P. En píše:Tak trochu kecy, nemyslíš? To co způdobuje rozum agresivním jsou emoce, cit...
miroslav píše: Emoce, agrese atd. jsou jen nástroje projevu něčeho. Čeho?
miroslav píše: Emoce, agrese atd. jsou jen nástroje projevu něčeho. Čeho?
P. En píše:Jo znám jeho jméno. Jmenuje se Návštěvník. A do tohoto jména se vleze hodně jmen, třeba i to tvoje...
miroslav píše:P. En píše:Tak trochu kecy, nemyslíš? To co způsobuje rozum agresivním jsou emoce, cit...
Jo takhle to vypadá, jak píšeš. Většina lidí to tach vidí a chápe. Ale co jsou to emoce, co je cit?
Emoce je pocit = po-cit. Tedy "až po" citu. A také není sou-citem, který je zase naopak teď a ne až po.
Tedy emoce není cit. Emoce, agrese atd. jsou jen nástroje projevu něčeho. Čeho?
... píše:oprava:miroslav píše: Emoce, agrese atd. jsou jen nástroje projevu něčeho. Čeho?
Podvědomých sklonů, které si vůbec nemusíme v sobě uvědomovat, jen rovnou podle nich automaticky zareagujeme na momentální situaci.
O našich jednotlivých reakcích tudíž automaticky rozhodují naše priority i odmítání, důsledky našich dosavadních životních zkušeností. Odborníci zjistili, že o našich reakcích na to co se právě děje rozhoduje až z 95% naše podvědomí.
Když se tohle zjistí, může být docela zajímavé začít zkoušet rozpoznat, proč mě napadlo právě tohle... a místo abychom i dál pokaždé automaticky emocionálně zareagovali na to, co se právě děje, je možné neskočit té podvědomé příčině na špek. Dá se v sobě tiše pozorovat, nechá se probíhat, až se rozplyne - a pak se objeví další, věcnější a klidnější reakce.
místo abychom i dál pokaždé automaticky emocionálně zareagovali na to, co se právě děje, je možné neskočit té podvědomé příčině na špek. Dá se v sobě tiše pozorovat, nechá se probíhat, až se rozplyne - a pak se objeví další, věcnější a klidnější reakce.
Meditace VIPASSANA: Děje se pomocí pozorování sebe samého – jak fyzických prožitků, tak i myšlenek.
http://www.joga-online.cz/praxe-jogy/me ... od-utrpeni
... píše:místo abychom i dál pokaždé automaticky emocionálně zareagovali na to, co se právě děje, je možné neskočit té podvědomé příčině na špek. Dá se v sobě tiše pozorovat, nechá se probíhat, až se rozplyne - a pak se objeví další, věcnější a klidnější reakce.
Je to neosobní pozorování čistým vědomím:Meditace VIPASSANA: Děje se pomocí pozorování sebe samého – jak fyzických prožitků, tak i myšlenek.
http://www.joga-online.cz/praxe-jogy/me ... od-utrpeni
Zdeněk píše:Tedy lépe rozpouštět nikoli toliko jednotlivou příčinu podvědomého sklonu, ale rovnou celého pozorovatele.
... píše:místo abychom i dál pokaždé automaticky emocionálně zareagovali na to, co se právě děje, je možné neskočit té podvědomé příčině na špek. Dá se v sobě tiše pozorovat, nechá se probíhat, až se rozplyne - a pak se objeví další, věcnější a klidnější reakce.
Je to neosobní pozorování čistým vědomím:Meditace VIPASSANA: Děje se pomocí pozorování sebe samého – jak fyzických prožitků, tak i myšlenek.
http://www.joga-online.cz/praxe-jogy/me ... od-utrpeni
Návštěvník píše:... píše:místo abychom i dál pokaždé automaticky emocionálně zareagovali na to, co se právě děje, je možné neskočit té podvědomé příčině na špek. Dá se v sobě tiše pozorovat, nechá se probíhat, až se rozplyne - a pak se objeví další, věcnější a klidnější reakce.
Je to neosobní pozorování čistým vědomím:Meditace VIPASSANA: Děje se pomocí pozorování sebe samého – jak fyzických prožitků, tak i myšlenek.
http://www.joga-online.cz/praxe-jogy/me ... od-utrpeni
Ano, bez představ, že to, co se děje, se děje mně, že jsem tím, kdo to dělá, tedy bez ztotožňování s činností, ztratí váhu i kritičnost mysli.
Ztratí váhu představa, že něco je špatně a že chci něco jiného, než je. To je konečná pro možnost realizace ega.
Tara píše:Podle mě agrese, jak ji vnímám, je např. i sex.
Agrese je krev.
Boj.
Moc., resp. snaha o moc. U(s)(po)kojení vlastní potřeby, představy.... a je vnímatelná i v těch slovech, kdy jim předcházejí myšlenky...
Myšlenky, slova, činy...
Bohužel i v té všímavosti, Lído promiň, vnímám agresi, snahu o cosi, uchopení něčeho, aby...
Jinak jsem tě ráda opět viděla :-)
Návštěvník píše:Ztratí váhu představa, že něco je špatně a že chci něco jiného, než je. To je konečná pro možnost realizace ega.
miroslav píše:Když člověk vnímá téměř ve všem agresi, doporučuji pokusit se zaujmout pozitivní vztah k agresi druhých a tedy vlastně i k té vlastní.
Protože tomu, co odmítáme, čemu se bráníme, tomu nemůžeme porozumět.
Vždyť vše, co je živé, je "agresivní" - život je pronikáním do teritoria ostatních - stromy, květiny, tráva, zvířata, bakterie, lidé. Všichni takto žijí.
I slovní komunikace je vlastně takovou agresí - vyjadřuje potřebu "U(s)(po)kojení vlastní potřeby, představy.... a je vnímatelná i v těch slovech"
"Agrese je krev". Ano. Krev je život.
Porozumět životu znamená porozumět agresi, tj. porozumět sami sobě.
Jinak zůstáváme osamocení, bezkrevní, s pocitem že nás vše živé svojí agresivitou ohrožuje, omezuje, něco nám vnucuje atd. A to není zrovna to pravé ořechové
miroslav píše:Když člověk vnímá téměř ve všem agresi, doporučuji pokusit se zaujmout pozitivní vztah k agresi druhých a tedy vlastně i k té vlastní.
Protože tomu, co odmítáme, čemu se bráníme, tomu nemůžeme porozumět.
Vždyť vše, co je živé, je "agresivní" - život je pronikáním do teritoria ostatních - stromy, květiny, tráva, zvířata, bakterie, lidé. Všichni takto žijí.
I slovní komunikace je vlastně takovou agresí - vyjadřuje potřebu "U(s)(po)kojení vlastní potřeby, představy.... a je vnímatelná i v těch slovech"
"Agrese je krev". Ano. Krev je život.
Porozumět životu znamená porozumět agresi, tj. porozumět sami sobě.
Jinak zůstáváme osamocení, bezkrevní, s pocitem že nás vše živé svojí agresivitou ohrožuje, omezuje, něco nám vnucuje atd. A to není zrovna to pravé ořechové
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků