Jana píše:
Proč tedy své promluvy i poslední knížku Eduard Tomáš začíná nebo končí přáním: "ŠŤASTNY AŤ JSOU VŠECHNY BYTOSTI!"?
Píše to proto, že to není třeba nikomu přát? Znamená to, že když to štěstí, jak říkáš, má každý v sobě, tak nevadí, že není šťastný? Nevadí, že o něm vůbec neví? Nevadí, že prožívá utrpení?
Proč říká Eduard Tomáš v knize : "DOJDI AŽ K SAMÁDHI A BUDE PO UTRPENÍ !" ?
(Kniha 999 otázek a odpovědí na cestě poznání)
Proč Eduard Tomáš například v knížce "Cesta uskutečnění - asparšajóga" mluví o osvobození se od utrpení a sjednocení člověka s božstvím?
Znamená to podle Tebe, že utrpení je před tím štěstím stále, nebo s poznáním skutečnosti utrpení definitivně z prožívání zmizí a už zažívání štěstí nepřekáží ?
Miroslave, prosím, odpověz na tyhle otázky, jestli je to ve Tvých možnostech.
Díky
To štěstí, které je za utrpením není zážitek. Utrpení i to tvoje štěstí jsou zážitky. Poznáním skutečnosti se nic nezmění na tom, co je. Noha když do něčeho kopneš tě bude bolet, ať jsi osvícená nebo ne.
Dokud bude někdo, kdo někoho potřebuje přesvědčovat o štěstí, tak ten i trpí nebo je šťastný. To jsou dvě strany stejné mince.
O tom "ať jsou šťastny všechny bytosti" jsem ti to už napsal - proč je dobré se v tom cvičit.
To, "štěstí" které je i za utrpením, není zažívané štěstí. Není to tvoje štěstí. Dokud je tady někdo, kdo zažívá, je tu i zažívané utrpení a štěstí či něco mezi tím.
Proto se říká, že největší štěstí není štěstí, protože to "největší štěstí" nikdo nezažívá.
"Jak může být ten stav blažený, když v něm není žádného uvědomování?
No, právě to je na tom právě blažené"
To není zkušenost, to je konec zkušeností. Konečně opravdová smrt, konec a ne jen přerozování do nekonečna.
Třeba ty, když se jaksi ztrácíš třeba v blaženosti, tak si možná myslíš, že nejsi. Ne. jsi, akorát ti ještě nedošlo, že jen zažíváš to, že si sebe neuvědomuješ. Jinak bys o tom ani nemohla nikomu vyprávět ani si to pamatovat, ani se nad tím rozplývat a druhým to doporučovat.
Ty máš pořád postoj panbíčkařky, která doufá v ráj a věčné štěstí, Boží království atd. i když k tomu používáš (a tudíž mršíš) texty advaity a kdo ví co ještě. Akorát forma je trochu jiná, ale obsah a motivace stejné. Bohužel
Už to konečne chápeš?