Abraham ano, nebo ne?

Re: Abraham ano, nebo ne?

Nový příspěvekod nop » úte 11. zář 2018 14:05:16

vostal petr píše:
??
co je pesimistického na :
"nebojte se, já jsem přemohl svět" ?,


Pesimistický je výchozí základ :

křestanství : dědičný hřích

hinduismus : ego jenž je třeba rozpustit

budhismus : život je utrpení


Optimistický je taoismus :

ego se může vyvíjet (což je to o čem neustále píšu, že má člověk dělat to, co ho baví, tedy sledovat svou vlastní karmu)

Když přejde pocit těžkosti života mne, začnu citovat lepší jazykové překlady a pochopení a pak se vyklube, že:

a/ v židovství:
za ztrátu ráje si lidé mohou sami svou neposlušností božího pořádku, a důsledky se dědí

(Žalmy: "v hříchu počali mne otec a matka má, celý v hříších jsem se narodil"),
výjimkou jsou rodiče dívky Miriam, budoucí matky Ježíše, protože nebylo možné, aby se budoucí Spasitel narodil z těla teologicky zatíženého, hříšného, i když jinak panensky bezvadného a tak její otec kněz Zachariáš a matka Anna vlivem božího působení byli v boží předvídavosti předem uchráněni od té neposlušnosti.

Ale lidé si většinou myslí, že šlo o neposkvrněné početí Ježíše v Mariině těle. To bylo také neposkvrněné, chráněné od dotyku těla muže, že by to bylo od nějakého nositele dědictví po vyhnancích, ale to ne, nýbrž tam na čisté tělo té čisté duše Marie zapůsobil ten Duch Svatý. Jsou tedy čtyři čistí:
Zachariáš, Anna, Marie a Ježíš, kteří nemají na sobě neposlušnost a jsou bez vlivu dědičného hříchu.

b/ po židech to pouze převzali v církvi prvotní křesťané, což byli nejprve pouze Židé.

c/ k hinduistům se nemohu vyjádřit,

d/ u Buddhy: život může být strastiplně prožíván, ale nikoliv že musí, to vznikne až vlivem lpění a nesprávností.
ještě: ne že nirvana je nic, ale že
o nirváně lze říci nic,
o nirváně nelze říci nic,
co postihne (vystihne) nirvánu? nic nevystihne.
Přílohy
Maria Anna.jpg
Marie s rodiči
Maria Anna.jpg (36.56 KiB) Zobrazeno 3811 krát
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Abraham ano, nebo ne?

Nový příspěvekod vostal petr » úte 11. zář 2018 14:21:54

Může ?

Nebo musí....
vostal petr
 

Re: Abraham ano, nebo ne?

Nový příspěvekod vostal petr » úte 11. zář 2018 14:26:13

Podsdtatnější ale je, že je ti slibován nákej ten zisk, věčný život, ztráta ega, zastavení kola znovuzrovzování,

řekl bych, že v taoismu nic takového není...
vostal petr
 

Re: Abraham ano, nebo ne?

Nový příspěvekod vostal petr » úte 11. zář 2018 14:42:04

No a indiáni, tak ti to maj takhle :

vostal petr
 

Re: Abraham ano, nebo ne?

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 11. zář 2018 15:29:11

vostal petr píše:Podsdtatnější ale je, že je ti slibován nákej ten zisk, věčný život, ztráta ega, zastavení kola znovuzrovzování,

řekl bych, že v taoismu nic takového není...


Lao-c’ovo Tao-te-ťing

VIII
Nejvyšší ctnost je jako voda. Voda přináší užitek všem bytostem a nebojuje. Je tam, kde by nechtěli být lidé. Proto se podobá tao.
Život by se měl řídit (zákony) země; srdce se má řídit (zákony) vnitřních podnětů; dobročinnost má odpovídat lidskosti; slovo má odpovídat pravdě; spravování (země) má odpovídat klidu; konání má odpovídat možnostem; činnost má odpovídat času. Nebude-li zápasů, nebude nářků (mezi lidem).
X
Aby si (člověk) uchoval klid duše, musí zachovávat jednotu. Tehdy se (v něm) nebudou probouzet touhy. Bude-li duch měkký, člověk bude podoben novorozenci. Bude-li jeho vnímání čisté, nebude bloudit.
Láska k lidu a spravování země se děje bez rozumování. Brána světa se otvírá i zavírá, je-li zachováván klid...
XIII
Sláva i hanba se podobají strachu. Vznešenost je podobná velikému neštěstí v životě. Co znamená, že se sláva a hanba podobají strachu? Znamená to, že lidé níže postavení získávají slávu se strachem a rovněž se strachem ji ztrácejí.
Co znamená, že je vznešenost podobna velikému neštěstí v životě? Znamená to, že je pro mne velikým neštěstím, že si sám sebe (cením). Když si nebudu sám sebe cenit, nepotká mě ani neštěstí. Proto vznešený člověk, který obětavě slouží lidem, může mezi nimi žít. Lidumilný člověk, který obětavě slouží lidem, může dlít mezi nimi...
Návštěvník
 

Re: Abraham ano, nebo ne?

Nový příspěvekod Saruman » úte 11. zář 2018 17:41:45

Prečo by sa tým ľudia mali zaoberať, keď to nič nerieši. To si môžem rovno
kúpiť príručku slušného správania alebo domácu kuchárku, načo taoizmus?
Uživatelský avatar
Saruman
 
Příspěvky: 76
Registrován: sob 10. říj 2015 14:59:32

Re: Abraham ano, nebo ne?

Nový příspěvekod miroslav » úte 11. zář 2018 19:08:21

Saruman píše:Prečo by sa tým ľudia mali zaoberať, keď to nič nerieši.


Lidé mají tendenci se stále něčím zaoberať, třeba hraním na automatech, kariérou, dětmi, případně nějakou tou rádoby duchovností.
Nech sa každý zaoberá tým, čo uzná za vhodné. V tom máme každý naprostou svobodu.
Uživatelský avatar
miroslav
 
Příspěvky: 3504
Registrován: čtv 29. kvě 2014 10:33:24

Re: Abraham ano, nebo ne?

Nový příspěvekod vostal petr » úte 11. zář 2018 19:43:04

Saruman píše:Prečo by sa tým ľudia mali zaoberať, keď to nič nerieši. To si môžem rovno
kúpiť príručku slušného správania alebo domácu kuchárku, načo taoizmus?


Si ji kup, pokud tě baví vaření,

pak to tvý vaření bude cesta taoismu,

cesta konání, karma jogy,

no a víc vědět nepotřebuješ, prostě jen vaříš protože rád vaříš,

na vše ostatní si přijdeš sám,


proto to taky nic neřeší, máš si to sám vyřešit, i když co bys řešil, když nemáš co řešit,

leda tě baví vařit...

A kdyby Abraham moc nepindal a nefilozofoval, tak je to vlastně to samý...
vostal petr
 

Re: Abraham ano, nebo ne?

Nový příspěvekod Mrkev » stř 12. zář 2018 0:12:03

No jako proč, ne. - tedy odpověď na otázku v titulu.


Trochu se v této diskuzi ztrácím, kam se vydává.
ale mám pocit, že ve mě zraje obdobné téma, tak se také s dovolení vyňadřím obšírněji. :)



Odpíchnu se od tohohle:

vostal petr píše:PS.

V posledních letech pozoruji v tý "esotericko-duchovní" oblasti vzrůst individualismu a pozitivismu,

což se mně jeví jako dobrý protiklad vůči pesimistickým náboženstvím jako křestanství, hinduismus či budhismus,

jenž fungují na na bázi kolektivistickýho blbnutí,

u nás např. ten Dušek, Svoboda učení a taoistický medvídek Pú...




Ano to se dá pozorovat. A pokud si, klasická náboženství o nálepkuješ jako pesimistické, tak se ti to určitě bude zdát optimističtější, radostnější, zábavnější. (mňam cukříček).
A jako novinka možná to bude s mně balastem než klasika. I když ta raketová popularita, dělá své. A každý druhý je už expert na přání a kreativitu a kreativně si přidává.

A teď trocha filozofování.
Pozoruji tu (nejen na tomto fóru) dva směry:
1) individualistický kreacionistický
2) celostní rozpozoznávací
Jako 2 síly kosmu" odstředivá a dostředivá. Jakoby celý projev vesmíru se rozpínal individuálním tvořením a zároveň stahoval do středu poznáním a rozpouštěním individuality.
Já to vidím pohledem celku, kdy oba pohyby vyvěrají z něj a projevují se různě v různých individuích. V některé převažuje touha rozpínací, v některé stahující se.
A IMHO tuto touhu si individuum nevybírá.
Pokud se také dvě osoby potkají, neporozumí si, mohou si vzájemně nadávat do blbců (i hůře). Protože se zdá, že ten druhý táhne jiným směrem (zcela nesmyslně, že 8) )
Je to zdánlivě nesmyslné a z člověčího pohledu nepochopitelné možná až disharmonické.
(Měli jsme na škole takové cvičení na komunikaci v rámci systémové analýzy, zadání jsme dostali na papírcích a v týmech jsme mohli komunikovat jen stanoveným přísně omezeným způsobem. Náš tým tehdy, nic nevykomunikovali, všichni totiž předpokládali, že máme stejné zadání, ale každý člen týmu dostal zadání jiné ... tak nějak mi teď připadá ta situace, kterou popisuji.)
Možná se to odráží také ve věčném sporu višnuistů a šivaistů.

Asi je jasné, z toho, jak píšu, že patřím do druhého proudu. A ačkoliv jsem schopná vidět tyto dvě tendence, nejsem schopná tu první pochopit. Je pro mě nepřitažlivá, krkolomná, nepřirozená. Pustila jsem videa od Abrahama a všechno mi zní, jako taková bla,bla,bla. Rozhodně nemám chuť pracovat na své vibrační mřížce, ani pochopit, co to je a jak to funguje, ani si správně zapamatovat, jak se tomu říká.
Říkám si, že asi podobně to cítí někdo z prvního proudu třeba u advaitových videí, u kterých já naopak cítím, jako by někdo vyslovoval nahlas to, co už dávno dávno vím, jen jsem proto doposud nenašla ta správná slova.
Z pohledu Jednoty, který asi lidem z prvního proudu nevnutím ;) , se to vše jeví jako projev jediného. Tanec všehomíra.
Zajímalo by mě, jestli takový rozpor a vysvětlení, které tu nabízím, někomu z prvního směru Individualistů pochopitelné, či případně, zda jsou schopni vytvořit srozumitelný obraz pro nás hloubaly.

...
Ještě k těm klasickým náboženským směrům. V každém z nich existují poměrně úzké proudy, které můžeme nazvat transpersonálními. Nejsem religionista, tak mi odpusťte zjednodušení. V hinduismu to je advaita, v budhismu zen, v křesťanství křesťanská mystika a islámu súfismus.
Tyto směry přitahují poměrně úzkou skupinu populace oproti celým hnutím jako takovým.
Ale i tyto směry mají schopnost na sebe vršit balast. A v poslední dob rovněž zaznamenávají boom. Takže to, co se dřív šeptalo, dnes rozebírá kdekdo na lecjaké sociální síti. Dřív, páč jsem v skrytu duše demokrat, mé srdce nad tím uvolněním informací plesalo. Dnes se tomu tajnůstkařkení ani moc nedivím, při té míře mylných výkladů.
Ještě nejlíp na tom zůstal tajemný súfismus. Beru to z pohledu Evropana. A křesťanský mysticismus, který potírá sama křesťanská církev.
(Tak nějak je to bez pointy, třeba vás něco k tomu napadne)

...

Zamyšlení do třetice nad kolektivistickým a transpersonálním.
Rozdílná terminologie může vycházet z mylného výkladu, že individuum se má nějakým způsobem kolektivizovat. To se zákonitě individuu nelíbí, protože tím přichází o individuální svobodu, odlišnost, jedinečnost. Ty to atributy však individualitě náleží a odebírat jí je nepřirozen, bolestivé, kruté (jen vzpomeňme na 50. léta v naší zemi)

Transpersonalitu spočívá v rozpoznávání, že ve své podstatě nejsem individualitou (v určité části procesu, že nejsem pouze individualitou, ale něčím, co individualitu přesahuje. Z pozice tohoto poznání (a plného prožitku tohoto poznání, intelektuální pochopení nestačí) je pak na individualitu nahlíženo jako na pomíjivou záležitost, která se proměňuje sama a není třeba se o ní nějak starat (např. dle Abrahamových rad). Z pozice tohoto poznání navíc mizí okamžik poznání jako nějaký stabilní bod, před kterým to všechno bylo jinak, než je nahlíženo teď. Z pohledu tohoto poznání, je všechno OK, jak jednání individuí vedoucí k poznání, tak jednání směřující od poznání, tak jednání poznání ignorující. Přesto tam, kde je rozpoznána dostředivá tendence, najde tato tendence podporu, v tom, že je tento směr správný.
Ta tendence se projevuje touhou, o které jsem psala jinde. Včetně toho, že není aktem aktu lidské volby, ale je milostí. A už se mi to uzavírá do kruhu: a to její přítomnost či absence, je činitelem rozřazení do směru 1. či 2. druhého. Takže kdo to nepochopil, šup, může si to přečíst o začátku.

Vlastně mě napadá ještě 3. skupina, ale těžko mluvit o směru, a to ti, kteří to mají na háku. Ale ti nejspíš až sem nedočetli. :)

Ještě mě napadl příměr s autem a kolem, co jede šejderem, napasovaný na advaitu, ale to si jako Šehrezáda nechám na jinou noc.
Doubrou Obrázek


ps: a pokud mi někdo chce napsat, že moc tlachám, tak nemusí, to vidím. 8)
Mrkev
 

Re: Abraham ano, nebo ne?

Nový příspěvekod vostal petr » stř 12. zář 2018 6:37:08

Jako 2 síly kosmu" odstředivá a dostředivá.


No nejsou to dvě síly, ale dvě úrovně, atman a brahman,

taoismus není žádná novinka, proto ani Abraham není žádná novinka, jen je to řečeno jiným jazykem,
Dušek taky není novinka, toltékové jsou docela staří

Brahman (úroven) taky není novinka, von i Mahariši přece mění technologii a od sebedotazování pak přechází k odevzdání,
páč atman (sebedotazování) a odevzdání (brahman)

Já to nejebu proto, protože tomu nerozumím a nechápou to, ale protože,
když někdo použije trn k vytažení jiného trnu, tak pak velmi těžko ten pomocný trn zahodí, jak doporučuje Ramana,
a má z něj vasánu a berličku co mu furt pomáhá...
Bejt neštastnej (mít zabpodnutej trn) to je průser,
todle Ramana zcela pominul, nejspíš proto že ve dvanácti letech člověk obvykle neštastnej nebejvá...

Ale když ještě někdo balamutí lidi nákou naukou že jsou neštastní, utrpení, hřích a ego,
tak to je pak pro mě vrchol svinstva,
a pak zcela upřímně říkám,, že ti lidi jsou zmrdi a vobchodníci...
vostal petr
 

Re: Abraham ano, nebo ne?

Nový příspěvekod vostal petr » stř 12. zář 2018 7:04:47

Zamyšlení do třetice nad kolektivistickým a transpersonálním.
Rozdílná terminologie může vycházet z mylného výkladu, že individuum se má nějakým způsobem kolektivizovat. To se zákonitě individuu nelíbí, protože tím přichází o individuální svobodu, odlišnost, jedinečnost. Ty to atributy však individualitě náleží a odebírat jí je nepřirozen, bolestivé, kruté (jen vzpomeňme na 50. léta v naší zemi)


No individuální a kolektivní karma,

co chceš tady řešit, se světem nic nenaděláš a jediné co je pro člověka nejlépe průchozí je jeho karma,

na nějaký transpersonální se můžeš vysrat, nebot bůh sám sebe nepodvádí (jak napsal Honzam)

takže stačí sledovat to své a nenechat se podvádět lidma co by kdo měl dělat a jak to dělat,

no a to je Abraham, i když von to říká tak složitě, že by se z toho člověk posral,

tedy následuj svoji karmu,

jestli je to milost, tak to nevím,

ale souhlasím s tím, že bůh sám sebe nepodvádí, jen se nesmíš nechat podvádět druhými lidmi,

ti to maj prostě jinak (jiná karma)

jen princip je platný pro všechny, ale ten ani nepotřebuješ znát dopředu...
vostal petr
 

Re: Abraham ano, nebo ne?

Nový příspěvekod vostal petr » stř 12. zář 2018 7:15:57

PS.

Jinými slovy, to tvý transpersonální je obsaženo v tvý idividuální karmě,

zatímco v koletivní karmě je to obsaženo mnohem zašmdrchaněji, takový to koletivistický pseudoduchovnu, náhražka duchovna..

Vono to vypadá, že to v tý indivindi karmě není, ale je,

a to velmi prosté :dělej co tě baví, ne se záměrem a ne pro zisk a ne jako nákou cílenou touhu cos někde převzal...
vostal petr
 

Re: Abraham ano, nebo ne?

Nový příspěvekod vostal petr » stř 12. zář 2018 7:37:31

Ta tendence se projevuje touhou, o které jsem psala jinde. Včetně toho, že není aktem aktu lidské volby, ale je milostí. A už se mi to uzavírá do kruhu: a to její přítomnost či absence, je činitelem rozřazení do směru 1. či 2. druhého. Takže kdo to nepochopil, šup, může si to přečíst o začátku.


Přirozenost je bez touhy,

takže kdekoliv je touha, tak to není přirozené,

tak to není tvá karma...

Karma je totiž něco co nehledáš a po čem netoužíš, ale co přichází samo o sobě...



Mě nevojebeš touhou coby milostí.... :D :D :D
vostal petr
 

Re: Abraham ano, nebo ne?

Nový příspěvekod miroslav » stř 12. zář 2018 10:27:31

Mrkev píše:Pozoruji tu (nejen na tomto fóru) dva směry:
1) individualistický kreacionistický
2) celostní rozpozoznávací


Moje zkušenost je, že je třeba "jít" oběma směry.
Oba "směry" jsou jako nádech a výdech. Když půjdeme jedním směrem - budeme se třeba jen nadechovat, nakonec se konečně nadechneme ... a dál už to nikam nejde - jsme tedy na konci cesty? Ne. I když se nám to tak může jevit.
Stejně to dopadá na "cestě" pouze výdechu.
Uživatelský avatar
miroslav
 
Příspěvky: 3504
Registrován: čtv 29. kvě 2014 10:33:24

Re: Abraham ano, nebo ne?

Nový příspěvekod Návštěvník » stř 12. zář 2018 10:28:57

miroslav píše:
Mrkev píše:Pozoruji tu (nejen na tomto fóru) dva směry:
1) individualistický kreacionistický
2) celostní rozpozoznávací


Moje zkušenost je, že je třeba "jít" oběma směry.
Oba "směry" jsou jako nádech a výdech. Když půjdeme jedním směrem - budeme se třeba jen nadechovat, nakonec se konečně nadechneme ... a dál už to nikam nejde - jsme tedy na konci cesty? Ne. I když se nám to tak může jevit.
Stejně to dopadá na "cestě" pouze výdechu.


:)
Návštěvník
 

Re: Abraham ano, nebo ne?

Nový příspěvekod dodo » stř 12. zář 2018 10:48:44

vostal petr píše:
Návštěvník píše:
vostal petr píše:No a ???

je ti snad slibován život věčný

nebo jde o praktické rady do života ???


VI
Prázdnota (tao) je nesmrtelná a nazývám ji nejhlubší počátek. Vstup do nejhlubšího počátku nazývám kořen nebe a země. Počátek je nekonečný jako jsoucno a působí bez námahy.


To je samozřejmě praktická rada do života,

kuchaři maj kuchařku (to aby nevařili shity)

lidé mají tao (to aby nedělali shity)


Aha...

A inak ako, darí sa ti to ?
dodo
 
Příspěvky: 688
Registrován: stř 01. črc 2015 1:01:01

Re: Abraham ano, nebo ne?

Nový příspěvekod Mrkev » stř 12. zář 2018 12:35:39

miroslav píše:
Mrkev píše:Pozoruji tu (nejen na tomto fóru) dva směry:
1) individualistický kreacionistický
2) celostní rozpozoznávací


Moje zkušenost je, že je třeba "jít" oběma směry.
Oba "směry" jsou jako nádech a výdech. Když půjdeme jedním směrem - budeme se třeba jen nadechovat, nakonec se konečně nadechneme ... a dál už to nikam nejde - jsme tedy na konci cesty? Ne. I když se nám to tak může jevit.
Stejně to dopadá na "cestě" pouze výdechu.


I moje zkušenost je, že to "jde" oběma směry.
Malinko vnímám, že když se napíše "je třeba", může to evokovat, že se to vztahuje k nějakému kýženému cíli, nic ve zlém ... jen trošička slovíčkaření ;)
Mrkev
 

Re: Abraham ano, nebo ne?

Nový příspěvekod vostal petr » stř 12. zář 2018 13:01:34

miroslav píše:
Mrkev píše:Pozoruji tu (nejen na tomto fóru) dva směry:
1) individualistický kreacionistický
2) celostní rozpozoznávací


Moje zkušenost je, že je třeba "jít" oběma směry.
Oba "směry" jsou jako nádech a výdech. Když půjdeme jedním směrem - budeme se třeba jen nadechovat, nakonec se konečně nadechneme ... a dál už to nikam nejde - jsme tedy na konci cesty? Ne. I když se nám to tak může jevit.
Stejně to dopadá na "cestě" pouze výdechu.


To znám, to je Tomášovina,

ale jinak,

jde jen o zastavení, a tam jaksi není žádnej směr...

Ale pokud někdo trvá na směru, tak má rada (zcela zdarma) zní : Běž do prdele.... :D :D :D
vostal petr
 

Re: Abraham ano, nebo ne?

Nový příspěvekod Mrkev » stř 12. zář 2018 13:10:39

vostal petr píše:
Já to nejebu proto, protože tomu nerozumím a nechápou to, ale protože,
když někdo použije trn k vytažení jiného trnu, tak pak velmi těžko ten pomocný trn zahodí, jak doporučuje Ramana,
a má z něj vasánu a berličku co mu furt pomáhá...
Bejt neštastnej (mít zabpodnutej trn) to je průser,
todle Ramana zcela pominul, nejspíš proto že ve dvanácti letech člověk obvykle neštastnej nebejvá...


Jasně, že se ten trn má zahodit a souhlas s tím, že se to mnohým nechce.
Jenže síla Ramany a spol je, že pokud si v jejich blízkosti, tak tě to zahodit prostě donutí. Ne nijak násilně, pouze svou přítomností.

btw: Ramana tím trnem myslel mysl. Ale dál v textu to používám v tvém příměru.


Bejt neštastnej (mít zabpodnutej trn) to je průser,

No a není tohle to: vlastně to "nebojte se, já jsem přemohl svět", jak tu někde psal nop, tady "nebojte se, ten trn se dá vyndat", nebo Buddhovo: existuje utrpení, existuje cesta z utrpení.???



Ale když ještě někdo balamutí lidi nákou naukou že jsou neštastní, utrpení, hřích a ego,
tak to je pak pro mě vrchol svinstva,
a pak zcela upřímně říkám,, že ti lidi jsou zmrdi a vobchodníci...


Tohle bych trochu rozdělila. To, že někdo trpí, rozpozná sám, tím ho nemusí nikdo balamutit. To je ten zabodnutý trn. Když máš v noze zabodnutý trn, blbě se ti chodí, furt to bolí...tak pak rád uslyšíš: máš tu zabodnutý trn (existujeutrpení), ten trn jde vyndat (existuje cesta z utrpení). Nebo ne? Je to pesimistické?
hřích - to je kapitola sama pro sebe ... prý to v aramejštině, tedy v jazyce, kterým mluvil Ježíš, znamená nezralost ... a vyčítat jabku začátkem léta, že je kyselé, je vážně blbost. Prvotní hřích :green:

Já to nejebu proto, protože tomu nerozumím a nechápou to, ale protože,
když někdo použije trn k vytažení jiného trnu, tak pak velmi těžko ten pomocný trn zahodí, jak doporučuje Ramana,
a má z něj vasánu a berličku co mu furt pomáhá...
Bejt neštastnej (mít zabpodnutej trn) to je průser,
todle Ramana zcela pominul, nejspíš proto že ve dvanácti letech člověk obvykle neštastnej nebejvá...


Mě se to tedy jeví tak, že to tvé jebání se už pro tebe stalo zvykem. Ne, že by si to některé duchovní výklady nezasloužily, ale děláš to už jen tak ze zvyku, jen uvidíš vraz, který máš na blacklistu a už to jede, bez ohleduna obsah a ducha celého sdělení, zkrátka automatismus a tak trochu nuda.
Tedy opakuji z mého pohledu.
Co mi přijde trochu škoda, protože chvílemi máš skvělpostřehy. Ale ty mezi tím "jeb jeb jeb", zapadají.

Vlastně mě zajímá, jak to vnímáš ty, jestli je to naučený program, nebo je to přirozeností.
Mrkev
 

Re: Abraham ano, nebo ne?

Nový příspěvekod Mrkev » stř 12. zář 2018 13:20:03

vostal petr píše:
Zamyšlení do třetice nad kolektivistickým a transpersonálním.
Rozdílná terminologie může vycházet z mylného výkladu, že individuum se má nějakým způsobem kolektivizovat. To se zákonitě individuu nelíbí, protože tím přichází o individuální svobodu, odlišnost, jedinečnost. Ty to atributy však individualitě náleží a odebírat jí je nepřirozen, bolestivé, kruté (jen vzpomeňme na 50. léta v naší zemi)


No individuální a kolektivní karma,

co chceš tady řešit, se světem nic nenaděláš a jediné co je pro člověka nejlépe průchozí je jeho karma,

na nějaký transpersonální se můžeš vysrat, nebot bůh sám sebe nepodvádí (jak napsal Honzam)

takže stačí sledovat to své a nenechat se podvádět lidma co by kdo měl dělat a jak to dělat,

no a to je Abraham, i když von to říká tak složitě, že by se z toho člověk posral,

tedy následuj svoji karmu,

jestli je to milost, tak to nevím,

ale souhlasím s tím, že bůh sám sebe nepodvádí, jen se nesmíš nechat podvádět druhými lidmi,

ti to maj prostě jinak (jiná karma)

jen princip je platný pro všechny, ale ten ani nepotřebuješ znát dopředu...



Ano, to co jsem nazvala milostí, mohu nazvat i karmou. Mám z individuálního pohledu skvělou karmu.
Ano bůh lidi nepodvádí. To transpersonální je plně v Jeho režii.
Proto se na to nemůžu vys.at, protože bych tím s.ala na Něj.
A to z hlediska individua karmu víc zamotává než by ji uvolňovalo.
Mrkev
 

Další

Zpět na Co mě napadá

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků