malpan píše:Návštěvník píše:rafael píše:představ si celý vesmír na obloze..a ted si představ že ty jsi celý vesmír a že celý vesmír je zároven v tobě,obojí se prolíná samo v sobě, skrze mysl nepochopitelné....
Pokud vím, tak se tomu říká siddhi - duchovní síly (nadpřirozené schopnosti)
siddhi jsou síly ne sebeuvědomování se v čemkoliv
Existuje osm Siddhi (duchovních sil). Podle Markendéja Purány jsou to
Anima (schopnost zmenšit se),
Mahima (schopnost zvětšit se),
Garima (schopnost nabývat váhu),
Laghima (schopnost stát se beztížným),
Prapti (schopnost se všude dostat),
Prakamja (schopnost vědět o přání druhých),
Íšttva (schopnost být ve stavu absolutního božství) a
Vašttva (schopnost vše si podrobit).
když se mám dostat do stavu vědomí, že
" představ si celý vesmír na obloze..a ted si představ že ty jsi celý vesmír a že celý vesmír je zároven v tobě,obojí se prolíná samo v sobě, skrze mysl nepochopitelné",
když se mám tedy sebeuvědomovat jako celý vesmír, tak se musím zvětšit (Mahina) do nekonečna a být ve stavu absolutního božství ( Íšttva), jinak by to byla jen fantazijní představa, nikoli mystický výsledek.
Většinou tato mystická zkušenost přichází nečekaně, že si meditující vůbec nevšimne jak se to stalo, má dojem, že o to vůbec neusiluje, že je to jakási milost Boží. Znám tyhle stavy, kdy se vědomí v meditaci rozšíří, třeba přes celý vesmír s hvězdami,. nebo přes celou zářící prázdnotu, nebo se stane rovnou tím zářivým světlem prázdnoty.
Ale tím, že tyhle stavy si dotyčný neřídí vědomě, protože to ještě neumí, neznamená, že to není možné nastolit vědomě, za použití oněch uvedených duchovních sil. Kdyby to nešlo, tak ty síly nebudou na onom seznamu.