salmo1cz. píše:Jistěže nepochopí, protože filozofie východní a filozofie křesťanská je naprosto opačná.
Ten kdo říká všichni mluví totéž, tak to říká protože ani jedno nechápe.
Salmo díky za hlubší pohled.
Mou zkušeností je, že čím víc se rozkrývá Pravda, tím víc je jasné, že všechna ta duchovní učení vedou k tomu samému. Proto můžu než souhlasit s tím, co říká Eduard Tomáš:
Životní nebo civilizační úroveň není důležitá. Mimochodem, v Indii a dalších zemích jógy a buddhismu se zase mohou chlubit, že své svaté neupalovali. Ani tohle však není podstatné. Důležitá je cesta k pravdě. Všechna náboženství učí pravdu o člověku, Bohu a vesmíru, ale všechna to oddělují. A nevedou poznání do konce. Učí jen nějaká dogmata, která mohou a nemusí být pravá. A člověku ulehčují život. Takový dudlík pro dušičku. Pro pochopení, že vy i celý vesmír a všechno v něm jste jedno a totéž, je třeba jít dál. Jóga nabízí cestu i propracované techniky, jak po ní jít. Věděli to ovšem i někteří křesťané. Kdybyste studoval křesťanské mystiky, zjistil byste, že navzdory netolerantnímu prostředí nebyli horší než Mistři v Indii. Jen jich nebylo tolik. Svatý František z Assisi, svatý Bernard, Jan z Kříže, Mistr Eckhart, svatá Terezie. I ta maličká Terezka byla dobrá ...
https://www.jedinak.cz/do_roku_2010/str ... tomas.html
Všechna náboženství, včetně buddhismu a křesťanství, mají společný cíl, ale každé ho interpretuje a přistupuje k němu trochu jinak.
Filosofie východní má Atman, resp.Brahmán, tedy boha který jediný je nevinný, nirguna.Všechno ostatní je zlo, iluze, ďábel, svůdník ATP.Kde se vzal svět neřeší, resp.neni to podstatné, prostě Mája ...no.
Filosofie křesťanská říká, vše je od boha, včetně světa a proto to je nevinné, jedině zlo se bere z člověka a jeho zkažené duše.
V hlubším poznání je jasné, že zlo jako takové ve své podstatě neexistuje.
Jestliže Bůh je vším, absolutno je vším skutečným, Láska je vším skutečným, co existuje, pak kde by se v tom vzalo jaké zlo? Zlo je ona Ramanou popisovaná iluze hada, který je ve skutečnosti provazem.
Zlo až klasifikuje osobní mysl v iluzi oddělenosti, v připoutanosti k tělu, s představou smrtelnosti.
Z pohledu celistvosti - proměnlivé se sice proměňuje, ale skutečnost zůstává celistvá, smrtí nedotčená.
Ono to také není přesné, protože zlo se bere i z vyšších primátů, resp.savců.
Ty filozofie jsou průběžné a navzájem se korigují v drobnostech, nikoliv v základech.
To už nahlížíme na existenci z iluze oddělenosti, z pohledu tělesnosti, bez poznání, že forma je prázdnota a prázdnota je forma.
Ono poznání nesmrtelnosti samotné existence není dehonestací života, ale naopak je to poznání té krásy života, o které mluví Spira.
Vidění neexistujícího oddělení je Vědomí, to říká ten člověk myslím dobře, protože nic takového jako odpojenost není.
Ano, dá se mluvit o iluzi oddělenosti (provaz je viděn jako had), ale skutečná oddělenost (had na místo provazu) neexistuje.