Stránka 3 z 5

Re: Má život smysl?

Nový příspěvekNapsal: pát 13. dub 2018 14:13:16
od Jana
Návštěvník píše:
Jana píše:
Návštěvník píše:Pro realizované je všechno Nadjá (to je Poznání a opravdové Osvobození - Svět je Brahmán), pro nerealizované ne - obvykle žijí koncepty "skutečnost a neskutečnost" a lpí na nich (Svět je iluze. jen Brahmán je skutečný).

:)


Dělí realizovaný, který poznává všechno jako Nadjá, druhé na realizované a nerealizované?


Zeptej se ho.

:)


Ptám se Tebe, pravého Nadjá, kterým skutečně jsi, neptám se žádné iluzorní osobní představy.

Existuje nějaká skutečná dělící čára, která by mohla naši existenci takhle dělit?

Když se setkáme s probuzeným, který v nás poznává naše pravé Já, bude nás vnímat jako něco jiného, než sebe?

Re: Má život smysl?

Nový příspěvekNapsal: pát 13. dub 2018 14:13:29
od Jana
dodo píše:
„...Nejsnažší způsob zbavit se všeho toho smetí a náplně mysli a vědomí je tak dokonalá oddanost k Bohu, která vyloučí všechno to haraburdí,
poněvadž činitelem je Bůh a nikoli člověk.To ovšem dobře nesvede člověk s vyvinutým intelektem, jako třeba Ty, nebo vůbec člověk, který chce jednat samostatně
a proto musí volit cestu tvrdé morální kázně a předpisy, které jistě znáš nebo si o nich čteš, ...“

Takže tahle cesta je jen pro lidi s nevyvinutým intelektem.
:D
Proto i když je tak jednoduchá, je pro všechny ty, kteří nejlépe vědí, co je dobré a co je zlé, a kde udělali soudruzi z NDR chybu, nedostupná.


„...Právě pociťování je nejživější složka od člověka až k žížale atd. a protože se pociťuje čili prožívá dění, člověk trpí (dualitami – strasti, radost atd.).
Člověk nemá prožívat ale jen se dívat, vzorem je např. Menjour ze Zanoniho. Abys mi rozuměl o co jde – je nutno se pozvednout ze stavu duševní passivity
vůči všemu reflexnímu, tj. co přinášejí smysly a na co se reaguje impulsivně, neuvědoměle, bezděčně, což člověk vlastně činí každou vteřinu a neustále.
(Tu duševní passivitu si nepleť s Tvojí mentální aktivitou.) To je první a těžká úloha každého zasvěcence ...“

Výsledkom osvobození od připoutaností k smyslovému a mentálnímu prožívání projeveného se objevuje prožívání ničeho. Ovšem pozor, neplést si to s nihilismem.
"Netvrďte, že jste individualita; pouze setrvejte v bytí. Celý problém
spočívá v pocitu oddělené entity – jakmile ustoupí, je to pravá
blaženost."

Šrí Nisargadatta Maharadž

„...A tak by ještě zbývala docela příjemná askeze o níž píše Mistr, Meyrink a jiní, to je trvalé vyvolávání všepřekonávající radostivosti a optimismu přes
všechny překážky a odpory bytosti. Je to radostivost bezpříčinná, dětská, zpočátku vyvolávaná vůlí a chtěním i proti všemu odporu, který třeba teď prožíváš.
To je praktická cesta do nebe, nebeským stavům a teprve za těmito nebeskými stavy se otvírá pravý duchovní svět transcendentní...“

:)

Re: Má život smysl?

Nový příspěvekNapsal: pát 13. dub 2018 14:18:34
od Jana
Návštěvník píše:
Ramana popisoval, jak to má džnanín a jak ne-džnánin. Tak asi ten rozdíl znají.

:)


Ano, cukr je sladký, sůl je slaná a Bytí, které je tím vším, má stále stejný šmak.

Re: Má život smysl?

Nový příspěvekNapsal: pát 13. dub 2018 14:41:15
od Návštěvník
Jana píše:
Návštěvník píše:
Jana píše:

Dělí realizovaný, který poznává všechno jako Nadjá, druhé na realizované a nerealizované?


Zeptej se ho.

:)


Ptám se Tebe, pravého Nadjá,



Proč se tedy nezeptáš sebe, když tě to zajímá? Nebo jsi snad něco jiného než já? Nejsi Nadjá?

:)

Má diskutování smysl?

Nový příspěvekNapsal: pát 13. dub 2018 14:53:57
od hehehe
Bůhvíproč mi při čtení téhle diskuse napadlo vygůglit si

Specifické formy poruch osobnosti (např. antisociální nebo vyhýbavá) souvisejí s různě vyjádřenými konstelacemi zvýrazněných temperamentových a charakterových vlastností a jejich jedinečných kombinací.

https://katalog.npmk.cz/documents/450263?locale=cs

Re: Má život smysl?

Nový příspěvekNapsal: pát 13. dub 2018 15:34:09
od Jana
Návštěvník píše:
Proč se tedy nezeptáš sebe, když tě to zajímá? Nebo jsi snad něco jiného než já? Nejsi Nadjá?

:)


Bez iluze oddělenosti jsi Já. Projev tu může být jakýkoliv, ale pravdivá odpověď přichází ze stejného zdroje.

Navíc je to nesmírně krásné, když už se tu ta iluze oddělenosti objeví, se s Tebou setkat v poznání, kde je jasné, kdo JSI, kdo JSEM a že nejsme rozdělené.

:)

Re: Má diskutování smysl?

Nový příspěvekNapsal: pát 13. dub 2018 15:51:01
od Jana
hehehe píše:Bůhvíproč mi při čtení téhle diskuse napadlo vygůglit si

Specifické formy poruch osobnosti (např. antisociální nebo vyhýbavá) souvisejí s různě vyjádřenými konstelacemi zvýrazněných temperamentových a charakterových vlastností a jejich jedinečných kombinací.

https://katalog.npmk.cz/documents/450263?locale=cs


Třeba je to proto, že pro Tebe tahle cesta nepřipadá v úvahu:
„...Nejsnažší způsob zbavit se všeho toho smetí a náplně mysli a vědomí je tak dokonalá oddanost k Bohu, která vyloučí všechno to haraburdí,
poněvadž činitelem je Bůh a nikoli člověk.To ovšem dobře nesvede člověk s vyvinutým intelektem, jako třeba Ty, nebo vůbec člověk, který chce jednat samostatně
a proto musí volit cestu tvrdé morální kázně a předpisy, které jistě znáš nebo si o nich čteš, ...“


Nejspíš je to proto, že máš vyvinutý intelekt.

:)

Re: Má diskutování smysl?

Nový příspěvekNapsal: pát 13. dub 2018 15:58:04
od hehehe
Bůhvíproč mi při čtení téhle diskuse napadlo vygůglit si

Specifické formy poruch osobnosti (např. antisociální nebo vyhýbavá) souvisejí s různě vyjádřenými konstelacemi zvýrazněných temperamentových a charakterových vlastností a jejich jedinečných kombinací.

https://katalog.npmk.cz/documents/450263?locale=cs

Jana píše:
Nejspíš je to proto, že máš vyvinutý intelekt.

Spíš občas zírám, jak dobře vybudované ego dokáže v diskusi uhýbat, kdykoliv by muselo přiznat, že něco předtím řeklo nesprávně

Re: Má život smysl?

Nový příspěvekNapsal: pát 13. dub 2018 16:03:35
od Návštěvník
Jana píše:
Návštěvník píše:
Proč se tedy nezeptáš sebe, když tě to zajímá? Nebo jsi snad něco jiného než já? Nejsi Nadjá?

:)


Bez iluze oddělenosti jsi Já.

:)


Jsi vždy Nadjá, i když si právě myslíš, že kvůli pocitu oddělenosti nejsi. Co bys taky mohla být jiného než Nadjá..

Oddělenost je Nadjá, stejně jako všechno je Nadjá. Kdo odděluje oddělenost od Nadjá? A proč asi?

:)

Re: Má diskutování smysl?

Nový příspěvekNapsal: pát 13. dub 2018 16:06:50
od Jana
hehehe píše:
Bůhvíproč mi při čtení téhle diskuse napadlo vygůglit si

Specifické formy poruch osobnosti (např. antisociální nebo vyhýbavá) souvisejí s různě vyjádřenými konstelacemi zvýrazněných temperamentových a charakterových vlastností a jejich jedinečných kombinací.

https://katalog.npmk.cz/documents/450263?locale=cs

Jana píše:
Nejspíš je to proto, že máš vyvinutý intelekt.

Spíš občas zírám, jak dobře vybudované ego dokáže v diskusi uhýbat, kdykoliv by muselo přiznat, že něco předtím řeklo nesprávně


Můžeš uvést nějaký příklad?

Možná ve skutečnosti neexistuje možnost říct něco absolutně správně, snad leda s použitím paradoxů.

Možná proto jsou tady ty diskuze právě tak vyhraněné, že je tady tendence sdělit něco, co sdělit vůbec nejde.

Například: Jestli je, nebo není svět skutečný.

Možná by se dalo spíš říct, že není ani neskutečný a ani skutečný.

Možná by se o tom nedalo říct vůbec nic.

Re: Má život smysl?

Nový příspěvekNapsal: pát 13. dub 2018 16:09:13
od Jana
Návštěvník píše:
Jana píše:
Návštěvník píše:
Proč se tedy nezeptáš sebe, když tě to zajímá? Nebo jsi snad něco jiného než já? Nejsi Nadjá?

:)


Bez iluze oddělenosti jsi Já.

:)


Jsi vždy Nadjá, i když si právě myslíš, že kvůli pocitu oddělenosti nejsi. Co bys taky mohla být jiného než Nadjá..

Oddělenost je Nadjá, stejně jako všechno je Nadjá.

:)


Díky, je to krásné, že jsi také Nadjá.

Kdo odděluje oddělenost od Nadjá?


Hravost mysli?

A proč asi?


Pro ten smích při procitnutí z mentálního snu?

Re: Má diskutování smysl?

Nový příspěvekNapsal: pát 13. dub 2018 16:22:34
od hehehe
hehehe píše:
Bůhvíproč mi při čtení téhle diskuse napadlo vygůglit si

Specifické formy poruch osobnosti (např. antisociální nebo vyhýbavá) souvisejí s různě vyjádřenými konstelacemi zvýrazněných temperamentových a charakterových vlastností a jejich jedinečných kombinací.

https://katalog.npmk.cz/documents/450263?locale=cs

Jana píše:
Nejspíš je to proto, že máš vyvinutý intelekt.

Spíš občas zírám, jak dobře vybudované ego dokáže v diskusi uhýbat, kdykoliv by muselo přiznat, že něco předtím řeklo nesprávně

Jana píše:Můžeš uvést nějaký příklad?

viewtopic.php?f=145&t=8279&start=40#p138801 i některé další z předchozích reakcí.

Ale i to je součástí umění diskutovat, dokud to člověku vyhovuje, ať si to užívá.
Obrázek

Re: Má diskutování smysl?

Nový příspěvekNapsal: pát 13. dub 2018 17:25:56
od Návštěvník
Jana píše:
hehehe píše:
Spíš občas zírám, jak dobře vybudované ego dokáže v diskusi uhýbat, kdykoliv by muselo přiznat, že něco předtím řeklo nesprávně


Můžeš uvést nějaký příklad?

Možná ve skutečnosti neexistuje možnost říct něco absolutně správně, snad leda s použitím paradoxů.

Možná proto jsou tady ty diskuze právě tak vyhraněné, že je tady tendence sdělit něco, co sdělit vůbec nejde.

Například: Jestli je, nebo není svět skutečný.

Možná by se dalo spíš říct, že není ani neskutečný a ani skutečný.

Možná by se o tom nedalo říct vůbec nic.


Ramana by řekl, nejdříve nalezněte, kdo je ten, koho to zajímá.

Re: Má život smysl?

Nový příspěvekNapsal: pát 13. dub 2018 17:35:53
od Jana
Kdo ví, co by řekl Ramana.

:D

Zájem tu může být, jako cokoliv jiného, ale může to tady být s vědomím, kdo jsi, kdo jsme, tedy bez ztotožnění.

Re: Má diskutování smysl?

Nový příspěvekNapsal: pát 13. dub 2018 17:38:00
od Návštěvník
hehehe píše:
Ale i to je součástí umění diskutovat, dokud to člověku vyhovuje, ať si to užívá.
Obrázek


Dokud ti vyhovuje tohle tak často psát, tak si to taky užívej. Opravdu velmi vysoká úroven komunikování.


:)

Re: Má život smysl?

Nový příspěvekNapsal: pát 13. dub 2018 17:41:58
od Návštěvník
Jana píše:Kdo ví, co by řekl Ramana.

:D

Zájem tu může být, jako cokoliv jiného, ale může to tady být s vědomím, kdo jsi, kdo jsme, tedy bez ztotožnění.


Když opravdu víš, kdo jsi, tak taky víš, jak je to se světem. Potom už žádné podstatné otázky nejsou nezodpovězené, proto to Ramana doporučoval.

:)

Re: Má život smysl?

Nový příspěvekNapsal: pát 13. dub 2018 18:28:53
od Jana
Návštěvník píše:
Jana píše:Kdo ví, co by řekl Ramana.

:D

Zájem tu může být, jako cokoliv jiného, ale může to tady být s vědomím, kdo jsi, kdo jsme, tedy bez ztotožnění.


Když opravdu víš, kdo jsi, tak taky víš, jak je to se světem. Potom už žádné podstatné otázky nejsou nezodpovězené, proto to Ramana doporučoval.

:)


Řekla bych, v tom žádné "víš" není. Ale jestli je opravdu jasné, kdo jsi, kdo jsem, zůstávají ještě nějaké otázky nezodpovězené?

:D

Re: Má život smysl?

Nový příspěvekNapsal: pát 13. dub 2018 18:51:52
od Návštěvník
Jana píše:
Návštěvník píše:
Jana píše:Kdo ví, co by řekl Ramana.

:D

Zájem tu může být, jako cokoliv jiného, ale může to tady být s vědomím, kdo jsi, kdo jsme, tedy bez ztotožnění.


Když opravdu víš, kdo jsi, tak taky víš, jak je to se světem. Potom už žádné podstatné otázky nejsou nezodpovězené, proto to Ramana doporučoval.

:)


Řekla bych, v tom žádné "víš" není. Ale jestli je opravdu jasné, kdo jsi, kdo jsem, zůstávají ještě nějaké otázky nezodpovězené?

:D


Poznej, kdo jsi, a už se nebudeš ptát.

:)

Re: Má život smysl?

Nový příspěvekNapsal: pát 13. dub 2018 19:30:18
od Jana
Někdy je přeci jen dobré se zeptat, aby zbytečně nedocházelo k nedorozumění.

:)

Maharadž: Kde vzniká tato otázka? Jak se můžete něčeho zbavit, když jste nic nezasadil?

Tazatel: Vím to, ale moje mysl cítí, že by se toho měla zbavit.

Maharadž: Může mysl rozpoznat nejvyšší princip? Neřiďte se myslí; mysl si provádí svoji vlastní přirozenou činnost. Vy jste se s ní ztotožnil a hovoříte v její prospěch. S jakou trvalostí může mysl uskutečňovat změny ve vesmíru nebo prostoru?

Prostor je oční čočkou pravého „já jsem“, které skrze tuto čočku sleduje svět. Pět smyslů nemůže znát vás, ale vy znáte pět smyslů.

Tazatel: Co myslíte tím „vy“? Které „vy“ máte na mysli?

Maharadž: Od té doby, kdy cítíte dualitu, tím míním posluchače, který je ve vás.

Tazatel: Nejsem mimo vědomí.

Maharadž: Ve skutečnosti jste mimo ně a rozpoznáváte to. Jestliže říkáte, že jste vědomí, potom jste celým světem. Vy jste od „já jsem“ odděleni. Poznání „já jsem“ je samo o sobě iluzí. Poznání „já jsem“ a svět jsou klamy máji. Není v tom žádná podstata. Ve skutečnosti tu nejsou žádná slova; slova z vás vycházejí jenom pro vaše uspokojení.

Víte, že existují stavy hladu, žízně, bdělosti a spánku. Co jste bez těchto stavů? Myslíte si, že toto jsou všechny vaše věčné potřeby; ovšem toto je klam múla máji (primární iluze). Vjem „jáství“ má určité rozpětí v čase. Jak dlouho budete svázáni těmito nevědomostmi?

Tazatel: Paměť si vytváří „reálný svět“. Jestliže paměť neregistruje zelenou barvu, tak zde neexistuje zelená.

Maharadž: Paměť je jen součástí „já jsem“. Následná opakování jsou jen hrou máji. Myslíte si, že byste přežil osmidenní období beze spánku?

Tazatel: Ne.

Maharadž: Takže ve stručnosti, jestliže budete za stavy bdělosti a spánku, vaše nevědomost zmizí.

Tazatel: Odkud přichází vědomí „já jsem“ v momentě, kdy se ráno probouzím?

Maharadž: Toto nejste schopen pochopit. Podobně je tomu u filmu, který je již vyroben a opakovaně se stále a stále promítá. Tato chemická sloučenina se ve védách nazývá nejvyšší princip; je to hiranja-garbha (zlaté lůno). Vjem „jáství“ je zapomenut v hlubokém spánku a objevuje se v bdělosti a při snění.

Tazatel: Jak si pamatuji předchozí věci?

Maharadž: To je schopnost „jáství“. S čím se ztotožňujete?

Tazatel: Já jsem svědek.

Maharadž: Čeho?

Tazatel: Všech činností těla a mysli.

Maharadž: To je ale pouhou kvalitou těla-mysli, ale není to poznáním pravého Já. Červ se objeví ve zkaženém jídle. Podobně i tělo je zkaženým jídlem a Já se v tom kroutí. Když se tělo začne rozkládat, červ „jáství“ je v práci. Chuť je „jástvím“, které se těší ze života bez nástroje chuti, tj. jazyka. Jsme příliš hrdi na chuť tohoto zastaralého jídla. O jaké poznání potom stojíte?

Tazatel: O poznání svého pravého Já.

Maharadž: Dokud si budete myslet, že jste tělo, nedosáhnete pravého poznání. V jazyce Maráthi existuje tato fráze: „Půjčená žena je ta, která musí být vrácena zpět.“ Podobně i toto tělo je vypůjčenou věcí, kterou musíte vrátit zpět. Proto se tohoto ztotožnění s tělem musíte vzdát.

Tazatel: Jak se někdo může stát úspěšným, když se vzdá této totožnosti?

Maharadž: Zkuste prošetřit hluboký spánek a stav, kdy jste vzhůru. Oba stavy jsou časově ohraničeny. Bez zkušenosti tohoto stavu bdělosti či stavu spánku zkuste vysvětlit, co ve skutečnosti jste.

Tazatel: Potom jsem něco, co je nevyjádřitelné slovy.

Maharadž: Jste si tím jistý? Védy také říkají: „Toto neexistuje, tamto neexistuje,“ a na konci spočinou v tichosti, která je za slovy. Víte, že jste nebo že zažíváte zkušenost „já jsem“ i tehdy, když jste tu bez hlubokého spánku nebo stavu bdělosti?

Tazatel: Ne.

Maharadž: Co je narozeno: Vy nebo tyto dva stavy? Jestliže sem přijdete, budete brzy zlikvidován. Co si potom z těchto dvou stavů seberete jako atributy své totožnosti?

Tazatel: Nic.

Re: Má diskutování smysl?

Nový příspěvekNapsal: pát 13. dub 2018 21:34:36
od Návštěvník
hehehe píše:Spíš občas zírám, jak dobře vybudované ego dokáže v diskusi uhýbat, kdykoliv by muselo přiznat, že něco předtím řeklo nesprávně


Zrcadlový princip je neomylný. Takže změnit směr zírání, aby mohlo dojít k sebereflexi.

:)