kdo kam dozrál se dost dobře poznápodle reakcí ...
ros píše:ale může tu být údiv - že to ten jiný má jinak než to mám já. No jo individuum jedno. :-)
malpan píše:spíš telátko, hlásící se ke zpracování
proč furt moknu ??? proč se furt s tím setkávám dokola ??? proč mne to tak dráždí ??? proč po tom tak prahnu ???
Návštěvník píše: když to vnitřně rozhazuje, brkáním na nervy nebo naopak nějakou nadšenou reakcí, tak si můžeme být jistí, že je to naše osobní tj. individuální - témátko, hlásící se ke zpracování![]()
narozdíl od toho tichého žasnutí
malpan píše:spíš telátko, hlásící se ke zpracování
pokud se týká poučení dětí, je správné, aby poznaly dvojí pohled.Návštěvník píše:další článek k tomu, jak důležité je děti poučit o tom co znamená ano co ne a jak jim zprostředkovat fungováním v tomto světě včetně vytyčení hranic![]()
"Celé stvoření je utvářeno protiklady.
Každý z obou pólů protikladu musí být jednoznačně vyjádřen. Vypořádávání se s nimi je zdrojem životní energie.
----Exemplárním příkladem je elektrický proud. Kladný a záporný náboj musí být odděleny, jejich spojením pak začne téct elektrický proud....
Rodiče jsou skutečně povinni zajistit, aby dítě udělalo zkušenost se zákonem protikladů.
....
Díky protikladům dostane dětský svět obrysy. Tyto obrysy musí nejprve vyčíst na rodičích. Nemůže-li je vyčíst, zůstává pro něj obraz matky, otce i světa nejasný."
Ukázka z knihy Jiřiny Prekopové Neklidné dítě
Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 19 návštevníků