Šťastny ať jsou všechny bytosti

Šťastny ať jsou všechny bytosti

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 21. bře 2014 14:09:57

Návštěvník
 

Re: Šťastny ať jsou všechny bytosti

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 23. úno 2016 9:19:33

"Můžeme si třeba představovat, že všechno, co děláme, děláme pro Boha, neboť je ve všem a vším. A
nadto když si budeme hluboce myslet, že děláme práci pro Boha, pak ji budeme dělat dokonale. V
představě, že Bůh skrze nás vytváří své dílo, se staneme spoluúčastníky na jeho tvorbě. Budeme
jakýmsi malým spolutvořitelem až do té míry, že si přestaneme říkat "já pracuji, já tvořím, já jsem
činitelem". Pak se naše mysl tak odosobní, že se můžeme dostat až do sféry prvotního tvoření. A tam
už není osobní přilnutí k tvorbě a člověk zažívá jógovou nebo mystickou blaženost, aniž by musel
cokoliv vědět o nějaké józe nebo mystice. Výsledkem je lidská neosobní práce, která v tomto případě 
byla tou nejlepší meditací. A také duchovní cestou, i když člověk ani vlastně neví, že jí šel. Nemusí to
vědět, aby se dostavil hluboký stav pravé neosobnosti. Nesmí však propadat omylu a domnívat se, že
je sám činitelem. Celou svoji činnost musí odkázat absolutnu, Bohu. To je ta pravá neosobní
karmajógová duchovní cesta."
http://zivutek.cz/books/tomas_eduard/ed ... nnosti.pdf
Návštěvník
 

Re: Šťastny ať jsou všechny bytosti

Nový příspěvekod vostálník » pát 20. kvě 2016 23:56:52

Návštěvník píše:"Můžeme si třeba představovat, že všechno, co děláme, děláme pro Boha, neboť je ve všem a vším. A
nadto když si budeme hluboce myslet, že děláme práci pro Boha, pak ji budeme dělat dokonale. V
představě, že Bůh skrze nás vytváří své dílo, se staneme spoluúčastníky na jeho tvorbě. Budeme
jakýmsi malým spolutvořitelem až do té míry, že si přestaneme říkat "já pracuji, já tvořím, já jsem
činitelem". Pak se naše mysl tak odosobní, že se můžeme dostat až do sféry prvotního tvoření. A tam
už není osobní přilnutí k tvorbě a člověk zažívá jógovou nebo mystickou blaženost, aniž by musel
cokoliv vědět o nějaké józe nebo mystice. Výsledkem je lidská neosobní práce, která v tomto případě 
byla tou nejlepší meditací. A také duchovní cestou, i když člověk ani vlastně neví, že jí šel. Nemusí to
vědět, aby se dostavil hluboký stav pravé neosobnosti. Nesmí však propadat omylu a domnívat se, že
je sám činitelem. Celou svoji činnost musí odkázat absolutnu, Bohu. To je ta pravá neosobní
karmajógová duchovní cesta."
http://zivutek.cz/books/tomas_eduard/ed ... nnosti.pdf



Jo, tohle je taky dobrý
vostálník
 

Re: Šťastny ať jsou všechny bytosti

Nový příspěvekod Jana » pát 09. úno 2018 21:03:47

EDUARD TOMÁŠ: VYCIŤUJ BOŽSKÉ JÁSTVÍ

Obrázek

Nepředstavuj si Boha ani božské Jáství, ale vyciťuj je. Tak jako nemůže existovat skutečný svědek posledního Svědka (pozorovatele), nemůže si Já představit Já. To by zde musely být dvě jáství, je však jen jedno. Jakákoliv představa božského Já (Boha) by mohla být tedy jedině představou ega. Žádná vize Boha není Bohem, a to ani vize světla nebo prostoru.

Chceš li prohlédnout jejich relativitu, polož sám sobě otázku: "Kdo to vidí? Kdo si to uvědomuje tuto krásnou vizi? Kdo je jejím pozorovatelem? Všechny myšlenky i city jsou překážkou poznání, přestože city lásky k němu a oddanosti pomáhají. Nakonec však musí být stejně odloženy. Namísto jakýchkoliv představ se můžeš přiblížit k Jáství jinak - jeho vyciťováním.
Při cvičení, jímž se jogín snaží stále si uvědomovat Nadjá a jemuž se odedávna říká "nejlepší", nejde tudíž o představu Nadjá, ale o vyciťování Nadjá. Systém spočívá v tom, že si uvědomíme, to jest vycítíme, charakteristiky neosobního Jáství, čili Existence - Vědomí a Blaho, nepřipoutanost, nedvojnost, nepohyblivost a zázrak všech zázraků - Život oživující sám Sebe. Vyciťuješ li Nadjá v pozadí myšlenek, nezůstávej jen u toho to vyciťování.

Přidej k němu ještě lásku k Nadjá a naprostou oddanost. Budeš ihned pozorovat, jak se toto vyciťování silně prohloubí, a to přímo úměrně síle a hloubce těchto citů, přičemž se automaticky zvýší síla soustředivosti. A což může být pro někoho ještě důležitější přidáním oddanosti a také odevzdanosti Nadjá i lásky k němu se dostaví blaženost. Je to přímá emanace Jáství, a tudíž "skoro" ONO. Emanace Jáství i jeho svatosti. Ti žáci, kteří mají sklon k džňánajóze, na rozdíl od bhaktů, mají tendenci tuto blaženost zahnat, nebo si jí přinejmenším nevšímat. Nedělejte to! Nebývá to blaženost extatická, ale přesto dovede být tak silná, že stále přitahuje žákovu pozornost k sobě samé a toto cestou také k Nadjá, takže nedovolí, aby se pozornost odchylovala jinam.

To je její první výhoda. Druhou výhodou je skutečnost, že síla pozornosti se v této situaci obyčejně už nemusí ztratit, a to ani tehdy, když se ti do mysli vloudí myšlenky (kladné myšlenky!). Některými myšlenkami ji můžeš dokonce posílit nebo výhodně pozměnit. Je to především již uvedené vyciťování charakteristik Nadjá, tj. Vědomí - Existence - Blaha, nepřipoutanosti apod. Uvědomíš li si nyní v plné míře, že jsi "nekonečná svoboda, prostá všeho zla", jsi skutečně Nekonečná Svoboda, prostá všeho zla...
Především vždy a všude vyciťuj božské, neosobní Jáství. Podmínkou je trvalá vzpomínka na Nadjá konaná srdcem, nikoliv hlavou. Láskou k átmanu neboli k Nadjá zapomeneš na ego, přemáháš iluzi hmoty a přivoláváš ke své práci konstruktivní vedení. Současně tím získáváš i vedení ochranné. TRVALÁ VZPOMÍNKA NA NADJÁ JE NEJLEPŠÍ JÓGOU. Nejedná se však o myšlení na Nadjá , nýbrž jen o vyciťování jeho přítomnosti.



Eduard Tomáš - 108 Meditací
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 10302
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Šťastny ať jsou všechny bytosti

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 10. úno 2018 12:28:00



EDUARD TOMÁŠ: VYCIŤUJ BOŽSKÉ JÁSTVÍ

Všechny myšlenky i city jsou překážkou poznání, přestože city lásky k němu a oddanosti pomáhají. Nakonec však musí být stejně odloženy.


:)
Návštěvník
 

Re: Šťastny ať jsou všechny bytosti

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 03. kvě 2018 17:47:47

Návštěvník
 

Re: Šťastny ať jsou všechny bytosti

Nový příspěvekod vostal petr » čtv 03. kvě 2018 19:28:03

Jo to jsem chtěl říct,

že existuje dvojí zblbnutí,

jednou když se duchovní cesta popisuje od ega k bohu,

a podruhé když se vše popisuje z té nejvyšší úrovně,

vono totiž platí, že jak nahoře tak i dole,

proto nelze libovolně vymýšelet duchovní cestu a libovolně tvrdit, že jsi Já,

takže kdo vymýšlí nějaké záměrné šmrdlání s pozorností,

ten je prostě mimo, stejně jako ten, kdo pomateně tvrdí o sobě, že je Já...
vostal petr
 

Re: Šťastny ať jsou všechny bytosti

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 03. kvě 2018 19:30:48

vostal petr píše:Jo to jsem chtěl říct,

že existuje dvojí zblbnutí,

jednou když se duchovní cesta popisuje od ega k bohu,

a podruhé když se vše popisuje z té nejvyšší úrovně,

vono totiž platí, že jak nahoře tak i dole,

proto nelze libovolně vymýšelet duchovní cestu a libovolně tvrdit, že jsi Já,

takže kdo vymýšlí nějaké záměrné šmrdlání s pozorností,

ten je prostě mimo, stejně jako ten, kdo pomateně tvrdí o sobě, že je Já...


Dobře a kdo tedy jsi?
Návštěvník
 

Re: Šťastny ať jsou všechny bytosti

Nový příspěvekod vostal petr » čtv 03. kvě 2018 19:55:36

Zjisti si to, když to nevíš,

a pak přesně dle toho jak je to nahoře ustanov pro ego duchovní cestu...

Nákejch šet aspektů Skutečnosti lze zvládnout...
vostal petr
 

Re: Šťastny ať jsou všechny bytosti

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 03. kvě 2018 20:01:46

vostal petr píše:Zjisti si to, když to nevíš,

a pak přesně dle toho jak je to nahoře ustanov pro ego duchovní cestu...

Nákejch šet aspektů Skutečnosti lze zvládnout...


Na co Skutečnost se šesti aspekty?
Návštěvník
 

Další

Zpět na Eduard Tomáš

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron