O toleranci

Pravidla fóra
POLEMICKÉ FÓRUM

O toleranci

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 03. říj 2015 7:33:52

Jiggs McDonald, moderátor Hall of Fame NHL v Ontariu, říká:
Jsem opravdu zmatený, že mnoho mých přátel je proti stavbě další mešity v Torontu. Myslím, že by mělo být cílem každého Kanaďana být tolerantní bez ohledu na jeho náboženské přesvědčení. Proto by mešita mělo být povolena, a to ve snaze prosazovat toleranci.
Proto také navrhuji, abychom hned vedle mešity otevřeli dva noční kluby, čímž podpoříme toleranci zevnitř mešity. Jeden z klubů by byl gay klub a mohli bychom ho nazvat „Turban Cowboy „ a druhý, topless bar, by se jmenoval „You Mecca Me Hot“.
Hned vedle by mohlo být řeznictví, které se specializuje na vepřové maso, a vedle něj pak restaurace s otevřeným vepřovým grilem s názvem“ Iraq of Ribs“.
Naproti přes ulici by mohl být obchod se spodním prádlem s názvem „Victoria Keeps Nothing Secret (Viktorie nedrží nic v tajnosti)“ se sexy figurínami ve výlohách, prezentujícími zboží, a na druhé straně obchod s lihovinami s názvem „Morehammered.“
To vše by mohlo povzbudit muslimy, aby prokázali toleranci, kterou žádají po nás.
Ano, měli bychom podporovat toleranci a každý z nás v tom může sehrát svou roli tím, že toto předá dál. A pokud se právě nesmějete nebo neusmíváte ... Je to buď tím, že právě spíte, nebo je právě půlnoc v oáze a je čas uložit vašeho velblouda do postele.
Návštěvník
 

Re: Klášter v srdci

Nový příspěvekod nop » sob 03. říj 2015 13:18:47

Pod titulem o toleranci je příspěvek, ke kterému se nedá přiložit odpověď.
Ač nerad (kvůli citlivé duši), uvádám zde, že jsou lidé, kteří dbají, aby se nepřitahovaly nějaké vlivy.

Opisuji, co jsem dostal e.mailem:
=
[u][b]Asertivní odpověď ministra obrany KANADY[/b][/u]

Kanadská pacifistka napsala kanadským úřadům a stěžovala si na zacházení s teroristy zatčenými v Afghánistánu.

Ministr obrany jí odpověděl:

Vážená občanko,

Děkuji za Váš dopis, ve kterém vyjadřujete starost o to, jak zacházíme s teroristy Talibanu a Al Kájdy, kteří jsou v rukou kanadské armády.
Zabýváme se stížnostmi, které dostáváme od občanů, jako jste Vy, a vytvořili jsme nový pacifistický a integrační program pro teroristy.

V souladu s tímto programem jsme se rozhodli vybrat jednoho teroristu a umístit ho do Vaší rodiny.
Příští pondělí budete mít ve svém domě pana Alí Mohameda Amé Ben Mahmuda (můžete mu říkat jednoduše Amé). Očekávám, že ho dobře přijmete a budete o něj pečovat tak, jak jste vyžadovala ve svém protestním dopise.
Je pravděpodobné, že si budete muset najít nějaké pomocníky pro tuto misi. Naše oddělení u Vás každý týden provede kontrolu, abychom ověřili, že stále máte na mysli principy dobrého zacházení, které jste vyžadovala ve Vašem dopisu. Musím Vás upozornit, že Amé je extrémně nebezpečný psychopat, ale věříme, že s vnímavostí, kterou jste prokázala ve Vašem dopisu, se Vám podaří překonat tuto obtíž. Připomínáme, že Váš host se jeví extrémně efektivní v boji muže proti muži, že umí zabíjet tužkou nebo nůžkami na nehty. Kromě toho je Amé expert ve výrobě výbušnin z věcí, které se vyskytují běžně v domácnostech. Proto prosím mějte pod kontrolou tyto věci, i když - podle Vašeho názoru - dejte pozor, abyste se tím snad nějak nedotkla či neurazila pana Amého.

Terorista se nebude s Vámi a s Vašimi dcerami chtít příliš bavit nebo nějak spojit (s výjimkou sexuálního spojení), jelikož on považuje ženy za prosté předměty. Toto je velmi citlivý aspekt, protože u něj byly pozorovány násilné tendence k ženám, které nedodržují islámská pravidla oblékání, takže věřím, že Vám nebude vadit nosit burku.
Tím zvýšíte respekt ke kultuře a víře, který jste zmínila ve svém dopise. Ještě jednou Vám děkuji za Váš zájem a obavu, vážíme si osob, jako jste Vy, a budeme informovat naše spoluobčany o Vaší spolupráci. Hodně štěstí.
S úctou Gordon O'Connor Ministr obrany

Poznámka:

Přestože se to zdá být lež, dopis je skutečný a byl publikován v tisku.
=

doplňuji (Nop), že naše duchovní úsilí může přispět ke zlepšení situace, ale musíme věřit.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1750
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Klášter v srdci, islám

Nový příspěvekod nop » sob 03. říj 2015 21:17:21

Islám a historie
(opis).
rozhovor s Radomírem Malým
Křesťan má povinnost nebezpečné uprchlíky nepřijímat kvůli ochraně bližních. Ti, kdo řídí svět ze zákulisí, prosazují nadvládu islámu nad Evropou, říká katolický historik
2. 10. 2015 17:35, Parlamentní listy.

ROZHOVOR Podle katolického historika Radomíra Malého křesťan právě ve jménu lásky k bližnímu má povinnost nebezpečné uprchlíky nepřijímat, neboť tím ohrožuje životy a bezpečnost svých krajanů – a to jsou přece také bližní. Prioritní pomoc má být podle něj těm zemím, z nichž imigranti prchají. Ti, kdo svým kapitálem řídí světovou politiku, podle něho prosazují cílenou islamizaci Evropy.
*
Co říkáte kvótám na imigranty z Evropské unie? Předsedou Evropské komise prosazující kvóty je křesťanský demokrat Jean-Claude Juncker...
Jako katolický křesťan nejsem proti pomoci uprchlíkům, kteří ji skutečně potřebují. Jsem ale rozhodně proti diktátu EU, která nařizuje kvóty. Jako suverénní stát máme přece právo sami rozhodnout, kolik imigrantů přijmeme, do toho nám nemá nikdo co mluvit.

Co říkáte komentářům a komentátorům či zahraničním politikům, kteří Čechy kvůli jejich odmítavému postoji k masové imigraci označují za xenofoby, Čecháčky, nehumánní či nám vyhrožují sebráním dotací?
Je to demagogie, goebbelsovská lež a nepřípustný nátlak na suverénní stát.

Hovoří se o dělení imigrantů na „uprchlíky“ a „ekonomické migranty“. Pokud ale uprchlík cestuje z první bezpečné země „za lepším“, za lepším komfortem a sociálními dávkami, nestává se z něj ekonomický imigrant? Neměl by zůstat v první zemi, kde mu nehrozí nebezpečí?
Pokud je zřejmé, že emigrantovi jde pouze o lepší komfort a život na sociálních dávkách, neměl by se ani vracet do první země, kam dorazil při své emigraci, ale šupem by měl být odeslán do své vlasti, případně do jiné země, kterou si sám zvolí.

Syrský chargé d’affaires v Praze Bašár Akbik řekl, že prostředky, které poskytují evropské státy na jednoho uprchlíka, pokryjí potřeby minimálně šesti až sedmi uprchlíků v jejich vlasti – Sýrii. Kdyby jim adresně státy pomohly, mohli by zůstat ve své kultuře, ve své vlasti a nemuseli by do Evropy. Co si o tom myslíte? Není lepší pomáhat jim u nich doma?
Samozřejmě prioritní pomoc zemím, z níž imigranti prchají, je nejlogičtějším a nejúčinnějším řešením. Jenže k tomu není politická vůle. Někdo – to znamená ten, kdo svým kapitálem řídí světovou politiku – právě to chce, aby v zemích Blízkého východu se bojovalo a aby lidé prchali do Evropy. Jde o cílenou islamizaci Evropy a o zničení křesťanství, lidem muslimského vyznání v zemích postižených válkou, a nejen v nich, ale i v zemích, kde je klid a pohoda, například v Íránu nebo v Maroku, se namlouvá, že v Evropě „létají pečení holubi do huby“. Ano, někdo ze zákulisí právě toto chce.

Co říkáte na argumenty, že máme povinnost přijímat uprchlíky z Afriky, protože za dob komunismu naše emigranty přijímaly západní země?
To je srovnávání hrušek s puškami. V 50. letech neprchali lidé z našich zemí masově, utíkali skutečně pouze ti, jimž šlo o život nebo o léta strávená v kriminále. V 70. letech potom tady byla výrazná ekonomická emigrace, ale nebyla nijak masová. Já jsem za komunismu byl pronásledovanou osobou, přišel jsem jako věřící katolík o zaměstnání a honila mě StB. Také na mě přišlo pokušení emigrace, ale svědomí mi velelo zůstat tady, protože sem mě Bůh postavil, tady mám vydávat svědectví, jak říká latinské přísloví „Hic Rhodus, hic salta“. Nicméně tím nijak morálně nedegraduji ty, kteří emigrovali, byť i z ekonomických, a nikoli politických důvodů. Prožil jsem tu dobu a vím, že byla složitá.
Co se týká uprchlíků z Afriky, odkazuji na výroky některých afrických katolických biskupů, kteří naléhavě prosí zejména mladé lidi, aby neemigrovali. Tito biskupové sami uvádějí, že nejde o chudáky umírající hladem, ale naopak o vzdělané lidi, kteří jdou za lepším uplatněním a lepším výdělkem. Proto žádnou povinnost přijímat tyto lidi jako stát nemáme. Nic nám ale nebrání udělat mezi nimi výběr a přijmout odborníky na některé profese, pokud pro nás budou přínosem. Pravdou ovšem je, že ne všichni uprchlíci z Afriky jsou ekonomičtí běženci. V některých zemích opravdu vládnou kruté režimy zavírající a popravující lidi pro jejich přesvědčení, například v Eritreji. To se týká zejména křesťanů. Ty přijmout je služba lásky k bližnímu, nicméně o tom si rozhodneme jako suverénní stát sami a nikdo nám tady nemůže diktovat.

Hovoří se o tom, že muslimové budou mít většinu v zemích jako Francie či Británie do 40 let. Při nynějším masovém přílivu možná ještě dříve. Považujete to za hrozbu?
Samozřejmě to je hrozba – a nemalá. Mnohokrát se různé muslimské reprezentace vyjádřily, že až budou mít v některé evropské zemi většinu, zavedou povinně pro všechny zákon šariátu, kdy křesťané budou občany II. kategorie, případně – jako je tomu v Saúdské Arábii – zcela postaveni mimo zákon. Zastavit masový příliv muslimských migrantů je proto nezbytnou akcí sebeobrany a pudem sebezáchovy.

Ohledně imigrantů se píše o rizicích týkajících se kriminality, nemocí, zatížení sociálního systému, asociálního chování... Je podle vás povinností katolíka přijímat uprchlíky, když tím ohrožuje bezpečnost (znásilňování, kriminalita, vraždy, krádeže) a spásu svých bližních (islamizace a případný zákaz šíření křesťanství v islamizované Evropě a nadvláda falešného náboženství – islámu)?
Naopak bych řekl, že katolík právě ve jménu lásky k bližnímu má povinnost takové osoby nepřijímat, neboť tím ohrožuje životy a bezpečnost svých krajanů – a to jsou přece také bližní. Má morální povinnost pomáhat pouze slušným lidem, nikoli kriminálním živlům a potenciálním nebo skutečným teroristům. Irituje mě proto, že evropské státy nevyhostí lidi, kteří při svém „tažení“ do vysněného německého ráje vyhrožují kolemjdoucím domácím lidem smrtí a vykřikují „Alláhu akbar“, kteří mají falešné pasy, případně postrádají jakékoliv doklady, lžou o svém původu – jeden arabista zaměstnaný jako překladatel u těchto běženců například odhalil u jednoho z nich, vydávajícího se za Syřana, že mluví iráckou, a nikoli syrskou arabštinou a tak dále. Jak to, že taková pochybná individua nejsou okamžitě vyhoštěna?

Jak se vy jako katolický laik stavíte k postoji církevních představitelů k uprchlické krizi? Dominik Duka řekl, že je třeba „přijmout a ošetřit bezradné uprchlíky, ale připravit je k urychlenému návratu do jejich zemí, aby je budovali, obdělávali a mohli tam žít ve svých domovech a svým navyklým způsobem. Rovněž tak je třeba vyzvat mladé utečence, muže, aby bránili své domovy a země. Jedině tak se stanou platnými spolupracovníky na obnově a budoucnosti světa. Příkladem jim mohou být naši mladí muži, kteří opouštěli země okupované nacisty, aby se připojili k zahraničním armádám a osvobodili naši vlast.“ Co o tom soudíte?
V principu souhlasím s kardinálem Dukou. Domnívám se ale, že je to poněkud idealistické, protože – jak jsem uvedl výše – k tomu není politická vůle těch, kteří vládnou ze zákulisí, a těch, jež plní jejich rozkazy ve funkcích vysokých politických činitelů. Ti naopak chtějí současný stav a tvrdě ho prosazují.

A papež František v americkém Kongresu nedávno řekl: „Náš svět stojí tváří v tvář krizi uprchlíků, v měřítku, které tu nebylo od II. světové války. To před nás staví velké výzvy a mnoho těžkých rozhodnutí. Také na tomto kontinentu se tisíce lidí vydávají na sever hledat větší příležitosti v naději na lepší život pro sebe a pro své blízké. Což také my nehledáme pro své děti totéž? Jejich počet nás nesmí zaskakovat, musíme je vnímat jako lidské osoby, vidět jejich tváře, naslouchat jejich příběhům a snažit se co nejlépe odpovědět na jejich situaci. Odpovídat způsobem, který je vždy lidský, spravedlivý a bratrský. Měli bychom se vyhnout všudypřítomnému pokušení skartovat všechno, co působí potíže. Zapamatujme si zlaté pravidlo: ‚Co chcete, aby lidé dělali vám, to všechno i vy dělejte jim.‘ (Mt 7,12). Toto pravidlo nám jasně ukazuje směr. Jednejte s jinými se stejnou láskou a soucitem, s jakým chcete, aby se zacházelo s vámi. Snažme se zajistit druhým stejné možnosti, jaké hledáme pro sebe. Dovolme jiným, aby se rozvíjeli tak, jak sami chceme, aby se pomáhalo nám. Jedním slovem, jestliže chceme bezpečnost, dávejme bezpečnost; chceme-li život, dávejme život; chceme-li příležitosti, zajišťujme příležitosti. Míra, kterou uplatňujeme vůči jiným, je mírou, kterou čas naměřuje nám. Zlaté pravidlo nám připomíná také naši odpovědnost za ochranu a obranu lidského života v každé etapě jeho rozvoje.“ Je naší povinností zajišťovat uprchlíkům či imigrantům příležitosti, když hledají „lepší život“ pro sebe a své blízké?
V zásadě má papež pravdu, křesťan by takto měl postupovat a ukazovat těm, kdo opravdu pomoc potřebují, lásku. I tam, kde je nutné žadatele o azyl odmítnout, je třeba zachovat lidský přístup. Háček je ale v tom, jestli všichni běženci jsou takoví, kteří potřebují pomoc a mají čisté úmysly. Zprávy, které v obrovském počtu dostávám, jsou ale takové, že velmi, opravdu velmi mnoho je mezi nimi těch, jejichž úmysly jsou nekalé – a tady je nutné se bránit.

Maďarský biskup Laszló Kiss-Rigó o uprchlících ve své zemi řekl: „Jeho svatost se plete. Přicházejí sem a křičí ‚Allahu Akbar‘, chtějí nás obsadit,“ dodal.
Biskup Kiss ví, o čem mluví, Maďaři to zažili na vlastní kůži. Můj názor je, že je třeba důsledně rozlišovat mezi těmi, kteří mají poctivé úmysly a opravdu potřebují pomoc, a těmi, kdo chtějí jen využívat štědrý evropský sociální systém nebo dokonce rozšiřovat násilí, teror a připravovat nadvládu islámu nad Evropou. Podle vyjádření libanonského ministra zahraničí a zprávy španělské kontrarozvědky se mezi běženci z islámských zemí nacházejí zhruba dvě procenta emisarů Islámského státu, aby založili v Evropě teroristické buňky. Není to snad varovný signál?

Jaký je váš názor na postoj KDU-ČSL? Hájí křesťanskou civilizaci?
Upřímně řečeno nevím, co KDU-ČSL hájí či nehájí. Výroky jejích představitelů jsou tak amorfní, že se v nich vůbec nevyznám. Jednotlivci z masové základny, s nimiž hovořím, ale mají většinou dobré názory a křesťanskou civilizaci hájí. Ti se však žel nedostanou ve stranické hierarchii do popředí.

= o autorovi:
PhDr. Radomír Malý vystudoval Filozofickou fakultu dnešní Masarykovy univerzity. Poté pracoval jako historik v Uměleckohistorickém muzeu v Kroměříži, v roce 1972 byl z politických důvodů propuštěn a byl nucen pracovat mimo svůj obor. Aktivně se účastnil vydávání katolického samizdatu a stal se signatářem Charty 77. Po sametové revoluci byl v Brně zástupcem šéfredaktora deníku Lidová demokracie a mezi lety 1993 a 1994 šéfredaktorem křesťanského týdeníku Světlo. Od roku 1996 vyučuje na Teologické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.
Radomír Malý je autorem řady odborných článků a publikací, které se týkají především církevních dějin. Své texty též publikuje na webu Institutu sv. Josefa a v časopisech Te Deum a Immaculata. Svými názory je v rozporu s liberály a modernisty v rámci katolické církve v ČR, které kritizuje z tradicionalistických pozic. Vydal knihu Nejkrvavější genocida minulosti a současnosti – Málo známé informace o pronásledování křesťanů. Napsal i knihy Církevní dějiny, Katolíci ve stínu hákového kříže, Religiozita v dramatu Českého národního obrození či Je dovoleno bránit inkvizici?.

zdroj:
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/ro ... rik-401723
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1750
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: O toleranci

Nový příspěvekod Návštěvník » ned 04. říj 2015 5:51:32

nop píše:Pod titulem o toleranci je příspěvek, ke kterému se nedá přiložit odpověď.


Pravidla fóra
Sem lze psát jedině bez přihlášení.
Návštěvník
 

Re: O toleranci

Nový příspěvekod lístek kopretiny » ned 04. říj 2015 16:04:22

Návštěvník píše:
nop píše:Pod titulem o toleranci je příspěvek, ke kterému se nedá přiložit odpověď.


Pravidla fóra
Sem lze psát jedině bez přihlášení.

Děkuji.
lístek kopretiny
 

Re: O toleranci

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 05. říj 2015 17:14:05

Martin M. Šimečka

Lidé se báli jaderné války nejvíc, když už byla nejméně pravděpodobná – v 80. letech. Bylo divné, že lidé na Východě už dávno nevěřili komunistické propagandě, v této věci jí tehdy podlehli a opravdu propadali panice, že Američané na nás shodí neutronové bomby; tak se jim tehdy říkalo. Jejich zrůdnost měla spočívat v tom, že zabijí jen vše živé, ale hmotu neporuší.

Divil jsem se sice, proč by Američané u nás toužili jezdit v poruchových škodovkách uprostřed mrtvol a v přírodě zničené komunismem, když mají doma krajinu mnohem čistší a mnohem lepší auta, ale takhle si otázku kladl málokdo. Bylo to velmi zvláštní: iracionální strach z fiktivních amerických bomb přehlušil racionální poznání, že komunistický režim zabíjí vše živé sice pomaleji, ale reálně.

Zdá se, že v našem myšlení se nic nezměnilo. Lidé ani dnes obecně nevěří politikům, ale když jim politici řeknou, že jim hrozí utonutí v obrovské vlně uprchlíků, rádi propadnou panice. Jiných důvodů ke zcela racionálním obavám je přitom dost a dost, jenže o těch politici mluví neradi.

Kdybych měl sestavit svůj vlastní žebříček racionálních obav (ne strachů), začnu změnou klimatu. Planeta je už teď teplejší o 0,75 stupně, než byla na počátku průmyslové éry, letošní rok bude nejteplejší v historii měření, hladina oceánů stoupá, bouří – zimních i letních - je víc než kdykoli v minulém století. A až se uvolní metan v zamrzlé půdě, to bude teprve jízda. Války a uprchlíci – můžeme být mezi nimi - budou jen nevyhnutelným důsledkem.

Na druhém místě jsou peníze. Přehřívají světovou ekonomiku stejně jako horký vzduch planetu. Už dávno nejsou vyjádřením skutečné ceny věcí a práce, ztratili jsme nad nimi kontrolu a jejich objem stoupá jako hladina oceánů. Stoupají také dluhy, zvláště v zemích bývalého „třetího světa“. Až americký Fed zvedne úroky, bude to jízda, jako když se metan uvolní z permafrostu (však má z toho jeho šéfka Janet Yellen pěkně nahnáno).

Pak už je to jen dlouhá řada dílčích obav, z nichž každá může zítra přerůst v tu hlavní: Putinův mozek, čínské ambice, islámské šílenství, španělská chřipka, mořské medúzy, digitální teroristé – doplňte podle libosti.

Jenže pak je tady ještě něco, z čeho mám vlastně obavu největší: je to onen iracionální strach, jejž do lidských myslí zasévají politici. Je to stejné jako v 80. letech. I tehdy to dělali proto, aby od sebe odvrátili podezření, že to oni jsou hlavní příčinou marasmu. Pamatuji si, jak tehdy přijel papež Jan Pavel II. do Polska a řekl svým krajanům tu nejdůležitější větu: „Nebojte se.“ Pamatuji se, jak mne tehdy ohromila jednoduchost toho poselství. Platí i dnes.

http://www.respekt.cz/ost-blog/nebojte- ... 3%A1nky%29
Návštěvník
 

Re: O toleranci

Nový příspěvekod lístek kopretiny » pon 05. říj 2015 19:26:48

Změny a impulsy v katolické církvi.

A//
Hlava katolické církve papež František šokoval sněm Vatikánských ortodoxních kardinálů mj. i těmito interními diskusními výroky: "Co si myslíte, kdo jsem já, že jsem nějaký zástupce Boha na zemi, nějaký polobůh? Jsem jen obyčejný člověk jako i Vy všichni!
Nač jsou Vám obrovské majetky? Nač Vám byla Vatikánská banka? Do Božího království si je i tak neseberete. Zde na zemi alespoň pomáhejte chudým tohoto světa najíst a obléknout se.
Proč převážně všichni kněží hypnotizují lidi náboženstvím a nepochopitelnými kázáními? Naučme raději lidi žít s Bohem tak, aby nemuseli chodit do kostela jako náměsíční bez rozmýšlení o tomto světě. To mi připadá jako když nemocný musí chodit na dialýzu.
Věřící nejsou nemocní! Neučte věřících nazpaměť písmo svaté a bibli, naučte je raději opravdově šťastně žít!
Z církve svaté se udělala jakási zvláštní škola a v ní je nenaučíte opravdově žít.
Jménem církve se omluvte tak jako já všem nevinným lidem za všechny války světa, neboť pod všemi byla a je podepsána církev a náboženství! A to od nespravedlivých náboženských výprav křižáků do Svaté země, až po dnešní nevýslovné projevy náboženské nesnášenlivosti.
Jménem církve se také ospravedlňujte všem obětem sexuálního zvěrstva kněží spáchaných na dětech a ženách.
S celibátem budeme muset něco udělat, protože všem normálním kněžím je jasné, že tyto ostudné činy jsou důsledkem potlačování přirozených hormonálních a pudových potřeb člověka jak byl stvořen.
Sestupte s piedestalu, i my kněží jsme jen lidé a i když si hrajeme na bohy a nasazujeme si masku čistých a neposkvrněné hříchem, příroda si s člověkem tak jak byl stvořen své vždy udělá. Byli jsme stvořeni i s pohlavními orgány a ty jsou nedílnou součástí našich těl a jsou řízeny mozkem a hormony.
To co Vám řeknu, není sebechvála. Pochopte prosím Vás co jsem pochopil já už dávno.
To ne Bůh stvořil člověka k obrazu svému, ale člověk si odpradávna vytvářel Bohy na svůj obraz!!!
Jděte ve jménu Božím!"

B//
poznámka: papež Jan Pavel II. byl proti změnám v celibátu. Spíše ideu utužoval. Byl ale zamilovaný. Byla to duchovní láska k Panně Marii. Neváhal o tom napsal knihu "Celý Tvůj".

C// anekdota:
proslýchá se, že určitým zájemcům kněřím bude umožněno vstoupit do stavu manželského při splnění dvou podmínek:
1/ po dosažení věku 85 let,
2/ předložení písemného svolení obou rodičú.

D// historická poznámka:
nebyly to "nespravedlivé náboženské výpravy křižáků do Svaté země", ale obrana proti rozpínavosti moslimů na Blízkém Východě, ve Španělsku a na Balkáně. Ohrožení Evropy skončilo až v bitvě u Lepanta 1571, kterou vedl princ Juan d¨Austria (měl tehdy jen 24 let).
A ani potom nebyl klid, Osmanská říše zabírala Bosnu, Bulharsko a Maďarsko (u nás i hrad Spiš a Žitný ostrov), až v roce 1683 oblehli Vídeň. Tam ale byli poraženi a stáhli se.
Kdyby ovládli Vídeň, nevládl by nám Habsburci, ale Kara Mustafa Paša a o dvě stě let později byl Strauss asi neskládal valčíky, ale dělal muezzína v minaretu.
lístek kopretiny
 

Re: O toleranci

Nový příspěvekod :) (: » úte 11. črc 2017 15:36:01

:) (:
 

Re: O toleranci

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 13. črc 2017 8:24:09

Návštěvník
 


Zpět na Cokoliv je libo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron