Každý člověk to vnímá trochu jinak, každý si pod tím stavem představuje to, co zatím poznal vlastní zkušeností, něco, co mu umožňuje být šťastný a co závisí na nějakém objektu (rodiče, partner) a jeho chování, nebo osobní vztah, jaký zatím nepoznal a po jakém touží. V knize "Pět jazyků lásky" Gary Chapman o lásce říká:
Budeme asi souhlasit s tím, že je to velice zavádějící slovo. Užíváme ho v nejrůznějších situacích. Říkáme, „miluji hamburgery“, a vzápětí, „miluji svou matku.“ Mluvíme takto o nejrůznějších oblíbených aktivitách: plavání, lyžování, lovení zvěře. Milujeme také věci: jídlo, auta, domy.
Jestliže nám toto všechno ještě nepřipadá dost zmatené, používáme také slova „láska“ k vysvětlení našeho chování. „Udělal jsem to proto, že ji miluji.“ Takovéto vysvětlení se hodí na všechny možné situace. Muž se zaplete do cizoložství a nazve to láskou. Kněz to na druhou stranu označí za hřích. Manželka alkoholika uklízí zbytky po poslední manželově akci. Zdůvodní to láskou, ale psycholog to nazve závislostí. Rodič vyhoví jakémukoliv přání svého dítěte. Z lásky. Rodinný terapeut ale bude mluvit o rodičovské nezodpovědnosti.
Přitom v tomhle výčtu není zahrnutá neosobní Láska, stav sjednocení s prvotní Energií Bytí. Žití v Boží Náruči. Protože zkušenost s tímto druhem Lásky není příliš častá, je skoro jisté, že převážná většina lidí, i duchovně hledajících, to chápe jako něco na způsob jedinečné osobní lásky, kterou - když měli to štěstí - poznali.
Mnozí Mistři se nám proto pokoušejí přiblížit Lásku různými opisy: jako stav, kdy jednáme pokojně, věcně, bez emocí, bez představ, co by jak mělo být, s vědomím trvale spočívajícím v srdci. Stav klidu, vnitřní tichosti a přijímání toho, co právě je.