Škola Slepého Osla / Technika Slepého Osla

Moderátor: Malý Vlk

Re: Škola Slepého Osla / Technika Slepého Osla

Nový příspěvekod Ja.na » čtv 03. dub 2014 13:02:35

Ó pardon, tak tenhle Maharadž je jinej.

:D
Nisargadatta je tenhle:
Maharadž: Kdy je tu ego? Ego je zde tehdy, když máte jisté reakce.
Přebíráte na sebe vše, co je spontánně pozorováno. Přilnete k tomu, všímáte si toho, jedině tehdy je tam ego. Spatříte nějaký stavební materiál ležící na ulici – pomyslíte si, že jste tesař a začnete si představovat, jak materiál použijete. Nastane proces myšlení, a začne ego. Když nejste nikdo, nebudete se o tento stavební materiál nijak zajímat – budete ho pouze pozorovat a půjdete svou cestou. Jakmile je to mimo zrak, je to mimo mysl. Ale jakmile přijmete tuto reakci, uvažujete nad ní, začne ego.

Takže budiž ego.

A tohle je moc pěkný:
Podle Šrí Siddharaméšvara Maharadže bude těm, kdo nemají žádné žádosti a jsou plně oddáni své pravé přirozenosti, pravému Já, splněno vše, co si přejí, takže si nemusejí dělat starosti o to, co tíží ostatní. Tukarám netouží ve svých básních (abhangách) po majetku, penězích, prosperitě, ani osvobození, ale jen si přeje společenství světců. Říká Bohu, že se nebojí, a klidně se bude rodit znovu a znovu, jen když bude v blízkosti světců. Když adept transcenduje své individuální já, stává se univerzálním vědomím, které se objevuje stále v nových formách, tudíž, pro každou formu je rozhodující, zda se dostane do kontaktu s Nejvyšší pravdou, která z omezeného jedince učiní Neomezené Absolutno. Jak potom takový džňánin, který si uvědomil své pravé Já, a realizoval Absolutno, nadále funguje ve světě, když nemá žádnou formu, motivaci, přání či záměr? Šrí Nisargadatta Maharadž to přirovnává k narozenému dítěti, které také nemá (ještě) ego, a o které se plně starají rodiče. Stejně tak o džňánina, resp. o potřeby pro tělo jako např. jídlo, oblečení, ubytování, apod. se stará Bůh.


http://www.astro-aura.cz/filozofie-adva ... ta-2-cast/
Ja.na
 

Re: Škola Slepého Osla / Technika Slepého Osla

Nový příspěvekod Ja.na » čtv 03. dub 2014 13:05:22

Tazatel: Jsem plný tužeb a chci je naplnit. Jak mám získat to, co chci?
Maharadž: Zasloužíte si to, po čem toužíte? Ať tak, či onak, na vyplnění svých tužeb musíte pracovat. Vložte do toho energii a čekejte na výsledky.
T: Kde mám na to vzít energii?
M: Energií je samotná touha.
T: Tak proč se nevyplní každá touha?
M: Možná nebyla dost silná a trvalá.
T: Ano, to je můj problém. Něco chci, ale když se do toho mám dát, tak jsem líný.
M: Není-li vaše touha čistá a silná, nemůže se naplnit. Jsou-li navíc vaše touhy osobní, pro váš vlastní požitek, je energie, kterou do nich vkládáte, nutně omezená. Nemůže jí být víc, než kolik jí máte.
T: Přesto ale obyčejní lidé často dosahují toho, po čem touží.
M: Ale až po silném a dlouhodobém toužení. A i pak jsou jejich úspěchy omezené.
T: A co nesobecké touhy?
M: Toužíte-li po obecném blahu, celý svět touží s vámi. Budou-li touhy po prospěchu lidstva vašimi vlastními a budete-li pro ně pracovat, nemůžete se minout cílem.
T: Humanismus je boží práce, ne moje. Já se starám o sebe. Nemám snad nárok na to, aby se mé oprávněné touhy splnily? Mé touhy nikomu neublíží, jsou oprávněné a správné, tak proč se nevyplňují?
M: Touhy jsou správné či špatné podle okolností, to záleží na tom, jak se na ně díváte. Jejich rozlišování na dobré a špatné platí jen pro jedince.
T: Co je vodítkem pro toto rozlišování? Jak mám poznat, které z mých tužeb jsou dobré a které špatné?
M: Ve vašem případě jsou touhy vedoucí k utrpení špatné a touhy vedoucí ke štěstí dobré. Ale nesmíte zapomínat na ostatní. Jejich utrpení a štěstí má rovněž svoji váhu.
T: Výsledky leží v budoucnosti. Jak mohu vědět, jaké budou?
M: Použijte svou mysl. Vzpomínejte. Pozorujte. Nejste jiný než ostatní. Většina zkušeností druhých platí také pro vás. Jasně a hluboce přemýšlejte a pronikněte do celkové struktury svých tužeb a jejich důsledků. Jsou to nejdůležitější součásti vašeho mentálního a emocionálního vybavení a silně ovlivňují vaše jednání. Pamatujte si, že se nemůžete vzdát toho, co neznáte. Abyste mohl překročit své Já, musíte ho nejprve poznat.
T: Co to znamená poznat sebe sama? Poznám-li sám sebe, co vlastně přesně poznám?
M: Poznáte všechno, co nejste.
T: Nepoznám tedy to, co jsem?
M: To, co jste, prostě už jste. Znáte-li to, co nejste, jste od toho osvobozen a zůstáváte ve svém vlastním přirozeném stavu. To vše se děje spontánně a bez úsilí.
T: A co objevím?
M: Objevíte to, že není co objevovat. Jste to, co jste - a to je vše.
T: Ale co tedy nakonec jsem?
M: Jste konečným popřením všeho, co nejste.
T: Tomu nerozumím!
M: Jste zaslepen utkvělou představou, že musíte být to či ono.
T: Jak se mohu této představy zbavit?
M: Jestliže mi důvěřujete, věřte tomu, když vám říkám, že jste čiré uvědomění, které ozařuje vědomí a jeho nekonečný obsah. Pochopte to a žijte podle toho. Jestliže mi nevěříte, obraťte se do svého nitra a ptejte se: „Co jsem Já?“, nebo soustřeďte svou mysl na „Já jsem“, což je čiré, prosté bytí.
T: Na čem závisí má víra ve vás?
M: Na vaší schopnosti vidět druhým do srdce. Nevidíte-li do mého srdce, dívejte se do svého vlastního.
T: Ani to neumím.
M: Očistěte se spořádaným a užitečným životem. Pozorujte své myšlenky, pocity, slova a činy. To očistí vaši schopnost vidět.
T: Nemusím se nejprve všeho vzdát a žít životem bez domova?
M: Vy se ničeho vzdát nemůžete. Můžete opustit domov a způsobit obtíže své rodině, ale připoutanost sídlí v mysli a nezmizí, dokud svou mysl dokonale nepoznáte. Prvotní věcí je poznání sebe sama a spolu s tím přijde i vše ostatní.
T: Ale vy už jste mi řekl, že jsem Nejvyšší Skutečnost. Není už toto sebepoznání?
M: Jistěže jste Nejvyšší Skutečnost! Ale co z toho? Každé zrnko písku je Bohem. Vědět to je důležité, ale je to pouze začátek.
T: Dobrá, řekl jste mi, že jsem Nejvyšší Skutečnost. Věřím vám. Co dalšího mám dělat?
M: Už jsem vám to řekl. Odhalte vše, co nejste. Tělo, pocity, myšlenky, představy, čas, prostor, bytí a nebytí, to či ono - nic konkrétníh
Ja.na
 

Re: Škola Slepého Osla / Technika Slepého Osla

Nový příspěvekod Ja.na » čtv 03. dub 2014 13:18:57

Tohle stojí za to:
Raméš S. Balsekar: Hřích a vina. Obludnost mysli

Ego je zde definováno jako pocit osobního konatelství

I ty jeden nenapravitelnej pocitáři.

:D

Ale vážně, nemusíš brát to ego zas až tak vážně, je to jen Božská hra.
A už vůbec nemusíš brát vážně, co o tom píšu.
Klidně si můžeš uvědomit, že jsi Božskej a můžeš si dovolit bejt šťastnej, ego neego.

:)
Ja.na
 

Re: Škola Slepého Osla / Technika Slepého Osla

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 03. dub 2014 13:33:09

Euforie

je lékařsky uznaný duševně/emoční stav definován jako subjektivní pocit velké (obvykle přehnané) radosti, štěstí a tělesné či psychické pohody.[1][2]

Technicky je euforie afekt;[3] termín je však často hovorově používán k definování emoce jako intenzivního stavu mimořádného štěstí kombinovaného s ohromným pocitem psychické pohody.

Slovo euforie pochází z řeckého εὐφορία.[4]

Euforie je obecně považována za zveličený stav, vyplývající z abnormálního psychického stavu navozeného či nenavozeného farmaceutiky a zpravidla jí není dosahováno při běžné lidské činnosti. Výjimku tvoří některé přirozené druhy chování, jako například aktivity vedoucí k orgasmu či triumf atletů, které mohou navodit stav euforie.[3] Euforie je rovněž zmiňována v souvislosti s některými náboženskými a duchovními rituály a meditacemi.[5]

Uměle vyvolaná euforie může být kromě farmaceutik vyvolaná požitím některých drog. Může však být i symptomem psychiatrických či neurologických poruch.[6]

http://cs.wikipedia.org/wiki/Euforie
Návštěvník
 

Re: Škola Slepého Osla / Technika Slepého Osla

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 03. dub 2014 13:35:24

Emotivita - emoce, afekty, nálady, citové vztahy

http://www.studium-psychologie.cz/obecn ... alady.html
Návštěvník
 

Re: Škola Slepého Osla / Technika Slepého Osla

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 03. dub 2014 13:38:30

Poruchy emocí:

Expanzivní nálada

Expanzivní nálada se vyznačuje zvýšenou emoční reaktivitou, která se projevuje vysokou aktivitou, energií a sebevědomím jedince. Lehčím stupněm expanzivní nálady je euforie (zvýšená spokojenost jedince).

Manická nálada


Manická nálada se projevuje veselostí až rozjařeností, zvýšenou bystrostí a postřehem nebo naopak hádavostí a podrážděností. Manická nálada se může vyskytovat například u schizofreniků.

Extatická nálada


U extatické nálady jedinec pociťuje blaho, je rozjařený, nadšený, jako u vytržení. Aktivita jedince se většinou zaměřuje pouze jedním směrem (je jednostranná) a v těch ostatních je snížená. Může se vyskytovat u lidí hysterických, postižených epilepsií …

http://www.lidske-emoce.com/poruchy-emoci/

Návštěvník
 

Re: Škola Slepého Osla / Technika Slepého Osla

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 03. dub 2014 13:40:45

a ať žije extááááááze!!! :yeah:
Návštěvník
 

Re: Škola Slepého Osla / Technika Slepého Osla

Nový příspěvekod Jarda Malej » čtv 03. dub 2014 20:37:59

..pokud bych chtěla udržet pokupě myšlenky, které by měly potvrdit existenci ega, tak to je zhola nemožné.

Doufám, že si z toho nic neděláš.
Zase umíš udržet pokupě myšlenky, co potvrzují jeho neexistenci.



:D
Jarda Malej
 

Re: Škola Slepého Osla / Technika Slepého Osla

Nový příspěvekod Ja.na » pát 04. dub 2014 7:09:24

A co Ti není jasné ?
Ja.na
 

Re: Škola Slepého Osla / Technika Slepého Osla

Nový příspěvekod Ja.na » pát 04. dub 2014 9:27:53

armin píše:
Ja.na píše:A co Ti není jasné ?

Kdo je ten, kdo je oddělen od svého projevu?

Tohle je moc dobrá otázka.
Odpověď na ni dá ticho mrtvého - probuzení, když tělo a mysl spí hlubokým spánkem, neměnná bdělost bez jakéhokoliv snu, je zcela jasné, že se může objevit jakýkoliv sen a my v něm můžeme být čímkoliv, ale ve skutečnosti se nijak neproměňujeme, jsme stále tímtéž, ve ať děláme v tom snu cokoliv, nic ve skutečnosti neděláme, nejsme tím konatelem.
Je to probuzení do snu, kdy je tady sen, ale to, co se děje se snovou postavou, se nás vůbec nijak nedotýká.

Tedy pokud se to připodobní k té filmové roli, herec může mít jakoukoliv roli, nemusí být jen Karlem IV. Může tady být nekonečně mnoho inkarnací a v každé může být úplně jiná role. Potencionálně můžeš být čímkoliv, ale ve skutečnosti ať se děje cokoliv, s Tebou se nic neděje.

Krásné je Ramdasovo povídání o Ramovi, jak šel vyhledat gurua. Byl to Bůh, ale měl zrovna blbou inkarnaci.... :D
Ja.na
 

Re: Škola Slepého Osla / Technika Slepého Osla

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 04. dub 2014 9:38:18

vostalpetr píše:Já tedy jediné co si uvědomuji,
tak je monitor přede mnou a na něm napsané různé myšlenky
a na tyto myšlenky pak v mé hlavě vznikají různé odpovědi...

Pisatele těch myšlenek nevidím...

Mohu vidět ty myšlenky druhých i mé jako oddělené ode mne,

nebo

je mohu vidět jako jevy ve vědomí



Pisatele nevidím, proto pokud o něm něco vím, tak leda tak představy co jsem si vytvořil

Jsem pro Tebe něco mrtvého, neznámého ?
Když sis bral u Máchova jezera skleněný střípek, tuším že kuličku, tak ses usmíval a řekla bych, že to, kým jsme, bylo v Tobě vědomé. Řekla bych, že tady byla vědomá radost existence, která byla vědomá i v Tobě.

Řekla bych, žes v tu chvíli nechtěl zraňovat.
Návštěvník
 

Re: Škola Slepého Osla / Technika Slepého Osla

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 04. dub 2014 10:34:00

vostalpetr píše:
Jsem pro Tebe něco mrtvého, neznámého ?


Seš pro mě vzpomínka, co jiného bys také mohla být ???

Kdybych neměl pamět, tak pro mě neexistuješ...

Jediné co opravdu vidím bez vzpomínek a mysli a paměti jsou zde objevující se reakce,
to je to, co ted je.

Ale to vědomí existence není vzpomínka.
To v Tobě může být pořád vědomé.
Dokonce, i kdybych umřela, tak to v Tobě může být pořád živé.
Tohle je to spojení, o kterém učí dzogčhen. Ta esence radostné existence je světlem, které je spojením.
Pokud to spojení nenalézáme, tak je v nás tupost, nevědomost.

Dám jednoduchý příklad: když meditujete a spočíváte přitom v přirozeném stavu mysli, spočíváte ve vnitřním prostoru, mohou se objevit dvě překážky.
Jedna, že upadnete do nihilismu. Co to obnáší? Cítíte prázdnotu a ta přináší otupělost, nedostatek životní síly, uvědomění a to vás uspí.
Nebo se může stát v momentu, když spočinete v přirozeném stavu mysli, v momentu, kdy meditujete v prázdnotě, jste najednou hrozně kreativní. Vynoří se všechna možná spojení s prací, vaše kreativita se probudí, vynoří se myšlenky a všechny možné emoce.
V zásadě je mysl ještě aktivnější, než byla. Proč? Měli jste spočinout, uvolnit se, proč je mysl tak aktivní?
Jednoduše protože ta zkušenost neobsahuje zážitek prostoru. Chybí spojení se základem.
Chybí spojení s matkou, s vnitřní matkou, s vnitřní esencí.
Proto se hrnou všechny ty myšlenky a emoce.
Toto se v naší zkušenosti děje velmi často.
Proto nauky říkají: „čiré světlo je spojení.“

viewtopic.php?f=162&t=1841
Návštěvník
 

Re: Škola Slepého Osla / Technika Slepého Osla

Nový příspěvekod Jarda Malej » pát 04. dub 2014 11:14:15

Nebo se může stát v momentu, když spočinete v přirozeném stavu mysli,
v momentu, kdy meditujete v prázdnotě, jste najednou hrozně kreativní.

A zřídíte si třeba i internetovou poradnu, na níž hovoříte a hovoříte, mnohdy od časného rána až do noci.
To vše jen proto, aby vaše mysl nemusela strádat ve stavu nečinnosti.
V zásadě je mysl ještě aktivnější, než byla. Proč? Měli jste spočinout, uvolnit se, proč je mysl tak aktivní?
Jednoduše protože ta zkušenost neobsahuje zážitek prostoru. Chybí spojení se základem.



:(
Jarda Malej
 

Re: Škola Slepého Osla / Technika Slepého Osla

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 04. dub 2014 11:46:28

Ta meditace jede sama, je tady uvolněnost, lehkost, přirozenost, bez ohledu na to, co se objevuje, mohou tady být nekonečné promluvy, psaní, cokoliv.

Každému, kdo se pustí do vášnivého diskutování, jede tahle meditace sama.
Většinou se tomu, co jede samo, říká mysl, ale nač se tu zatěžovat nějakým slovíčkařením ;)
Návštěvník
 

Re: Škola Slepého Osla / Technika Slepého Osla

Nový příspěvekod Jarda Malej » pát 04. dub 2014 11:50:31

Malej Jardo, jak to vypadá, když je tady spojení se základem ?
Ta meditace jede sama, je tady uvolněnost, lehkost, přirozenost, bez ohledu na to, co se objevuje, mohou tady být nekonečné promluvy, psaní, cokoliv.

Spojení se základem má samozřejmě každej, akorát ne všichni stejný.
A podle toho taky vypadají ty promluvy, psaní a cokoliv dalšího.


;)
Jarda Malej
 

Re: Škola Slepého Osla / Technika Slepého Osla

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 04. dub 2014 11:59:00

Chtělo by to jít ještě dál a zkusit si uvědomit že i zažívané blaho, láska a jiné pocity mohou být předmětem pozornosti, protože jinak bys o nich ani nevěděla. Ale ono se od té blaženosti nechce se oddělit do neutrálního pozorovatele, to by se jí člověk musel vzdát

Dokud je orgasmus silný, je nesnadné stát se jeho neosobním pozorovatelem. Kundalini Šakti je neodolatelná a vtáhne veškerou pozornost do pocitů, které vyvolává - ať se projevuje v kterékoliv části organismu, fyzické nebo mentální.
Návštěvník
 

Re: Škola Slepého Osla / Technika Slepého Osla

Nový příspěvekod Jarda Malej » pát 04. dub 2014 12:26:07

Pokud je to spojení se základem takové, jaké má být,
pak je všechno tak, jak má být..

Možná jsi chtěla říct, že je to všechno takové jaké to zrovna je.
A to podmiňování ti jenom uklouzlo.
..a pak je třeba i tohle psaní tady radostí.

Jasně.
=========================================
Zato to čtení je většinou nářez.
Maharadž říká, že když se džňánin osvobozuje od svého těla, tak zažívá tisícinásobné blaho, než novomanželé o svatební noci.
Když se dá smířit s TND, proč by se nedalo přijmout i tohle ?

Dobře mi tak.
Pro dnešek dost!


:D
Jarda Malej
 

Re: Škola Slepého Osla / Technika Slepého Osla

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 04. dub 2014 12:28:46

Maharadž říká, že když se džňánin osvobozuje od svého těla, tak zažívá tisícinásobné blaho, než novomanželé o svatební noci.

Džnánin praktikuje džnánu. Bodejť by necítil blaho, když se mu to daří a cítí, jak se osvobozuje :)
Návštěvník
 

Re: Škola Slepého Osla / Technika Slepého Osla

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 04. dub 2014 12:33:48

Když se dá smířit s TND, proč by se nedalo přijmout i tohle ?

Extáze blaženosti jsou stavy opačné než deprese - obojí je dočasné.

Přijímání toho, co je, vede k míru.
Návštěvník
 

Re: Škola Slepého Osla / Technika Slepého Osla

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 04. dub 2014 13:15:09

Jana píše:
Návštěvník píše:
Když se dá smířit s TND, proč by se nedalo přijmout i tohle ?

Extáze blaženosti jsou stavy opačné než deprese - obojí je dočasné.

:D Takovej je život.
Přijímání toho, co je, vede k míru.

Ono nakonec s tím ani nic jiného nejde dělat.

Mír se udělat nedá. Je tu sám od sebe, kdykoliv přestane ztotožňování s pocitama, ať jsou blažené, nebo opačné.
Návštěvník
 

PředchozíDalší

Zpět na Malý Vlk

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník