Zdeněk píše:Tak proč to neustále uchopuješ?Jana píše:Je to dimenze, ve které není mysl, takže tady ani není nástroj, který by to mohl nějak uchopit.
Protože mou zkušeností je, že ať se objeví cokoliv, nemá šanci to zmizet. Je to totiž to skutečné.
Jak říká Papaji: "Miluji ten popis", tedy popis toho, co nelze popsat. Je ve mně radost z popisování toho. Je ve mně radost, když se objevuje nový a výstižnější popis toho.
Možná proto tyhle stránky. A nejspíš proto i tenhle hovor s Tebou, protože jakmile se objeví poznání, že to je skutečně věčné, všudypřítomné a nedotknutelné, tak to popíšeš. Věnuješ tomu ten nejkrásnější popis, jaký je vůbec možný, protože tohle je něčeho takového hodno.
Použiješ slova vymalovaná Tichem, tím nejlepším, co v sobě najdeš.
Nebudeš sobecký, podělíš se o to.
I když to nejde.
Ego nezmizelo (nějak jsem věděl, že budu ještě v budoucnosti trpět).Jana píše:Mizí připoutanost k mysli, mizí ego, mizí konatel.
V tom okamžiku nebylo. Ono není ničím skutečným, je dílem projekce mysli. Něco jako projekce filmu ve tmě na plátno. Rozsvítíš světlo, film zmizí, zůstane jen plátno - Vědomí. Jenže Ty jsi zaujat tou osobou ve filmu, kdy dosáhne osvícení, tak se znovu ponoříš do jejího příběhu a ta osoba může dál prožívat své dobrodružství. Vítězit a prohrávat, může prožívat dál všechno to drama včetně utrpení.
Podobně jako to líčí Alexandr po svém osvícení skrze rozčíleného Maharadže: "A pak začaly problémy s ostatními. S podlézavci a šplhouny, kteří trvali na mé omluvě! Nikdy v životě! Nemůžete se přece omluvit NIKOMU, no ne?!" To přece jasně mluví ego. A Alexandr to ví a trvá na něm. A přesto mu to nebrání v osvícení.
Ale Alexandr má pravdu, předsedo. Kdyby neměl, tak by to Maharadže tak nevytočilo. To, co nás nejvíc vytočí, je vždycky pravda, kterou má někdo druhý.
A Maharadž, jak už to u Probuzených bývá, neposílal pryč Alexandra, ale jeho ego. Stejně jako tomu bylo u Papadžiho a Moojiho. Což se silou rozpoznaného Jsoucna stalo a tak se Alexandr i Mooji vrátili osvobození plni vděku bez ega.