Návštěvník píše:Tazatel: Teď chápu, že sat a čit jsou jedno a totéž. Ale co blaženost (ánanda)? Bytí a vědomí jsou přítomny vždy společně, ale blaženost probleskuje pouze příležitostně.
Maharádž: Neporušený stav bytí znamená blaženost, zčeřený stav bytí je tím, co se jeví jako svět. V nedualitě je blaženost, v dualitě zkušenost. To, co přichází a zas odchází, je zkušenost se svou dualitou radosti a bolesti. Blaženost není něco, co lze poznávat. Člověk je neustále blažeností, ale nikdy není blažený. Blaženost není nějaká vlastnost.
https://www.advaita.cz/26251n-27.-co-ne ... ja-jsem-to
To není nic zvláštního,
to se děje v džnána joze poměrně často,
jenže,
nejde o blaženost,
ale o světlo,
uvědomění světla je známkou duchovního pokroku,
nikoliv nějaká blaženost, blaženej může být člověk již svým naprogramováním (osudem)
zatímco uvědomění světla (při uvnitřnování tedy vnitřeního světla) je známku vyčištěné mysli a těla...
Na aspekt Světla se jaksi sere páč se podniká honba za Já,
ale von ten Mahariši nebyl žádnej trouba, kterej každej sen hleděl do slunce,
jistě mu nešlo o to, aby byl pěkně vopálenej,
bohužel o tom poněud pozapomněl povědět svým "žákům",
takže to většinou nevědí,
pokud si to nepřečtou v jeho životopise,
nebo ještě lépe pokud na to sami nepřijdou skrze svou duchovní zkušenost...
Maharadž si samozřejmě světlo uvědomoval, ale coby džnánin je ignoroval a doporučoval nevěnovat pozornost světlu,
což není až taková chyba, pokud si světlo opravdu uvědomujete..