samota Já,
vostálník píše:samota Já,
To znamená že všechno je láska,
nelze nikam nic přidávat či ubírat
žádná Láska k Lásce, nebo Ticho k Tichu
a jiný blabla
K čemu by to všechno asi tak Pánbu stvořil jinému, než k užívání si?
A vadí to, když tomu nebudeš dávat jména, bude tady jen to užívání si, bez touhy po něčem jiném, třeba po něčem, čemu bys říkal Nirvána?
rozhodne se, že nejlepší je si užívat
Užívat si je možný až když se objeví uživatel
jejdanánku :-))) píše:K čemu by to všechno asi tak Pánbu stvořil jinému, než k užívání si?
Užívat si je možný až když se objeví uživatel
rozhlídne se...
rozhodne se, že nejlepší je si užívat
a tak si užívá a tetelí se blahem
všechno tvary byly vymodelované z Prázdnoty, pozorované nekonečným všetvořícím Vědomím jako jeho tvary v pohybu, a nebyl tu žádný "někdo", kdo by to pozoroval. Beze stopy zmizela osoba, která do té doby byla "mnou", včetně jejích myšlenek - byly to tvary živoucího vědomí, stejně jako ostatní členové rodiny, nábytek, domy, krajina, atd. Existovala jen živá Celistvost. Ve srovnání s tou Celistvostí je všechno utrpení - dokonce i blaženost. Bylo zřejmé, že odjakživa nic ´doopravdy´ neexistovalo. Že všechno stvořené je snová iluze, vytvářená a modelované z prázdného nekonečného Vědomí.
A ta živá Celistvost je skutečně živá, není v ní nikdo, kdo by co dělal, nicméně to užívání si všeho, co se v ní je, tady je, dokonce, i když je zcela prázdná, bez projevu, je v ní štěstí, blaho, láska, radost...
je to vlastně popis spojení energie mysli z hlavy a energie Vědomí v srdci a následný okamžik osvícení, popis toho, co je po smrti. je vlastně popis toho, co se děje ve spánku těla.
vostálník píše:A ta živá Celistvost je skutečně živá, není v ní nikdo, kdo by co dělal, nicméně to užívání si všeho, co se v ní je, tady je, dokonce, i když je zcela prázdná, bez projevu, je v ní štěstí, blaho, láska, radost...
Tůdle nůdle,
žádný užívání si...
A to, že ty tam máš nějaký užívání si na tý věci nic nemění, není tam žádný užívání si...
Ale může tam být, ale pak to není nirvána...
Asi tak. Sebenaplňující Prázdnota nekonečného živého Vědomí pozoruje pohyby Svých tvarů v Sobě... a to je všechno.
vostálník píše:Asi tak. Sebenaplňující Prázdnota nekonečného živého Vědomí pozoruje pohyby Svých tvarů v Sobě... a to je všechno.
Já bych to tak vznešeně ani neříkal,
jakmile se uvědomíš jako vědomí (a to ještě navíc mluvím o ztotožněném vědomí)
je zde jen pozorování...
Já si ale užívám, nebot jsem ego...
reseek píše:...s konkrétní vlnou se objeví blaženost, kterou ta vlna prožívá - na rozdíl od ostatních vln....
Je tady jen vědomé Vědomí, sat-čit-ánanda. ŽÁDNÉ POZOROVÁNÍ. Kde by se tady asi vzalo? Je tady jen vědomí srdce bez tvarů, bez formy, bez času, bez projevu...
Nejsi ego, ale to ztotožnění s individualitou je skvělá věc.
vostálník píše:Je tady jen vědomé Vědomí, sat-čit-ánanda. ŽÁDNÉ POZOROVÁNÍ. Kde by se tady asi vzalo? Je tady jen vědomí srdce bez tvarů, bez formy, bez času, bez projevu...
Přečti si Maharadže, tam to máš vysvětlený...
Maharadž: Mezitím, co se poznání usadí, budete ve stavu podobnému spánku, nebude zde dokonce ani pozorování. Budete cítit, jakoby jste spal, ale spánek to není. Nazývá se to Unmani, což znamená za myslí. Jogíni a Světci jsou ve stavu za myslí. Je to stav, který mysl transcenduje. Když mluvím, hovořím ze stavu Unmani z Prázdnoty. Je to klidný a uvolněný stav.
Tazatel: Je to stav hlubokého spánku?
Maharadž: Třebaže se zdá spánku podobný, není to spánek, protože hluboko uvnitř je zde Uvědomění neboli Vědomí. Tuto zkušenost nebudete mít, dokud nejste stabilizován v klidu a tichosti.
Tazatel: Když čtu, někdy je zde identita a já spatřuji sebe sama, jak čtu. Liší se tento stav od stavu, o němž hovoříte?
Maharadž: Během snění pozorujete sen, není to tak? V tu chvíli je před vámi celý snový svět. Vy zároveň pozorujete, co se ve snu děje, ale též v něm působíte jako jedna z postav, jeden z herců. Kdežto ve stavu Unmani jste čistě Svědek. Nekonáte, prostě jste pouze Svědek, zatímco ve stavu snění se také účastníte děje ve snu. Někteří Guruové dávají žákům disciplíny, které pouze zaměstnávají mentální aspekt a činnost. Nechávají své žáky, na základě konceptů, které na ně uvalili, vtáhnout do hry mysli.
Konkretizují své preferované koncepty do formy činností pro své žáky.
http://docplayer.cz/1164547-Jiskra-jast ... mkova.html
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků