Zákon jednoty

Pravidla fóra
POLEMICKÉ FÓRUM

Re: O co nám jde?

Nový příspěvekod dodo » stř 12. úno 2020 12:10:27

Zdeněk píše:
Jana píše:Maharadže se jednou někdo ptal, co je to láska, dostal odpověď: "Jste to vy, když se jí nebojíte."

Přišlo mi divné, že je možné se něčeho tak nádherného a osvobozujícího bát.
Tak to se nediv, jedno súfijské podobenství líčí boží lásku jako oheň, kterým je člověk jako noční můra natolik přitahován, až je jím nakonec sežehnut. Ježíš v úzkostech zápasil a modlil se ještě usilovněji; jeho pot kanul na zem jako krůpěje krve.

Pravda, Ty už jsi dávno za Ježíšem, za vodou.

Někde jsem četl, že nejhorší a nejméně stravitelná pravda je pravda o sobě samém. :)



Čo tak chcieť porozumieť aj tým podobenstvám, ktoré ti uvádza partner v diskusii a nie iba tým, ktoré sa ti hodia do krámu. :)
dodo
 
Příspěvky: 604
Registrován: stř 01. črc 2015 1:01:01

Re: O co nám jde?

Nový příspěvekod miroslav » stř 12. úno 2020 12:23:35

P. En píše: Chcem poznat pravdu,
nebo jen vyzískat výhodu lehkého bytí, ala duchovnost? To je ta otázka...


Ano a to je téma tohoto vlákna - "O co nám jde"
Uživatelský avatar
miroslav
 
Příspěvky: 1352
Registrován: čtv 29. kvě 2014 10:33:24

Re: O co nám jde?

Nový příspěvekod Zdeněk » stř 12. úno 2020 12:54:46

dodo píše:
Zdeněk píše:
Jana píše:Mimochodem vzpomínka na bezstarostný stav milovaného dítěte probudila i Buddhu.
O Buddhovi byla napsána spousta blbostí. Jé lépe jít přímo ke zdrojům - k hínajánovým sútrám.



Tak si to stačí nájsť (v tých sútrach) a možno zistíš, že to blbosť nie je.

A kde? Já jsem o dítěti co probudilo Buddhu nikde nic nečetl ani neslyšel (teda až tady od Jany:).
Zdeněk
 
Příspěvky: 585
Registrován: ned 20. led 2019 19:12:05

Re: O co nám jde?

Nový příspěvekod dodo » stř 12. úno 2020 13:42:11

Zdeněk píše:A kde? Já jsem o dítěti co probudilo Buddhu nikde nic nečetl ani neslyšel (teda až tady od Jany:).


Ak budem mať viac času tak ti to nájdem, ak si to medzitým nevyhľadáš sám.

Alebo sa na to skús opýtať Saranu. :)
dodo
 
Příspěvky: 604
Registrován: stř 01. črc 2015 1:01:01

Re: O co nám jde?

Nový příspěvekod dodo » stř 12. úno 2020 14:13:19

Zdeněk píše:A kde? Já jsem o dítěti co probudilo Buddhu nikde nic nečetl ani neslyšel (teda až tady od Jany:).


https://cs.wikipedia.org/wiki/Gautama_Buddha

Když Mára ustoupil, poznal Gautama, že celé sebetrýznění nevedlo k ničemu. Ptal se, zda je snad ještě jiná cesta, a nalezl odpověď ve vzpomínce na zážitek z mládí... Když byl můj otec Šákja zaměstnán, seděl jsem v chladivém stínu jambovníku. Daleko od žádostí, daleko od nespásných věcí dosáhl jsem prvního pohroužení (…) spočívajícího v radosti a štěstí (…). V důsledku této vzpomínky jsem věděl: Toto je skutečná cesta k probuzení...
dodo
 
Příspěvky: 604
Registrován: stř 01. črc 2015 1:01:01

Re: O co nám jde?

Nový příspěvekod P. En » stř 12. úno 2020 15:12:05

miroslav píše:
P. En píše: Chcem poznat pravdu,
nebo jen vyzískat výhodu lehkého bytí, ala duchovnost? To je ta otázka...


Ano a to je téma tohoto vlákna - "O co nám jde"

Inu udržet téma je někdy horší než udržet moč.
P. En
 

Re: O co nám jde?

Nový příspěvekod Zdeněk » stř 12. úno 2020 18:11:15

dodo píše:
Zdeněk píše:A kde? Já jsem o dítěti co probudilo Buddhu nikde nic nečetl ani neslyšel (teda až tady od Jany:).


https://cs.wikipedia.org/wiki/Gautama_Buddha

Když Mára ustoupil, poznal Gautama, že celé sebetrýznění nevedlo k ničemu. Ptal se, zda je snad ještě jiná cesta, a nalezl odpověď ve vzpomínce na zážitek z mládí... Když byl můj otec Šákja zaměstnán, seděl jsem v chladivém stínu jambovníku. Daleko od žádostí, daleko od nespásných věcí dosáhl jsem prvního pohroužení (…) spočívajícího v radosti a štěstí (…). V důsledku této vzpomínky jsem věděl: Toto je skutečná cesta k probuzení...

Dodo, to je tak nesmyslná argumentace, že se ani nepokouším ti to vyvracet.
Pokud to nevidíš... tak jednoduše nevidíš.

Snad mohl bys zkusit si přečíst třeba první Buddhovu rozpravu, ale nevim.
Zdeněk
 
Příspěvky: 585
Registrován: ned 20. led 2019 19:12:05

Re: O co nám jde?

Nový příspěvekod Jana » stř 12. úno 2020 18:44:04

Zdeněk píše:O Buddhovi byla napsána spousta blbostí. Jé lépe jít přímo ke zdrojům - k hínajánovým sútrám.

Ono všude může být napsáno spousta blbostí. Kde máš záruku, že to, co čteš, není blbost? To, že něčemu věří spousta lidí ještě není důkazem, že v tom najdeš pravdu. Může v tom klidně i být kus pravdy, ale nemusí se to v Tobě spojit. Nedává to vůbec žádnou jistotu, že jakýkoliv směr Tě zavede k Pravdě, že v tom co uznávají Tvé autority, objevíš to, co hledáš.

Existuje vlastně jen jediný směr, který může dovést k poznání Pravdy. A to je směr do hloubi svého vlastního nitra.


Zdeněk píše:
Jana píše:Maharadže se jednou někdo ptal, co je to láska, dostal odpověď: "Jste to vy, když se jí nebojíte."

Přišlo mi divné, že je možné se něčeho tak nádherného a osvobozujícího bát.
Tak to se nediv, jedno súfijské podobenství líčí boží lásku jako oheň, kterým je člověk jako noční můra natolik přitahován, až je jím nakonec sežehnut.
Ježíš v úzkostech zápasil a modlil se ještě usilovněji; jeho pot kanul na zem jako krůpěje krve. ...Někde jsem četl, že nejhorší a nejméně stravitelná pravda je pravda o sobě samém. :)


Existuje dvojí oheň, jeden je pekelný, který spaluje naši nevědomost, pýchu, hřích, oheň utrpení,

a druhý oheň je oheň lásky, oheň probouzející blaho, štěstí, spojení s Bohem.

Říká se mu také jogínský oheň, plamen bdělosti bez kouře.

Oba ohně jsou ve skutečnosti stejné, ale mohou být rozdílně vnímané a důsledky mohou být různé, podle toho, jestli je tady odpor, strach, nebo přijetí, odevzdání, vědomí lásky.

V obou případech je to stejný očistný oheň, který osvobozuje od nánosů ega.

V tom prvním případě, pokud vyhoří ego a není tady spojení s láskou, Bohem (vnitřní matkou), nastává stav mentálního vyhoření. Duchovní temnota. Propad do nihilismu.

V tom druhém případě dochází k osvícení.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 11544
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: O co nám jde?

Nový příspěvekod Jana » stř 12. úno 2020 18:50:02

Zdeněk píše:
Snad mohl bys zkusit si přečíst třeba první Buddhovu rozpravu, ale nevim.


Zdenku, v té rozpravě není o tom, co se konkrétně událo před Buddhovým probuzením, co mu v probuzení pomohlo, jak probuzení dosáhl, ani zmínka.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 11544
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: O co nám jde?

Nový příspěvekod dodo » stř 12. úno 2020 19:05:54

Zdeněk píše:
dodo píše:
Zdeněk píše:A kde? Já jsem o dítěti co probudilo Buddhu nikde nic nečetl ani neslyšel (teda až tady od Jany:).


https://cs.wikipedia.org/wiki/Gautama_Buddha

Když Mára ustoupil, poznal Gautama, že celé sebetrýznění nevedlo k ničemu. Ptal se, zda je snad ještě jiná cesta, a nalezl odpověď ve vzpomínce na zážitek z mládí... Když byl můj otec Šákja zaměstnán, seděl jsem v chladivém stínu jambovníku. Daleko od žádostí, daleko od nespásných věcí dosáhl jsem prvního pohroužení (…) spočívajícího v radosti a štěstí (…). V důsledku této vzpomínky jsem věděl: Toto je skutečná cesta k probuzení...

Dodo, to je tak nesmyslná argumentace, že se ani nepokouším ti to vyvracet.
Pokud to nevidíš... tak jednoduše nevidíš.

Snad mohl bys zkusit si přečíst třeba první Buddhovu rozpravu, ale nevim.


Zdenku, skutočne nenachádzam v slovách Buddu žiadnu nezmyselnú argumentáciu, ktorú by si mohol vyvrátiť. Tie slová vyššie sú jeho nie moje, tak nechápem, čo mi chceš vyvracať ?

Buddhovu rozpravu si prečítam a ak chceš môžme sa o nej pokojne baviť.

Pokojne neznamená, že sa nebudeš pokúšať niečo vyvracať, ale ani to , že budeš vyvracať všetko a za každú cenu, lebo ty vidíš niečo, čo nevidí nikto iný. :)
dodo
 
Příspěvky: 604
Registrován: stř 01. črc 2015 1:01:01

Re: O co nám jde?

Nový příspěvekod Zdeněk » stř 12. úno 2020 19:35:15

Jana píše:
Zdeněk píše:
Snad mohl bys zkusit si přečíst třeba první Buddhovu rozpravu, ale nevim.


Zdenku, v té rozpravě není o tom, co se konkrétně událo před Buddhovým probuzením, co mu v probuzení pomohlo, jak probuzení dosáhl, ani zmínka.

Je to tam implicitně a já nemám sílu to explikovat.

Napadá mě v této souvislosti historka, kterou vyprávěl ministr zahraničí Zieleniec, jak si s nějakým zahraničním diplomatem povídali o své lásce ke psům. Zieleniecovi posléze došlo, že ten druhý myslí jídlo... :)

Každá duchovní nauka vyrůstá z kulturního kontextu a ten je třeba znát. To se těžko vysvětluje.
Zdeněk
 
Příspěvky: 585
Registrován: ned 20. led 2019 19:12:05

Re: O co nám jde?

Nový příspěvekod miroslav » stř 12. úno 2020 22:29:36

P. En píše:Inu udržet téma je někdy horší než udržet moč.


Zdeňku, Jano,
byli byste tak laskaví a opustili toto vlákno a povídali si o tom, o čem si povídáte na nějakém jiném vláknu?

A tím pádem byste tu nechali prostor jen pro to, čeho se téma tohoto vlákna (tématu) týká?

Uživatelský avatar
miroslav
 
Příspěvky: 1352
Registrován: čtv 29. kvě 2014 10:33:24

Re: O co nám jde?

Nový příspěvekod P. En » stř 12. úno 2020 23:27:39

Přítomnost pro mě znamená prostě čisté vědomí. Což znamená, že meditace je branou (uchem jehly). Projít znamená vzdát se sebe. Komplet. Jinak to nejde. Chceme tedy poznat pravdu, a dát za to tuhle oběť, dát sebe? Nebo budem pobíhat kolem brány, a snít o tom, jaké to tam je? A vymejslet si důvody a teorie...
P. En
 

Re: O co nám jde?

Nový příspěvekod Zdeněk » čtv 13. úno 2020 8:12:21

miroslav píše:
P. En píše:Inu udržet téma je někdy horší než udržet moč.


Zdeňku, Jano,
byli byste tak laskaví a opustili toto vlákno a povídali si o tom, o čem si povídáte na nějakém jiném vláknu?

A tím pádem byste tu nechali prostor jen pro to, čeho se téma tohoto vlákna (tématu) týká?


Ale my jsme si s Janou povídali právě o tom, o co nám bytostně jde, tedy na co jsi se ptal.

Pokud bys v této své vylučovací aktivitě však spatřil zrcadlo... mohl bys zříti, o co ti skutečně jde.
Zdeněk
 
Příspěvky: 585
Registrován: ned 20. led 2019 19:12:05

Re: Zákon jednoty

Nový příspěvekod Zdeněk » čtv 13. úno 2020 11:27:33



:)
Zdeněk
 
Příspěvky: 585
Registrován: ned 20. led 2019 19:12:05

Re: Zákon jednoty

Nový příspěvekod Jana » čtv 13. úno 2020 13:50:20

:)

Jana
moderátor
 
Příspěvky: 11544
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Zákon jednoty

Nový příspěvekod Jana » čtv 13. úno 2020 16:17:16

Sarana píše:

Děkuji za pozvánku přispět na Poradně, moc si toho vážím. Budu radši, pokud mi pošleš otázky sem a já Ti tady odpovím. Můžeš pak mé odpovědi použít kdekoliv.


Sarana posílá 94 stránek originálu i překladu "Saṅgárava Sutty" v pdf, které sem neumím vložit, mohu v případě zájmu přeposlat mailem.

Dále posílá text, který je možné sem překopírovat:


"Behem (toho, co) můj Sákyanský otec pracoval…opak… pobýval s dosažením prvního pohroužení (/džhány)" – ve skutečnosti, byla (to) tak zvaná "oslava orby" pro krále;


"Během (toho, co) můj Sákyanský otec pracoval…opak… pobýval s dosažením prvního pohroužení (/džhány)" – ve skutečnosti, byla (to) tak zvaná "oslava orby" pro krále;

Tehdy bylo různými způsoby připravené (jídlo) ke kousání (a) k jezení.

Městské ulice byly vyčištěné, hrnce naplněné (vodou) byly na příkaz uloženy (k užitku ostatních), prapory, vlajkové stožáry, atp. byly vztyčené, a celé město bylo vyzdobené jako nebeské obydlí.

Všichni služebníci, pracovníci. atp., nosili nové oblečení, (a) ozdobení vůněmi (a) květinami ze všech stran se shromáždili tam, kde (byla) královská rodina.

Během práce krále bývalo zapřaženo sto tisíc pluhů.

Avšak toho dne bylo zapřaženo bez jednoho osm set (tj. 799) pluhů.

Voli s tažným provazem byli spolu se všemi pluhy ozdopení ze všech stran (stříbrnými) mincemi jako kočár (bráhmana) Džánussóni.

(Avšak) pluh krále byl ze všech stran ozdobený červeným zlatem.

Rohy volů, tajk jako i tažné provazy, byly ze všech stran ozdobené zlatem.

Král, když odcházel s obrovským doprovodem, si (s sebou) vzal (svého) syna a šel.


Na místě práce byl jeden strom hřebíčkovec[1], bohatý listím (a) listovím, se silným stínem.

Když pod ním (tj. tím hřebíčkovcem) bylo připravené místo k lehnutí, když se upevnil baldachýn[2] s poskládanými zlatými hvězdami nahoře, po příkazu obklopit (to místo) závěsem z tkaniny, když byli ustavení opatrovníci,

Král vyzdobený všemi ozdobami, obklopený skupinou ministrů, odešel na místo prací orby. Tam si král vzal zlatý pluh.

Ti ministři si vzali bez jednoho osm set (tj. 799) stříbrných pluhů a orali sem a tam (/"odtud a odtud").

Král ale jde buď odtud tam, a nebo jde odtamtud sem.

Na tom místě prací (orby) byla velká hojnost, (proto) se opatrovníci, kteří seděli okolo bódhisatty, rozhodli: "podíváme se na hojnost krále" a odešli zevnitř závěsu.

Bódhisatta se podíval sem a tam, okolo, a že nikoho neviděl, rychle vstal, sednul si s kříženýma nohama, zachytil nádech (a) výdech, (a) vstoupil do prvního pohroužení (/džhány).


[1] Strom hřebíčkovec jambo, Syzygium jambos. Jeho plod (ovoce) se česky nazývá "pěnovka", anglicky "rose apple" či "jambu". Není ale moc známý, a nenecházím ho ve většině atlasů stromů. V Barmě a na Srí lance jsou ale jeho plody běžně k dostání. Protože tento strom je hojný v Indii, nazývá se podle něj i celá Indie "Ostrov Pěnovky" (Džambudípa).

[2] Tj. ozdobná stříška podpořená sloupy, zavěšená ze střechy, nebo vystupující ze zdi. V tomhle případě je zavěšená z větví hřebíčkovce.

Trvalo to pouze krátkou dobu, že se opatrovníci procházeli sem a tam mezi (jídlem) ke kousání (a) k jezení. Stíny ostatních stromů se navrátily, avšak (stín) toho stromu (pod kterým seděl mladý bódhisatta) zůstal být zcela kruhovitým.

Opatrovníci (s myšlenkou) : "pán syn je sám" rychle nadzvedli závěs (postavený okolo toho hřebíčkovce), a když vstoupili dovnitř také uviděli ten zázrak – bódhisatta sedící s kříženýma nohama na posteli. Odešli a oznámili králi:

"Pane, když princ tak sedí, stíny ostatních stromů se navrátily, (zatímco stín) stromu hřebíčkovce zůstává být scela kruhovitým.

Král rychle přišel, a když viděl ten zázrak, poklonil se (před svým) synem: "toto, (můj) drahý, je pro tebe (má) druhá poklona.

Toto bylo řečeno ve spojitosti s tím (tj.) : "během (toho, co) můj Sákyanský otec pracoval…opak… jsem pobýval s dosažením prvního pohroužení."

"Mohlo by právě to být cestou k Probuzení?" znamená jestli by mohlo to první pohroužení nádechu (a) výdechu být vskutku cestou která vede k Probuzení.

"Vědomí všímavého rozvzpomenutí se" znamená tohle (tj. asketismus) nebude cestou k Probuzení, první pohroužení nádechu (a) výdechu ale bude.


Pak jsem, Bháradvádžo, vskutku jedl hrubé jídlo, nabyl síly, (a) prostý tužeb po smyslných (rozkoších), prostý nedovedných myšlenek, jsem pobýval s dosažením prvního pohroužení (/džhány) doprovázeného (nanesenou) myšlenkou (/vitakka), doprovázeného průzkumnou (myšlenkou) (/vičára), zrozeného ze samoty (/vivekadža), s radostí (/píti), (a) pohodlím (/sukha).

Když jsem uklidnil (nanesenou) myšlenku (a) průzkumnou (myšlenku), dosáhl jsem a prodléval ve druhém pohroužení, příjemném uvnitř, z jediného (předmětu) mysli, (s) žádnou (nanesenou) myšlenkou, (s) žádnou průzkumnou (myšlenkou), vzniklém ze stálosti mysli, z radosti (a) pohodlí.

Prodléval jsem v radosti a vyrovnaný, bez chtíče, všímavý (a) s jasným pochopením, prožíval jsem pohodlí také (svým) tělem. Dosáhl jsem a prodléval ve třetím pohroužení, tak, jak na něj Ušlechtilí poukazují: "vyrovnaný, všímavý prodlévá v pohodlí."

Opustil jsem (tělesné) pohodlí, opustil jsem také (tělesné) nepohodlí, a když jsem překonal předchozí příjemné smýšlení (i) nepříjemné smýšlení, dosáhl jsem a prodléval ve čtvrtém pohroužení (s) žádným nepohodlím, (s) žádným pohodlím, se zcela pročištěnou vyrovnaností (a) všímavostí.

"Pak jsem, v mysli takto stálé, čisté, zářivé, bez poskvrny, prosté nečistot, jemné, poddajné, stabilní, neotřesitelné, nadpřirozeně zaměřil (svou) mysl vůči Poznání Paměti Minulých Životů.

Tak si pamatuji početné minulé životy, tedy – i jedno zrození, i dvě zrození, i tři zrození, i čtyři zrození, i pět zrození,

I dvacet zrození, i třicet zrození, i čtyřicet zrození, i padesát zrození, i sto zrození, i tisíc zrození, i sto tisíc zrození,

I početné eony utvoření (světa), i početné eony zničení (světa), i početné eony utvoření (i) zničení (světa) -


'Tam jsem byl, takového jména, takového rodu, takové barvy (pleti), takového jídla, prožívající takovou rozkoš (a) utrpení, (a) takto jsem zakončil (tu) délku života,

(a) pak, když jsem odtamtud zemřel, narodil jsem se jinde (/"tam"), (a) prožil jsem (svůj život) tam s takovým jménem, takového rodu, takové barvy, takového jídla, prožívající takovou rozkoš (a) utrpení, a takto jsem zakončil (tu) délku života, (a) pak, když jsem odtamtud zemřel, jsem se zrodil tady.

Takto si vzpomínám na (své) početné minulé životy různých vlastností v podrobnostech.

To pro mě, Bháradvádžo, bylo vskutku první Poznání získané během té první části (noci), nepoznání bylo odstraněno, Poznání vyvstalo; temnota byla odstraněna, světlo vyvstalo; protože se to (stalo mě,) všímavému (/"nezapomínavému"), který prodléval snaživě, usilovně.


484. "Pak jsem, v mysli takto stálé, čisté, zářivé, bez poskvrny, prosté nečistot, jemné, poddajné, stabilní, neotřesitelné, nadpřirozeně zaměřil (svou) mysl vůči Poznání Smrti a Zrození.



Část o (bráhmanovi) Veraňdžovi

Pak božským okem, pročištěným, které překoná (běžného) člověka, vidím bytosti jak umírají, jak se rodí, nižší, vyšší, žádoucí barvy, (nebo) nežádoucí barvy.

Poznávám bytosti zrozené podle (své) kammy, jak přichází do příjemného (života) tak jako (ty, kdo) přichází do bolestivého (života) – "Ó panečku, tyto bytosti obdařené špatným tělesným chováním, obdařené špatným verbálním chováním, obdařené špatným chováním mysli, které obviňují Ušlechtilé, špatných názorů, které se ujímají činností založených na špatných názorech,

Ti se, když se (jejich) tělo zničí, po smrti, zrodí ve světě utrpení, v útrpném cíli, ve stavu trestu, v pekle.

Avšak, panečku, tyto bytosti ale, obdařené dobrým tělesným chováním, obdařené dobrým verbálním chováním, obdařené dobrým chováním mysli, které neobviňují Ušlechtilé, správného názoru, které se ujímají činností založených na správném názoru,

Ti se, když se (jejich) tělo zničí, po smrti, zrodí ve světě radosti, v nebeském světě.

Takto božským okem, pročištěným, které překoná (běžného) člověka, vidím bytosti jak umírají, jak se rodí, nižší, vyšší, žádoucí barvy, (nebo) nežádoucí barvy.

Poznávám bytosti zrozené podle (své) kammy, jak přichází do příjemného (života) tak jako (ty, kdo) přichází do bolestivého (života).


To pro mě, Bháradvádžo, bylo vskutku druhé Poznání získané během té druhé části (noci), nepoznání bylo odstraněno, Poznání vyvstalo; temnota byla odstraněna, světlo vyvstalo; protože se to (stalo mě,) všímavému (/"nezapomínavému"), který prodléval snaživě, usilovně.


"Pak jsem, v mysli takto stálé, čisté, zářivé, bez poskvrny, prosté nečistot, jemné, poddajné, stabilní, neotřesitelné, nadpřirozeně zaměřil (svou) mysl vůči Poznání Zničených Zkažeností.

Pak jsem nadpřirozeně věděl: "toto je utrpení" tak, jak je; nadpřirozeně jsem věděl: "toto je příčina utrpení" tak, jak je; nadpřirozeně jsem věděl: "toto je ustání utrpení" tak, jak je; nadpřirozeně jsem věděl: "toto je cvičení, které vede k ustání utrpení" tak, jak je;

Nadpřirozeně jsem věděl: "toto jsou zkaženosti" tak, jak jsou; nadpřirozeně jsem věděl: "toto je příčina zkažeností" tak, jak je; nadpřirozeně jsem věděl: "toto je ustání zkažeností" tak, jak je; nadpřirozeně jsem věděl: "toto je cvičení, které vede k ustání zkažeností" tak, jak je.

Pak se mi, s takovým poznáním, s takovým prozřením, mysl i osvobodila od zkaženosti smyslné (touhy), mysl se osvobodila i od zkaženosti života, (a) nakonec) se mysl osvobodila i od zkaženosti nepoznání.

Vyvstalo poznání: "Toto je Osvobození v Osvobození."

Nadpřirozeně jsem věděl: "zničeno je zrození, dokončeno je cvičení svatého života, dokonáno je co mělo být vykonáno, není žádného dalšího očekávání."

To pro mě, Bháradvádžo, bylo vskutku třetí Poznání získané během té třetí části (noci), nepoznání bylo odstraněno, Poznání vyvstalo; temnota byla odstraněna, světlo vyvstalo; protože se to (stalo mě,) všímavému (/"nezapomínavému"), který prodléval snaživě, usilovně.



485. (Když to) bylo (Buddhou) tak řečeno, mladý muž Saṅgārava řekl toto Vznešenému: "přítelem Gótamou bylo vynaloženo nepřetržitá snaha v úsilí, přítelem Gótamou byla vynaložena snaha v úsilí dobrého muže, čímž se On (stal) Arahantem, Správně (a) Zcela Probuzeným.

"Dobře, příteli Gótamo, jsou bohové?"

"Tohle je mnou poznáno na základě podmínek, Bháradvádžo, tedy vyšší bohové."

"Dobře, příteli Gótamo, proč když jsi otázán: 'jsou bohové,' říkáš: 'tohle je mnou poznáno na základě podmínek, Bháradvádžo, tedy vyšší bohové'?

Zdalipak je tak (tvá mluva) prázdná (a) lživá?


"Bháradvádžo, jestliže někdo, otázán 'jsou bohové', řekne 'bohové jsou', (nebo) jestliže někdo řekne 'tohle je mnou poznáno na základě podmínek',

Tam pak vskutku by my mělo být znalým s konečnou platností pochopeno (/"vzato") toto, tedy že 'bohové jsou'.


"Proč mi tedy Vznešený Gótama (toto) neřekl již před tím?"

"Vskutku, Bháradvádžo, toto je všeobecně ustanoveno ve světě, tedy že 'bohové jsou'."
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 11544
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: O co nám jde?

Nový příspěvekod miroslav » čtv 13. úno 2020 17:54:02

Zdeněk píše:Ale my jsme si s Janou povídali právě o tom, o co nám bytostně jde, tedy na co jsi se ptal.


Mně to tak nepřišlo. Proto jsem vás o to požádal.

A koukám, že tu vaši komunikaci jeden z vás přestěhoval jinam .
No, to je super spolupráce.
:yes:
Dík.
Uživatelský avatar
miroslav
 
Příspěvky: 1352
Registrován: čtv 29. kvě 2014 10:33:24

Re: O co nám jde?

Nový příspěvekod miroslav » čtv 13. úno 2020 19:01:04

P. En píše:Přítomnost pro mě znamená prostě čisté vědomí. Což znamená, že meditace je branou (uchem jehly). Projít znamená vzdát se sebe. Komplet. Jinak to nejde. Chceme tedy poznat pravdu, a dát za to tuhle oběť, dát sebe? Nebo budem pobíhat kolem brány, a snít o tom, jaké to tam je? A vymejslet si důvody a teorie...


Řekl bych, že musíme být odhodlaní obětovat sebe případně zemřít pro Pravdu. A tuto tendenci je dobré nacvičovat v obětování se pro druhé lidi.
Oblíbený pojem "čisté vědomí" jaksi implikuje nějaké nečisté vědomí, znečištěné něčím - a čím je tedy to čisté vědomí znečištěno?
Uživatelský avatar
miroslav
 
Příspěvky: 1352
Registrován: čtv 29. kvě 2014 10:33:24

Re: O co nám jde?

Nový příspěvekod Tara » čtv 13. úno 2020 23:09:58

Řekl bych, že musíme být odhodlaní obětovat sebe případně zemřít pro Pravdu. A tuto tendenci je dobré nacvičovat v obětování se pro druhé lidi.

Bože, Miroslave. NACVIČOVAT V OBĚTOVÁNÍ SE PRO DRUHÉ LIDI....

To je příšerné instantní, tedy umělohmotné, nepřirozené uvažování, vystupování.... chjo...
Uživatelský avatar
Tara
 
Příspěvky: 1189
Registrován: stř 20. lis 2013 9:44:22

PředchozíDalší

Zpět na Cokoliv je libo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků