Ramana: Já a já

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Petra » úte 04. říj 2011 13:54:55

rosada píše:
když myšlenka na bolest bližního projede mým srdcem, tak žár v nitru zesílí a tím zesílí uvědomění spojení a jednoty všeho, tudíž i uvědomění, že se nic neděje, že je stále vše jedním.

vnímám stejně.
Můžeš mi, Petro, prosím vysvětlit v čem vidíš rozdíl?


Bolest bližního nevyvolává u realizovaného nějaké uvědomění (či zesílení uvědomění) Jednoty a toho, že se nic neděje. To si vymýšlí jen ego nerealizovaného, aby nemuselo cítit bolest - vlastně na ni myslet, protože cítit ji ještě nedokáže - ještě není vším. Realizovaný je Skutečností, tudíž si nepotřebuje nic uvědomovat, a zrovna tak je absolutní Soucítění.
Ale asi je k tomu potřeba určitá zkušenost, aby se to dalo pochopit.
:)
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod rosada » úte 04. říj 2011 14:25:20

Petra píše:Bolest bližního nevyvolává u realizovaného nějaké uvědomění (či zesílení uvědomění) Jednoty a toho, že se nic neděje. To si vymýšlí jen ego nerealizovaného, aby nemuselo cítit bolest - vlatně na ni myslet, protože cítit ji ještě nedokáže - ještě není vším. Realizovaný je Skutečností, tudíž si nepotřebuje nic uvědomovat, a zrovna tak je absolutní Soucítění.
Ale asi je k tomu potřeba určitá zkušenost, aby se to dalo pochopit.
:)

Budeš se divit, dá se to pochopit. Jen mi tam nesedí toto
aby nemuselo cítit bolest - vlatně na ni myslet, protože cítit ji ještě nedokáže - ještě není vším.

konkrétně:
myslíš si, že nerealizovaný člověk nedokáže cítit cizí bolest (nedávno dávali Všichni moji blízcí, bulela jsem jako želva) - to jako myslíš, že jsem jen myslela bolest a necítila ji? Já to vnímala spíš naopak.
btw ego nikdy nebude vším.
Uživatelský avatar
rosada
 
Příspěvky: 1090
Registrován: úte 20. zář 2011 9:22:05

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Petra » úte 04. říj 2011 14:34:06

rosada píše:Budeš se divit, dá se to pochopit. Jen mi tam nesedí toto
aby nemuselo cítit bolest - vlatně na ni myslet, protože cítit ji ještě nedokáže - ještě není vším.

konkrétně:
myslíš si, že nerealizovaný člověk nedokáže cítit cizí bolest (nedávno dávali Všichni moji blízcí, bulela jsem jako želva) - to jako myslíš, že jsem jen myslela bolest a necítila ji? Já to vnímala spíš naopak.
btw ego nikdy nebude vším.


Vztahovala se to k tomuto:

když myšlenka na bolest bližního projede mým srdcem
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod rosada » úte 04. říj 2011 16:52:05

Myslíš si, že nerealizovaný člověk nedokáže cítit cizí bolest?
Uživatelský avatar
rosada
 
Příspěvky: 1090
Registrován: úte 20. zář 2011 9:22:05

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Petra » úte 04. říj 2011 17:21:36

rosada píše:Myslíš si, že nerealizovaný člověk nedokáže cítit cizí bolest?


Myslíš si, že ego nerealizovaného člověka dokáže cítit cizí bolest?

Byla bych ráda, kdybys začala číst pořádně, co píšu. Je to unavující, když neustále reaguješ na něco, co jsem nepsala. Jestli tě taková hra baví, mě ne.
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Petra » úte 04. říj 2011 17:46:06

:)
Ramana:
Když člověk zemře, mrtvola se spálí. Co zbyde? Duch.
Vzniká otázka: Existuje jeden nebo dva v tomto těle? Kdyby to byli dva, proč říkají lidé "já" a ne "my"? - Existuje tedy jen jeden duch. Kam vystupuje a co je jeho vlastní podstata? Když se tímto způsobem bádá, duch zmizí a co potom zbyde, je čisté Já. Další otázka zní: Kdo je toto Já? Je to Nadjá = the Self. - To je kontempletace, tak jsem to dělal já. Tímto procesem se zničí vazba na tělo, "já" zmizí - Nadjá ((the Self) zazáří samo.


Obrázek
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod rosada » úte 04. říj 2011 18:17:59

Promiň, že jsem natvrdlá. Natvrdlým neradíš? Jestli tě to uvavuje, tak co tu děláš? Mě opravdu zajímá, co tím co píšeš myslíš.
Když cítím cizí bolest, znamená to, že ji cítím Já a ne moje ego - to jsi tím myslela?
Když pomyslím: "hle cizí bolest" - je to myšlenka, výplod mysli - dá se z toho vydedukovat něco dál?
Uživatelský avatar
rosada
 
Příspěvky: 1090
Registrován: úte 20. zář 2011 9:22:05

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod nop » úte 04. říj 2011 18:59:00

rosada píše:Myslíš si, že nerealizovaný člověk nedokáže cítit cizí bolest?

nepochybuji, že každý dokáže cítit cizí bolest,jen v jiné míře citlivosti. Ale jsou známé případy, kdy někdo nemá soucit. Vloni nebo předloni se soud v Německu zabýval takovými dvěma hochy, kteří nějak nevnímali bolest jiných lidí, jako by to ani neznali. Jako když se někdo narodí a nějaký úd mu chybí. Tak jako je někdo barvoslepý. Jim chybělo cítění pro druhé.
A v Kaliforii byl před pár lety uvězněný silák, který zabil sedm lidí. Měl doživotí. Pokusil se o útěk, ale byl chycen, nicméně při chytání zabil strážce. Smál se. Nic mu nehrozilo, jen zase vězení. Zabil osmého a smál se.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Petra » úte 04. říj 2011 19:17:43

rosada píše:Promiň, že jsem natvrdlá. Natvrdlým neradíš?


Jak jsi přišla na to, že někomu radím? Obrázek

rosada píše:Jestli tě to uvavuje, tak co tu děláš?


To snad vidíš: píšu o tom, co mě zajímá. Unavuje mě jen debatovat s tebou tím způsobem, jak to provádíš.

rosada píše: Mě opravdu zajímá, co tím co píšeš myslíš.


Proč tě to zajímá?
Nemám v úmyslu tebe nebo někoho jiného o něčem přesvědčovat.
Zajímá mě spíš, s kým "rezonuju" - kdo to vidí, stejně nebo podobně jako já.
Ale jestli tě můj pohled opravdu zajímá, tak se o tom můžeme bavit - ale jiným způsobem než dosud.

rosada píše:Když cítím cizí bolest, znamená to, že ji cítím Já a ne moje ego - to jsi tím myslela?


Ego pro mě není "já". Malé "já" vůbec umožnuje, aby existoval a byl vnímán svět - je tedy velmi důležité, ale je to ego, kdo způsobuje utrpení.

rosada píše:Když pomyslím: "hle cizí bolest" - je to myšlenka, výplod mysli - dá se z toho vydedukovat něco dál?


Začni u své bolesti. Je to výplod tvojí mysli, když tě něco bolí?

:)
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Linda » úte 04. říj 2011 20:23:38

Petra píše:i iluze, mája je the Self. Ale nejdřive je nutné poznání čistého Já a teprve potom přijde poznání, že je to the Self, které je všechno i to, co se na začátku odmítalo jako iluze (to je nutný krok odmítat ze začátku iluzi)...

Ano. A zaznívá to tu moc málokdy: že vlny nejsou něco druhořadého, od čeho se musí odvrátit pozornost, aby se mohla vnímat voda. Že vlny oceánu jsou vodou. Že nejsou něčím od ní odděleným, co by ji zastíralo a muselo se odmítnout.

Co se týče Blaženosti, tak ji Ramana popsal jako neutrální stav míru a ne, jak si obvykle lidé blaženost představují.

Kdo hodně trpěl, může mít v sobě nenaplněnou potřebu prožívat opak utrpení, blaženost, která mu tak dlouho chyběla. Jediné Jsoucí Si ve Svých tvarech zkouší všechny podoby vnímání dvojnosti; prožívání jejích pólů Ho uspokojuje, po těch hrubých i ty jemné...

Až se v lidském tvaru potřeba prožívat blaženost nasytí, začne prosvítat tichost scelujícího, neutrálního míru, ve kterém nic nechybí a nic nepřebývá.
Uživatelský avatar
Linda
 
Příspěvky: 855
Registrován: pát 23. zář 2011 11:43:47

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Honzam » úte 04. říj 2011 20:54:15

Nejsem hoden ležet ani jako poslední prašivý pes Bhagavanovi u nohou. :)
Je pro mě nejvýznamnější osobností moderní historie.
Chces byt strazny? Ok...ale prace za tebou musi byt videt - arikiran
Uživatelský avatar
Honzam
 
Příspěvky: 713
Registrován: pon 19. zář 2011 21:39:51

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Petra » úte 04. říj 2011 21:19:56

Linda píše:Ano. A zaznívá to tu moc málokdy: že vlny nejsou něco druhořadého, od čeho se musí odvrátit pozornost, aby se mohla vnímat voda. Že vlny oceánu jsou vodou. Že nejsou něčím od ní odděleným, co by ji zastíralo a muselo se odmítnout.


Kdo hodně trpěl, může mít v sobě nenaplněnou potřebu prožívat opak utrpení, blaženost, která mu tak dlouho chyběla. Jediné Jsoucí Si ve Svých tvarech zkouší všechny podoby vnímání dvojnosti; prožívání jejích pólů Ho uspokojuje, po těch hrubých i ty jemné...

Až se v lidském tvaru potřeba prožívat blaženost nasytí, začne prosvítat tichost scelujícího, neutrálního míru, ve kterém nic nechybí a nic nepřebývá.


:) Obrázek
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Petra » úte 04. říj 2011 21:20:26

Honzam píše:Nejsem hoden ležet ani jako poslední prašivý pes Bhagavanovi u nohou. :)

:D
Nepřeháněj, Honzame.
Řekla jsem po kotníky, tak platí - po kotníky! 8)


Honzam píše:Je pro mě nejvýznamnější osobností moderní historie.


:)
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Honzam » úte 04. říj 2011 21:32:46

Petra píše:
Linda píše:Ano. A zaznívá to tu moc málokdy: že vlny nejsou něco druhořadého, od čeho se musí odvrátit pozornost, aby se mohla vnímat voda. Že vlny oceánu jsou vodou. Že nejsou něčím od ní odděleným, co by ji zastíralo a muselo se odmítnout.


Kdo hodně trpěl, může mít v sobě nenaplněnou potřebu prožívat opak utrpení, blaženost, která mu tak dlouho chyběla. Jediné Jsoucí Si ve Svých tvarech zkouší všechny podoby vnímání dvojnosti; prožívání jejích pólů Ho uspokojuje, po těch hrubých i ty jemné...

Až se v lidském tvaru potřeba prožívat blaženost nasytí, začne prosvítat tichost scelujícího, neutrálního míru, ve kterém nic nechybí a nic nepřebývá.


:) Obrázek


Jak voda pozná, že se vlní, aniž by se stala hladinou a vystavila se nepříjemnému větru?
Chces byt strazny? Ok...ale prace za tebou musi byt videt - arikiran
Uživatelský avatar
Honzam
 
Příspěvky: 713
Registrován: pon 19. zář 2011 21:39:51

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Luck » úte 04. říj 2011 23:05:37

Je pro mě nejvýznamnější osobností moderní historie.


?
Luck
 
Příspěvky: 234
Registrován: pát 23. zář 2011 14:56:36

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Petra » stř 05. říj 2011 5:52:16

Honzam píše:
Petra píše:
Linda píše:Ano. A zaznívá to tu moc málokdy: že vlny nejsou něco druhořadého, od čeho se musí odvrátit pozornost, aby se mohla vnímat voda. Že vlny oceánu jsou vodou. Že nejsou něčím od ní odděleným, co by ji zastíralo a muselo se odmítnout.



:) Obrázek


Jak voda pozná, že se vlní, aniž by se stala hladinou a vystavila se nepříjemnému větru?


To se jen mysl snaží popsat nepopsatelné. :knock:

Žádný nepříjemný vitr není, ale "vytvaření" malých "já" dělá něco, co by se dalo přirovnat k vlnám. U "hladiny" se nejedná o obvyklý povrch jezera nebo moře, ale spíš o jakýsi vniřní "povrch" koule. Tato "hladina" není nikdy klidná. 8)
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Petra » stř 05. říj 2011 5:53:55

Luck píše:
Je pro mě nejvýznamnější osobností moderní historie.


?


= Moc si ho váží a má ho rád. (Já také.)
:)
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Petra » stř 05. říj 2011 6:37:52

Jana píše:
Petra píše:
Jana píše:Jasně, vše je the Self a to, co není the Self, je jen iluze, mája..

i iluze, mája je the Self. :)

Ano, to je právě ten paradox, že samsára je samsára, nirvána je nirvána a samsára je nirvána a naopak.


:)


Jako paradox to připadá zřejmě mysli, která o tom jen četla. Mysli, která o tom nic nečetla, připadá zkušenost tohoto jako to nejpřirozenější.
:)
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Petra » stř 05. říj 2011 6:41:17

Jana píše:
Petra píše:
Jana píše:Jasně, vše je the Self a to, co není the Self, je jen iluze, mája..

i iluze, mája je the Self. :)

Ano, to je právě ten paradox, že samsára je samsára, nirvána je nirvána a samsára je nirvána a naopak.

Jak to je, jsem si uvědomila na okamžik ve vizi mezi inkarnacemi, v okamžiku otevření očí, kdy zmizela temnota se svým peklem a objevilo se poznání, že to světlo ráje tu je stále, že to peklo způsobovaly jen představy za víčky zaslepených očí, ale že i to peklo temnot je svým dobrodružstvím součástí toho ráje.
Prostě ten film je strašnej, občas při něm zalézáme hrůzou pod lavici, ale důvod proč na ten film jdeme je, že nás ten film zaujal, že jsme ho chtěli vidět, že jsme si chtěli prožít to dobrodružství a napětí. Tedy to peklo tu je jen z důvodů toho ráje, ve kterém je absolutně všechno, co hrdlo a naše představivost ráčí.
Když nás ten film přestane zajímat a přitáhne si nás touha po pravdivé skutečnosti, tak promítání končí.

:)


Promítání nekončí nikdy, akorát se mění filmy - filmy jiných světů než ten, co je zde na Zemi.
:)
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod rosada » čtv 06. říj 2011 14:16:08

Petra píše:
rosada píše:Když pomyslím: "hle cizí bolest" - je to myšlenka, výplod mysli - dá se z toho vydedukovat něco dál?


Začni u své bolesti. Je to výplod tvojí mysli, když tě něco bolí?

:)

Když cítím bolest těla, řekla bych, že to není výplod mysli. To je prostě bolest.
Když cítím svou psychickou bolest, která není jen myšlenkou, ale bolí tak nějak fyzicky (neumím to líp popsat, ale je to něco jiného než utrpení vzniklé z myšlenek - navíc se mi to už nějakou chvíli, zaplať pánbu, nepřihodilo) - tak bych taky řekla, že nepochází z mysli. A do třetice obdobně cítím cizí bolest, tedy cítím ji spíš na tělesné úrovni - takže taky bych neřekla, že pochází z mysli.
Uživatelský avatar
rosada
 
Příspěvky: 1090
Registrován: úte 20. zář 2011 9:22:05

Další

Zpět na Srí Ramana Mahariši

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků