takže nebudu hodnotit co mi více souzní. To je ostatně nad moje možnosti. Zodpovědět tuhle otázku si totiž musí každý sám.
religionista
 

PředchozíDalší

Zpět na Sri Chinmoy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků