Návštěvník píše:Jana píše:Když zmizí ego, zmizí i temný Stín
To je omyl.
Probuzení - např. Tomášovi - by o tom mohli vyprávět. Jak dlouho i po mnoha zkušenostech samadhi Stín znovu a znovu spouští jejich v podvědomí uložené osobní reakce a že jen stále aktivovanou pozorností k nim se Stín pomalu rozpouští.
Jana píše: bez ztotožnění s iluzí ega
Zdeněk píše:A koho Bůh nevlastní? Nebo se snad domníváš, že jakákoli znalost o Něm je tvoje zásluha?
Kdyby jsi byl začátečník, bylo by to ještě dobré, Intago. Ale ty jsi už 27 let zbloudil z cesty.
Zdeněk píše:Jsem v rozpacích Intago. Tohle vlákno je o Alanu Wattsovi. Nic ve zlém, ale mystika přeci není o sebepropagaci... právě naopak...
intago píše: Ničím se přece neliším od ostatních skutečných mystiků v církvích i mimo ně. Literatury od nich je moře.
Zdeněk píše:Rozhodně netvrdím, že byl/je Mooji apriorně zlý a jistě to není jen jeho vina, protože podíl jeho praštěných uctívaček (neřkuli hnojných děv) je více než patrný. Ale prostě sex je potenciálně extrémně zatemňující síla a neužívá-li ji člověk zcela (nikoli částečně) osvícený a ve svém osvícení stabilizovaný (někde jsem četl o Zenovém patriarchovi, kterému po transmisi jeho Mistr doporučil 20 let neučit (zrání svatého těla)), tak ho - nevědomě - zničí.
Nemyslím, že by Mooji cítil špatné svědomí. Ale je to svědomí špatného hocha. Který neví, že je špatným hochem, netuší, že a proč se jím stal ("Viděl jsem, jak satan padá z nebe jako blesk." - Lk 10,18). Připadá mi, jako by byl v bažině, ze které už nedokáže vybřednout. A že to bude čím dál smutnější pohled.
Nechť je pro nás výstrahou. Nepochybuji, že na jeho místě bych selhal také.
Zdeněk píše:
(tohle video sem nedávám jako důkaz, ale jako ilustraci pro to, co na Moojiho vidím)
Značně dlouhé kritické fórum o Moojim je zde:
https://forum.culteducation.com/read.ph ... 827,page=1
Rozhodně netvrdím, že byl/je Mooji apriorně zlý a jistě to není jen jeho vina, protože podíl jeho praštěných uctívaček (neřkuli hnojných děv) je více než patrný. Ale prostě sex je potenciálně extrémně zatemňující síla a neužívá-li ji člověk zcela (nikoli částečně) osvícený a ve svém osvícení stabilizovaný (někde jsem četl o Zenovém patriarchovi, kterému po transmisi jeho Mistr doporučil 20 let neučit (zrání svatého těla)), tak ho - nevědomě - zničí.
Nemyslím, že by Mooji cítil špatné svědomí. Ale je to svědomí špatného hocha. Který neví, že je špatným hochem, netuší, že a proč se jím stal ("Viděl jsem, jak satan padá z nebe jako blesk." - Lk 10,18). Připadá mi, jako by byl v bažině, ze které už nedokáže vybřednout. A že to bude čím dál smutnější pohled.
Nechť je pro nás výstrahou. Nepochybuji, že na jeho místě bych selhal také.
Vnitřní klid, všeobjímající soucit a praktické techniky, jak nalézt harmonii v neradostné pozemské existenci, se staly žádanou devízou východních mistrů, s nimi však přišla i asijská kulturní norma striktní podřízenosti žáka mistrovi. V západním prostředí brzy začne plodit různé podoby zneužívání. Nejde přitom jen o to, že by se mezi „pravé“ guru vmísili manipulativní podvodníci. Častější je, že mistr zkrátka neunese svody Západu a nekritický obdiv svých ctitelů.
"Východní učitelé vyrostli v kultuře, která jim pomáhá držet etické hranice," vysvětluje britský buddhistický učitel a psychoterapeut Rob Preece, který má čtyřicetileté zkušenosti s tibetskými a nepálskými lamy. "Mají tam své starší, kteří dohlížejí, jestli se drží linie, své mechanismy kontroly. Když přijdou na Západ, jsou sami a mnohem snadněji selžou."
Buddha nalézal i ve vrahovi nevinnost.
Jana píše:Nevědomá mysl dokáže zatemnit a pošpinit úplně všechno, ztotožnit s čímkoliv to, kým věříš, že jsi, nebo to, kým věříš, že nejsi.
To však nic nemění na tom, že samotné s ničím neztotožňované Božské: "Jsem, který jsem", je nedotknutelné.
Mudrcové říkají: "Nestarej se o to, jak jsou na tom s probuzeností nebo osvíceností ostatní, dokud se sám neprobudíš."
Emanuel říká: "Nekritizujte se, ve tmě se nevidíte."
A já Ti říkám, všímej si toho, co je osvobozující, co souznívá s Tvou pravdou v nitru. Nikdo Tě nenutí, abys následoval Moojiho, nebo někoho jiného. Je tady příležitost objevovat to, co je pravé právě pro Tebe a jestli máš zájem se o něco dělit, tak se děl o to nejlepší, co poznáváš, o to, co si uvědomuješ, že pomáhá.
Kritizovat druhé dokáže každý idiot, možná právě proto, že si nechce sám před sebou připadat, že je v tom idiotství, které vytváří iluzi oddělenosti, sám.
A ber to z té lepší stránky, v to, že bys musel být idiot, nevěřím.
Linda píše:Vnitřní klid, všeobjímající soucit a praktické techniky, jak nalézt harmonii v neradostné pozemské existenci, se staly žádanou devízou východních mistrů, s nimi však přišla i asijská kulturní norma striktní podřízenosti žáka mistrovi. V západním prostředí brzy začne plodit různé podoby zneužívání. Nejde přitom jen o to, že by se mezi „pravé“ guru vmísili manipulativní podvodníci. Častější je, že mistr zkrátka neunese svody Západu a nekritický obdiv svých ctitelů.
"Východní učitelé vyrostli v kultuře, která jim pomáhá držet etické hranice," vysvětluje britský buddhistický učitel a psychoterapeut Rob Preece, který má čtyřicetileté zkušenosti s tibetskými a nepálskými lamy. "Mají tam své starší, kteří dohlížejí, jestli se drží linie, své mechanismy kontroly. Když přijdou na Západ, jsou sami a mnohem snadněji selžou."
Linda píše:Buddha nalézal i ve vrahovi nevinnost.
Jaké by asi bylo jeho rozhodnutí, kdyby pracoval jako soudce a jeho povinností by bylo rozhodnout v případě, kdy obžalovaný prokazatelně někoho zavraždil?
Zdeněk píše:Linda píše:Vnitřní klid, všeobjímající soucit a praktické techniky, jak nalézt harmonii v neradostné pozemské existenci, se staly žádanou devízou východních mistrů, s nimi však přišla i asijská kulturní norma striktní podřízenosti žáka mistrovi. V západním prostředí brzy začne plodit různé podoby zneužívání. Nejde přitom jen o to, že by se mezi „pravé“ guru vmísili manipulativní podvodníci. Častější je, že mistr zkrátka neunese svody Západu a nekritický obdiv svých ctitelů.
"Východní učitelé vyrostli v kultuře, která jim pomáhá držet etické hranice," vysvětluje britský buddhistický učitel a psychoterapeut Rob Preece, který má čtyřicetileté zkušenosti s tibetskými a nepálskými lamy. "Mají tam své starší, kteří dohlížejí, jestli se drží linie, své mechanismy kontroly. Když přijdou na Západ, jsou sami a mnohem snadněji selžou."
Ono se to týká v drtivé většině buddhizmu mimo théravádové tradice (tj. tradice na Šrí Lance & Barmě).
Zdeněk píše:Ale je legrační, tahle ženská "solidárnost" (se svými city). Muže v prvé řadě zajímá na textu racio, kdežto žena vnímá text v prvé řadě skrze své city, a až v druhé řadě, pokud vůbec, se zajímá, co ten idiot vlastně napsal.
Zdeněk píše: Muže v prvé řadě zajímá na textu racio, kdežto žena vnímá text v prvé řadě skrze své city, a až v druhé řadě, pokud vůbec, se zajímá, co ten idiot vlastně napsal. A tudíž se mě nesnaž předělat k obrazu svému, dopadl bych jako tenhle mladík (viz jeho úděsné skřehotání v druhé části videa, za které by si - z lásky, nikoli z nenávisti - zasloužil pár facek, v naději, že by se mu trochu rozsvítilo):
Zdeněk píše:je lépe se poučit z chyb souputníků, než jít jejich cestou
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků