Nalézám v rychlosti citace například :
Ve své skutečné podstatě, jako nirguna brahman, je Bůh
oproštěný od jakékoliv formy.Buddhistická Pradžňá-páramitá-sútra říká: „...Forma je Prázdnota a Prázdnota je vskutku forma. Prázdnota není odlišná od formy, forma není odlišná od Prázdnoty. To, co je forma, je Prázdnota, to, co je Prázdnota, je forma. Proto vnímání, pojmenování, koncepce poznání a koncepce čehokoli jsou také Prázdnotou. Vskutku, ó Śáriputro, všechny věci mají podobu Prázdnoty. Nemají začátek ani konec, jsou jak bez vady, tak i s vadou, jsou dokonalé a zároveň nedokonalé. Proto, ó Śáriputro,
v této Prázdnotě není žádné formy, žádného vnímání ani jména ani koncepce ani mysli...“
Více zde:
https://www.mystika.info/news/je-svet-i ... utecnosti/Ó Rámo, když na něco pohlédneš a řekneš si „je to takové a takové“, pak se Vědomí jako „takové a takové“ projeví, ačkoli ve skutečnosti Vědomí existuje samo o sobě bez jména a formy. Prostor Vědomí existuje všude a ve všech časech a právě jej nazýváme světem. Vnímání objektů, kterému říkáme objektivní poznání, je jen nevědomost a iluze. Já jsem však poznal Skutečnost, která spočívá v tom, že existuje pouze prostor nebo rovina Vědomí. Osvícenou Inteligencí jsem zakusil nejzazší Pravdu, jež vše zahrnuje: Všechno je čiré, nedělitelné a neomezené Vědomí.
S dalším vnímáním rozličností jsem v prostoru Vědomí spatřil bezpočet Vasišthů, bezpočet vesmírných cyklů i bezpočet věků, v nichž zazářil Ráma. Tak se to projevuje v důsledku vnímání rozličnosti. Je-li tu pravé pochopení, pak je vše nahlíženo jako čiré, nedělitelné a neomezené Vědomí.
V neomezeném Vědomí není žádné jméno ani forma, jež by se daly označit jako stvořený svět. Brahman samo existuje jako Brahman.https://www.samhita.cz/cetba/knihy_venk ... ha_47.htmlVětšina učených lidí si hledí a váží tohoto pouta ´jména a formy´,
neboť na něm závisí všechny jejich představy o nich samotných.
Musíte pochopit, že jste za jménem a formou. Musíte se dobrat své
podstaty (přirozenosti sebe sama).
Když pochopíte, že toto vše je iluze, nebudete schopni sobě přičlenit
jakékoliv jméno či formu.Ve chvíli, kdy skutečnosti přiřadíte jméno či formu, hned ji tím
pokazíte. Potom již nemůže být skutečností, neboť je pokažená. Skutečnost nelze nijak popsat.
Můžete pomáhat a radit lidem, ale nejprve buďte upevněni v poznání své podstaty a vědomi si faktu, že je jedno, jestli to je tak nebo
onak – to je pravá nezaujatost. Pro jakékoliv duchovní poznání tu
musíte být nejprve vy.
Jaké je toto poznání? Je to pocit prostoru či nebe
a jedním z prvních hříchů je dávat tomu tvar či formu.V mém vědomí nepřipadá v úvahu otázka rovnosti či nerovnosti,
neboť já vidím všechno a každého jako nic než sama sebe. Opakování mantry vás dostane do prožitku ryzího ´Já jsem´ neboli sattva
guny a odtud splynete se zdrojem veškerého blaženého klidu. Potom
veškeré poznání, které vlastníte, bude opuštěno neboli odevzdáno
a vy se spojíte s Absolutnem, které je za všemi jmény a formami.
V tomto nejvyšším stavu jste džňáninem beze jména, formy a kvalit; jste nezranitelní. Jakékoliv očernění či nadávky se vás pak nijak nedotknou.
Jakmile pochopíte svou pravou přirozenost, víte, že nevědomost
vůbec nikdy neexistovala.
To je po celou dobu věčná pravda – že jste
bez jména a formy, bez vědomí si toho, že jste buď muž nebo žena, či
nějaká modifikace čehokoliv.
Maharadž: Vědomí ´Já jsem´ má malý odstup od Pravého stavu,
z toho důvodu je neskutečný, neboť vše, co je od Pravého stavu neboli Skutečnosti jakkoli vzdálené, je neskutečné.
Musíte pochopit, co je Skutečné, a co neskutečné. Átman neboli Já
je to, co je nakonec Skutečností. Něco ve vás ví, co je Skutečné, a co
neskutečné, a To (co to ví) je Skutečnost.
Dojdete k poznání, že ať už získáte jakoukoliv zkušenost, Vy jste
pořád před (za) ní. Říkáte, že vědomí ´Já jsem´ je v těle, ale tělo je
známé tím, že je pomíjivé neboli neskutečné. Z toho důvodu je toto
vědomí ve své naprosté čistotě úplným projevem, to znamená, že má
celý vesmír jako své tělo. Má pouze jeden atribut, a tím je ´Já jsem´,
ale bez jména, tvaru či formy. Právě můj pravý stav je tím, co toto
chápe, a je i přesto před (za) tím.
https://www.advaita.cz/wcd/e-knihy/nisa ... nycela.pdfCo nalézáš Ty, Miroslave?