Iru píše: jsem otevřena tomu, ze zase časem bude jinej pohled, ze je všechno dočasné.
malpan píše:Iru píše: jsem otevřena tomu, ze zase časem bude jinej pohled, ze je všechno dočasné.
- ideální stav, když si netvoříme zdi
irulan píše:Návštěvník píše:irulan píše:Neříkám, ze jsem se nedala lapit do vlastních filtru, ale možna díky netrvalosti techhle "pozitivních" stavu a pak pochybovacností díky zkusenostnimu poznávání vlastních sklonů, jsem se na to svoje nadšeni mohla kouknout zvenku. Trosku to obcas trva, to pohlcení, ale troufám si říct, ze to dřív nebo později u každého pomine.
Ono je těžké si tohle zaujetí a nadšení (ega) u sebe uvědomit - mnohem snáz to člověk rozpozná u druhých. Mně trvalo poměrně dlouho, než to "duchovní chvění a zájem a nadšení" začalo mizet, přitom to ale nebylo nahrazené apriorním pochybovačstvím, obsahujícím určitou míru skepse. Spíš to je jako trvalý stav "nevím", s nevysvětlitelnou jistotou, že potřebné pochopení se pokaždé v pravou chvíli objeví.
Buď se tenhle stav dřív "nedostával se ke slovu" , ale spíš tam ještě nepřevažovalo otevírání se Přesahujícímu... Je to tiché, ale mnohem intenzivnější, než ten předchozí vibrující zájem. Teď se občas i bez toho chvění a zájmu stává, že mi něco dojde, třeba dřív neuvědomované souvislosti.
Nebo možná právě proto, že už do toho necpu vlastní program toho, co mě zajímá
Jak je to s tou skepsi? Proste můžeš a nemusíš věřit nebo nevěřit...
Návštěvník píše:malpan píše:....
Zdi si obvykle neděláme na chvíli, po zklamání, když se ukáže, že je to jinak. Zeď padla.
Jenže příště zase nějaká ta zídka nenápadně vystrčí nos, dokud jsme pod vlivem svých bezděčných sympatií a antipatií.
Něčemu uvěříme v naději, že je to to pravé ořechové, po čase zjistíme, že je to úplně jinak,
a ze člověka se nakonec může stát nedůvěřivý skeptik obezděný kolem dokola svou skepsí.
(Podotýkám, že se tu bavíme s Iru o tom, co je skepse a jestli je nebo není OK.)
irulan píše:...Co ma přijít, to přijde, at je to cokoliv, je to tak jak ma byt a zároveň to neni trvale. A vyvozovani si nějakých trvalých a univerzálních poznání a rad muze byt kdykoliv rozbito něčím úplne nečekaným.
Skepse je opakem naděje. Skepse s podtextem odmítavosti i naděje s podtextem doufání jsou nenápadné emoce, které znemožňují nezaujatý pohled.
Když chci něco vidět opravdu nepředpojatě, nezbývá než všímat si u sebe těchhle nenápadných emočních podtextů, které se neosobně jen tváří.
vostalpetr píše:Když chci něco vidět opravdu nepředpojatě, nezbývá než všímat si u sebe těchhle nenápadných emočních podtextů, které se neosobně jen tváří.
A když chci něco opravdu vidět nezaujatě, tak se nejspíš jedná o touhu vidět něco nezaujatě...
vostalpetr píše:Taky v tobě není touha jít nakoupit, než obchod zavřou, bereš to jako normální rozumné jednání.
Takže rozum je nejspíše rázu božského,
podobně jako blaženost,
a nikterak nepodléhá touze a vůli...
No to pak jo, to pak to nezaujatý pozorování je už fakt realizace ...
Nepotřebujeme k tomu, abychom se podle toho chovali, žádnou duchovní vyšší dívčí.
Tato základní rozlišená trojice – triputis pozorovatel – pozorování – pozorované, je zevním rozvinutím původních božských sil – mohutností vědomí, které kašmírský šivaismus nazývá iččhá šakti (síla vůle – touhy), džňána šakti (síla poznání – poznávání) a krijá šakti (síla tvoření – projevování). Objevení se pozorovatele je projevem boží vůle či touhy. Pozorování je následným rozvinutím vůle – touhy něco poznávat. Pozorované je konečným projevem – rozvinutím či odhalením touhy – vůle něco poznávat do podoby poznávaného – pozorované zkušenosti objektu. Tyto tři základní síly moci vědomí spočívají ve svém neprojeveném nerozlišeném božském stavu v samotném vědomí – jeho neprojevené duchovní moci. Ve svém božském stavu je iččhá šakti svobodnou boží Vůlí, džňána šakti je Poznáním a krijá šakti je tvořivou Mocí.
Tvoje vysoce duchovní závěry jsou někdy zábavné
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků