Obludária ve výchově dětí
Napsal: čtv 31. črc 2014 18:21:32
zaručené způsoby jak z dětí vychovat psychotika a neurotika při dlouhodobém vlivu
1) přenášet na děti vlastní ambice
2) zásada - úspěch je samozřejmost, neúspěch se trestá
3) vytvářet koalici s dítětem proti druhému rodiči
4) emoce považovat za nežádoucí projevy - typickým příkladem je "kluci nepláčou", "vzteklouny nemá nikdo rád"
5) vnucovat dětem vlastní nenaplněné cíle a sny
6) porovnání dětí a dávání za vzor, zvláště mezi sourozenci
7) chválení za úspěch zároveň s pomíjením nezdarů
přenášení vlastních úzkostí a obav
9) nevytyčení hranic - může všechno co chce, kdy chce a jak chce
10) vytýčení příliš úzkých hranic, kde dítě ztrácí možnost individuálního rozvoje, volby a projevu
11) výchovná nedůslednost, protimluvnost a nejasnost
12) nepřiměřené tresty nebo naopak odměny
13) nedávat dítěti najevo lásku slovně, ale i formou dotyků objetí, mazlení (důležité od matky i od otce)
14) kladení nepřiměřených nároků nebo naopak neustálé podceňování
15) rozporuplný přístup rodičů - jeden dovolí, druhý zakáže
16) přenášení nezvládnutých problémů v rodině na dítě
17) uplatňování násilí fyzického či psychického na dětech nebo je vystavovat prostředí, kde jsou u toho přítomny
(například násilí mezi rodiči, týrání zvířat atd.)
18) nevěnování dostatečné pozorností a nenaslouchání jim
19) neumožňovat spoluúčast dítěti na chodu a provozu rodiny
20) izolace dítěte
21) bagatelizovat jejich způsob vnímání, jejich radosti, bolesti, obavy, sny atd.
22) výchova pod diktátem vlastních emocí - zejména vzteku
23) neschopnost přiznat před dítětem vlastní nedokonalost
1) přenášet na děti vlastní ambice
2) zásada - úspěch je samozřejmost, neúspěch se trestá
3) vytvářet koalici s dítětem proti druhému rodiči
4) emoce považovat za nežádoucí projevy - typickým příkladem je "kluci nepláčou", "vzteklouny nemá nikdo rád"
5) vnucovat dětem vlastní nenaplněné cíle a sny
6) porovnání dětí a dávání za vzor, zvláště mezi sourozenci
7) chválení za úspěch zároveň s pomíjením nezdarů
přenášení vlastních úzkostí a obav
9) nevytyčení hranic - může všechno co chce, kdy chce a jak chce
10) vytýčení příliš úzkých hranic, kde dítě ztrácí možnost individuálního rozvoje, volby a projevu
11) výchovná nedůslednost, protimluvnost a nejasnost
12) nepřiměřené tresty nebo naopak odměny
13) nedávat dítěti najevo lásku slovně, ale i formou dotyků objetí, mazlení (důležité od matky i od otce)
14) kladení nepřiměřených nároků nebo naopak neustálé podceňování
15) rozporuplný přístup rodičů - jeden dovolí, druhý zakáže
16) přenášení nezvládnutých problémů v rodině na dítě
17) uplatňování násilí fyzického či psychického na dětech nebo je vystavovat prostředí, kde jsou u toho přítomny
(například násilí mezi rodiči, týrání zvířat atd.)
18) nevěnování dostatečné pozorností a nenaslouchání jim
19) neumožňovat spoluúčast dítěti na chodu a provozu rodiny
20) izolace dítěte
21) bagatelizovat jejich způsob vnímání, jejich radosti, bolesti, obavy, sny atd.
22) výchova pod diktátem vlastních emocí - zejména vzteku
23) neschopnost přiznat před dítětem vlastní nedokonalost