Poznání skutečnosti znamená poznání pocitu rovnosti

Poznání skutečnosti znamená poznání pocitu rovnosti

Nový příspěvekod Návštěvník » stř 02. pro 2015 12:02:51

Tazatel: Jsem diplomovaný účetní v důchodu a moje manželka se zabývá sociální pomocí chudým ženám. Náš syn odjíždí do Spojených států a my jsme se s ním přijeli rozloučit. Původem jsem z Pundžábu, ale žijeme v Dilí. Náš guru je z linie Radha-Soami a velice si ceníme satsangu. Pokládáme za velké štěstí, že jsme se sem dostali. Potkali jsme mnoho svatých lidí a jsme rádi, že můžeme poznat jednoho dalšího.

Maharadž: Potkali jste mnoho spasitelů a asketů, ale plně realizovaných lidí, vědomých si vlastního božství ( swarupa) není mnoho. Světci a jogíni nesmírným úsilím a oběťmi dosahují mnoho zázračných schopností a mohou pomáhat lidem a podněcovat víru, ale to je nečiní dokonalými. Není to cesta ke skutečnosti, ale jen přikrášlování falešného. Každé úsilí vede k většímu úsilí, cokoliv je vybudováno musí být udržováno, cokoliv je dosaženo musí být ochraňováno před poškozením a ztrátou. Cokoliv může být ztraceno není ve skutečnosti vaše vlastní, a když to není vaše vlastní tak jaký užitek od toho očekávat? V mém světě není nic postrkováno, vše se děje samo do sebe. Všechny zkušenosti jsou v čase a prostoru, omezené a dočasné. Ten, kdo je zakouší je také omezený a dočasný. Nezajímá mne ´co existuje´ ani ´kdo existuje´. Stojím mimo to, tak že jsem obojím a ani jedním.
Osoba, která po velkém úsilí a utrpení naplnila svoje ambice a upevnila se ve vyšších úrovních zkušenosti a jednání, si většinou své dosažení úvědomuje a začne lidi rozdělovat do úrovní. Od nejnižší úrovně těch, kteří nic nedosáhli až k nejvyšší úrovni těch úspěšných. Pro mě jsou si všichni rovni. Jsou tam rozdíly v zevnějšku a projevu, ale na tom nezáleží. Stejně jako tvar šperku ze zlata, nijak neovlivňuje zlato, tak základ člověka zůstává nedotčený. U koho tenhle pocit rovnosti chybí, znamená to, že se nedotknul skutečnosti.
Návštěvník