Nebezpečí krátké cesty

Pravidla fóra
POLEMICKÉ FÓRUM

Nebezpečí krátké cesty

Nový příspěvekod Linda » pon 31. srp 2015 13:23:22

Eduard Tomáš:
CESTA USKUTEČNĚNÍ - ASPARŠAJÓGA - Jóga nad protiklady

Odstraňování (špatného) charakteru, při posilování soustředěnosti a vůle, při ovládání myšlenek, při překonávání vrozených závislostí a připoutaností... při tom všem to chce čas.

Na dlouhé cestě je zjemňování a zlepšování ega vlastně hlavní cíl.

Ovšem na cestě krátké si žák někdy myslí:

"Proč bych měl dělat, nebo hledat něco, co už v sobě mám? Vždyť přece Bůh je ve mě!", "NEMUSÍM UŽ NIC DĚLAT - JSEM OSVÍCENÝ!"

Ale může to být chyba.

On si to může myslet, ale v každém případě to pravda být nemusí -
to jsou zase obezličky a nebezpečí krátké cesty.

Že to někdy může svést k přílišnému sebevědomí.

Tady je třeba podrobit zbytky egoismu přísné, ale VELMI PŘÍSNÉ AUTOKRITICE.

Uživatelský avatar
Linda
 
Příspěvky: 855
Registrován: pát 23. zář 2011 11:43:47

Re: Nebezpečí krátké cesty

Nový příspěvekod Linda » pon 31. srp 2015 15:54:13

Jana píše:Je to na předposlední stránce:

"Ne, že bych byl následováníhodný, dělal jsem chyby jako každý člověk, nejsem žádný světec a nedělám si nárok ani na duchovního mistra.

Dlouho jsem kupříkladu nevěděl, že v pravém duchovním vývoji není časová následnost. Jsme duchovní právě TEĎ, protože vše je Bůh.
Nedejte se chytit do duševních pastí, tzn, do různých úrovní a stupňů vývoje, stavům existence atd. Nepodléhejte falešným omezením.

Jste duchovní Já čili Bytí. Uvědomte si to. Představte si to. Buďte TO.

Protože jsem tohle dlouho nevěděl, vydal jsem se cestou za pravdou, abych zrušil překážky, které pravdě brání. Tím je nesprávné ztotožňování ses egem a jeho myšlenkami a s tělem. Cílem bylo nalezení své pravé podstaty, která je nekonečným duchem bez tvaru....

Závěrem bych rád dodal, že není mým zvykem obracet se k omylům minulosti, ledaže by to někomu prospělo, což věřím, že se stane."



napsal Eduard v roce 1998.

Když zjistil, jak mylně si to dokážou lidi vykládat, o osm let později je varoval:

na cestě krátké si žák někdy myslí:

"Proč bych měl dělat, nebo hledat něco, co už v sobě mám? Vždyť přece Bůh je ve mě!", "NEMUSÍM UŽ NIC DĚLAT - JSEM OSVÍCENÝ!"

Ale může to být chyba.

On si to může myslet, ale v každém případě to pravda být nemusí -
to jsou zase obezličky a nebezpečí krátké cesty.

Že to někdy může svést k přílišnému sebevědomí.

Tady je třeba podrobit zbytky egoismu přísné, ale VELMI PŘÍSNÉ AUTOKRITICE.
Uživatelský avatar
Linda
 
Příspěvky: 855
Registrován: pát 23. zář 2011 11:43:47

Re: Nebezpečí krátké cesty

Nový příspěvekod Jarda Malej » pon 31. srp 2015 16:03:30

Jana píše:
Jarda Malej píše:A nebo je tu někde citována údajná Eduardova omluva, kterou jsem nicméně v Pamětích mystika nezahlédl?
:)


Už to tady bylo citované. Je možné to citovat zas.

Je to na předposlední stránce:

"Ne, že bych byl následováníhodný, dělal jsem chyby jako každý člověk, nejsem žádný světec a nedělám si nárok ani na duchovního mistra.

Dlouho jsem kupříkladu nevěděl, že v pravém duchovním vývoji není časová následnost. Jsme duchovní právě TEĎ, protože vše je Bůh.
Nedejte se chytit do duševních pastí, tzn, do různých úrovní a stupňů vývoje, stavům existence atd. Nepodléhejte falešným omezením.

Jste duchovní Já čili Bytí. Uvědomte si to. Představte si to. Buďte TO.

Protože jsem tohle dlouho nevěděl, vydal jsem se cestou za pravdou, abych zrušil překážky, které pravdě brání. Tím je nesprávné ztotožňování ses egem a jeho myšlenkami a s tělem. Cílem bylo nalezení své pravé podstaty, která je nekonečným duchem bez tvaru....

Závěrem bych rád dodal, že není mým zvykem obracet se k omylům minulosti, ledaže by to někomu prospělo, což věřím, že se stane."

Jelikož jsem Eduardovy paměti četl, je mi tenhle text znám.
A je-li někdo schopen vykládat si ho jako omluvu za to "že učil, že realizace probíhá v čase,"

a k tomu tuhle svojí desinterpretaci sdělovat ostatním, svědčí to pouze o jeho nepřipravenosti
podobné texty jako je ten Tomášův pochopit byť alespoň částečně v ryzosti a pravdivosti,
z jaké jsou psány.



:)
Jarda Malej
 

Re: Nebezpečí krátké cesty

Nový příspěvekod malpan » pon 31. srp 2015 16:23:30

jedna o knížkách, druhá o seriálech....
malpan
 
Příspěvky: 615
Registrován: pon 19. zář 2011 17:10:06

Re: Nebezpečí krátké cesty

Nový příspěvekod Linda » pon 31. srp 2015 17:35:10

Koho to zajímá, může si zjistit, co bylo v televizním kurzu a co všechno pak bylo v později zpracovaném knižním vydání Asparsajogy.

Každopádně Tomášovi věděli moc dobře, proč varují před ulítáváním do ztotožňování osoby s nepodmíněnou Existencí - byli jsme svědky, jak na takové úlety zareagovali. Přesně stejně, jak později jejich žák Saša Hendruk - který to nazývá neštěstím.
Uživatelský avatar
Linda
 
Příspěvky: 855
Registrován: pát 23. zář 2011 11:43:47

Re: Nebezpečí krátké cesty

Nový příspěvekod Linda » pon 31. srp 2015 20:49:56

Jana píše:Tady je dokument o tom, že: Tomáš, E. : Cesta uskutečnění, AVATAR, Praha , měla první vydání roku 1992
file:///C:/Users/Nemocnice/Downloads/DPTX_2006_1_11210_ASZK10001_117439_0_27276.pdf

V databázi knih E.Tomáše je uvedená jiná informace, ale co kdy Eduard řekl, nevidím jako až tak podstatné.

Podstatný je živý kontakt s některým z Probuzených, protože jedině ten může uvést na pravou míru osobní přesvědčení - pokud je ovšem člověk dost pokorný, aby ho vyhledal a zeptal se ho na to, co mu nezávisle na sobě zpochybnilo hned několik lidí, kteří se zabývají cestou sebepoznání a mají s ní už nějaké zkušenosti.

Vznikla by tak šance dostat se z uvíznutí v konceptech krátké cesty, které v domněnce, že celá vlastní osobnost se dá odevzdat najednou sakumprásk a přestat se pak o ni zajímat, vedlo k mylnému přesvědčení

Jana píše:Je možné, že se i u mě objevují nějaké nevědomé sklony. Určitě ano. Jsou mi celkem lhostejné.

Pokud by ovšem takovému živému setkání s někým z Probuzených, které doporučovala i Monika, nezabránily obavy, že to tak skálopevné přesvědčení o vlastním dosažení by se vysvětlením z úst Probuzeného mohlo rozpadnout v prach. Otázka je, jestli zájem o setkání s někým takovým může vůbec vzniknout, když doteď nepomohlo ani naprosto srozumitelné

Nisargadattovo "Myslete jasně a hluboce a pochopte celou strukturu vašich přání a jejich rozvětvení. Jsou hlavní částí vaší mentální a emocionální povahy a ovlivnují velmi silně vaše činy. Pamatujte neustále na to, že nemůžete za sebou nechat nic, co jste neprohlédl.
Abyste mohl přerůst přes vaši osobu, musíte ji znát."


ani Moojiho "Vstup do ohně sebe-odhalení, tento oheň nespálí tebe, spálí jen to co nejsi. A to, co křičí a kvílí v tom ohni, není to, co jsi. Je to jen to, co sis představoval, že jsi...a to hoří. Nezkoušej utéci, něco zachránit."

Dokud se osobní já potřebuje zachraňovat ztotožňováním se svou představou, že je nekonečnou existencí, která je bez tvaru, bez minulosti, bez těla, bez budoucnosti... , pak takové setkání je asi to poslední, k čemu by bylo ochotné.

Nezbývá než nechávat pořád znovu na Něm, jestli sestoupí Milost na Jeho tvar, ve kterém Si tuhle hru na osvícené "já" užívá, a dojde nakonec k rozpoznání Hry, která je pro něj tak fascinující. Jestli ještě v téhle inkarnaci, nebo až v některé příští.
Uživatelský avatar
Linda
 
Příspěvky: 855
Registrován: pát 23. zář 2011 11:43:47

Re: Nebezpečí krátké cesty

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 31. srp 2015 21:06:44

Koukám, že krátká cesta může být i pořádně dlouhá
a hlavně příšerně klikatá,
se spoustou slepých uliček
a nebezpečných nástrah.

:D


Pasáž o Osvobození z jeho stěžejního díla Vivéka Čudámani (Klenot rozlišování): „Aby byl svoboden od spoutání, musí být moudrý muž zběhlý v rozlišování mezi já (tím, čím jsme) a ne-já. Tím samotným bude naplněn štěstím, poznávaje sebe jako bytí, vědomí a blaženost. Podobno vytrhnutí jednoho listu z trsu trávy, přináší poznávání vnitřní, žádnou akcí nedotčené a vždy svobodné, své, povahy trvalé osvobození a ztotožnění se svým pravým já.“
viewtopic.php?f=224&t=6688


:D :crazy:
Návštěvník
 

Re: Nebezpečí krátké cesty

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 31. srp 2015 21:40:57

Dlouhá a krátká cesta ke štěstí

sestavil: Václav
použitý zdroj: http://www.matrix-2001.cz/

1. Porovnání obou cest
2. Proč neučí každý učitel krátké cestě?
3. Velice důležitá věc
4. Kombinace obou cest
5. Protiklady mezi oběma cestami
6. Temná noc duše
7. Praktické rady
8. Kontemplace
9. Nebezpečí krátké cesty


Všechny cesty duchovního hledání se dělí do dvou tříd. První je základní, elementární, druhá pro více pokročilé. Pro začátečníky je dlouhá cesta. Aby přinesla výsledky, vyžaduje dlouhou dobu, je na ní zapotřebí mnoho práce, která vyžaduje velké úsilí. Druhá je krátká cesta. Výsledky se dosahují mnohem rychleji, je to v určitých případech snazší cesta, vyžaduje mnoho práce.

Angličan PhDr. Paul Brunton (1898-1981) dlouhá léta cestoval a žil v zemích Orientu, kde studoval náboženství, mysticismus, jógu a východní filozofii. Následující text je záznamem jeho přednášky na téma dlouhé a krátké cesty (stezky) k duchovnímu probuzení.

Porovnání obou cest

Duchovní cestaJedna tedy říká, že jste člověk, druhá, že jsme zakořeněni v Bohu. Při dlouhé cestě pracuje ego. Žák si myslí, že je egem a vyvíjí soustředění ve snaze zlepšit sám sebe, stávaje se čistším a čistším. Říká: tuto práci dělám já. Domnívá se, že očišťuje sebe a zlepšuje kvality ega. Ale je to stále ego. Stoupá od nižší části k vyšší části ega a stává se zduchovnělým egem. Hledá gurua.

Krátká cesta je odlišná, protože zde není představa ega, je zde jedině Nadjá, není zde toužení (náležející k dlouhé cestě) ale ztotožnění, není tu dokonce ani snaha. Krátká cesta se nezabývá časem (představou času) a proto také ani pokrokem. Zabývá se jen bezčasým Nadjá. Není zde představa pokroku ani touha, na tom zde nezáleží. Pravé já je vždy neměnné. Pokrok ale obsahuje změnu. Všechny otázky a problémy zde mizí, protože tázajícímu se egu (intelektu) není dovoleno být činným.

Na dlouhé cestě žák chce gurua, hledá ho, je na něm závislý a guru mu pomáhá k pokroku. Na krátké cestě je guruem Nadjá a žáci závisejí přímo jen na Nadjá a problém gurua nepřichází. Guru je venku mimo ně ale Bůh je uvnitř. Na krátké cestě nejsou žáci závislí na guruovi, intelektuálně jsou na něm nezávislí. Jestliže guru zemře nebo zmizí, netrápí se tím. Je zde skutečné spoléhání na Boha. Ne na lidskou bytost, ale na vašeho Ducha.

Proč neučí každý učitel krátké cestě?

Odpovědí je, že lidé nemají dost síly vzdát se ega a nejsou ochotni obrátit se najednou ke světlu. Je to oběť. Aby jim to bylo umožněno, dlouhá cesta je učí zeslabovat ego stupeň po stupni. Na dlouhé cestě docházejí k pokroku jen proto, aby dosáhli bodu, kde pro ně bude snazší se ega vzdát. To je jeden z nejdůležitějších důvodů. Dlouhá cesta připravuje žáka k tomu, aby mohl mít užitek z krátké cesty, jinak by nebyl schopen krátkou cestou jít.

Druhým důvodem je, že ještě nemají takovou sílu soustředění, aby udrželi mysl soustředěnou na Nadjá. Snad jsou schopni udržet ji po jednu nebo dvě minuty. Je proto nutné vyvinout sílu vytrvalého soustředění. I když vidíme pravdu, musíme získat ještě sílu setrvat v soustředění na pravdu a být v ní upevněni. Vetšina lidí má silnou připoutanost ke světským věcem a silnou touhu po nich. Jsou jim v cestě, překážejí jim na cestě ke skutečnosti. Chtějí se držet připoutanosti a tužeb, které přicházejí z ega, kterého se nechtějí vzdát.

Učitel tedy učí nejprve dlouhou cestu proto, že většina žáků není schopna sledovat krátkou cestu. Dlouhá cesta tedy existuje proto, aby je pro krátkou cestu připravila. Nemá význam, aby sledovali krátkou cestu, pokud nezískali filozofické pochopení, které jim umožní touto cestou jít. I když jim byla ukázána pravda na krátké cestě, nepoznají ji, nejsou-li k tomu připraveni studiem a filozofickým myšlením. Nenaučili se, co je pravda, a nemohou ji ocenit. Nemají filozofickou znalost a chápání, aby viděli rozdíl mezi pravdou a skutečností a mezi iluzí a omylem. Musí pochopit pravdu i intelektuálně. To je část dlouhé cesty.

Velice důležitá věc

Jestliže lidé sledují dlouhou cestu a pracují na ní mnoho let, mnozí již po několika letech shledají, že neudělali pokrok, který očekávali. Na začátku měli velké nadšení. Očekávali vnitřní zkušenost dávající sílu, poznání a sebeovládání, ale nezískali je ani po mnoha letech. Naopak - přicházejí zkoušky, tvrdé strasti života, jako např. smrt v rodině, změny zevního života ap. Jsou zklamáni a říkají: „Proč mne Bůh vyvolil k utrpení, přestože sleduji cestu. Mám samé těžkosti." Jsou zklamáni. Nyní může dojít k některé z následujících věcí:
•Mohou se zcela vzdát hledání, na rok i na více let, nebo na celý život, a navrátit se k materialistickému způsobu života.
•Mohou si myslet, že šli nesprávnou cestou, že mají nesprávného učitele nebo že používali špatných metod a hledají tak nového učitele a novou cestu. Avšak výsledky i s novým učitelem jsou stejné, protože se stále pohybují v kruhu svého ega. Ego jim brání dostatečně prohloubit jejich stav světla a moudrosti.
•Může dojít i k třetí možnosti. Pokud se velmi snažili a tvrdě pracovali zdánlivě zcela bezúspěšně a cítí se unaveni, mentálně i citově vyčerpáni, vzdají se dalšího snažení avšak nevzdají se hledání. Jenom pasivně sedí a čekají.

Ti, kteří jsou v této poslední kategorii, jsou pak zcela připraveni nastoupit krátkou cestu a měli by to učinit. Dokonce i začátečníci mohou nastoupit krátkou cestu, avšak v praxi ji obvykle shledají příliš obtížnou.

Kombinace obou cest

Nejlepší způsob je od počátku kombinovat obě cesty. Tato kombinace musí být však přizpůsobená pro každého jednotlivce, protože lidé jsou rozliční. Není žádné pevné pravidlo platné pro každého. Pro jednoho se hodí kombinace méně krátké cesty a hodně dlouhé, u jiného je tomu obráceně. Závisí to na cítění, jejich intuici a na radě, kterou jim dá jejich učitel. Nakonec stejně každý musí dojít ke krátké cestě.

Učitel dává žákovi to, co žák chápe na své úrovni chápání. Běžná náboženství jsou směsí dlouhé cesty a krátké cesty. Bohužel však vedou někdy do zmatku. Např. biblické rčení „Dříve nežli Abrahám, Já jsem." má dva významy. Nižší znamená reinkarnaci, vyšší znamená: „Já jsem skutečnost."

Je mnoho zmatku o těchto dvou bodech, jestliže není chápáno, že všechny nauky se dělí do uvedených dvou kategorií a jaký je mezi nimi rozdíl.

Protiklady mezi oběma cestami

Dlouhá cesta:
•Dlouhá cesta má ego, krátká má Nadjá bez ega.
•Na dlouhé cestě se žáci snaží krok za krokem dostat z temnoty své nevědomosti.
•Na dlouhé cestě chce mnoho žáků zažít zkušenosti mystické, okultní a psychické. Je to ego, které je vyžaduje, a vyžaduje rovněž uspokojení z pokroku. Ego se cítí důležité.
•Je nutno pochopit rozdíl mezi iluzí a skutečností. Největší těžkostí každého učitele je přivést žáky k pochopení, že nejen svět, ale i ego jsou iluzí.
•Žáci nevědí, co je ego. Proto Ježíš řekl: „Chcete-li nalézti své pravé já, musíte popřít sama sebe!", což znamená popřít ego. Buddha řekl: „Toto není já." Učil mnichy, aby cvičili odříkání a myšlení na tuto mantru.
•Na dlouhé cestě se žák snaží zdokonalit sám. Zakouší úspěchy a neúspěchy, vzestupy a pády. Když je zklamán, stane se melancholickým. Taková situace nemůže nastat na krátké cestě, protože žák má víru jako malé dítě. Předal celou svou budoucnost Nadjá/Bohu a má dostatek víry, aby mu důvěřoval. Ví, že učinil správné rozhodnutí a proto je vždy šťastný. Závisí zcela na této milosti a ví, že vše co přichází, přichází od nejmoudřejší bytosti za světem. Ať přijde cokoliv, bude to nejlepší. Vždy se spoléhá na Nadjá, nalézá v něm radost.


Krátká cesta:
•Krátká cesta je bez plánování, intuitivní, jako náhlé osvícení.
•Na krátké cestě není žádná touha po vnitřní zkušenosti jakéhokoliv druhu. Když jste již ve skutečnosti, není již více žádných přání, neboť zkušenosti přicházejí a odcházejí, ale skutečnost nikdy. Nyní vidíte, proč jsou běžná náboženství pouze pokusy přimět lidi k tomu, aby začali hledat Boha, ale oni nejsou schopni jít příliš daleko a příliš rychle.
•Krátkou cestou vede učitel ty, kteří jsou více vyvinutí a méně připoutaní. V učení Ježíšově a Buddhově nalézáme obě cesty. Lidé mají různé stupně vývoje a proto si mohou vybrat cestu, která jim vyhovuje.
•Na krátké cestě se nestaráme o reinkarnaci, nepřikládáme jí důležitosti.
•Na krátké cestě potřebují žáci studium filozofie jen pro jedinou věc - aby pochopili co je skutečnost.

Temná noc duše

Krátká cesta je radostná cesta, cesta štěstí. Právě před tím, než toto nastane, může žák zažívat temnou noc duše. Cítí se zcela bezmocným, nepociťuje duchovní skutečnost. Má melancholické období. Nepociťuje duchovnost a ani po ní netouží. Není ani světský, ani duchovní. Cítí se osamělý a opuštěný a odloučený od svého gurua, jakoby za stěnou. Má pocit, že na něho Bůh zapomněl. Tato temná noc duše může trvat krátký čas, nebo dlouhá léta. Žák není ani schopen číst duchovní knihy nebo o nich přemýšlet. Cítí se smutným a zklamaným a může se i pokusit o sebevraždu. V tomto neštěstí mu ani ti, kdož ho milují, nemohou přinést útěchu. Na obou polokoulích, západní i východní, existuje přísloví, které říká: „Noc je nejtemnější před svítáním." Člověk v takové situaci je v nejnižším bodě. Potom mu krátká cesta přinese zpět radost právě tak, jako když vyjde Slunce.

Důležitou radou v takové chvíli je:
•Musíš mít trpělivost - nebude to trvat věčně!
•Musíš mít naději. Potom dosáhneš lepší úrovně než kdy předtím.

Temná noc duše nepřichází každému hledajícímu. Je to jako stín, způsobený Sluncem. Když se Slunce objeví v podvědomí, vznikají stíny. Ale to je začátek velké vnitřní změny. Vše předtím nebyl promarněný čas, práce pokračuje, ale v podvědomí, aby bylo vykořeněno ego, což provádí Nadjá. Je to známkou milosti, ale žák se přesto cítí nešťastný.

Praktické rady

Většina lidí musí kombinovat dlouhou a krátkou cestu. Možná jen jeden den nebo jeden týden (tak jak to bude řídit vnitřní popud) budete na dlouhé cestě a jiný den na krátké cestě. Váš postoj bude pak zcela pasivní, protože všechny intelektuální představy (myšlenky) mají jen omezenou hodnotu. Musíte nyní být vedeni svým vnitřním cítěním nebo intuicí.

Jestliže se lidé ptají, zda mají studovat, odpovědí je, že knihy se zabývají myšlenkami. Co nám dávají není pravda ale jenom její intelektuální výklad. Připravují vás k lepšímu chápání. Studujete-li knihy, získávéte pouze více myšlenek. Nakonec musíte dojít k bodu, kdy nebudete potřebovat žádné knihy. Jsou různé dobré knihy, ale vždy musíte rozlišovat mezi dobrým a špatným učením, která mohou být v téže knize promíchána.

Kontemplace

Když učiníme změnu ke kontemplaci, myšlení ustane. To je nejhlubší bod v nás samých. Z toho důvodu každý musí hledat v sobě a musí nalézt svoji vlastní cestu.

Není nutné putovat po dlouhé cestě déle než do doby, kdy jste připraveni nastoupit krátkou cestu. Je velmi důležité mít živou víru v Nadjá a stát se malým dítětem a cítit tolik závislosti na Nadjá, jako malé dítě na svých rodičích. Měli byste mít tuto víru v samotnou sílu Ducha a ne v jakoukoliv jinou, byť sebelepší, lidskou bytost.

Jestliže žák myslí stále úzkostlivě na své chyby, je na nesprávné cestě. Může se pokusit chyby odstranit, ale nemůže to učinit dokonale, dokud není schopen vzdát se ega.

Nebezpečí krátké cesty

Základem krátké cesty je, že jsme vždy božští. Je to již s námi, není to nic nového, ale musíme usilovat o poznání toho, co zde již je.

Nebezpečím krátké cesty je, že si žák v určitý moment může začít myslet: „Jsem osvícený a nemusím nic víc dělat." Je to pak ale jen jiná forma ega. Proto je nutná rovnováha mezi dlouhou a krátkou cestou.

http://zivotni-energie.cz/dlouha-a-krat ... testi.html

Návštěvník
 

Re: Nebezpečí krátké cesty

Nový příspěvekod Jarda Malej » úte 01. zář 2015 7:31:39

...Maharadž pokračoval:

Koho to tu skutečně zajímá?



:-)
Jarda Malej
 

Re: Nebezpečí krátké cesty

Nový příspěvekod Jarda Malej » úte 01. zář 2015 8:09:00

vostalpetr píše:
Jarda Malej píše:
...Maharadž pokračoval:

Koho to tu skutečně zajímá?



:-)



A k čemu mantra ?

K násilnému a umělému odklonění pozornosti od mysli ?

Copak mysl,

když se nechá v klidu aby si promýšlela to co chce promýšlet,

sama nedojde k uvolnění,

a pojmutí myšlenky do vědomí ?


Mantra je násilí na mysli,

nepřirozený postup,
jímž je nahrazen přirozený postup,

kdy se myšlenkový kolotoč prostě sám zastaví a vyčerpá...


A co ti brání, abys to tedy nechal přirozenýmu vývoji jak říkáš,
a přestal pomáhat šlapat ten místní duchovňácký kolorátek?

Ty nevíš, že to rytmický posílání do prdele je tvoje mantra?



:)
Jarda Malej
 

Myšlenky určují směr

Nový příspěvekod Jarda Malej » úte 01. zář 2015 9:35:15

..nevytváříš nějakou spásonosnou vasánu,

prostě jen vytváříš vásánu...

Tak tak.
Svůj k svému.



:)
Jarda Malej
 

Re: Nebezpečí krátké cesty

Nový příspěvekod rafael » stř 02. zář 2015 20:09:25

Jana píše:Nebezpečí ? Pro koho ? Pro ego. Pro iluzi oddělenosti.

To, kým skutečně jsi, nikdy není v nebezpečí. Nebezpečný je jen strach, který Tě zažene do kouta, uzavře Tvé srdce.

Osvobozené srdce je otevřené, beze strachu.

M. Tomáš se na konci své knihy Paměti mystika omlouvá za to, že učil, že realizace probíhá v čase.

Není to pravda.

Jakmile se opíráš o to, co si vezme čas, je to, co časoprostor přesahuje, nedostupné.


i tomášovi jako všichni postupovali duchovně dále a také si uvědomovali své případné chyby jako všcihni duchovně hledající .. dokud člověk není osvícený vždy dělá chyby v úvaze kvůli své mysli.. mysl nikdy neumí pochopit ani uchopit duchovní cestu.. do poslední chvíle tam je a dělá neustále problémy a úvahy o duchovní praxi.. důležité je nenechat se myslí i v praxi strhnout ale naopak nechat rozpustit vnitřním JÁ každičkou myšlenku at je jakákoliv i o praxi..
Uživatelský avatar
rafael
 
Příspěvky: 562
Registrován: stř 02. led 2013 13:13:54

Re: Nebezpečí krátké cesty

Nový příspěvekod Návštěvník » stř 02. zář 2015 20:48:59

"Cesta uskutečnění - Asparšajóga" vyšla knižně až v roce 2006. Můžeš si to ověřit.

Nějak se mi to nezdálo, tak jsem to ověřil přímo z jmenované knihy:

Cesta uskutečnění - asparšajóga
Vydalo nakladatelství AVATAR v Praze roku 1992 jako svou 1. publikaci
Grafický návrh obálky Ing. Miloš Tomáš
Fotografie Barbora Tomášová
Redaktor Mgr. Martin Pařík
Tisk Tiskařské závody s.p. Praha provoz 66, Příbram, Anenská ul.348
1.vydání
cena 35,-Kčs

:D
Návštěvník
 

Re: Nebezpečí krátké cesty

Nový příspěvekod Jarda Malej » stř 02. zář 2015 21:44:02

mysl nikdy neumí pochopit ani uchopit duchovní cestu.. do poslední chvíle tam je a dělá neustále problémy a úvahy o duchovní praxi

V tomhle případě to souhlasí.



:)
Jarda Malej
 

Re: Nebezpečí krátké cesty

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 03. zář 2015 1:26:48

Návštěvník píše:
"Cesta uskutečnění - Asparšajóga" vyšla knižně až v roce 2006. Můžeš si to ověřit.

Nějak se mi to nezdálo, tak jsem to ověřil přímo z jmenované knihy:

Cesta uskutečnění - asparšajóga
Vydalo nakladatelství AVATAR v Praze roku 1992 jako svou 1. publikaci
Grafický návrh obálky Ing. Miloš Tomáš
Fotografie Barbora Tomášová
Redaktor Mgr. Martin Pařík
Tisk Tiskařské závody s.p. Praha provoz 66, Příbram, Anenská ul.348
1.vydání
cena 35,-Kčs

:D


Když to kdysi bylo jako seriál v telce, tak jsem si nahrála všechny díly na kazety. Ale už to nemám, páč později přišla potopa v české kotlině a tak jsem asparšajógu smazala a natáčela pro změnu povodně na českých řekách....
Návštěvník
 

Re: Nebezpečí krátké cesty

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 03. zář 2015 1:32:36

vostalpetr píše:S ohledem na to,

že oba znáte Brahmama

si sem dovolím dát toto :

Najděte toho, kdo to Ticho pozoruje a chyťte toho pozorovatele.

Chcete-li plné Ticho . . .

Uvnitř je pozorovatel.

Ten pozorovatel je ten hlavní problém.

Ten pozorovatel ruší náš klid.

Zničte toho pozorovatele!

Pozorujte pozorovatele s plným klidem, bez dalších myšlenek.



No a to by mohlo už být všechno...


Je to návod pro začátečníky.
Pokročilý, co už má vytvořeny nové neuronové spoje v mozku a pozorování Světla mu nedělá žádné problémy, tak může i při pozorování Světla v kontemplaci opět normálně myslet, uvažovat, plánovat, řešit..... :)
Návštěvník
 

Re: Nebezpečí krátké cesty

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 03. zář 2015 6:19:48

vostalpetr píše:
Je to návod pro začátečníky.


No já jsem to tam taky nedával celý,

na začátek to docela stačí...

Oni to oba dva znaj, takže znaj i pokračování...


Tak to jsem ráda, že to i oni znají.
:)
Návštěvník
 

Re: Nebezpečí krátké cesty

Nový příspěvekod nop » čtv 03. zář 2015 10:46:12

Návštěvník píše:
vostalpetr píše:S ohledem na to, že oba znáte Brahmama si sem dovolím dát toto :

...Ten pozorovatel je ten hlavní problém. Ten pozorovatel ruší náš klid.

Zničte toho pozorovatele!

Pozorujte pozorovatele s plným klidem, bez dalších myšlenek.
....


Je to návod pro začátečníky.
Pokročilý, co už má vytvořeny nové neuronové spoje v mozku a pozorování Světla mu nedělá žádné problémy, tak může i při pozorování Světla v kontemplaci opět normálně myslet, uvažovat, plánovat, řešit..... :)

Ten návod: ZNIČTE , POZORUJTE...,
ten mne dostal.
Tady se prokazuje, že veškerá slova jsou málo použitelná, nebo k ničemu nevedou.
Na druhé straně tiché doplňování neuronových spojů je práce málo oceněná, a kvůli neznalosti její významnosti je opomíjená.

Lepší je proto vysedávat tiše před oblíbeným a přitažlivým svatým obrázkem a opakovat to bez úsilí s radostí den po dni, než rozebírat výroky.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Nebezpečí krátké cesty

Nový příspěvekod Jarda Malej » čtv 03. zář 2015 12:52:50

Je ale možné, že když se o ulpívání na blaženosti věcně diskutuje,..

Je možná dobré si uvědomit, že ulpívat se dá na tom, co prožíváme, pociťujeme ...
A že proklamovaná blaženost se má ke skutečnosti podobně, jako proklamované ticho.






:)
Jarda Malej
 

Re: Nebezpečí krátké cesty

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 03. zář 2015 14:40:14

miroslav píše:
Jana píše:
Když to věčné neměnné statické napasuješ na časoprostorově omezenou osobu, tak Ti z toho musí vyjít nesmysl. Je to asi jako bys oceán chtěla nacpat do šálku na kávu.



To je přesně to, co nám tady prezentuješ.

Myslíš si, že jsi ve skutečnosti tím neměnným, statickým, nekonečným.

Je to podobné, jak když si vlna myslí, že je oceánem.

Ve skutečnosti - zrovna tady a teď vlna je vlnou v oceánu. Její podstatou je voda stejně jako je podstatou oceánu a ostatních vln.

A není vodou. Vodou není nikdo. Voda je jen podstatou, nemá žádné já ani Já, není blažená ani netrpí, není nekonečná ani nemá žádný konec.



:yes: :yes: :yes:
Návštěvník
 

Další

Zpět na Cokoliv je libo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků