jak se ten svět liší od našich představ jak by měl vypadat
Tak toto je nosné téma, ale nic konkrétního mě nenapadá. Necítím v sobě sílu měnit svět, tak představy o změně nevytvářím, uvidím, co přijde.
jak se ten svět liší od našich představ jak by měl vypadat
rafael píše:svět je pouze myšlenka, stejně jako sen, pokud zmizí prožívající snu a světa, přestane existovat obojí, sen i svět..
jak se ten svět liší od našich představ
Návštěvník píše:jak se ten svět liší od našich představ
asi dost
šelma píše:Lidé by měli vědět, že zvířata jsou také duše, a že s nimi mají společné rodiče.
Návštěvník píše:šelma píše:Lidé by měli vědět, že zvířata jsou také duše, a že s nimi mají společné rodiče.
Duše..., je buňka, která plní svůj úkol v lidském těle také duší, je rostlina, kterou roztrhám na pět kusů, takže místo jedné fialky mám pět nových, také duší? Kde je hranice individuální duše, existuje vůbec?
vostalpetr píše:Jako v prosinci o Mikulášovi ?
vostalpetr píše:My děti se stejně bojíme všech úplně stejně,
anděl vypadá jak nějakej divnej pták,
a z Mikulášových fousů a čepice a berle jde větší strach než z čertovýho vocasů, řetězů a pytle...
Měly by se děti strašit?
Jana píše:Návštěvník píše: a měli by děti dostávat ve škole známky?
Jedině jedničky.
Nisargadatta:
Máme pocit, že svět je skutečný, protože máme pocit, že naše těla jsou skutečná, a obráceně.
Toto je základní iluze:
Lidé se domnívají, že svět je velmi starý.
Ale ve skutečnosti vzniká s naším vědomím.
miroslav píše:
Obrazně řečeno, dokud nevidíte očima druhého člověka, dokud neprožíváte jeho svět - jeho představu světa, je to znakem, že jste stále uzavřeni jen ve svém nepatrném individuálním vědomí a jeho prožívaných představách o tom jaký ten svět je nebo není.
Rodí se lidé již s určitou dávkou schopností empatie, nebo empatii získávají díky životním zkušenostem? Na zdánlivě těžce zodpověditelnou otázku našli vědci odpověď – obojí. Jedno z důležitých zjištění z výzkumů totiž naznačuje, že emoční inteligence je nedílnou součástí genetické predispozice. Avšak současně psychologické výzkumy dokazují, že také výchova hraje svou roli. Nicméně podíl těchto složek na celkovém výsledku empatických schopností asi nelze jednoznačně určit, pravdou ale zůstává, že emoční inteligence může být rozvíjena a lze se ji naučit.
První věc je totiž zřejmá, a to že emoční inteligence roste s věkem. Jednoduše se jedná o dospělost, přestože však máme dospělost vymezenou nějakým věkem, toto tvrzení neplatí vždy a mezi dospělými lze nalézt potřeby k rozvíjení emoční inteligence. Bohužel ale mnoho školících programů s cílem rozvíjet vůdčí schopnosti včetně emoční inteligence jsou vyhozenými penězi a ztrátou času. Proč? Zaměřují se na špatnou část lidského mozku.
Emoční inteligence totiž přichází neurotransmitéry z limbické části mozku, který ovládá pocity a podněty. Na základě výzkumů se dospělo k zjištění, že limbický systém se nejlépe rozvíjí a učí motivací, rozšířeným cvičením a zpětnou vazbou. Jedná se tak o jinou část mozku, než která zajišťuje technické, analytické a logické myšlení. Tato část totiž pracuje s koncepty a logikou, takže se umí naučit pracovat s počítačem nebo zvládat prodejní hovory na základě přečtené knihy. Jenže omylem tréninkových programů emoční inteligence je zaměření pouze na tuto část mozku pracující s logikou, Konsorcium na výzkum emoční inteligence dokonce prokázalo, že takové špatné zacílení může mít negativní dopad na lidskou výkonnost.
Pokud tedy mají být programy efektivní, je naprosto nezbytné se zaměřit na limbický systém mozku. Je třeba pomoci lidem přelomit staré návyky chování a vytvořit návyky nové. A nejenže toto zacílení zabere podstatně více času než běžné tréninkové programy, ale také naprosto nezbytně vyžadují individuální přístup.
Takový rozvoj empatie je pak náročným procesem, pokud si vezmeme výkonného pracovníka, který má nízkou schopnost empatie a špatnou schopnost naslouchat, je pouze na pracovníkově odhodlání své chování změnit a zlepšit. Potřebuje motivaci a touhu po změně. A také cvičení problémových situací a zpětnou vazbu od kolegů, případně i kouče. Je třeba, aby přijal zpětnou vazbu od všech účastníků, promítl si zpětně situaci a pokusil se lépe reagovat.
http://www.eqtesty.cz/clanky/detail/id/ ... ji-naucit/
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků