Jana píše:Návštěvník píše:Jak jste vy prvně rozpoznali ve svém vědomí, že vlastně vnímáte, za určitých okolností, některé z mnoha druhů samadhi?
Že zmizela touha. Objevilo se poznání, že tohle je to Doma.
Proč s tím nezačít rovnou u sebe ?
vostalpetr píše:starýho psa je těžké naučit nové kousky...
opak nerudy ;-) píše:"Bůh je Jedno..." Na podobných diskusích je zajímavý především důvod, proč se v někom objevuje neustálá potřeba říkat "druhým", že všechno, ať je to cokoliv, je Jedním, Bohem. Člověka, který poznává, že nikdo samostatně existující oddělený od celku neexistuje, ani nepadne o tom někoho přesvědčovat. Vysvětloval by to sám sobě. Když má někdo potřebu neustále všem dokazovat, že žádný samostatný jedinec neexistuje, ačkoliv se ho nikdo na to neptal, posiluje tak iluzi "sebe" - vědoucího jedince, a těch "druhých", nevědomých.
Jana píše:opak nerudy ;-) píše:"Bůh je Jedno..." Na podobných diskusích je zajímavý především důvod, proč se v někom objevuje neustálá potřeba říkat "druhým", že všechno, ať je to cokoliv, je Jedním, Bohem. Člověka, který poznává, že nikdo samostatně existující oddělený od celku neexistuje, ani nepadne o tom někoho přesvědčovat. Vysvětloval by to sám sobě. Když má někdo potřebu neustále všem dokazovat, že žádný samostatný jedinec neexistuje, ačkoliv se ho nikdo na to neptal, posiluje tak iluzi "sebe" - vědoucího jedince, a těch "druhých", nevědomých.
Opaku, uvědom si jaká je to blbost, říkat druhým, aby pátrali, proč říkají něco druhým. Proč s tím nezačít rovnou u sebe ?
Ti druzí to třeba píšou proto, že je to baví, třeba díky tomu, že si to píšou, rekapitulují to, co poznávají a konfrontují to s tím, co poznává někdo jiný. A když to, co poznává někdo jiný, sami nepoznávají jako skutečnost, tak si třeba opakují to svoje.
Čistě teoreticky by tady mělo být směřováno k vyjasňování, k nalézání téhož, k porozumění.
Když do toho vstoupí někdo s představou, že se tady jedná jen o poučování, přesvědčování těch druhých, tak je pro tu diskuzi jak kamínek v botě.
Pro tu diskuzi je dobré pravdivě vycházet ze sebe sama, když už psát o motivacích, tak jen o svých vlastních, které opravdu znám.
Když psát o zkušenostech tak jen o těch, které jsou v souladu s mými vlastními zkušenostmi a nehodnotit něco, s čím nemám vlastní zkušenost.
A co je v diskuzním fóru úplná blbost a nesmysl, je posuzování diskutujících namísto přispíváním k tématu.
Ruda-opak nerudy ;-) píše:Proč s tím nezačít rovnou u sebe ?
No právě ;-) To je moje vlastní zkušenost, že v diskusích se posiluje vědoucí já: když má někdo potřebu všem neustále dokazovat, že žádný samostatný jedinec neexistuje, ačkoliv se ho nikdo na to neptal, posiluje tak iluzi "sebe" - vědoucího jedince, a těch "druhých", nevědomých.
Když se tohle pochopí, potřeba dokazovat druhým pomalu slábne - tedy podle mé zkušenosti
Věci pak jen jsou, jak jsou
Jana píše:Návštěvník píše:Takže samadhi je podle tebe poznání, že zmizela touha a že tohle je doma.
A které z mnoha samadhi to vlastně bylo?
Dokázala jsi to později, po seznámení se s duchovní terminologií, pojmenovat, zaškatulkovat?
To první samádhi v roce 1994 bylo po přečtení Aštavákragíty.
Že se tomu říká samádhi jsem zjistila až na FJZ.
Dalo by se říct, že to je bezčasý stav bez představ, že by dál mohlo ještě být něco víc, něco jiného, proto je v něm takové upokojení.
Návštěvník píše:Jana píše:Návštěvník píše:Takže samadhi je podle tebe poznání, že zmizela touha a že tohle je doma.
A které z mnoha samadhi to vlastně bylo?
Dokázala jsi to později, po seznámení se s duchovní terminologií, pojmenovat, zaškatulkovat?
To první samádhi v roce 1994 bylo po přečtení Aštavákragíty.
Že se tomu říká samádhi jsem zjistila až na FJZ.
Dalo by se říct, že to je bezčasý stav bez představ, že by dál mohlo ještě být něco víc, něco jiného, proto je v něm takové upokojení.
Takže až na forech JZ jsi se dozvěděla, že po přečtení knihy od duchovního mistra se může někomu přihodit samadhi.....jo, také jsem to tam někde četla. Takže se ti tenkrát před 20 lety nad knihou rozzářil celý svět, vzduch i předměty se naplnily nadpřirozenou září prosycenou blaženým štěstím nebo celý svět kolem tebe zmizel a ty jsi byla tou září obklopena kolem dokola...a nebo to bylo úplně jinak...?
Mě se stalo kdysi dávno, v roce 1964, když můj pohled spočinul na nečekaném příjemném výhledu z lesa, na obilném poli, nad kterým se chvěl letní horký vzduch...a vše bylo prozářeno bílým světlem, které bylo přítomno všude kolem a ty pocity štěstí, nádhery krásy mne činily neskonale bllaženou......ale po pár minutách stačil závan myšlenky, co se to vlastně děje, a světlo naráz zmizelo....
Návštěvník píše:....
Takže až na forech JZ jsi se dozvěděla, že po přečtení knihy od duchovního mistra se může někomu přihodit samadhi.....jo, také jsem to tam někde četla. Takže se ti tenkrát před 20 lety nad knihou rozzářil celý svět, vzduch i předměty se naplnily nadpřirozenou září prosycenou blaženým štěstím nebo celý svět kolem tebe zmizel a ty jsi byla tou září obklopena kolem dokola...a nebo to bylo úplně jinak...?
Mě se stalo kdysi dávno, v roce 1964, když můj pohled spočinul na nečekaném příjemném výhledu z lesa, na obilném poli, nad kterým se chvěl letní horký vzduch...a vše bylo prozářeno bílým světlem, které bylo přítomno všude kolem a ty pocity štěstí, nádhery krásy mne činily neskonale bllaženou......ale po pár minutách stačil závan myšlenky, co se to vlastně děje, a světlo naráz zmizelo....
Jana píše:...
Iru, díky. To, co je pro Tebe klišé, jako třeba Bůh, může být pro jiného svatostí celistvosti, nalezením toho Doma. Mě osobně dojalo, jak Drtikol namísto "otec, syn a duch svatý" použil- "otec, syn, matka".
"Síla bez moudrosti a lásky je nebezpečná.
Moudrost bez lásky a síly je suchá a akademická, odtaživá.
Láska bez síly a moudrosti je slabá a bláznivá, potrhlá."
.. a láska bez moudrosti je stejně nebezpečná kombinace jako síla bez moudrosti a lásky ....
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků