Návštěvník píše:Návštěvník píše:
Jo, tak definuj, co je pro tebe láska. Popiš ji.
Láska je zmizení iluze oddělenosti a poznání, kým skutečně jsi, kým jsem, kým jsme.
Návštěvník píše:Mooji:
musíš být schopná být ničím... ..."
Návštěvník píše:Návštěvník píše:Mooji:
musíš být schopná být ničím... ..."
Tedy nebýt ani láskou, ani blažeností, ani Bohem.
Mooji:
musíš být schopná být ničím "
Tedy nebýt ani láskou, ani blažeností, ani Bohem.
Tara píše:Návštěvník píše:Mooji:
musíš být schopná být ničím... ..."
Tedy nebýt ani láskou, ani blažeností, ani Bohem.
Hele, Návštěvníku, který obvykle zakončuješ svůj příspěvek typickým usměváčkem, dovolím si k tobě (stejnou) otázku, která tady dnes už padla, kdo jsi ty?
Návštěvník píše:Mooji:
musíš být schopná být ničím "Tedy nebýt ani láskou, ani blažeností, ani Bohem.
Není to náhodou tak, že ONO je vším, tedy i jednotlivými zdánlivě samostatně existujícími tvary, které jsou pouhými aspekty TOHO? Pak ovšem nemůžeme být ani láskou, ani blažeností, ani Bohem, protože žádné skutečné "my", které by tím mohlo být, neexistuje. A když si iluzorní já charakteristiky TOHO přivlastní, pokračuje dál hra na iluzorní existenci, ve které neexistující "někdo" si připisuje charakteristiky BYTÍ.
Návštěvník píše:Tara píše:A jak to máš momentálně ty?
Návštěvník píše:Mooji:
musíš být schopná být ničím "Tedy nebýt ani láskou, ani blažeností, ani Bohem.
Není to náhodou tak, že ONO je vším, tedy i jednotlivými zdánlivě samostatně existujícími tvary, které jsou pouhými aspekty TOHO? Pak ovšem nemůžeme být ani láskou, ani blažeností, ani Bohem, protože žádné skutečné "my", které by tím mohlo být, neexistuje. A když si iluzorní já charakteristiky TOHO přivlastní, pokračuje dál hra na iluzorní existenci, ve které neexistující "někdo" si připisuje charakteristiky BYTÍ.
Jak si to vědomí začne říkat, že je něčím - osobou, člověkem, mizerou, láskou, Bohem, blažeností atd., tak se začne vydělovat.
Při neosobním uvědomování, kdy Vědomí vnímá v Sobě všechno dění (tj. živé i neživé objekty + jejich pohyby) jako Svoje pohyby, pohyby prázdného čistého neomezeného Vědomí, nedochází už k sebeztotožňování s žádným jednotlivým objektem, tedy ani s poznávajícím individuálním "já".
Tara píše:Při neosobním uvědomování, kdy Vědomí vnímá v Sobě všechno dění (tj. živé i neživé objekty + jejich pohyby) jako Svoje pohyby, pohyby prázdného čistého neomezeného Vědomí, nedochází už k sebeztotožňování s žádným jednotlivým objektem, tedy ani s poznávajícím individuálním "já".
Jak tobě je blízký Krishnamurti v tom, co říká....?
Při neosobním uvědomování, kdy Vědomí vnímá v Sobě všechno dění (tj. živé i neživé objekty + jejich tvary a pohyby) jako Svoje tvary a pohyby, tvary a pohyby prázdného čistého neomezeného Vědomí, nedochází už k sebeztotožňování s žádným jednotlivým objektem, tedy ani s poznávajícím individuálním "já".
dá se vyvnímat, odkud a proč jsou naše slova vedena...
pozorně, tiše plně a pozorně vnímat to, co právě je...
Když tu je mysl začátečníka, východiskem při pozorování momentálního dění je něco jako posvátné "nevím"..., plná, tichá pozornost, všímavost...
Návštěvník píše:No, já přece. Nejsem ani láskou, ani blaženostií, ani Bohem - není důvod něčím být. Nic nechybí.
Návštěvník píše:
Láska je blaženost. Láska je Bůh. Ty jsi Bůh, ty jsi láska, ty jsi blaženost. Máš ještě víc pojmů - konceptů na skladě, kterými se oblažuješ?
Naštěstí se žádný z těchto konceptů po seberealizaci nepotřebuje. Ale hledající si na ně - jak je vidět - velmi potrpí.
Tara píše:Tara píše:Při neosobním uvědomování, kdy Vědomí vnímá v Sobě všechno dění (tj. živé i neživé objekty + jejich pohyby) jako Svoje pohyby, pohyby prázdného čistého neomezeného Vědomí, nedochází už k sebeztotožňování s žádným jednotlivým objektem, tedy ani s poznávajícím individuálním "já".
Jak tobě je blízký Krishnamurti v tom, co říká....?
Nebo Drtikol, když hovořil o pozorování, resp. dívání se na strom před sebou. Bez jakéhokoli uchopení pozorovaného a jeho ocejchování.... jedná se o Krásu přítomného okamžiku....., volnost, která neví.....
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků