Došel Poznání

Došel Poznání

Nový příspěvekod ... » čtv 11. čer 2020 12:36:58

"Pět stavů právě je Prázdno a Prázdno je právě pět stavů."
Došel poznání. Od této doby nemůže věřit a nevěří již klamné dualitě: “já, ty, on“, ale poznává vše jako jedinou jednotu neosobního Bytí. Je u cíle. U cíle, který se, jak praví Jóga Velkého Symbolu, nalézá za všemi naukami, a nikoliv jen za lidským myšlením, neboť samotné Bytí a Vědomí a Blaho za lidským myšlením nebylo ještě cílem, ale jen metou částečnou a dočasnou. Konečným cílem je, aby pozorující, pozorované a pozorování se zažívali jako jedno a totéž.

E.T.: Jóga Velkého Symbolu
Avatar 1995, strana 75
...
 

Re: Došel Poznání

Nový příspěvekod lklknml » čtv 11. čer 2020 13:27:58

... píše:Konečným cílem je, aby pozorující, pozorované a pozorování se zažívali jako jedno a totéž.

Ne. Konečným cílem je neuchopitelné, nevysvětlitelné, ani nic z toho.
lklknml
 
Příspěvky: 2410
Registrován: ned 20. led 2019 18:12:05

Re: Došel Poznání

Nový příspěvekod ... » čtv 11. čer 2020 15:08:18

Z úcty k autorovi, byxh to napsal smířlivěji:

Konečným cílem je, aby pozorující, pozorované a pozorování se zažívali jako jedno a totéž a to je neuchopitelné, nevysvětlitelné, ani nic z toho.
:)
...
 

Re: Došel Poznání

Nový příspěvekod lklknml » čtv 11. čer 2020 17:08:11

... píše:Konečným cílem je, aby pozorující, pozorované a pozorování se zažívali jako jedno a totéž a to je neuchopitelné, nevysvětlitelné, ani nic z toho.

Spiritualita východu to vyjadřuje takto:
To či ono.
Ani to ani ono.
Ani ani to ani ani ono.

Čili jde o skutečnost, kterou lze popsat, potom o opuštění takového popisu pro nekompetentnost a nakonec i opuštění onoho opuštění.

"Pozorující, pozorované a pozorování zažívané jako jedno" může být "ani to ani ono" při předpokladu řekněme určité logické zbytečnosti, neboť pozorování nemůže nebýt pozorované a tudíž není sémantického důvodu je jmenovat dvakrát.
lklknml
 
Příspěvky: 2410
Registrován: ned 20. led 2019 18:12:05

Re: Došel Poznání

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 11. čer 2020 17:41:12

Zdeněk píše:
... píše:Konečným cílem je, aby pozorující, pozorované a pozorování se zažívali jako jedno a totéž a to je neuchopitelné, nevysvětlitelné, ani nic z toho.

Spiritualita východu to vyjadřuje takto:
To či ono.
Ani to ani ono.
Ani ani to ani ani ono.

Čili jde o skutečnost, kterou lze popsat, potom o opuštění takového popisu pro nekompetentnost a nakonec i opuštění onoho opuštění.

"Pozorující, pozorované a pozorování zažívané jako jedno" může být "ani to ani ono" při předpokladu řekněme určité logické zbytečnosti, neboť pozorování nemůže nebýt pozorované a tudíž není sémantického důvodu je jmenovat dvakrát.


A nebo já jsem TO, ty jsi TO, všechno je TO a TO je všechno, co je.
Návštěvník
 

Re: Došel Poznání

Nový příspěvekod lklknml » čtv 11. čer 2020 17:51:45

Návštěvník píše:
Zdeněk píše:
... píše:Konečným cílem je, aby pozorující, pozorované a pozorování se zažívali jako jedno a totéž a to je neuchopitelné, nevysvětlitelné, ani nic z toho.

Spiritualita východu to vyjadřuje takto:
To či ono.
Ani to ani ono.
Ani ani to ani ani ono.

Čili jde o skutečnost, kterou lze popsat, potom o opuštění takového popisu pro nekompetentnost a nakonec i opuštění onoho opuštění.

"Pozorující, pozorované a pozorování zažívané jako jedno" může být "ani to ani ono" při předpokladu řekněme určité logické zbytečnosti, neboť pozorování nemůže nebýt pozorované a tudíž není sémantického důvodu je jmenovat dvakrát.


A nebo já jsem TO, ty jsi TO, všechno je TO a TO je všechno, co je.

A ty jsi na hlavu.

edit:
Neboli má pes buddhovskou podstatu? Ne.
Smiř se s tím.
lklknml
 
Příspěvky: 2410
Registrován: ned 20. led 2019 18:12:05

Re: Došel Poznání

Nový příspěvekod ... » čtv 11. čer 2020 18:41:49

Pravda sémantická přesnost se z toho vytrácí.
...
 

Re: Došel Poznání

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 12. čer 2020 6:14:29

První brána: Džo Džuův pes

Obrázek

Kdosi se zeptal zenového mistra Džo Džua: "Má pes buddhovskou přirozenost?"
Džo Džu odpověděl: "Mu." ("Ne.")

První otázka: Buddha řekl, že všechny věci mají buddhovskou přirozenost. Přirozenost je podstata. Všechny věci mají stejnou podstatu. Džo Džu však řekl, že pes buddhovskou přirozenost nemá. Co je správně?
Druhá otázka: Džo Džu řekl: "Mu." Co to znamená?
Třetí otázka: Má pes buddhovskou přirozenost? Co uděláte? Mnoho studentů tomu rozumí, ale samo porozumění vám nepomůže. Musíte dosáhnout správného jednání osvobození od života a smrti - pouhé pochopení osvobození od života a smrti vám nepomůže.

Drahý Soen Sa Nime,
jak se máte?
Děkuji vám za dopis. Moc se mi líbila vaše báseň. Děkuji také za kong-an Džo Džuův pes.
Hrál jsem si (zápasil jsem) s ním celé dny a cítím, že jsem připraven odpovědět:
Ptáte se, kdo má pravdu, Džo Džu, nebo Buddha?
Buddhův prst ukazuje na měsíc.
Džo Džuův prst ukazuje na měsíc.
Stejný měsíc, různé prsty.
Ptáte se, co znamená "Mu!".
"Mu!" je Džo Džuovo zaštěkání, "Mu!".
Ptáte se, má-li pes buddhovskou přirozenost.
Psi a lidé jsou právě takoví.
Když mají hlad, musí se najíst, když jsou unavení, musí spát.
AAACH!
Doufám, že je to správně. Pokud ne, musíte vzít dlouhou hůl, abyste dosáhl až do Alabamy a mohl mě udeřit! Kong-any mě baví a rád s vámi budu ve své praxi pokračovat. Zatím na shledanou a díky.
Ned

Drahý Nede,
děkuji ti za dopis. Jak se máš? Nedávno jsem se vrátil do Zenového centra v Providence.
K tvému kong-anu. Tvoje práce není ani dobrá, ani špatná. Za prvé, Buddha a Džo Džu: Kdo má pravdu? Říkáš: "Buddhův prst ukazuje na měsíc. Džo Džuův prst ukazuje na měsíc. Stejný měsíc, různé prsty. Vytváříš mnoho prstů. Jsi k nim připoután. Jak vidíš měsíc? Tvá odpověď je, jako když udeříš měsíc holí.
Dále říkáš, že Džo Džuovo Mu je Džo Džuovo zaštěkání, Mu! Proč vytváříš Džo Džuovo zaštěkání? Chci tvoje zaštěkání. Říkám ti, škrábeš se na pravé noze, a přitom tě svrbí levá.
Říkáš, že psi a lidé jsou právě takoví. Když mají hlad, musí jíst; když jsou unavení, musí spát. Říkáš "právě takoví". Ale tvá slova jsou "pouze taková." "Právě taková" a "pouze taková" se od sebe velmi liší. Příklad: Tady je zvon. Řekneš-li, že je to zvon, jsi připoután ke jménu a formě. Řekneš-li, že to zvon není, jsi připoután k prázdnotě. Když tedy říkáš: "Když máš hlad, jez, když jsi unavený, spi," nebo: "Nebe je modré, strom je zelený," je to "pouze tak". Je to jen pravda, ale ne správná odpověď. Musíš vzít zvon a zazvonit. To je "právě tak". Takže "právě tak" a "pouze tak" se od sebe liší. Zeptám se tě znovu: "Má pes buddhovskou přirozenost?" Pověz! Pověz! Pokud nerozumíš, jdi pořád přímo. Neulpívej na svém porozumění. Nepomůže ti. Pravá cesta se neopírá o porozumění ani neporozumění. Jdi pořád přímo - nevím. Tvůj názor, podmínky i situace potom zmizí, a objeví se správný názor, správné podmínky i správná situace. Staneš se celistvým. Jasné?
Doufám, že půjdeš pořád přímo - nevím, což je čisté jako prostor, brzy dokončíš Velký úkol života a smrti, dosáhneš osvícení a vysvobodíš všechny lidi z utrpení.
V dharmě
S. S.

Drahý Soen Sa Nime,
je 8.března. Šedá mlha obklopuje můj dům a prostupuje vzduch. V pondělí přišel váš dopis a udeřil mě jako cihla. Říkáte, že vytvářím "brány" (poslední dopis) a "prsty" a "překážky". Myslím, že je to tak. Musím vytvářet mnoho věcí. Cítím, jako bych byl ke svým myšlenkám připoután a honil se za nimi (jako pes za vlastním ocasem). Říkáte, že moje práce není "ani dobrá, ani špatná". Děkuji, to jsem potřeboval!
K mému kong-anu se psem. Má pes buddhovskou přirozenost?
Moje odpověď: "Myslím, že má."
Doufáte, že půjdu pořád přímo a nevím. Pokusím se.
Doufám, že se vám i zenovému centru daří dobře. Děkuji za vaše dopisy, čtu je moc rád. Je vzrušující nalézat vlastní chyby.
S úctou
Ned

Drahý Nede,
děkuji ti za skvělý dopis. Jak se máš?
Máš velmi klidnou mysl. Tvým jediným problémem je, že se svého porozumění držíš. Nepochybuj o něm. Jakmile porozumění zmizí, bude tvá mysl čistá jako prostor. Je-li čistá jako prostor, je jako čisté zrcadlo. Objeví se červená, je červená, objeví se bílá, je bílá. Je-li někdo smutný, jsem smutný; je-li někdo veselý, jsem veselý. Vidíš, slyšíš, cítíš, všechno je právě tak, jak je, pravda.
Na kong-an jsi odpověděl: "Myslím, že má!" Udeřím tě třicetkrát. Proč myslíš? Zen znamená odetnout veškeré myšlení, a stát se prázdnou myslí. Prázdná mysl potom na všechno září, všechno je jasné. Nebe je modré; stromy jsou zelené.
Otázky znějí:
1. Buddha řekl, že všechny věci mají buddhovskou přirozenost. Džo Džu řekl, že pes buddhovskou přirozenost nemá. Co je správně?
2. Dále, Džo Džu řekl: "Mu!" Co to znamená?
3. Ptám se tě: "Má pes buddhovskou přirozenost?"
Tři otázky. Jestliže nerozumíš, jdi pořád přímo. Neposuzuj své porozumění. Když na porozumění ulpíváš, máš problém. Všechno odlož. Jenom nevím - vždycky a všude. Nestarej se o myšlenky, které přicházejí a odcházejí. Nech je být. Zkoušej, zkoušej deset tisíc let bez ustání nevím, jasné?
Doufám, že budeš udržovat pouze nevím, což je čisté jako prostor, brzy dokončíš Velký úkol života a smrti, dosáhneš osvícení a vysvobodíš všechny lidi z utrpení.
V dharmě
S. S.

Drahý Soen Sa Nime,
děkuji za psí - mistrovský dopis. Jak se máte?
Ptáte se mě na Džo Džuova psa. Být Džo Džuem, zvážil bych, zda toho mnicha nerozsekám na tisíc kousků - i když by asi sotva stál za to úsilí. Někteří lidé si Džo Džuovu odpověď chybně vykládají, když říkají: "Džo Džu řekl, že pes buddhovskou přirozenost nemá." Jak říká Yuan Wu, je to jako přidávat mráz do sněhu. Pouhým otevřením úst ten ubohý mnich spadl do pekla. Džo Džu ho tam prostě nechtěl následovat, a tak mečem mysli udělal "Mu!" a ten pekelný vlak zastavil dřív, než bylo pozdě.
Teď, když se mě zeptáte: "Má pes buddhovskou přirozenost?", budu se asi pořád dokola honit za svým ocasem a snažit se najít odpověď - vy však víte, že pes, který se honí za vlastním ocasem sice vykonává pohyb, ale nemá žádný směr.
V dharmě
Mark

Drahý Marku,
děkuji ti za dopis. Jak se máš? Přeji ti šťastný Nový rok.
Tvůj psí dopis není ani dobrý, ani špatný, zato plný myšlení, myšlení a myšlení. Udeřím tě třicetkrát! Ptám se znova:
Mnich se jednou zeptal zenového mistra Džo Džua: "Má pes buddhovskou přirozenost?"
Džo Džu odpověděl: "Mu!"
1. Buddha řekl, že všechno má buddhovskou přirozenost. Džo Džu řekl, že pes buddhovskou přirozenost nemá. Co je správně?
2. Džo Džu řekl: "Mu!" Co to znamená?
3. Má pes buddhovskou přirozenost?
Musíš odpovědět na tyto tři otázky. Není dobré příliš přemýšlet; musíš si věřit na 100 %. Není zapotřebí spousty slov, pouze jeden bod, jasné? Pokud nerozumíš, jdi pořád přímo - nevím. Nic nevytvářej, ničeho se nedrž, nic neposuzuj.
Doufám, že půjdeš pořád přímo - nevím, což je čisté jako prostor, brzy dokončíš Velký úkol života a smrti, dosáhneš osvícení a vysvobodíš všechny lidi z utrpení.
V dharmě
S. S.
Návštěvník
 


Zpět na Eduard Tomáš

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků