Stránka 2 z 2

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekNapsal: úte 04. říj 2011 21:54:15
od Honzam
Nejsem hoden ležet ani jako poslední prašivý pes Bhagavanovi u nohou. :)
Je pro mě nejvýznamnější osobností moderní historie.

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekNapsal: úte 04. říj 2011 22:19:56
od Petra
Linda píše:Ano. A zaznívá to tu moc málokdy: že vlny nejsou něco druhořadého, od čeho se musí odvrátit pozornost, aby se mohla vnímat voda. Že vlny oceánu jsou vodou. Že nejsou něčím od ní odděleným, co by ji zastíralo a muselo se odmítnout.


Kdo hodně trpěl, může mít v sobě nenaplněnou potřebu prožívat opak utrpení, blaženost, která mu tak dlouho chyběla. Jediné Jsoucí Si ve Svých tvarech zkouší všechny podoby vnímání dvojnosti; prožívání jejích pólů Ho uspokojuje, po těch hrubých i ty jemné...

Až se v lidském tvaru potřeba prožívat blaženost nasytí, začne prosvítat tichost scelujícího, neutrálního míru, ve kterém nic nechybí a nic nepřebývá.


:) Obrázek

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekNapsal: úte 04. říj 2011 22:20:26
od Petra
Honzam píše:Nejsem hoden ležet ani jako poslední prašivý pes Bhagavanovi u nohou. :)

:D
Nepřeháněj, Honzame.
Řekla jsem po kotníky, tak platí - po kotníky! 8)


Honzam píše:Je pro mě nejvýznamnější osobností moderní historie.


:)

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekNapsal: úte 04. říj 2011 22:32:46
od Honzam
Petra píše:
Linda píše:Ano. A zaznívá to tu moc málokdy: že vlny nejsou něco druhořadého, od čeho se musí odvrátit pozornost, aby se mohla vnímat voda. Že vlny oceánu jsou vodou. Že nejsou něčím od ní odděleným, co by ji zastíralo a muselo se odmítnout.


Kdo hodně trpěl, může mít v sobě nenaplněnou potřebu prožívat opak utrpení, blaženost, která mu tak dlouho chyběla. Jediné Jsoucí Si ve Svých tvarech zkouší všechny podoby vnímání dvojnosti; prožívání jejích pólů Ho uspokojuje, po těch hrubých i ty jemné...

Až se v lidském tvaru potřeba prožívat blaženost nasytí, začne prosvítat tichost scelujícího, neutrálního míru, ve kterém nic nechybí a nic nepřebývá.


:) Obrázek


Jak voda pozná, že se vlní, aniž by se stala hladinou a vystavila se nepříjemnému větru?

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekNapsal: stř 05. říj 2011 0:05:37
od Luck
Je pro mě nejvýznamnější osobností moderní historie.


?

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekNapsal: stř 05. říj 2011 6:52:16
od Petra
Honzam píše:
Petra píše:
Linda píše:Ano. A zaznívá to tu moc málokdy: že vlny nejsou něco druhořadého, od čeho se musí odvrátit pozornost, aby se mohla vnímat voda. Že vlny oceánu jsou vodou. Že nejsou něčím od ní odděleným, co by ji zastíralo a muselo se odmítnout.



:) Obrázek


Jak voda pozná, že se vlní, aniž by se stala hladinou a vystavila se nepříjemnému větru?


To se jen mysl snaží popsat nepopsatelné. :knock:

Žádný nepříjemný vitr není, ale "vytvaření" malých "já" dělá něco, co by se dalo přirovnat k vlnám. U "hladiny" se nejedná o obvyklý povrch jezera nebo moře, ale spíš o jakýsi vniřní "povrch" koule. Tato "hladina" není nikdy klidná. 8)

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekNapsal: stř 05. říj 2011 6:53:55
od Petra
Luck píše:
Je pro mě nejvýznamnější osobností moderní historie.


?


= Moc si ho váží a má ho rád. (Já také.)
:)

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekNapsal: stř 05. říj 2011 7:37:52
od Petra
Jana píše:
Petra píše:
Jana píše:Jasně, vše je the Self a to, co není the Self, je jen iluze, mája..

i iluze, mája je the Self. :)

Ano, to je právě ten paradox, že samsára je samsára, nirvána je nirvána a samsára je nirvána a naopak.


:)


Jako paradox to připadá zřejmě mysli, která o tom jen četla. Mysli, která o tom nic nečetla, připadá zkušenost tohoto jako to nejpřirozenější.
:)

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekNapsal: stř 05. říj 2011 7:41:17
od Petra
Jana píše:
Petra píše:
Jana píše:Jasně, vše je the Self a to, co není the Self, je jen iluze, mája..

i iluze, mája je the Self. :)

Ano, to je právě ten paradox, že samsára je samsára, nirvána je nirvána a samsára je nirvána a naopak.

Jak to je, jsem si uvědomila na okamžik ve vizi mezi inkarnacemi, v okamžiku otevření očí, kdy zmizela temnota se svým peklem a objevilo se poznání, že to světlo ráje tu je stále, že to peklo způsobovaly jen představy za víčky zaslepených očí, ale že i to peklo temnot je svým dobrodružstvím součástí toho ráje.
Prostě ten film je strašnej, občas při něm zalézáme hrůzou pod lavici, ale důvod proč na ten film jdeme je, že nás ten film zaujal, že jsme ho chtěli vidět, že jsme si chtěli prožít to dobrodružství a napětí. Tedy to peklo tu je jen z důvodů toho ráje, ve kterém je absolutně všechno, co hrdlo a naše představivost ráčí.
Když nás ten film přestane zajímat a přitáhne si nás touha po pravdivé skutečnosti, tak promítání končí.

:)


Promítání nekončí nikdy, akorát se mění filmy - filmy jiných světů než ten, co je zde na Zemi.
:)

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekNapsal: čtv 06. říj 2011 15:16:08
od rosada
Petra píše:
rosada píše:Když pomyslím: "hle cizí bolest" - je to myšlenka, výplod mysli - dá se z toho vydedukovat něco dál?


Začni u své bolesti. Je to výplod tvojí mysli, když tě něco bolí?

:)

Když cítím bolest těla, řekla bych, že to není výplod mysli. To je prostě bolest.
Když cítím svou psychickou bolest, která není jen myšlenkou, ale bolí tak nějak fyzicky (neumím to líp popsat, ale je to něco jiného než utrpení vzniklé z myšlenek - navíc se mi to už nějakou chvíli, zaplať pánbu, nepřihodilo) - tak bych taky řekla, že nepochází z mysli. A do třetice obdobně cítím cizí bolest, tedy cítím ji spíš na tělesné úrovni - takže taky bych neřekla, že pochází z mysli.

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekNapsal: čtv 06. říj 2011 16:26:14
od Petra
rosada píše:
Petra píše:
rosada píše:Když pomyslím: "hle cizí bolest" - je to myšlenka, výplod mysli - dá se z toho vydedukovat něco dál?


Začni u své bolesti. Je to výplod tvojí mysli, když tě něco bolí?

:)

Když cítím bolest těla, řekla bych, že to není výplod mysli. To je prostě bolest.
Když cítím svou psychickou bolest, která není jen myšlenkou, ale bolí tak nějak fyzicky


Také ji cítím v těle. Ale nevím, jestli se jedná o fyzické tělo nebo jiné - třeba astrální, emocionální a pod.

rosada píše:(neumím to líp popsat, ale je to něco jiného než utrpení vzniklé z myšlenek - navíc se mi to už nějakou chvíli, zaplať pánbu, nepřihodilo)

Myslím, že při tzv. utrpení z myšlenek se jedná o strach. Strach z toho, co se stane (i když se to ještě nestalo), co se mohlo nebo co by se mohlo stát. Strach z budoucí bolesti - fyzické či psychické, at už svojí nebo někoho blízkého.

rosada píše:- tak bych taky řekla, že nepochází z mysli. A do třetice obdobně cítím cizí bolest, tedy cítím ji spíš na tělesné úrovni - takže taky bych neřekla, že pochází z mysli.


Právě.
:)

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekNapsal: čtv 06. říj 2011 23:26:25
od Honzam
Luck píše:
Je pro mě nejvýznamnější osobností moderní historie.


?


Dal mi nejvíc ze všech slavných lidí. Dal mi mě.

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekNapsal: pát 07. říj 2011 13:59:17
od Petra
:)
Ramana:
Nadjá (the Self) je tady pořád; nic není bez Něho. Budte Nadjá - a přání a pochybnosti zmizí. Nadjá je svědek v hlubokém spánku, ve snu a v bdělém stavu; tyto tři stavy přísluší "já", Nadjá přesahuje "já". Neexistoval jste ve spánku? Věděl jste přitom, že spíte nebo že si nejste vědom světa? - Jenom v bdělém stavu označujete zkušenost spánku jako nevědomý stav; ve skutečnosti je vědomí ve spánku to samé jako v bdělém stavu. Rozeznejte správně toto bdělé vědomí, potom znáte to vědomí, které je svědkém všech tří stavů. Toto vědomí může být nalezeno, když se hledá to vědomí, které je v hlubokém spánku.


>>>
Tím je mimo jiné jasně vysvětleno, že žádný ''čtvrtý' stav neexistuje, ale že jde o to rozeznat to vědomí, které je těmto třem stavům společné.

Obrázek

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekNapsal: pát 07. říj 2011 20:58:58
od Petra
8)
Tak a tady to říká Ramana sám:

>>>

Tazatel: Co je turiya?

Ramana:
Existují jen tři stavy: Bdění, sen a hluboký spánek. Turiya není žádný čtvrtý, ale základ těch tří. To nebývá správně pochopeno, proto se často tvrdi, že jako čtvrtý stav je jedinou skutečností. Není skutečně od ničeho oddělen:, je to ta jediná pravda, je to vaše pravá podstata. Ty tři jiné stavy se z něho objevují jako pomíjející jevy a zase se s ním spojují. Proto jsou neskutečné.
Turyia je jen jiný název pro Nadjá. Jsme si vědomi stavu bdění, snu a hlubokého spánku, ale ne našeho vlastního Nadjá. Přesto je Nadjá tady a nyní:, je to ta jediná skutečnost.


>>>
:)

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekNapsal: pát 07. říj 2011 23:10:34
od Návštěvník
Z jiného zdroje:

To co je nazýváno čtvrtým stavem vědomí, má vztah ke bdění, snění a spánku, neboť je jejich pozadím. A toto skutečné vědomí, které se nachází pod těmito třemi stavy člověk zažívá jako osvícení. Čtvrtý stav vědomí není totéž, co hluboký spánek, protože transcendentální bytí není nevědomé. Absolutní vědomí nemůže být jiné než vědomé sama sebe svým vlastním neosobním způsobem. To, že se po spánku se sny, nebo beze snu probouzíme se svou původní totožností , poukazuje na nepřerušovanou existenci Absolutního vědomí v pozadí. Znamená to, že jsme nikdy neopustili své pravé jáství, ať už ve snech nebo v hlubokém spánku, nikdy jsme nebyli jiní, než skutečně jsme ve své podstatě, a že jedinou změnou, která proběhla, je změna našeho vědomí, nikoli vědomí samého. Jedině ve čtvrté úrovni vědomí dosažené pomocí do sebe ponořené meditace, může být na krátkou dobu navozen stav prostý myšlenek bez ztráty vědomí.

Abychom dosáhli čtvrtého stavu vědomí, musíme plně pochopit pravou povahu ostatních tří stavů do té míry, abychom nabyli neotřesitelného přesvědčení, že tyto stavy jsou jen pouhým zdáním uvnitř skutečna. Jakmile k tomu dojde projevením milosti, přeruší se proměnlivé intelektuální stanoviska a citové nálady, pak nemůžeme být zmítáni svými pocity, událostmi nebo okolnostmi. Zavládne nejvyšší moudrost, tak pronikající, že potvrzuje svou vlastní hodnotu. Zde je konečně jáství zcela očistěno a vyváženo ve své vyšší identitě a je tudíž v míru. Tři stavy vědomí, kterými jsou - spánek, sen i bdění - pominou, ale čtvrtý stav zůstává stále v pozadí. Je jím Bytí samotné. Ten nejvyšší princip, který je základem všech věcí je stále přítomen pod těmito třemi stavy člověka, ale on o tom neví. Jeho nevědomost je následkem jeho nedbalosti, odmítáním obrátit se do nitra a upřít pozornost na to co se tam děje. Pochopení podstaty vědomí může být získáno proniknutím skrze všechny jeho úrovně, a ten kdo je získá, se bude nakonec nacházet v samotné přítomnosti univerzálního vědomí, jinak nazývaného Bůh.

http://www.sluncevnas.estranky.cz/clank ... edomi.html

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekNapsal: sob 05. lis 2011 9:13:59
od vostalpetr
Tak a tady to říká Ramana sám:

Turiya není žádný čtvrtý, ale základ těch tří. To nebývá správně pochopeno, proto se často tvrdi, že jako čtvrtý stav je jedinou skutečností. Není skutečně od ničeho oddělen:, je to ta jediná pravda, je to vaše pravá podstata. Ty tři jiné stavy se z něho objevují jako pomíjející jevy a zase se s ním spojují. Proto jsou neskutečné
.......................................................................................................................

Tak protože Ramana řekl, že není žádnej čtvrtej stav,
tak nemůžeme říkat, že turija je čtvrtej stav ?

Budu se řídit podle svýho a budu tomu prostě říkat čtvrtej stav,
protože předpokládám, že se nebavím s kromanonci, ale s lidmi, kteří o tom mají aspon trošku páru...

A ty se řid třeba podle toho, co řekl Ramana

A co pátej stav, znáš ?
No napovím, duchovnák padlej na hlavu... :D
(no platí to samozřejmě jen o mě, abys to nevztahovala na sebe...)

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekNapsal: sob 05. lis 2011 11:32:47
od orog
Turiya není žádný čtvrtý, ale základ těch tří. To nebývá správně pochopeno, proto se často tvrdi, že jako čtvrtý stav je jedinou skutečností. Není skutečně od ničeho oddělen:, je to ta jediná pravda, je to vaše pravá podstata. Ty tři jiné stavy se z něho objevují jako pomíjející jevy a zase se s ním spojují. Proto jsou neskutečné

Označení "Čtvrtý" pochází z nejstarších indických textů. Jedním z nich je Mándúkja Upanišáda. Začíná následovně:

"Klaním se onomu Brahmanu, který proživ celek proniknutím všeho existujícího svými paprsky, je zcela neproměnným vědomím, vždy přítomným v rozmanitosti pohyblivého i nepohyblivého univerza; a potom, co v sobě opětovně mentálně promítl všechny výtvory vnitřního mechanismu vědění, poháněného karmou a nevědomostí, spočívá v trvalém naplnění, avšak přece působí nám radost iluzí; je Čtvrtým, v němž ono trojí - hrubé, jemné a příčinné - je udržováno pospolu, ačkoli vždy jediné, celé jsoucí v uspokojivé míruplnosti bez počátku.

Nechť ten, který je Čtvrtý a který zakusiv coby virat mocné výsledky nevědomosti a upoutání, a pak také ty jemné, vyvolané vnitřním chápáním a osvětlené jeho vlastním světlem, a posléze vtáhnuv tyto všechny do sebe - nechť tento, který jest jeden, neomezený, nerozlišitelný a bez vlastností, nás ochraňuje."

Šankara v komentáři k Mándúkja Upanišádě říká: "Jelikož klam duality je výsledkem nevědomosti, bude zapuzen skutečným poznáním. To zároveň vysvětluje důvod tohoto pojednání. Neboť dobře praví Šrutti:"Tam jedině člověk vidí nepoznává jiného, kde je něco jako dualita nebo smysl odloučenosti. Kde ale vše je átmá, kde by měl koho vidět, kde koho znát?""

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekNapsal: sob 05. lis 2011 12:06:14
od vostalpetr
Prostě i ezotericky platí, že 4 je vlastně 1,

proto jsem se taky narodil tak, aby součet mého datumu narození byl číslo 22, tedy konečné číslo 4,

čímž je vysvětlen můj kladný vztah k protikladům a paradoxům,

a vysvětluje i mé (jak můžete číst) bezpochyby božské reakce a radění druhým zcela zdarma...

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekNapsal: sob 05. lis 2011 22:15:33
od rosada
Prrrrvní , drrruhá, třřřřetí, čtvrrrtá
na zahradě krtek vrrrrtá
.........
To cituju mistra - pátá tam není :what: