miroslav píše:
Jestli se nemýlím, většina tady chápe, co jsem napsal. Dva návštěvníci to sem i napsali, že to chápou - na rozdíl od tebe a Doda...
Kdy už se odvoláváš na pana Tomáše, tak jsem sem zkopíroval kousek z úvodu do Tajných nauk Tibetu - kde se o té pokročilosti či nepokročilosti - připravenosti či nepřipravenosti píše:
Miroslave, zdá sa, že sa považuješ za pokročilého na základe toho, že si prívržencom čohosi „tajného“.
Teda zopár faktov k Tajným Náukam Tibetu o pokročilosti a pripravenosti a o tom, ako to s ich zverejnením tu na západe, bolo.
Alexandra David- Neelová, žila v Tibete, ak si dobre pamatám minimálne dvadsať rokov a celú tu dobu sa venovala týmto Tajným Tibetským Náukám a to aj prakticky.
Boli jej sprístupnené najuznávanejšími Majstrami len vďaka jej adoptívnemu synovi, ktorý bol tybeťan a bez ktorého by sa k Majstrom ako cudzinka sotva dostala.
Obdržala zasvatenie od najvyšších Majstrov týchto duchovných Tajných Náuk.
Keď sa potom rozhodovala napísať o nich knihu, aby tieto Náuky sprístupnila aj ľuďom na západe, radila sa s istým Majstrom ktorý jej povedal zhruba toto:
„Je to marná námaha, pretože dav čitateľov je rovnaký na celom svete. Ľudia vašej krajiny sa podobajú tým ktorých som poznal v Číne, Indii ...a tí sa nijak nelíšia od Tibeťanov.
Hovorte im hlboké pravdy a oni zívajú.
Tajné Náuky môžete vykrikovať na ulici a zostanú tajné tým, ktorí počujú slová, ale nerozumejú ich zmyslu.
„Tajomstvo“ nie je závislé na Majstrovi, ale na tom, kto ho počúva...“
Nakoniec to uzavrel slovami „Skúste to.“
V roku 1951 (asi) vydala teda David-Neelová túto knihu pod názvom Prenikavý vhľad. Bola prvou, ktorá priniesla na západ tzv. Tajné Náuky Tibetu a taktiež bola ako jediná Európanka v tej dobe vysvatená v Tibete za
naldžormu. V rámci budhistickej tradície teda za jogína, ktorý už má skúsenosť hlbšej podstaty mysle, teda existencie. Iným slovom má priamu skúsenosť fungovania zákona karmy a okrem iného so vzájomnej závislej existencie všetkého, čo existuje (tib. tendrel). Je to stav, v ktorom jedinec cíti neoddelenosť od všetkého ostatného, od všetkých cítiacich bytostí a
preto koná tak, aby zažívali šťastie a nezažívali nešťastie. Nevidí rozdiel medzi sebou a druhými, vďaka čomu
v ňom voči ostatným vzniká skutočná láska a súcit. Nechce sa dopúšťať (ovšem podmienene) ani skutkov vedúcich k poznaniu cez bolesť, pretože vie, že pravé dobré skutky pôsobia príjemne a predsa človeka vykupujú...
(Toľko o naldžorme Wikipédia)
Takže vlastne tie Tajné Náuky, zasvatenie do stavu naldžorpa (u ženy naldžorma) podmieňujú poznaním, o ktorom tu už roky píše Jana a čomu ty stále nerozumieš, aj keď sa odvolávaš na svoju pokročilosť, pripravenosť a "tajomstvo" Tajnej Náuky.