"Vyšší duchovno"

uvolnění = relaxace

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 16. led 2015 18:00:58

vostalpetr píše:
jenže my jsme se už dětství naučili, že se musíme koncentrovat na tohle a naopak nekoncentrovat na tamto a začali jsem volně s pozorností nakládat s cílem něčeho konkrétního dosáhnout a tak jsme se dostali do jakéhosi sevřeného koncentračního sevření na něco, že pozornost nemá šanci uvolnit se a aby se takhle koncentrační schíza mohla uvolnit, tak se doporučí zacílit pozornost přímo na pozornost

a to tak dlouho, dokud se ta sevřenost neuvolní a nezregeneruje se do svého přirozeného rytmu



To je špatnej nápad,

velmi špatnej nápad,

při kterém se zapomíná na jednoduchý fakt,

že tato "vyšší duchovnost" může fungovat jedině tehdy,

když je zde UVOLNĚNÍ TĚLA


Pozornost na pozornost, pozornost na přítomnost, Kdo jsem já ?


Ramanovi jeho otázka zafungovala dobře (ne že bych doporučoval něco takového dělat)

protože uvolnil tělo "představou smrti"


Bez uvolnění těla takovéto věci nefungují,

bez uvolnění těla nefunguje skoro vůbec nic,

a pokud funguje,

funguje omezeně


To je prostě základ...


souhlas :) s uvolnění těla to pochopitelně souvisí, páč uvolněná mysl znamená i uvolnění těle - jsou to spojené nádoby

kolikrát se stalo, že při provádění masáže těla se uvolnily i bloky v psychice a došlo dokonce k tak hlubokýmu uvědomění, že se člověk skutečně uvolnil i od své představy o sobě :crazy:

že jde v prvé řadě o uvolnění je známo všem, dost to zdůrazňoval například Balsekar - tady to máš

"Tři roviny relaxace

Je smutnou skutečností, že člověk nechápe, jakou důležitost má v jeho každodenním životě relaxace. Už samotné to slovo vzbuzuje představu jakéhosi druhu disciplíny, jako je např. jóga nebo něco podobného, co se musí provádět v pevně stanovené denní době. Relaxace je ve skutečnosti trojího druhu: fyzická, mentální a transcendentní – a ani jedno z toho nevyžaduje nějakou systematičnost.

Fyzická relaxace prostě znamená záměrně povolit, uvolnit napětí, které se během dne jaksi vkradlo do těla. Na příklad i pouhé sezení v zubařském křesle vyvolává napětí. Zubař by proto měl říci pacientovi, aby se uvolnil. To jediné, co je v takovém případě skutečně nutné, je vědomě a současně uvolnit všechny svaly. To je ve skutečnosti základní princip známé šavasany. Lehnete si a ze všech tělesných svalů necháte vědomě odplynout veškeré napětí. Někdy se doporučuje postupovat z jednoho konce těla na druhý a postupně uvolňovat svaly jednotlivých částí těla. Ale mnoho lidí má zkušenost, že jasný příkaz svalům celého těla, aby se uvolnily, funguje velmi dobře. "Povolte", musel zvolat jeden zubař na pacienta, aby se pacient uvolnil.
Skutečný přínos relaxace nespočívá v provádění šavasany, která vyžaduje polohu vleže; ať děláte cokoliv, na chvilku se zastavte, vědomě uvolněte celé tělo, a když jste se takto uvolnili, pokračujte ve své činnosti. Anebo mezi dvěma úkoly se na jednu nebo dvě minuty zastavte a zůstaňte vědomě uvolnění. Brzy zjistíte, že jste si zvykli dělat svou obvyklou práci bez jakéhokoliv druhu napětí a že k uvolnění není zapotřebí nic víc než jemná připomínka.

V lidské bytosti existuje unikátní vestavěný mechanismus relaxace: člověk je jediný tvor, který se směje, který se dokáže srdečně zasmát. Smích, i záměrně navozený, přináší nejen emocionální uspokojení, ale i relaxaci, která organismu výrazně prospívá. Smích začíná hlubokým nadechnutím, po němž následuje rytmické vydechování, kterého se účastní především bránice – veliká spousta svalů, oddělující hrudní dutinu od dutiny břišní. To napomáhá vyrovnávání tlaků v obou těchto dutinách a kromě toho, že je tím podporován tok krve v žilách, dochází i k masáži vnitřních orgánů. Lékaři popisují čtyři typy smíchu, které mohou působit blahodárně (lidé, kteří mají problémy se srdcem, s páteří, nebo mají vysoký krevní tlak, by měli postupovat opatrně):

a) smích odpovídající etiketě začíná pousmáním a pokračuje mírným zasmáním se, nadechování nevyžaduje žádnou zvláštní pozornost.
b) u ´holubího smíchu´ je nadechnutí hlubší, ústa zůstávají zavřená a při smíchu člověk vydává zvuky připomínající holubí vrkání. Je to jakýsi vnitřní smích a má své výhody
c) Krajně nesnadné je naučit se ´neslyšnému smíchu´, je ale velmi působivý. Je třeba velmi hluboce se nadechnout a pak se začít smát s otevřenými ústy a vyplazeným jazykem – ale bez jediného zvuku! Po nádechu můžete vydechovat tak dlouho, jak je to možné, s rytmickými záškuby bránice; tento ´vnitřní jogging´ je energický a značně vyčerpávající.
d) ´Břišní smích´ se podobá neslyšnému smíchu, ale můžete se dát do hlasitého smíchu, dokonce se i svíjet nebo válet se po zemi. Musíte se opakovaně nadechovat a celé to může trvat tak dlouho, jak je vám libo.

Mentální relaxace je úplně jiného druhu, jelikož ve svém důsledku znamená absenci myšlení, absenci vědomého fyzického uvolňování. Taková mentální relaxace vás osvobozuje od podmíněnosti. Můžete se snadno ocitnout mimo své ´já´, jelikož mezi dvěma myšlenkami existuje interval ticha, který s myšlenkovým procesem nijak nesouvisí. Jelikož tento interval, interval ticha, nesouvisí s časem, přináší skutečně obrovské uvolnění, kdykoliv si ho uvědomíte. Na tento interval je možné se zaměřit v kterékoliv situaci běžného života, třeba jen na krátkou chvilku. Soustředění na interval mezi dvěma myšlenkami, které se objevuje během dne, mohou guruové vyučující meditaci odpírat označení ´meditace´; dokážete-li se ale koncentrovat na tento interval mezi myšlenkami v průběhu svého pracovního dne, na sklonku dne najednou zjistíte, že jste méně unavení a že máte pro zbytek večera k dispozici podstatně víc energie.

V těchto intervalech mezi myšlenkami dochází ve skutečnosti k tomu, že mysl ´zmlkne´: vyprázdní se ode všech svých obsahů a je tudíž ´prázdná´ či ´tichá´ a intenzivně si uvědomuje, co v daném okamžiku Je. Neznamená to, že by si utišená mysl neuvědomovala proud myšlenek, protékající vědomou myslí; ale neúčastní se myšlení: nedělá rozdíly mezi myšlenkami, nevytváří úsudky – neposuzuje, jestli jsou správné nebo špatné, a nehodnotí jejich důležitost. Bezprostředním důsledkem tichosti mysli v každodenním životě je změna náhledu na psychologické problémy: vnímají se jako naprosto nepodstatné a mnohé z nich prostě zmizí. Ještě důležitější může být fakt, že utišená mysl otevírá zcela volný prostor tvořivým schopnostem a intuici a to má za následek nejen zmizení psychologických problémů, ale objeví se i řešení intelektuálních a dokonce i praktických problémů.

Existuje ještě další druh relaxace; není to relaxace fyzická ani mentální a nelze jí dosáhnout; může k ní pouze dojít. Je důsledkem nejhlubšího možného pochopení, že žádná individuální entita coby ´já´ protikladné k ´druhým´ ve skutečnosti neexistuje. Objeví se jasné chápání, že bezpočet lidských bytostí nemá při svém rozhodování a jednání žádnou vlastní vůli ani možnost volby, že jsou pouze specificky naprogramovanými nástroji, jejichž prostřednictvím jedná Zdroj či Bůh, Vědomí, prvotní Energie. Ta podnítí takový chod událostí, k němuž má dojít podle toho, co označujeme jako zákonitost Přírody nebo jako zákonitost Vesmíru. Bezvýhradné přijetí tohoto konceptu, které může člověk prověřovat v ohni své každodenní zkušenosti, vyústí v plné přijetí toho, co Je, jako záměru vesmírného Bytí, což má za následek naprosté uvolnění psychosomatického organismu, vedoucí k osvícení či Sebe-poznání: fiktivní jednající ego-entita shledá, že se zcela vzdala transcendentnímu Zdroji. Mohlo by se to označit jako transcendentní relaxace."

Ukázka z knihy Raméše Balsekara

Peace and Harmony in Daily Living (Mír a harmonie v každodenním životě)
převzato z http://www.jitrnizeme.cz/view.php?nazev ... 2010030009
Návštěvník
 

Re: "Vyšší duchovno"

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 16. led 2015 18:10:36

vostalpetr píše:

Většinou se moc neví, proč došlo k realizaci,

ale došlo k ní proto,

protože nějaká zanedbanej západ konečně zapadnul do drážky

a klíč se otočil...


neví se to ... podle mně proto (a to je můj osobní názor), že to souvisí s přeprogramováním neuronových spojů a pak následné uvolnění celého centrálního systému, které se promítne nejen do fyzického těla, ale až do jednotlivých buněk a ovlivní to i DNA a pochopitelně celé energetické pole člověka a to definitivně a nezvratně ...

a ví se akorát jaké techniky jsou tomu nápomocné a to na základě zkušeností lidí co tím prošli, ale neví se jestli k tomu dojde jistě nebo vůbec a kdy ... /pochopitelně teď že .../

to přeprogramování je návrat k přirozenému stavu, takže jde vlastně o uvolnění toho co na tento přirozený stav bylo dlouhodobě napasováváno ...

u spousty lidí k tomu okamžiku došlo následkem hlubokého otřesu a ne na základě nějakých podpůrných technik ...

u někoho na satsangu v přítomnosti realizovaného člověka, u někoho pohledem na oblohu ...

prostě různě ...

takže se ví co to podporuje, ale neví se jestli to nastane nebo nenastane

v okamžiku přecvaknutí v hlavě (jak tomu říkám zcela osobně já) se spustí proces, které skutečně nenechá kámen na kameni a vede ke stále hlubšímu uvolnění ... není to konečné, neustále se to prohlubuje

je to podle mne fenomén, fenomén proto, že je věc mimo pochopení ve smyslu vědomosti o tom :what:
Návštěvník
 

Re: "Vyšší duchovno"

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 16. led 2015 18:12:15

aspoň, že jsi to "vyšší duchovno" dal do uvozovek :)
Návštěvník
 

Re: "Vyšší duchovno"

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 16. led 2015 18:40:10

vostalpetr píše:
je to podle mne fenomén, fenomén proto, že je věc mimo pochopení ve smyslu vědomosti o tom


Pokud vynecháme nějaké ty přechodné záblesky Já,

které tam uvádíš,

tak tím fenomenem není nic jiného, nežli zrušení dualitního uvědomování,

a to znamená přijmutí do vědomí...


Přijmutí je uvolnění a uvolnění je přijmutí


Protože osoba neumí nějaký přijmutí do vědomí,

může dělat jedině uvolnění,

což znamená že nic nedělá (nepřesně napsáno)


Poslední dobu co píšeš, to jsou skutečné perly :yes: :yes: :yes:

vůbec se ti to nedá rozporovat ...

jo je to tak

přijmutí = uvolnění
uvolnění = přijmutí

jdu na cígo a pak frčím mimo net :)
Návštěvník
 

Re: "Vyšší duchovno"

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 17. led 2015 2:00:06

vostalpetr píše:Tedy nejsem Jana,

abych z dzogčhenu vypisoval jen poučku SVĚTLO JE SPOJENÍ,

SVĚTLO JE ENERGETICKÉ (ŠAKTICKÉ) SPOJENÍ (dynamická síla Vědomí)



PS.

Ale k tomu by mohla napsat asi nejspíš něco Polina,

která tady kdysi psala jak nějací ti křestanští světci se očištovali "světlem"

to je její parketa



Dávala jsem sem (a po čase zase smazala) to, co jsem vydolovala z internetu - že i v křesťanství mají termíny pro savikalpu a nirvikalpu, a to Světlo Víry a Světlo Slávy, Lumen fidei a Lumen gloriae...neboli rozlišují dvojí "světlo" vidění Boha....

Tato vidění "světel" Boha mají ve všech náboženstvích , bohužel na tento základ nanesli takovou spoustu zbytečného balastu, že je obtížné v nich vyprávění o oněch "světlech" vůbec najít...
A ani ta náboženství vlastně vůbec netuší, o co tu vůbec jde....a proto o tom TO jako mluví o Bohu...
Návštěvník
 

Re: "Vyšší duchovno"

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 17. led 2015 2:13:04

Nadpřirozená božská víra

P. Matthias Joseph Scheeben SJ

1.

Víra je první z božských ctností. Jejím sídlem je rozum, neboť víra rozum nadpřirozeným způsobem osvěcuje a posiluje, a tím jej skrze toto poznání uschopňuje k neomylnému chápání tajemství známých samému Bohu a skrytých každému stvořenému zraku. Právě víra dává duši nový zrak, či přesněji řečeno, víra umožňuje duši dívat se očima nejvyššího Boha, čímž jí činí účastnicí vědění Božího.

A vskutku, jestliže skrze milost získáváme podíl na Boží přirozenosti, musíme mít rovněž i podíl na onom poznání, které je vlastní toliko Boží přirozenosti. Musíme, jak praví apoštol, poznat Boha tak, jak poznává Bůh nás.[1] Účast na tomto dokonalém a úplném poznání budeme mít teprve tehdy, až v nás také milost skrze světlo slávy bude úplná a až budeme patřit na Boha, jakým je ve svém světle, tváří v tvář, jakožto ti, kteří přebývají v náručí nebeského Otce a po pravici Jeho jednorozeného Syna. Ale ani zde, ve vyhnanství, neopouští Bůh své děti. I nyní by měly poznávat nebeského Otce, svoji důstojnost a dědictví. A jestliže Boha Otce nikdo nepoznává tak, jako On poznává sám sebe spolu se Synem i Duchem Svatým, pak se nám Bůh musí zjevovat skrze své Slovo; a poněvadž toto Boží Slovo nejsme schopni ze své přirozenosti hodným způsobem pochopit a pojmout, musí nás tedy Bůh k tomu uzpůsobit nadpřirozenou mocí a nadpřirozeným světlem svaté víry.


2.

Ona božská víra je čímsi nesmírně velikým a nádherným, a pokud ji svět nepovažuje za cosi velikého, je to tím, že „úzká prsa bezbožných nemohou pojmout velikost víry“, jak praví sv. Ambrož. Svět míní, že víra je vhodná pouze pro nezralé a nevzdělané, že je známkou slabosti a omezenosti, zatímco sv. Lev tvrdí pravý opak, že „víra je životní silou velkých duší“. Projevem nezralosti a omezenosti je pouze lidská lehkomyslná víra, věřící bez rozumového důvodu věří jiným lidem, kteří mohou člověka oklamat a přivést do omylu. Božská víra je oproti tomu nejvznešenějším a nejdůstojnějším aktem rozumného a moudrého člověka, jenž se sjednocuje a podřizuje nejvyššímu a neomylnému rozumu, který zjevuje své pravdy pomocí zřetelných a neomylných znamení.

Pokud se v této víře objevuje lidská slabost a nedokonalost, pak je to pouze proto, že veškerá lidská (ba, dokonce i samých andělů) síla a moudrost nestačí, aby vzbudila takový akt víry, jejž od nás Bůh vyžaduje. Proto vše nejvyšší, čeho je stvořený duch ve své přirozené dokonalosti schopen, spočívá v tom, že se jako pokorný sluha podřizuje zjevenému Slovu Božímu, s bezpodmínečnou poslušností Ho uznává a přizpůsobuje mu svůj úsudek. Tento duch však není schopen odvážně vzlétnout až k samému Bohu a nedokáže svůj úsudek pouhou vírou tak sjednotit s Božím úsudkem, aby jeho poznání nabylo vlastností Božího poznání a mělo podíl na jeho vznešenosti a neomylnosti. To dokáže duch teprve s pomocí nadpřirozené milosti. Jenom milost mu dodává onu sílu letu, s níž se vznese nad svoje omezení a vzlétne až k samotnému Bohu, aby mohl v Jeho náručí naslouchat Jeho slovům a bezprostředně čerpat světlo tryskající z božského slunce, aby stál na Bohu jako na pevné skále a nalezl v Něm pokoj, jistotu a neměnné a neomylné bezpečí.

Proto Spasitel praví, že k Němu nemůže nikdo přijít, nepřitáhne-li ho nebeský Otec[2] onou nadpřirozenou přitažlivostí, která nás pozvedá nad hranice naší přirozenosti až do náruče Otcovy a k pravici Jeho jednorozeného Syna.

Takový akt víry tudíž nekonečně převyšuje veškerou přirozenou sílu a je to zcela nadpřirozený akt; a právě proto milost víry, díky níž jsme tohoto aktu schopni, je něčím velikým a nádherným. Kdo ji má, už není slabý, nýbrž nepředstavitelně silný; kdo ji má, už není omezený, ale obdařený téměř neomezenou chápavostí. Věřící duše jsou tehdy skutečně velikými a mocnými génii, a to nekonečně většími a mocnějšími než všichni mudrcové tohoto světa. Ti se totiž opírají o chvějící se třtinu svého přirozeného rozumu, jíž vítr nálad a vášní pohybuje sem a tam; jsou podobni malým dětem smýkaným každou bouří a podváděným lidskou zlobou a všelikými úskoky. Věřící duše jsou však podle apoštola skutečně mužné a silné, neboť skrze víru zapouštějí svoji kotvu do Boží pravdy, vzdorují rozličným bouřím s nadpřirozenou pevností a s neotřesitelným přesvědčením se drží zásad nejvyšší pravdy.

3.

Milost nám nejen propůjčuje nadpřirozenou sílu, nutnou k oné božské víře, ale je rovněž nadpřirozeným světlem, které nás pro víru a ve víře osvěcuje.

K tomu, abychom mohli věřit, je nezbytné uznat, že k nám promlouvá sám Bůh. To, že promlouvá Bůh, můžeme nicméně poznat svým přirozeným rozumem, pozorujíce vnější znamení, která doprovázejí Boží zjevení; avšak pokud by Bůh neosvěcoval tajemným způsobem naše nitro, jestliže by se k nám nadpřirozeným způsobem nepřibližoval a nedal zároveň s tím našemu srdci nový vnitřní sluch, pak bychom nebyli schopni pochopit a uznat Jeho slovo způsobem, který je nutný k onomu nadpřirozenému letu svaté víry. Tato nadpřirozená přitažlivost milosti není slepá a temná, nýbrž jasná a osvětlující, v ní se náš nadpřirozený cíl ukazuje v celém lesku své nádhery a mocně nás k sobě vábí. Milost je jakoby novým nebeským éterem, ve kterém slyšíme Boží hlas úplně jinak než skrze pozemskou atmosféru našich smyslů a rozumu. Prostřednictvím milosti se nám totiž dostává bezprostředně slova Božího, které vychází z Božích úst, a my vnímáme celou Boží sílu a moc, což nás právě podněcuje k přijetí onoho slova ve vší jeho hojnosti a velikosti. Proto apoštol učí, že Bůh milostí osvěcuje oči našeho srdce, otevírá jeho uši, abychom věděli, a to nadpřirozeným způsobem, komu jsme uvěřili.

Poté, co jsme díky světlu a síle nadpřirozené milosti přijali a uchopili Boží slovo, musí nás ještě ono nadpřirozené světlo také naučit přijímat a chápat Bohem zjevené pravdy. Tyto pravdy jsou totiž tak vznešené, že světlo našeho rozumu nestačí k tomu, abychom jim porozuměli, stejně jako nebylo s to nám je vyjevit. I kdybys slepému co nejlépe popsal a vyobrazil věci zrakem viděné, vždy mu budou cizí a nesrozumitelné. Tak by tomu bylo i s nadpřirozenými pravdami, kdyby nám je Bůh svým slovem nezjevil a nevlil v nás nadpřirozené světlo milosti, které je pro nás činí srozumitelnými a přístupnými. Bůh nám světlem milosti, vycházejícím z Jeho vlastního světla, zpřítomňuje a zviditelňuje věci, na které sám v tomto světle hledí. Právě Bůh nás svou milostí povyšuje do nadpřirozeného stavu, a tím nás uvádí do tajemného příbuzenského svazku, setkání a sjednocení s oněmi nadpřirozenými pravdami, takže již pro nás nejsou od této chvíle zcela cizími a nepochopitelnými.

Samozřejmě že dokud žijeme zde na zemi, nikdy nedosáhneme toho, abychom je přímo nahlíželi, neboť by to vylučovalo víru; nicméně tyto pravdy jsou natolik jasné a srozumitelné, nakolik je to možné v tomto čase víry.

4.

Ó, jak jsou zalepení lidé, kteří ve víře nevidí nic jiného než jenom temnotu a pošlapání rozumu! Vždyť celé přirozené poznání je ve srovnání s vírou jako noční lampa vůči jasu poledního slunce. Náš rozum je přeci toliko stvořeným a pozemským světlem, které matně osvěcuje předměty a tvory na této zemi a ukazuje nám Stvořitele v mlhavé dálce. Tento rozum je slabým světlem, s jehož pomocí poznáváme jen velmi málo a nepřesně – podobným světlu lampy, jež osvěcuje pouze nejbližší okolí, a ani to nedokáže vyjevit v plnosti přirozených barev. Víra nás naopak povznáší nad všechno stvoření až k samému Bohu; díky ní stoupá duše k svému Pánu jako orel ke slunci, odvážně směřuje svůj zrak na tvář Boha a proniká do Jeho nejhlubších tajemství. Víra, ukázavši nám Boha, nejvyšší příčinu a zdroj všech věcí, vede následně náš zrak po celém viditelném i neviditelném světě a představuje nám vše v pravém světle. Víra před námi otevírá hloubku božství a zjevuje nám, jak se od věků rodí Syn z Otce a jak Duch Svatý, onen svazek jejich lásky, z obou vychází; jak Syn v čase přijal lidskou přirozenost, aby vylil na stvoření hojnost Boží slávy a blaženosti a sjednotil je co nejúžeji s Otcem a se sebou v Duchu Svatém. Právě víra nám ukazuje poslední nadpřirozený cíl a konec všech věcí, kde to, co je dočasné, přechází v nekonečno, to, co je nepatrné, získává nekonečnou cenu a tak se sjednocuje s Bohem, že Bůh je vším ve všem. A takové světlo má být temnotou? Máme se snad něčeho obávat a nepodřídit náš rozum poslušně víře? Neměli bychom být spíše na to hrdi a děkovat spolu s knížetem apoštolů sv. Petrem Bohu, že „nás z temnoty povolal k svému podivuhodnému světlu“[3]?

Je pravdou, že v onom světle panuje jistá svatá temnota, ale tato temnota se podobá rannímu rozbřesku svědčícímu o nadcházejícím dnu a zvěstujícímu nádheru slunce, které je nám dražší nad všechny noční lampy; vládne tedy temnota jakoby hvězdné noci, jež nám vyjevuje velká tajemství a umožňuje našemu zraku zaletět daleko výše než v nejjasnější den. Den nám ukazuje malou část zemského povrchu, téměř tečku z celého světa; teprve noc odhaluje naším očím nahoře největší a nejvzdálenější hvězdy, nekonečné prostory, které nám zakrývalo slunce. Je ve víře jistá temnota, ale taková, ve které to, co nevidíme, můžeme jaksi nahmatat. Tak ostatně učí sv. Pavel: „Víra je základem toho, v co doufáme, přesvědčením o tom, co nevidíme.“[4] „Slyšíš?“ říká sv. Bernard jednomu heretikovi, který tvrdil, že víra je pouze domněnkou, „slyšíš? Je základem! Není to tedy lehkovážná domněnka, ani prázdná představa. Vše je zde pevné, vše je zde jisté a nepřipouští žádnou pochybnost, žádné váhání.“ Víra nás totiž vštěpuje do božské pravdy, a to nás činí tak silnými a pevnými, že poznáváme se stejnou jistotou a neomylností jako sama božská pravda, že naše přesvědčení a náš soud nemůžou být mylnými, stejně jako nemůže být mylným úsudek Boží, o nějž se opíráme. Víra je temnotou, poněvadž zde nevidíme svýma očima; místo toho ale vidíme jasným Božím zrakem, který nezná žádné temnoty.

Víra je tedy nocí, ale nocí ozářenou nebeským světlem. Víra je ještě nocí v porovnání se dnem věčné slávy, avšak zároveň je dnem v porovnání se světlem rozumu a smyslů, které jsou vedle ní nejtemnější nocí; a stejně jako zdravé oko převyšuje slepé a jako rozumová duše člověka převyšuje zvířata, tak milost víry nekonečně převyšuje veškeré přirozené poznání.

5.

Nepovažujme tedy víru v porovnání s rozumem za noc, ale spíše si jí važme a milujme ji více, nežli si ceníme a milujeme rozum. Oprávněně si vážíme rozumu a považujeme ho za veliký Boží dar, poněvadž skrze rozum se v naši duši vtiskává jako jakási pečeť světlo Boží tváře a protože díky rozumu nekonečně převyšujeme zvířata. Oprávněně považujeme za veliké neštěstí, pokud někdo přijde o rozum, ať už následkem nemoci nebo svojí vinou, a spravedlivě máme za to, že je tisíckráte nešťastnější, než kdyby ztratil tělesný zrak. Avšak daleko cennějším a světějším by pro nás mělo být světlo víry, které nás povznáší nejen nad zvířata, ale rovněž nad všechna rozumná stvoření, a ukazuje nám Boží tvář nezastřenou; toto světlo pak ztrácíme v duši jenom vlastní vinou a připravujeme se o něj nevěrou.

Jak hrozně krutý by byl vůči sobě člověk, který by si v záchvatu šílenství vyloupl oči, nebo ten, který by se vědomě a dobrovolně připravil o užívání rozumu! A přitom je neskonale větší krutostí a navíc ohavnou bezbožností, pokud po vzoru mnoha jiných odmítáš přijmout světlo víry, které ti nabízí Bůh, nebo, pokud se ti jej dostalo, okamžitě ono světlo zhasínáš lehkomyslnými pochybami nebo tvrdohlavou pýchou ve své duši a sám sebe vrháš do škaredé temnoty. Jak málo těch, kteří nejen se mají na pozoru, aby víru neztratili, a nanejvýš si jí jakožto nebeského světla váží, ale také touží ji rozmnožit a čerpat z ní stále nové paprsky. Mnoho lidí neúnavně a za velkých obětí peněz i vlastního zdraví po celý život usiluje o lidské poznání těch nejubožejších a nejbezvýznamnějších věcí, a nedochází jim, že jediný paprsek, jediná jiskra tohoto nebeského světla obsahuje nesrovnatelně více moudrosti, světla a pravdy než veškeré lidské i andělské poznání dohromady. Veškeré lidské vědění je totiž podle sv. Augustina červánky zapadajícího slunce, slábne více a více, a čím déle trvá, tím více bledne. Podobně i rozum, čím hlouběji proniká do podstaty věcí, čím výše se chce povznést, tím více musí uznat svoji slabost, a když nakonec přistoupí až k nejvyšším pravdám, nevidí nic než černočernou noc. Avšak právě v této noci vzchází světlo víry, podobné rannímu svítání, které stále roste, otevírá před námi svět noci, krásnější a nadpřirozený, a zasazuje do naší duše zárodky nebeského a nepomíjejícího poznání. Tyto nekonečně plodné zárodky, o něž můžeme přijít jen vlastní vinou, rozkvetou jednou ve světle slávy v celém svém nepomíjejícím a nepopsatelném lesku.

Ó, kdybychom tak obětovali alespoň polovinu námahy, kterou učenci vynakládají k dosažení lidského poznání, na to, abychom čerpali stále více z toho nebeského světla! Jak by nás toto nebeské světlo zahřívalo, s jakým zápalem bychom vpíjeli jeho paprsky! Jak brzy by se nám vše pozemské vyjevilo jako prázdné a bezbarvé a nebe by se na nás usmálo svým okouzlujícím půvabem! Jak bychom byli hrdi na naši víru a chlubili se spolu s apoštolem, že neznáme nic jiného než Ježíše Krista, a to ukřižovaného![5] Jakou pošetilostí by se nám zdála být veškerá moudrost světa, a naše srdce by přetékalo vděčností k Bohu, který nás vyrval z moci temnoty a povolal k svému podivuhodnému světlu!


Úryvek z knihy Die Herrlichkeiten der göttlichen gnade, čtvrté revidované vydání. Freiburg im Breisgau 1885.

Přeložil Z. T.


P. Matthias Joseph Scheeben SJ (1. 3. 1835 – 21. 7. 1888) byl německý teolog a mystik. Vystudoval na Gregoriánské univerzitě v Římě a později působil jako profesor dogmatiky v kolínském diecézním semináři. Ve svých spisech se většinou věnoval milosti Boží, ale napsal také několik pojednání proti tzv. starokatolíkům. Mezi jeho nejznámější díla, která se dočkala mnoha vydání a překladů, patří Natur und Gnade, Die Herrlichkeiten der göttlichen gnade a Mysterien des Christenthums.


http://www.tedeum.cz/4_2013/nadprirozen ... n_0413.htm

Návštěvník
 

Re: "Vyšší duchovno"

Nový příspěvekod Pavla » sob 17. led 2015 10:10:20

miroslav píše:
Aby mohla nastat úplná, absolutní (všezahrnující) relaxace, je třeba všechna tato skrytá napětí a vytlačené temné kouty najít, pocítit, přivést jejich obsahy do vědomí a pak uvolnit.


tohle jsem si jeden čas taky myslela, ale už s tím nesouhlasím. Vyzkoušela jsem si to častokrát a výsledkem bývalo dost často jen větší napětí, protože snaha nacházet svoje bloky energii spíš svazuje. Oproti tomu je moc fajn, zabývat se nějakou vizualizační technikou, při které se aktivizují energetická centra... Žádná starost o bloky, žádné vyhledávání, jen právě přítomná pohoda...a energie vzrůstá úplně přirozeně, nenásilně a možná i nějak pracuje na uvolňování bloků, ovšem nijak viditelně, na nějaké jemnohmotné neviditelné úrovni. S tím výsledkem, že po takové "aktivitě" je člověk osvěžený aniž by vynalož energii na vyhledávání bloků
Pavla
 
Příspěvky: 465
Registrován: stř 19. bře 2014 13:01:44

Re: "Vyšší duchovno"

Nový příspěvekod Pavla » ned 18. led 2015 11:36:12

miroslav píše:
Pavla píše:
miroslav píše:
Aby mohla nastat úplná, absolutní (všezahrnující) relaxace, je třeba všechna tato skrytá napětí a vytlačené temné kouty najít, pocítit, přivést jejich obsahy do vědomí a pak uvolnit.


tohle jsem si jeden čas taky myslela, ale už s tím nesouhlasím. Vyzkoušela jsem si to častokrát a výsledkem bývalo dost často jen větší napětí, protože snaha nacházet svoje bloky energii spíš svazuje. Oproti tomu je moc fajn, zabývat se nějakou vizualizační technikou, při které se aktivizují energetická centra... Žádná starost o bloky, žádné vyhledávání, jen právě přítomná pohoda...a energie vzrůstá úplně přirozeně, nenásilně a možná i nějak pracuje na uvolňování bloků, ovšem nijak viditelně, na nějaké jemnohmotné neviditelné úrovni. S tím výsledkem, že po takové "aktivitě" je člověk osvěžený aniž by vynalož energii na vyhledávání bloků


Asi jsem to napsal špatně. Oni se ty bloky nějak záměrně nevyhledávají. Tím prosvětlováním, oživováním těla se jen probouzejí. Samy se začnou projevovat - dostávají se do vědomí a to jak negativní, tak pozitivní - třeba naše různé posedlosti, touhy, agrese, smutky, radosti, duchovní energie atd. A také se to začne projevovat v našem osudu - jak pozitivně tak negativně - urychluje se tím karma.



jo, tak to souhlasím... stává se mi to v dlouhé meditaci docela často, že vnímání světla a prázdna přeruší nějaká vzpomínka, nějaká emoce pozitivní i negativní, která má sílu strhnout pozornost svým směrem a prakticky vyhodit mě z meditativního stavu..... Postupem času jsem se naučila to, co se objeví vnímat jen jako přechodné jevy a držet se vjemu prázdna a světla (nejdřív dost křečovitě :D ), ale i to už teď spíš odeznělo a to, co se ve vědomí objevuje už působí spíš jen jako neurčité stíny, kterým nijak nebráním aby se objevovaly a ono je to zase brzy jakoby přestane bavit ... aniž by tím byla meditace a uvolněnost narušená... jen bych neřekla, že to má nějaký zásadnější vliv na běžném žití (nebo ho možná nejsem schopná vidět?)
Pavla
 
Příspěvky: 465
Registrován: stř 19. bře 2014 13:01:44

Re: "Vyšší duchovno"

Nový příspěvekod vostálník » ned 18. led 2015 11:53:15

Nevím jak vy,

ale já pod tou vědomou myslí mám ještě hipízáckou psychedelickou mysl,

kde se honí všeliké psychcedelické kašpařiny,

taková snová mysl... :D
vostálník
 

Re: "Vyšší duchovno"

Nový příspěvekod Pavla » ned 18. led 2015 12:02:05

vostálník píše:Nevím jak vy,

ale já pod tou vědomou myslí mám ještě hipízáckou psychedelickou mysl,

kde se honí všeliké psychcedelické kašpařiny,

taková snová mysl... :D



myslíš mysl podpořenou užíváním nějakých psychedelických látek?

Tak to já nemám, to mě naštěstí minulo... :D
Pavla
 
Příspěvky: 465
Registrován: stř 19. bře 2014 13:01:44

Re: "Vyšší duchovno"

Nový příspěvekod Pavla » ned 18. led 2015 12:16:49

vostalpetr píše:Ne, ne,

je to snová mysl... :D

Éterické tělo,

nejlépe se harmonizuje představou volného létání,

tak jako to dělal Petr Pan... :D

Proč myslíš, že si tady jen tak volně poletuji a tropím kašpařiny ?

I tato mysl potřebuje prostor pro létání...měl bych se spíše proletět v nějaké představě létání,

ale proč se neproletět i na diskuzi...

Eterické tělo se také dobře harmonizuje pobytem v přírodě, tam je prostě dostatek prostoru

a žádný příkazy a zákazy...


tak to jo :D

mně vyhovuje ten pobyt v přírodě, pusté opuštěné místo a je fakt, že tuto terapii vyhledávám každý den (mám u nás kam zajít) a s sebou beru jen psy , to je dobrý relax
Pavla
 
Příspěvky: 465
Registrován: stř 19. bře 2014 13:01:44

Re: "Vyšší duchovno"

Nový příspěvekod Pavla » ned 18. led 2015 12:31:07

vostalpetr píše:V létě jo,

ale v zimě bych ani psa nevyhnal, natož sám sebe...

Např. dneska je venku dokonalý hnus,

podzimní sychravé zatažené počasí s deštěm,

to už je lepší koukat na argentinskej seriál v TV o víře, naději a lásce,

nežli na to, co je venku...



já chodím každý den, (jedině když mám třeba horečku, tak vynechám, ale to už se nestalo dost dlouho, nebo musí hodně pršet)... a dokonce mám i ty extrémy počasí hrozně ráda... I ty moje psiska jsem naučila, že ven se jde, i když trochu prší , když sněží, nebo fouká vítr... asi jsem blázen, ale já si to opravdu užívám
Pavla
 
Příspěvky: 465
Registrován: stř 19. bře 2014 13:01:44

Re: "Vyšší duchovno"

Nový příspěvekod Pavla » ned 18. led 2015 12:33:27

vostalpetr píše:Jo ještě jsem si vzpomněl na radu z náký knížky,

je dobrý koukat na horizont, což uvolnuje tuhle mysl,

ale dneska i ten nedaleký horizont působí skličujícím dojmem... :(
nevím, jestli i tuhle mysl? ale mě třeba uvolňují a dobře na mě působí i vůně (aromaterapeutické olejíčky, svíčky, ale i pomeranče a jiné ovoce...) a hudba taky
Pavla
 
Příspěvky: 465
Registrován: stř 19. bře 2014 13:01:44

Re: "Vyšší duchovno"

Nový příspěvekod irulan » ned 18. led 2015 12:49:33

Pavla píše:já chodím každý den, (jedině když mám třeba horečku, tak vynechám, ale to už se nestalo dost dlouho, nebo musí hodně pršet)... a dokonce mám i ty extrémy počasí hrozně ráda... I ty moje psiska jsem naučila, že ven se jde, i když trochu prší , když sněží, nebo fouká vítr... asi jsem blázen, ale já si to opravdu užívám

Napodobne ;) a pro psa je to nejlepší chvilka dne, strašně se těší, i kdyz mame zahradu velkou, prochazka po loukách a lesech je free. Stávalo se, ze se mi za deště strašně chtělo jít na čundr. Tak je nas víc blaznu, neboj :D
"Smích je afekt z náhlé proměny napjatého očekávání v nic." (I. Kant)
Uživatelský avatar
irulan
 
Příspěvky: 851
Registrován: ned 10. čer 2012 17:38:29

Re: "Vyšší duchovno"

Nový příspěvekod irulan » ned 18. led 2015 13:25:43

To bych byla brzo přegaučovaná, víc me baví koukat venku na přírodu, ten cvrkot uklidňuje, nemusis nic dělat, nebo můžeš, nespechas a děláš jen co te momentalne baví.
"Smích je afekt z náhlé proměny napjatého očekávání v nic." (I. Kant)
Uživatelský avatar
irulan
 
Příspěvky: 851
Registrován: ned 10. čer 2012 17:38:29

Re: "Vyšší duchovno"

Nový příspěvekod vostálník » ned 18. led 2015 16:44:38

No já taky nejradši gaučuji jako správné malé dítě po obědě.

Copak si nepamatujete na školku ?

Po obědě byl gaučink (občas mě to pěkně štvalo)
vostálník
 

Re: "Vyšší duchovno"

Nový příspěvekod Pavla » ned 18. led 2015 18:56:33

vostalpetr píše:Navíc, příroda je hrozně nebezpečná :




Dne 11. února 1858 Bernadetta Soubirousová, sestra Toinetta a přítelkyně Jeanne Abadiová šly hledat (sbírat) dřevo a další věci, které se dají prodat. Toho dne se vydaly na veřejný pozemek daleko za obec. Dostaly se až k soutoku mlýnského náhonu Sávy a řeky Gávy. Na této rovinaté písčině se Bernadetta opozdila. Obě dívky byly již na druhém břehu náhonu Sávy. Když je chtěla dostihnout přebrozením koryta, uslyšela dvakrát zvuk připomínající hřmění, a tak přehlédla přes louku (směrem k soutoku, odkud zvuk přicházel) na druhou stranu řeky Gávy ke křovisky zarostlé skále, zvané Massabielle. Všimla si, že se ve výklenku skály rozzářilo ohromující světlo obepínající postavu nádherné mladé ženy oblečené do bílých šatů s modrou páskou (šerpou). Přes hlavu měla natažený dlouhý závoj a u každé její nohy se objevila jedna růže. Ruce sepjaté k modlitbě, růženec visel mezi loktem a zápěstím. Dívka byla z počátku ohromena a ochromena tak, že se nemohla přinutit k ničemu. Až po chvíli se dokázala pokřižovat a díky tomu z ní opadla nejistota. Klekla si a začala se modlit růženec – poté Panna Marie pokynula, aby k ní přistoupila blíže. Bernadetta se ale neodvážila, tak zmizela. [2]

Průběh druhého zjevení

Těsně po prvním zjevení se Bernadetta přiznala ke svému zážitku sestře a své kamarádce, které byly s ní sbírat dřevo. Toinetta, i přes slib mlčenlivosti daný Bernadettě, vše oznámila doma matce. Ta označila vše za výmysl a zakázala dívce chodit do míst Massabielle. Avšak již 14. února 1858, po perném přemlouvání, dostala od rodičů souhlas k dalšímu navštívení místa zjevení. Sestry a spolužačky šly s ní. U jeskyně se Bernadetta opět spojila s bytostí, kterou označovala slovem "Aqueró" (v překladu "ono" nebo "tamto")[2]. Při modlitbě se dostala do hlubokého transu. Kůže na obličeji se jí natáhla tak, že vypadala průsvitně, až vznikal dojem, že z ní vychází záře. K tomu se ještě mírumilovně usmívala. Z jejího stavu ji ani neprobralo padající kamení ze skály, které z legrace svrhla její přítelkyně Jeanne a až místní mlynář, který byl posléze přivolán, ji po delší námaze dostal ze skalního výklenku do svého stavení, kde si ji vyzvedla její matka Louisa Soubirousová. Definitivně ji zakázala navštěvovat Masabielle.[1]


Průběh třetího zjevení


Zprávy o lurdských zjeveních se však rychle rozšířily a za dva dny Bernadetta dostala za úkol od bohaté paní Milhetové, aby si nechala na kus papíru napsat jméno záhadné paní. Myslela si totiž, že se jedná o ducha její nedávno zesnulé spolučlenky Mariiných dětí, protože oděv, který žena měla na sobě, se shodoval s hábitem tohoto laického společenství. Díky tomu Bernadetta dostala povolení od matky navštívit potřetí skalní útvar v doprovodu paní Milhetové a její důvěrnice Antoinetty. Vydaly se tam 18. února 1858 časně zrána. U výklenku zapálily svíčku, klekly si a začaly se modlit. Když se zjevila Panna Marie (viděla ji jen Bernadetta), tak se odmítla podepsat na papír s tím, že to není nutné. Sdělila jí ale, že by si přála, aby sem docházela přesně patnáct následujících dní, protože by se ráda s ní setkávala. Dívka slíbila, že její přání dodrží.[2]


Další vývoj událostí (výběr důležitého)

20. únor 1858 – Při pátém zjevení Panna Marie naučila Bernadettu modlitbě. Její obsah nikdy nezveřejnila. Vizionářka se ji modlila po celý svůj krátký život. Byla požádána Pannou Marií, aby se modlila za hříšníky.[2]
Lurdy - dnešní pohled na místo zjevení

21. únor 1858 – Po šestém zjevení byla Bernadetta zavolána místním policejním komisařem D. Jacometem. Měl obavy, že velké množství lidí, kteří při posledních zjeveních doprovázeli Bernadettu, se mohla stát nehoda, protože u místa zjevení velká část lidu neukázněně posedávala po větvích stromů i po skalním útvaru. Komisař vyřešil tento problém tak, že jí k Massabielle zakázal chodit pod výhrůžkou pobytu ve vězení.[2]

22. únor 1858 – Kněz Pomiana poradil při zpovědi Bernadettě, aby nedbala zákazů četníků a šla znova k Massabielle, protože jí v tom nemůžou bránit.[2]

23. únor 1858 – Při sedmém zjevení přišli s davem i obecní hodnostáři a místní lékař – Pierre R. Dozous. Asi po hodinovém Bernadettině transu, který obsahoval též kajícné prvky (klanění, polibky země a lození po kolenou) prohlásil, že tyto události jsou atypické a dívka prý prožívá něco výjimečného.[2]

24. únor 1858 – Na osmé zjevení přišlo tři sta lidí.[2]Kajícné prvky doprovázel neustálý pláč a sténání. Nakonec Bernadetta vyslovila třikrát za sebou slovo "Pokání", které prý opakovala po Panně Marii.[2]

25. únor 1858 – Deváté zjevení sledovalo třistapadesát lidí. Jako "Pejsek" lozila dívka kolem jeskyně, něco hledala a hrabala v hlíně až našla malou špinavou kaluž. Snažila se z ní nabrat vodu, i když byla plná listí a bláta. Podařilo se jí to až napočtvrté, poté část vypila a zbytkem si umyla obličej. Nakonec utrhla divoce rostoucí Potočnici a začala ji kousat. Po tomto výstupu, který taktéž zahrnoval kajícné prvky (hlavně líbání země), velká část z davu označila zablácenou Bernadettu za blázna a lurdská zjevení za výmysl. Ale již odpoledne část vesničanů u Massabielle zjistilo, že z původní kaluže je slabý potůček. Začali nabírat vodu a rozšiřovat, že má pro místní nemocné zázračné účinky. Dívka toho večera byla bezvýsledně vyslechnuta místním císařským prokurátorem.[2]



26. únor 1858 – Svatá Panna se nezjevila. Bernadetta i početná doprovodná skupina lidí odešli z místa zklamaní.[2]

27. únor 1858 – Desátého zjevení se zúčastnilo téměř osm set lidí.[2] Při svém transu opět pila vodu a konala obvyklé kajícné úkony.[2]

28. únor 1858 – Po jedenáctém zjevení byla opět vyslechnuta. Tentokráte soudcem Clémentem Ribesem, opět bezvýsledně.[2]

1. březen 1858 – Dvanácté zjevení bylo poprvé za přítomnosti kněze.[2]

2. březen 1858 – U Třináctého zjevení se shromáždilo více než 1650 lidí.[2] Krásná paní přikázala, aby kněží nechali u Massabielle postavit kapli pro poutníky, kteří by sem měli chodit v procesích. Po dvou návštěvách místní fary dokázala přes rezervovaný postoj čtyř duchovních sdělit požadavek Matky Boží. Samozřejmě odešla s nepořízenou.[2]

3. březen 1858 – Svatá Panna se nezjevila v obvyklých ranních hodinách, ale až na druhý pokus, mnohem později. Bernadettu opět poslala za farářem se stejným vzkazem. Ten si vyžádal, aby mu krásná paní dala důkaz tím, že nechá rozkvést růžový keř u skalního útvaru, kde se zjevuje.[2]

4. březen 1858 – Tímto dnem bylo završeno dvoutýdenní každodenní zjevování Panny Marie. Účast tomu odpovídala, 10000 diváků[2] se tlačilo u skalního útvaru. Avšak Panna Marie ani nevyslovila své jméno, ani nenechala rozkvést keř. Všichni odcházeli zklamaní. K jeskyni se již Bernadetta nevracela, neměla důvod.[1]

25. březen 1858 – Po proběhlé radostné předtuše šla s rodiči k Massabielle. Byl zde početný dav, protože byl svátek Zvěstování Panny Marie. "Aqueró" skutečně přišlo. Dívce nakonec zjevení řeklo, že je "Neposkvrněné početí." Když se to dozvěděl farář Peyramalovi (který chtěl jako důkaz od Panny Marie, aby rozkvetl keř) oněměl úžasem, protože věděl, že prostá dívka nemohla znát novou (a stále ještě diskutovanou) dogmatiku katolické církve.[1]

7. duben 1858 – Při tomto zjevení držela dívka v rukou zapálenou svíci, jejíž plamínek po celou dobu procházel skrze Bernadettiny prsty, aniž by je spálil. Došlo k prvnímu úřednímu sčítání lidí, kteří přišli k Massabielle za účelem pozorování lurdských zjevení. Oficiální údaje uvádějí 9060.[1]osob, z toho 4288 z Lurd.[1]

16. červenec 1858 – Při posledním zjevení, stejně jako při prvním, neprobíhala komunikace. "Aqueró" prý bylo krásnější než kdykoliv předtím.[2]
Lurdy v roce 1858
Zázraky – uzdravení nemocných

Voda z pramene u Massabielle již druhý den po svém nálezu uzdravila údajně prvního nemocného.[2] Zázraky neustále (i během dalších let) pokračovaly, a proto byl v roce 1892 zřízen Lékařský úřad,[3] který zkoumal důvěryhodnost jednotlivých případů. Dodnes se díky pramenu v Lurdech uzdravilo téměř 7000 nemocných.[4] Úředně uznaných je pouze 68,[4] a poslední (uznané) proběhlo v roce 2002.[4] Tehdy se vyléčil Jean François Serge díky koupeli v lurdské vodě z bolestivého ochrnutí levé nohy.[4]
mam rada takoveto pribehy...... :)
Pavla
 
Příspěvky: 465
Registrován: stř 19. bře 2014 13:01:44

Re: "Vyšší duchovno"

Nový příspěvekod Pavla » ned 18. led 2015 18:59:28

vostalpetr píše:Proto taky rád jezdím do indie,

nejlepší čundry mýho života,

ale člověk musí být sám maximálně s indákama,

když jedete ve skupině,

tak jste poněkud izolovaní od domorodců...
taky by me lakala takova duchovni turistika, sla bych k nejakemu mistrovi do uceni :)
Pavla
 
Příspěvky: 465
Registrován: stř 19. bře 2014 13:01:44

Re: "Vyšší duchovno"

Nový příspěvekod vostálník » ned 18. led 2015 19:54:46

To jsem ani tak neměl na mysli,

tedy samozřejmě jsem pár ašrámů prohlídnul,

ale příroda je příroda,

do ničeho tě nenutí a nevymýšlí žádný pravidla a zákazy a příkazy...


Vždycky jsem s sebou vozil malej stan a moskytieru

a pokud to šlo, tak jsem spal venku,

nebo aspon na střeše,

všude maj rovný střechy kde se dá nádherně kempovat...

Spal jsem v jeskyních i chrámech, na plážích u moře i u Gangy,

v lesích i palmových hájích,

i na ulici...
vostálník
 

Re: "Vyšší duchovno"

Nový příspěvekod nop » ned 18. led 2015 22:22:23

Pavla píše:
vostalpetr píše:Proto taky rád jezdím do indie,

nejlepší čundry mýho života,

ale člověk musí být sám maximálně s indákama, když jedete ve skupině,
tak jste poněkud izolovaní od domorodců...

taky by me lakala takova duchovni turistika, sla bych k nejakemu mistrovi do uceni :)

Bývala to, bývalo. Mohla jsi putovat celé měsíce, ba roky. Byl to stav "náboženský poutník".

Bývali i průvodci, vedl skupinu, znal to zpaměti.

Na noc jsi došla do některého kláštera, tam ti dali najíst a nocleh. Nosila jsi dlouhé roucho, jako plášť (hodil se k přespání na slámě nebo seně). dále poutnickou hůl dlouhou nad hlavu (hodí se při přeskakování potůčků a při konverzaci s vlky).
Dále plátěnou tašku = torbu na uchování potravin.
Byly i některé speciální dopňky. Kdo šel do Portugalska do Santiaga ke svatému Jagovi (Jakubovi, apoštolovi Páně), nosil na rameni u pláště mušli, protože město Santiago je při moři.
Nepsané pravidlo bylo zdržet se na jednom místě max. tři dny, to znamená dvě noci.

Josef II. zrušil všechny feudální zvyky a tím zanikl také stav náboženského poutníka. V Rusku to prý existuje dodnes, i za časů komunismu, muž zmizel od ženy na pár měsíců nebo let a vrátil se zpátky.

Ty bys ale chtěla poznávat mistry. To by chtělo pátrání, oni ti pokročilí si nedělají reklamu. Leda se ptát na univerzitách a vstoupit tam, což bylo pro ženu neobvyklé, to spíše bys načerpala moudrost v ženských klášteřích.
Musela by ses ptát, kde je nějaký věhlasný kazatel. A moudré ženy žily na zapřenou ještě důkladněji ukryté a zašité než bratři.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Co mě napadá

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků