Hovory s Bohem

Re: Hovory s Bohem

Nový příspěvekod Jana » úte 08. srp 2017 9:18:32

.Petra píše:Ano, např. když v druhých vidíme nevědomost, zlobu, závist, nepřejícnost atd. To je mentální bludiště plné stínů. Samozřejmě, že pak nemůžeme poznávat, kdo jsme. Není sice pro nás problém opakovat formule naučené od probuzených, ale tím vším můžeme klamat jenom sami sebe.

:)

Ano, přesně tak. Můžeme ztotožňovat představu projevu s tím, čím jsme. Můžeme se pak vidět jako zdroj nevědomosti, zloby, nepřejícnosti a z těchhle důvodů se pak nedokážeme mít rádi.

A nebo je možné tohle všechno prohlédnout a uvědomovat si, že i když se tady objeví projev nevědomosti v podobě zloby, závisti, nepřejícnosti, tak na nás samotných něco takového nezanechává vůbec žádnou stopu. Stále jsme tím Božským: "JSEM, KTERÝ JSEM", které je samo o sobě bez stínů nevědomosti světlem, krásou, blahem, láskou, Božím královstvím.

Ten, koho bezpodmínečně miluješ, už tím, že existuje, je tím nejlepším, nejkrásnějším, co existuje, co právě JE. Je pro Tebe tím největším štěstím a blahem spojení s ním v tom místě, kde jsme se nikdy nerozdělili.

Ve světle bezpodmínečné lásky je všechno, co je láskou, přesně takovéhle.

Nicméně nevědomost zůstává nevědomostí. Ten, kdo nepoznává skutečnost milujícím srdcem, ale dívá se na to, co je, skrz temnotu kritické mysli, žádnou lásku nenajde.

A jak říká Maharadž: "Bez lásky je všechno špatně".

Bez lásky - i kdybychom si tisíckrát mysleli, že víme - jsme slepí jak koťata.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 7531
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Hovory s Bohem

Nový příspěvekod Jana » úte 08. srp 2017 9:29:01

A ta bezpodmínečnost je právě proto tak osvobozující, že si neklade vůbec žádné podmínky. I kdybychom se ztotožňovali s tím co naše kritická mysl nejvíc kritizuje, i kdybychom na sobě viděli rohy antikrista, tak při prozření, ve světle Krista (bezpodmínečné Lásky), je všechno svaté, všechno Boží.

Bůh je tím vším, co JE, je celou existencí, celým Bytím. Neexistuje mimo něj nic skutečného.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 7531
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Hovory s Bohem

Nový příspěvekod .Petra » úte 08. srp 2017 9:31:32

Jana píše:A nebo je možné tohle všechno prohlédnout a uvědomovat si, že i když se tady objeví projev nevědomosti v podobě zloby, závisti, nepřejícnosti, tak na nás samotných něco takového nezanechává vůbec žádnou stopu.


To vidím jinak než ty, Jani. Pokud vidíme zlobu, nevědomost, závist v jiných, tak jen protože je v nás samých. Nemůžeme pak poznávat, kdo jsme, i když o tom můžeme neustále mluvit krásnými slovy.

Ježíš to charakterizoval takto:


"Běda vám, zákoníci a farizeové, vy pokrytci, protože se podobáte obíleným hrobům, které zvenčí vypadají opravdu krásně, ale uvnitř jsou plné mrtvých kostí a veškeré nečistoty."
.Petra
 

Re: Hovory s Bohem

Nový příspěvekod .Petra » úte 08. srp 2017 9:41:47

Jana píše:A ta bezpodmínečnost je právě proto tak osvobozující, že si neklade vůbec žádné podmínky.


Ježíš to vidí jinak. A má pravdu.

To, co jsi zde právě napsala, by jistě - v dnešní době - nazval alibismem. Neplatným alibismem.

:)
.Petra
 

Re: Hovory s Bohem

Nový příspěvekod Jana » úte 08. srp 2017 10:26:27

.Petra píše:
To vidím jinak než ty, Jani. Pokud vidíme zlobu, nevědomost, závist v jiných, tak jen protože je v nás samých. Nemůžeme pak poznávat, kdo jsme, i když o tom můžeme neustále mluvit krásnými slovy.

Ježíš to charakterizoval takto:


"Běda vám, zákoníci a farizeové, vy pokrytci, protože se podobáte obíleným hrobům, které zvenčí vypadají opravdu krásně, ale uvnitř jsou plné mrtvých kostí a veškeré nečistoty."


Ježíš viděl ve farizeích pokrytce, znamená to, že v něm samotném bylo pokrytectví?
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 7531
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Hovory s Bohem

Nový příspěvekod .Petra » úte 08. srp 2017 10:54:52

Jana píše:
.Petra píše:
To vidím jinak než ty, Jani. Pokud vidíme zlobu, nevědomost, závist v jiných, tak jen protože je v nás samých. Nemůžeme pak poznávat, kdo jsme, i když o tom můžeme neustále mluvit krásnými slovy.

Ježíš to charakterizoval takto:


"Běda vám, zákoníci a farizeové, vy pokrytci, protože se podobáte obíleným hrobům, které zvenčí vypadají opravdu krásně, ale uvnitř jsou plné mrtvých kostí a veškeré nečistoty."


Ježíš viděl ve farizeích pokrytce, znamená to, že v něm samotném bylo pokrytectví?


On do nich pokrytectví neprojektoval. Viděl, co dělají - hlásali zákony z Bible, požadovali, aby ostatní podle nich žili, ale sami se jimi neřídili. To se nazývá pokrytectví.

Pokud vím, neprojektoval do nikoho zlobu, nenávist, závist, nepřejícnost atd. Soustředil se na opak tohoto, tedy zdůraznoval to pozitivní: odpouštějte, milujte, přejte

Na pokrytectví zákoníků měl obzvláštní pifku. To zcela chápu.

:)
.Petra
 

Re: Hovory s Bohem

Nový příspěvekod Jana » úte 08. srp 2017 11:13:47

.Petra píše:Pokud vidíme zlobu, nevědomost, závist v jiných, tak jen protože je v nás samých.

Pokud vidíme pokrytectví, tak v nás samotných nic takového není.

Ano?
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 7531
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Hovory s Bohem

Nový příspěvekod Jana » úte 08. srp 2017 11:21:33

Zákoníci, kteří nešli cestou lásky, ale jen mechanickým dodržováním Písma, například neléčením v sobotu, byli v Ježíšových očích pokrytci.

Ten, kdo šel cestou závisti, už v jeho očích závistivcem nebyl?

Ten, kdo ve své nevědomosti nepoznával lásku, měl radost, že může druhému ublížit, zranit, žalovat, už v jeho očích nevědomý nebyl?

Zlobu neviděl jako zlobu?

Na druhé straně říká Jidášovi, který ho zrazuje, příteli.

Vidí v něm přítele, nebo zrádce?
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 7531
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Hovory s Bohem

Nový příspěvekod .Petra » úte 08. srp 2017 11:48:41

Jana píše:
.Petra píše:Pokud vidíme zlobu, nevědomost, závist v jiných, tak jen protože je v nás samých.

Pokud vidíme pokrytectví, tak v nás samotných nic takového není.

Ano?


Zloba, nevědomost, závist jsou vlastnosti, pokrytectví je projev. Ze zloby, nevědomosti, závisti, zbabělosti, nečestnosti a jiných vlastnosti je možné stát se pokrytcem - nebo třeba i vrahem.
.Petra
 

Re: Hovory s Bohem

Nový příspěvekod .Petra » úte 08. srp 2017 11:57:27

Jana píše:Zákoníci, kteří nešli cestou lásky,


Ale oni šli cestou lásky - lásky k sobě samým.


Jana píše:
Ten, kdo šel cestou závisti, už v jeho očích závistivcem nebyl?


O cestě závisti jsem doposud neslyšela. Ježíš o takové cestě mluvil?



Jana píše:

Na druhé straně říká Jidášovi, který ho zrazuje, příteli.

Vidí v něm přítele, nebo zrádce?


Obojí.

Zradil nebo nezradil Jidáš Ježíše, Jani? Byl za to potrestán? Dá se mu to odpustit?

:)
.Petra
 

Re: Hovory s Bohem

Nový příspěvekod Jana » úte 08. srp 2017 12:01:40

.Petra píše:
Jana píše:
.Petra píše:Pokud vidíme zlobu, nevědomost, závist v jiných, tak jen protože je v nás samých.

Pokud vidíme pokrytectví, tak v nás samotných nic takového není.

Ano?


Zloba, nevědomost, závist jsou vlastnosti, pokrytectví je projev. Ze zloby, nevědomosti, závisti, zbabělosti, nečestnosti a jiných vlastnosti je možné stát se pokrytcem - nebo třeba i vrahem.


Nemůže to být ve všech případech obojí?

Zloba - projev, zlý člověk - ztotožnění projevu s osobou.
Závist - projev, závistivec - ztotožnění projevu s osobou.
Pokrytectví - projev, pokrytec - ztotožnění projevu s osobou.
Vraždění - projev, vrah - ztotožnění projevu s osobou.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 7531
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Hovory s Bohem

Nový příspěvekod Jana » úte 08. srp 2017 12:14:42

.Petra píše:
Jana píše:Zákoníci, kteří nešli cestou lásky,


Ale oni šli cestou lásky - lásky k sobě samým.


Jak to víš? Je někde v Bibli psáno, že zákoníky vedla skutečná láska a ne slepota a žalobnictví?


Jana píše:
Ten, kdo šel cestou závisti, už v jeho očích závistivcem nebyl?


O cestě závisti jsem doposud neslyšela. Ježíš o takové cestě mluvil?


Ježíš učil cestě lásky, neučil cestě závisti, tak o tom nemusel mluvit. Ale je možné jít i cestou závisti, nepřejícnosti, cestou iluze oddělenosti, nevědomosti ega.



Jana píše:

Na druhé straně říká Jidášovi, který ho zrazuje, příteli.

Vidí v něm přítele, nebo zrádce?


Obojí.



Péťo, pěkné, díky. Je vidět, že při tom rozkrývání pravdy se můžeme sejít.

Zradil nebo nezradil Jidáš Ježíše, Jani? Byl za to potrestán? Dá se mu to odpustit?


Ta role Jidáše už tohle celé měla v Boží režii. Bylo v Božím plánu, že Ježíš pro spásu lidských duší musí zemřít a k tomu musel být zrazen, už předem o tom mluvil, že to tak bude, dokonce věděl i to, kdo ho bude muset zradit. Na někoho ten los zrádce musel padnout.

Padl na něj i s tím potrestáním. Jidáš se ve skutečnosti trestal sám.

Ale ve skutečnosti i přes tu roli zůstával Jidáš tímtéž, čím původně byl a jeho osud končí v Božím království mezi ostatními apoštoly, proto mu Ježíš, říká: Příteli. Zůstával dál Boží láskou.

Jak říká Ram Dass: "Byl to Bůh, jen měl zrovna mizernou inkarnaci."

:)
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 7531
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Hovory s Bohem

Nový příspěvekod .Petra » úte 08. srp 2017 12:18:16

Jana píše:Nemůže to být ve všech případech obojí?

Zloba - projev, zlý člověk - ztotožnění projevu s osobou.
Závist - projev, závistivec - ztotožnění projevu s osobou.
Pokrytectví - projev, pokrytec - ztotožnění projevu s osobou.
Vraždění - projev, vrah - ztotožnění projevu s osobou.


To mi připadá jako nesmyslné slovíčkaření. Závist se prokázat nedá, vraždění ano, protože to je projev.
.Petra
 

Re: Hovory s Bohem

Nový příspěvekod .Petra » úte 08. srp 2017 12:33:08

Jana píše:Ježíš učil cestě lásky, neučil cestě závisti, tak o tom nemusel mluvit. Ale je možné jít i cestou závisti, nepřejícnosti, cestou iluze oddělenosti, nevědomosti ega.


Tyhle cesty neznám, Jani. Vidím to jako Nisargadatta, že motivace je vždy láska. Láska k sobě může vést k závisti nebo nepřejícnosti, ale že by si z toho někdo udělal cestu, jsem doposud neviděla, ani neslyšela. Opravdu si nedovedu představit, že by někdo mohl citit neustále jen závist.




Jana píše:Ta role Jidáše už tohle celé měla v Boží režii. Bylo v Božím plánu, že Ježíš pro spásu lidských duší musí zemřít a k tomu musel být zrazen, už předem o tom mluvil, že to tak bude, dokonce věděl i to, kdo ho bude muset zradit. Na někoho ten los zrádce musel padnout.

Jidáš tímtéž, čím původně byl a jeho osud končí v Božím království mezi ostatními apoštoly, proto mu Ježíš, říká: Příteli. Zůstával dál Boží láskou.

Jak říká Ram Dass: "Byl to Bůh, jen měl zrovna mizernou inkarnaci."



O tom si samozřejmě každý může dělat představy, jaké chce, jaké mu vyhovují.

Já si o tom žádné představy nedělám, protože je nepotřebuji.

:)
.Petra
 

Re: Hovory s Bohem

Nový příspěvekod .Petra » úte 08. srp 2017 12:44:24

Všimla jsem si, Jani, že se spíš dokážeš ztotožnit s těmi, co ubližují druhým, než s těmi, kterým bylo ublíženo.

Jak řekl Ježíš, těm, co ublížovali, bude ublíženo. Tak je jistě možné je litovat za to, co je čeká. I když je to čeká jen proto, aby se to z toho ubližování druhým dostali.

:)
.Petra
 

Re: Hovory s Bohem

Nový příspěvekod Jana » úte 08. srp 2017 13:19:03

.Petra píše:
Jana píše:Nemůže to být ve všech případech obojí?

Zloba - projev, zlý člověk - ztotožnění projevu s osobou.
Závist - projev, závistivec - ztotožnění projevu s osobou.
Pokrytectví - projev, pokrytec - ztotožnění projevu s osobou.
Vraždění - projev, vrah - ztotožnění projevu s osobou.


To mi připadá jako nesmyslné slovíčkaření. Závist se prokázat nedá, vraždění ano, protože to je projev.


No, i pocit závisti může být zdrojem nějakého závistivého projevu. O to nejde.

Píšeš, že z Tvého pohledu vidění zloby, nevědomosti, závisti možná jen proto, že je tohle v nás samých, což podle mě není vůbec špatný pohled a stavíš proti tomu Ježíšův pohled na pokrytce, kdy píšeš, že v něm tahle kvalita není. Což také není vůbec špatný pohled.


Nabízejí se tady dva pohledy, které by mohly do toho vpustit jasno.

Jeden pohled je Miloše Kopeckého, který říkal, že k osvobození v něm došlo, když si uvědomil, že je absolutně vším, že je v něm všechno, všechny dobré i špatné vlastnosti.

Tohle odpovídá tomu, že vše, co existuje se odehrává ve vědomí, tedy jakmile se objeví poznání pravdy, tak neexistuje nic, co by bylo mimo samotné Vědomí. Tedy tady se objevuje poznání, že Bůh je skutečně vším.

Představa oddělenosti, že je možné, aby existovalo cokoliv mimo samotnou existenci, je nesmyslná.

Biblického Ježíše si uvědomujeme jako Krista - jako samotné ničím nedotčené čisté Vědomí.

Setkává se tady čisté Vědomí nedotčené projekcí mysli, které je neměnné, stále stejné, věčné, s projekcí mysli ve Vědomí, které se jeví jako proměnlivý projev.

11A to je to svědectví: Bůh nám dal věčný život, a ten život je v jeho Synu.
12Kdo má Syna, má život; kdo nemá Syna Božího, nemá život.
13Toto píšu vám, kteří věříte ve jméno Syna Božího, abyste věděli, že máte věčný život.


A do tohohle vstupují žalobci v podobě Zákoníků, kteří mechanicky a bez vědomí lásky hlídají dodržování Zákona, který je ve skutečnosti postaven na Největším přikázání: Miluj!
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 7531
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Hovory s Bohem

Nový příspěvekod Jana » úte 08. srp 2017 13:23:11

.Petra píše:Všimla jsem si, Jani, že se spíš dokážeš ztotožnit s těmi, co ubližují druhým, než s těmi, kterým bylo ublíženo.


Péťo, pozornost může být zaměřena na představu osoby, jak to má. Bůh může mít zrovna blbou inkarnaci a skrz tohle ztotožnění se nám nemusí podařit poznat skutečnou pravdu kým je.

Osvobozující a k pravdě vedoucí je nezaměřovat pozornost na posuzování osoby, ale uvědomovat si lásku, kterou ta bytost je.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 7531
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Hovory s Bohem

Nový příspěvekod .Petra » úte 08. srp 2017 13:29:49

Jana píše:Osvobozující a k pravdě vedoucí je nezaměřovat pozornost na posuzování osoby, ale uvědomovat si lásku, kterou ta bytost je.


Hrozně ti přeji, abys poznala Pravdu, Jani.

:)
.Petra
 

Re: Hovory s Bohem

Nový příspěvekod .Petra » úte 08. srp 2017 13:36:25

.Petra píše:
Jana píše:Osvobozující a k pravdě vedoucí je nezaměřovat pozornost na posuzování osoby, ale uvědomovat si lásku, kterou ta bytost je.


Hrozně ti přeji, abys poznala Pravdu, Jani.

:)


A nemyslím si, že ti k tomu povídání se mnou pomůže. Mnoho úspěchů v rozkrývání pravdy!

:)
.Petra
 

Re: Hovory s Bohem

Nový příspěvekod Jana » úte 08. srp 2017 13:41:12

.Petra píše:
Jana píše:Osvobozující a k pravdě vedoucí je nezaměřovat pozornost na posuzování osoby, ale uvědomovat si lásku, kterou ta bytost je.


Hrozně ti přeji, abys poznala Pravdu, Jani.

:)


Díky moc.

Ano, to je to nejlepší, co je možné si přát.

A proto tady můžeš nejen pro mě tu neměnnou a věčnou Pravdu dál rozkrývat.

:)
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 7531
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

PředchozíDalší

Zpět na Co mě napadá

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník