Jana píše:vostal petr píše:
prostě mezi atmanem a brahmanem je rozdíl v tom, kdo co tvrdí...
Ano, obzvlášť, když atman je brahmam.
Nisargadatta nejdříve realizoval atmana a až později brahmana
Jana píše:Nisargadatta nejdříve realizoval atmana a až později brahmana
V téhle chvíli není ve mně možnost nalézat mezi tím rozdíl.
Návštěvník píše:Jana píše:Nisargadatta nejdříve realizoval atmana a až později brahmana
V téhle chvíli není ve mně možnost nalézat mezi tím rozdíl.
Všechno ten samej guláš, vid. Z toho si nic nedělej, hlavně že ho Nisargadatta nalezl.
Jana píše:Návštěvník píše:Jana píše:
Všechno ten samej guláš, vid. Z toho si nic nedělej, hlavně že ho Nisargadatta nalezl.
Nisargadatta nalezl kromě atmana a brahmana i parabrahmana.
Všechno je TO
a někdo tomu říká ten samej guláš.
Návštěvník píše:Iluze, sen, svět, ego, snové osoby, všechny představy jsou To. Už jsi to pochopila nebo je stále od toho svého guláše odděluješ?
Jana píše:Návštěvník píše:Iluze, sen, svět, ego, snové osoby, všechny představy jsou To. Už jsi to pochopila nebo je stále od toho svého guláše odděluješ?
Tak zkusíme se na to podívat nejprve skrz to mentální pochopení.
Když se Ti zdá v noci sen, probudíš se, čím ten sen ve skutečnosti je?
Ničím, viď.
Jana píše:Návštěvník píše:Iluze, sen, svět, ego, snové osoby, všechny představy jsou To. Už jsi to pochopila nebo je stále od toho svého guláše odděluješ?
Tak zkusíme se na to podívat nejprve skrz to mentální pochopení.
Když se Ti zdá v noci sen, probudíš se, čím ten sen ve skutečnosti je?
Ničím, viď. Stejně tak iluze, jeví se jako něco skutečného a nic v tom není, je to prázdné.
Co snová postava - kde je, když se probudíš a nesníš? Je na tom stejně jako sen.
Ego - je jen ztotožnění představou individuality. Je to stejně iluzorní, jako snová postava, sen.
Hmotný svět, Vesmír - při vědeckém zkoumání z nadhledu a drobnohledu je světélkující prázdnota, čím větší vhled a nadhled, tím víc je jasné, že je to prázdné. A prázdnota není sama o sobě ničím.
Takže jsme dospěli k závěru, že všechno je ve skutečnosti prázdné, všechno je prázdnotou, není to nic.
Mysl je prázdná, protože myšlenky nejsou ničím skutečným.
Prázdná mysl neobsahuje ani nic dobrého a ani nic špatného. Není v ní ošklivost a ani krása. Není v ní nic.
A teď zkusíme jít dál, za hranici mysli.
To, co si je vědomo prázdnoty mysli, co mysl přesahuje, je vědomí.
Tedy je tady prázdnota plná vědomí, vědomé existence.
A ta vědomá existence je krásná, je blahem, je světlem.
Září v srdci bez závoje mysli jako Atman, jako Kristus.
A to Srdce, které je všude, vším a ve všem, je Brahman, Bůh.
Kristus je Bůh, Atman je Brahman.
A teď s tímhle Božím vědomím je možné poznávat všechno projevené, všechny tvary a formy prozářené Boží přítomností.
Jak říká Papaji: "Čím víc to poznáváme, tím větší láskou to je."
Návštěvník píše:
Tu snůšku nesmyslů, co jsi tady sepsala, snad nemyslíš vážně, nebo? Proč nepustíš všechny tyhle zbytečné představy?
Jana píše:A ta vědomá existence je krásná, je blahem, je světlem.
Návštěvník píše:Jana píše:Návštěvník píše:Iluze, sen, svět, ego, snové osoby, všechny představy jsou To. Už jsi to pochopila nebo je stále od toho svého guláše odděluješ?
Tak zkusíme se na to podívat nejprve skrz to mentální pochopení.
Když se Ti zdá v noci sen, probudíš se, čím ten sen ve skutečnosti je?
Ničím, viď.
Ale kdež, sen je snem a má obvykle nějaký význam. Proč si myslíš, že je ničím? Kdyby to bylo nic, tak by se to nejmenovalo sen, nýbrž nic. Sen je projev jako každý jiný, je Tím.
Proč si myslíš, že je ničím?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků