Jana píše:Zdeněk píše:Jana píše:Jo, Zdeňku. Nestěžuju si. Jsem nesmírně šťastná takhle jak zrovna jsem.
Je to zvláštní, jak ten život umí být Boží, když je jen právě teď a tady bez chtivosti něčeho víc,
jak nic nechybí, když je tady spojení s tím Božím.
Nu a to je důvod, proč Buddha zpočátku zakázal ženám být mniškami a sv. Pavel zakázal ženám o duchovních věcech mluvit na veřejnosti. Protože žena bytostně hledá své štěstí, kdežto muž pravdu (tedy ne že by muž nehledal svoje štěstí, ale není v zásadě upřednostňováno před pravdou, tedy nemělo by být). A když žena své štěstí nalezne, tak má tendenci klidně pravdu překroutit jak potřebuje (a tak z Boha pokoje udělat Boha zmatku). Proto Buddha nařídil, že mniška nesmí odporovat mnichovi.
Když Hakuin dosáhl svůj první průlom, byl nesmírně šťastný. Ale jeho Mistr se s tím nespokojil. I když s ním Hakuin nesouhlasil, tak přesto u něj zůstal (ačkoli jím byl např. zmlácen do bezvědomí). Protože on na svém Mistrovi osvícení rozumově viděl.
Já ti tvoje štěstí neberu Jano, jenom tvrdím, že neunikne koloběhu karmy.
Záleží na tom, za co se považuješ. Jestli jsi ztotožněný s tělem, tak Tvou karmou je karma Tvého těla, jestli jsi ztotožněný s myslí, tak Tvou karmou je karma Tvé duše. Ale pokud tady není žádné přivlastnění a všechno je Boží, tak je všechno Boží.
To, co vzniklo, zákonitě zanikne, to, co je proměnlivé, se mění, ale toho věčného neměnného se karma nedotýká.
Můj tatínek a dědeček i po tom, co se jejich tělo změnilo v popel, září dál v mém nitru Boží láskou, která je živá. A tou živou Boží láskou je i ten, koho znám jako sebe sama.
Ne, záleží na tom, co jsi. Dnes se kdejaký kretén ztotožňuje např. s ženou, ale to neznamená, že se stane ženou (i když se mu něco uřízne & nafedruje hormony), je to stále jenom kretén (více manifestovaný).
Nu a ty jako žena jsi jí nepřestala být, byť se identifikuješ jako nebinární. Nevyhovuje ti jedna myšlenka/výrok, nu tak si jako make-up napudruješ jinou. Abys ale překročila svoji ženskost, musela bys vyřešit Psí koan (1. brána), nalézt jiné bytí, stát se jím. To není zrovna snadné, jak popisují zenoví žáci či Alexandr: Jeden den tvrdil jedno a druhý den přesný opak a následující den vše znovu překroutil tak, že už to ani víc nebylo možné. Nisargadatta skutečně nelhal, pes v jednom ohledu má a v druhém nemá Buddhovskou podstatu.