Co je opravdu důležité

Co je opravdu důležité

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 26. lis 2018 20:47:25



Adyashanti - Vidět co je opravdu důležité
Návštěvník
 

Re: Co je opravdu důležité

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 22. pro 2018 19:51:57

Návštěvník
 

Re: Co je opravdu důležité

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 24. led 2019 15:50:47

Návštěvník
 

Re: Co je opravdu důležité

Nový příspěvekod Linda » sob 26. led 2019 14:25:36

V knize

Obrázek

na straně 175 Adyashanti říká, co může znemožňovat vnímání všeho ve stavu čistého Bytí, tj. ve stavu nad protiklady, a proč je tak důležité

SETRVÁVAT V NE-SETRVÁVÁNÍ

Před mnoha lety jsem pobýval v jednom buddhistickém klášteře a mniška, která klášter vedla – úžasná moudrá žena – pronesla jeden zajímavý komentář: "Každý ví, jak se nepropadnout do pekla, ale málokdo tuší, jak se nenechat polapit nebem."

Když jsem to uslyšel poprvé, příliš jsem to nechápal. "Jasně, nikdo nechce do pekla, ale spousta lidí tam stejně skončí," myslel jsem si napřed. "Proč se nemáme nechat polapit nebem? Proč se nenechat polapit osvícením?" říkal jsem si později.

Připadalo mi to dost zvláštní: "Nenechte se polapit nebem."

Uplynula řada let, než jsem skutečně pochopil, jak to myslela.

Když se totiž necháme polapit nebem, je to stejně omezující, jako když se necháme polapit peklem. Bylo by to skoro stejné, jako kdybychom si řekli: "Vydechněte krásné úlevné ´ááááách´. Je to tak příjemné, že naším cílem bude jenom vydechovat." Jenže se musíme nadechnout, abychom pak mohli znovu vydechnout. Jsou to dvě strany jedné mince, patří k sobě jako levá ruka a pravá ruka, jako pohyb nahoru a dolů na houpačce. Když jsme v egoistickém stavu vědomí, neustále se snažíme posouvat se od toho, o čem si myslíme, že je špatné, k tomu, o čem se domníváme, že je dobré. Ale to, co si představujeme jako dobré, je samozřejmě nerozlučně spjato s tím, co se zdá být špatné.

Bez ohledu na to, jak daleko nebo hluboko sahá naše duchovní realizace, vždy je důležité vědět, jak se nenechat polapit nebem a peklem – totiž nenechat se polapit vůbec: ničím a nikde. Jak řekl jeden starý moudrý zenový mistr "setrvávat v ne-setrvávání".

Je to za veškerými dvojicemi protikladů.

Uživatelský avatar
Linda
 
Příspěvky: 1010
Registrován: pát 23. zář 2011 12:43:47

Re: Co je opravdu důležité

Nový příspěvekod Jana » sob 26. led 2019 14:36:06

"Nenechte se polapit nebem."


Dokud je tady ztotožnění s představou, že jsme tím, co může být polapeno, pak je třeba se mít na pozoru.

Ale když se osvobodíme od jakéhokoliv ztotožnění, tak je tady jen nebe.

Celá planeta Země je ve skutečnosti v nebi.

:)
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 11247
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Co je opravdu důležité

Nový příspěvekod Jana » sob 26. led 2019 14:40:09

Pasáž: Matouš 13,44-46
44„Království nebeské je jako poklad ukrytý v poli, který někdo najde a skryje; z radosti nad tím jde, prodá všecko, co má, a koupí to pole.
45Anebo je království nebeské, jako když obchodník, který kupuje krásné perly,
46objeví jednu drahocennou perlu; jde, prodá všecko, co má, a koupí ji.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 11247
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Co je opravdu důležité

Nový příspěvekod Jana » sob 26. led 2019 14:41:00

Radostí z nalezení Božího království se nepohrdá.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 11247
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Co je opravdu důležité

Nový příspěvekod Linda » sob 26. led 2019 16:08:18

Jana píše:
"Nenechte se polapit nebem."

Dokud je tady ztotožnění s představou, že jsme tím, co může být polapeno, pak je třeba se mít na pozoru.

Ale když se osvobodíme od jakéhokoliv ztotožnění, tak je tady jen nebe.

Celá planeta Země je ve skutečnosti v nebi.


Dá se pochopit, že v některých situacích je pro někoho zřejmě nezbytné takovým způsobem vidět a hodnotit všechno, co se děje - přijímat a oceňovat jen jeden z obou dvou protikladů duality a ten druhý popírat, i když Adyshanti upozorňuje, že

to, co si představujeme jako dobré, je samozřejmě nerozlučně spjato s tím, co se zdá být špatné.

Když se totiž necháme polapit nebem, je to stejně omezující, jako když se necháme polapit peklem.

Když jsme v egoistickém stavu vědomí, neustále se snažíme posouvat se od toho, o čem si myslíme, že je špatné, k tomu, o čem se domníváme, že je dobré.

Ale to, co si představujeme jako dobré, je samozřejmě nerozlučně spjato s tím, co se zdá být špatné.

Bez ohledu na to, jak daleko nebo hluboko sahá naše duchovní realizace, vždy je důležité vědět, jak se nenechat polapit nebem a peklem – totiž nenechat se polapit vůbec: ničím a nikde. Jak řekl jeden starý moudrý zenový mistr "setrvávat v ne-setrvávání".

Je to za veškerými dvojicemi protikladů.



Adyashanti tam dodává:

Jenže pokud ulpíme na tom, co je bez podoby, na vnitřním prostoru bytí, na čistém vědomí, pokud se tím necháme polapit, jen se tím ocitneme v jiné, vyšší úrovni sebeklamu – přestože je prostornější, otevřenější a svobodnější, je to stále sebeklam.

Jak si začít v sobě uvědomovat a rozpouštět i to negativní, protože jsme přestali popírat existenci čehokoliv negativního, a dojít tak nakonec ke stavu Bytí nad protiklady, vysvětluje celá řada Probuzených, například

Mooji:

Nejdřív musíš cítit přítomnost té vásany, když vyvstane.

Někdy jsou latentní, dřímající a vypadá to, jako by vůbec nebyly.


V takovém případě říkám:

nejprve si úplně uvědom přítomnosti této síly (energie),
těch představ, toho ztotožnění.

A teď najdi skutečně, kdo je ten, kdo je má. Kdo je jejich vnitřní obětí.

Objev to … a na to musíš být velice tichý.

Podívej se jak, zatímco jsou pociťovány pulzace té přítomné energie.

Protože pulzace toho zastiňuje

Takže když začneš s tímto, můžeš se na to podívat,
cítit přítomnost toho … nesnaž se to odtlačit, nech se to plně udát.

Neříkej, že by to tam nemělo být a pociťuj to.

Takže za prvé: dovol tomu být.
A zkus tiše sedět a zůstat tomu přítomen.

A nyní se soustřeď, jak můžeš nejvíc na pocit Bytí a můžeš cítit, že ta energie je hlučnější než Bytí, ale nesuď to, jen to tam nech.

A zkus jen vidět, jak se ten jev odehrává a neztotožňuj se s ním."


Když se to co říká Mooji plně přijme, pak se v nás objeví i ochota plně vnímat a přijímat cokoliv, co ve vědomí vyvstává, tedy nejen to pozitivní, ale i to předtím ignorované negativní považované za neexistující, a jen se to tiše pozoruje...Začne tak postupné rozpouštění obsahů vědomí, které člověk předtím v nejlepším úmyslu ignoroval v přesvědčení, že nic takového neexistuje a odsouvaly se automaticky do podvědomí, takže se ve vědomí přestaly objevovat.

A tak pokud to co říká Adyashanti i Mooji nedokážeme přijmout, nezbývá nám než dál trvat na tom svém... se všemi důsledky.
Uživatelský avatar
Linda
 
Příspěvky: 1010
Registrován: pát 23. zář 2011 12:43:47

Re: Co je opravdu důležité

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 26. led 2019 16:19:07

Jana píše:Radostí z nalezení Božího království se nepohrdá.


Ztotožnovat se s tím, kdo nepohrdá? :what:
Návštěvník
 

Re: Co je opravdu důležité

Nový příspěvekod Linda » sob 26. led 2019 16:43:53

Adyashanti na str. 182 v knize Pád do milosti říká, co nám umožní upustit od přesvědčení, že jsme ničím:

Je to skutečně jenom otázka toho, nakolik se dokážeme vzdát svého přesvědčení. Díky tomu získáme přístup k jinému, novému rozměru vědomí – k rozměru ticha a míru.

Uvědomit si, že tato dimenze je to, co ve skutečnosti jsme, že to je naše hlubší vědomí, je nesmírně osvobozující. A přesto to ještě není konec našeho duchovního probouzení. Nakonec se budeme muset vzdát i toho – aniž bychom se tomu však bránili, právě tak, jako bychom se neměli bránit lidským zkušenostem. Svět tvarů i svět nicoty bez tvarů, obojí se točí v kole duality, jenže co leží za nimi? Máme dostatek odvahy na to, abychom se vzdali nebe i pekla, abychom se vzdali své připoutanosti nejenom k tomuto pozemskému, lidskému životu, ale abychom se vzdali i své připoutanosti k duchovnosti? Můžeme se vzdát i duchovního dobra, velikého míru a svobody nicoty, nezměrného klidu bytí jakožto čistý duch? Dokážeme najít způsob, jak se nenechat polapit ani tím?

Pokud se totiž přidržíme této duchovní skutečnosti, dostaneme se do rozporu, který řeší mnoho duchovně hledajících, když okusí nebe, rozměr bez tvarů, a jejich mysl se v něm chce udržet.


Uživatelský avatar
Linda
 
Příspěvky: 1010
Registrován: pát 23. zář 2011 12:43:47

Re: Co je opravdu důležité

Nový příspěvekod Jana » sob 26. led 2019 17:37:22

Moc pěkný postřeh se objevil tady:

Mimo sebe sama, svět, štěstí a utrpení

V posledních dnech jsem narazil na zajímavou věc, kterou bych chtěl sdílet. Hodně jsem se soustředil na zkoumání toho neutrálního středu mezi štěstím a utrpením a jeho udržení. Z téhle koncentrace začala opět povstávat mateřskost, ale jinak než dřív. Nemá charakter nějaké univerzální Matky a entity ani se nedá lokalizovat mezi rohy. Je to, jako když se svět rozplyne a je jenom ta mateřskost. Jako kdyby od tvarů světa, štěstí i utrpení byla ta mateřskost vždycky úplně oddělená a nikdy se ho nedotkla. Nejsem v ní ani já ani nikdo jiný ani nic ze světa, ani žádné myšlenky, ani žádné děti, jen ta mateřskost nikdy ničím nedotčená. Z té mateřskosti nikdy nic nevzniklo ani se do ní nevrátilo. Vznikání a zanikání patří také ke světu a je tak mimo ni. Mezi rohy teď v záři vnímám něco jako díru.


Nebe, které se nevlní a ani nikdy nevlnilo. Statická mateřskost sama o sobě.


A ta mateřskost - láska - může být obrácena ke světu:

Tak jako matka chrání svým životem své dítě, své jediné dítě, tak by člověk měl vlastním srdcem ochraňovat všechny žijící bytosti, nedělat rozdíly a vyzařovat laskavost na celý svět. Budha


Je tady cosi statického, čeho se nedotýká projevený svět, z čeho nic nevzniklo, nic nezaniklo, nic se nezměnilo.

A projevený svět není stvořen z ničeho jiného.

Tohle je paradox, který logická mysl nikdy neuchopí.

A do Nebeského království vstupujeme právě tím vlastním srdcem, které nedělá mezi žijícími bytostmi žádné rozdíly a nevyčleňuje z té laskavosti ani nás samotné.

:)
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 11247
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Co je opravdu důležité

Nový příspěvekod Linda » sob 26. led 2019 17:58:47

Adyashanti na str. 182 v knize Pád do milosti říká, co nám umožní upustit od přesvědčení, že jsme ničím:

Je to skutečně jenom otázka toho, nakolik se dokážeme vzdát svého přesvědčení. Díky tomu získáme přístup k jinému, novému rozměru vědomí – k rozměru ticha a míru.

Uvědomit si, že tato dimenze je to, co ve skutečnosti jsme, že to je naše hlubší vědomí, je nesmírně osvobozující. A přesto to ještě není konec našeho duchovního probouzení. Nakonec se budeme muset vzdát i toho – aniž bychom se tomu však bránili, právě tak, jako bychom se neměli bránit lidským zkušenostem. Svět tvarů i svět nicoty bez tvarů, obojí se točí v kole duality, jenže co leží za nimi? Máme dostatek odvahy na to, abychom se vzdali nebe i pekla, abychom se vzdali své připoutanosti nejenom k tomuto pozemskému, lidskému životu, ale abychom se vzdali i své připoutanosti k duchovnosti? Můžeme se vzdát i duchovního dobra, velikého míru a svobody nicoty, nezměrného klidu bytí jakožto čistý duch? Dokážeme najít způsob, jak se nenechat polapit ani tím?

Pokud se totiž přidržíme této duchovní skutečnosti, dostaneme se do rozporu, který řeší mnoho duchovně hledajících, když okusí nebe, rozměr bez tvarů, a jejich mysl se v něm chce udržet.



A dokud se nepřijme to, co v takové situaci nabízí Mooji i Adyashanti, znovu a znovu se dál aktivuje nadšené osobní já, které se potřebuje neustále ztotožňovat s "Ničím" - jinak by mu hrozil zánik.

Inu proč ne, i to je zřejmě součástí cesty k Probuzení Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Linda
 
Příspěvky: 1010
Registrován: pát 23. zář 2011 12:43:47

Re: Co je opravdu důležité

Nový příspěvekod Jana » sob 26. led 2019 18:26:11

Linda píše:A dokud se nepřijme to, co v takové situaci nabízí Mooji i Adyashanti, znovu a znovu se dál aktivuje nadšené osobní já, které se potřebuje neustále ztotožňovat s "Ničím" - jinak by mu hrozil zánik.

Inu proč ne, i to je zřejmě součástí cesty k Probuzení


Ať se objeví jakákoliv slova, ať se objeví jakákoliv myšlenka, tak existuje vždycky možnost odporovat a tvrdit, že je to špatně.

Obrázek

I have neither past, present, nor future!
I am Nobody. I am Nothing.
Therefore, as I am, I am supremely happy.
~Mooji


Pravdu lze poznávat beze slov v tichu srdce.

Jana
moderátor
 
Příspěvky: 11247
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Co je opravdu důležité

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 26. led 2019 20:22:49

Obrázek

Je nadšený?

Není.

Je pokorný
Návštěvník
 

Re: Co je opravdu důležité

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 26. led 2019 20:49:58

Kde se bere představa o tom, jestli je nebo není nadšený?

Něco jako nadšení u Moojiho můžeš ve videích vidět mnohokrát, zvláště, když někdo stejně jako on poznává pravdu.
Návštěvník
 

Re: Co je opravdu důležité

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 26. led 2019 21:09:43

Návštěvník píše:Kde se bere představa o tom, jestli je nebo není nadšený?


Kdo nepozná, že je pokorný, má holt smůlu.
Návštěvník
 

Re: Co je opravdu důležité

Nový příspěvekod armin » sob 26. led 2019 21:43:34

Návštěvník píše:
Návštěvník píše:Kde se bere představa o tom, jestli je nebo není nadšený?


Kdo nepozná, že je pokorný, má holt smůlu.


A kdo "má smůlu"? Vědomá skutečnost??
Uživatelský avatar
armin
 
Příspěvky: 690
Registrován: pát 16. srp 2013 23:49:42

Re: Co je opravdu důležité

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 26. led 2019 21:56:22

Návštěvník píše:Obrázek

Je nadšený?

Není.

Je pokorný


Jak můžeš tvrdit, že víš, že není nadšený?

Nadšení a ego se vzájemně vylučují.
Tolle


Vylučuje snad pokora nadšení, entuziasmus, vřelost?
Návštěvník
 

Re: Co je opravdu důležité

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 26. led 2019 22:05:18

Návštěvník píše:Je nadšený?

Není.


Třemi modalitami osvíceného konání jsou

přijetí, radost a nadšení.


viewtopic.php?f=93&t=2168&p=146132#p146132
Návštěvník
 

Re: Co je opravdu důležité

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 26. led 2019 22:54:20

Obrázek

Jak můžeš tvrdit, že víš, že není nadšený?


To je opravdu překvapivé zjištění. Někdo nerozpozná, že Mooji není nadšený náááádherou svého pochopení, že osobní já není ničím, protože si tohle pochopení nepřivlastňuje; říká to s velikou vděčností, ve stavu hluboké pokory
Návštěvník
 

Další

Zpět na Adyashanti

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron