Zdeněk píše:Nějak si pozapomněla na Ježíše (viz citace výše).
Máš na mysli tohle ?
Zdeněk píše: Ježíš se zdráhal kázat či pomáhat nežidům (viz kananejská žena). Nikoli pro nedostatek soucitu, ale z obavy, že by mohl uškodit.
Evangelium podle Matouše 15, 21-28
21 Ježíš odtud odešel až do okolí Týru a Sidónu.
22 A hle, jedna kananejská žena z těch končin vyšla a volala: "Smiluj se nade mnou, Synu Davidův! Má dcera je zle posedlá."
23 Ale on jí neodpověděl ani slovo. Jeho učedníci přistoupili a žádali ho: "Zbav se jí, vždyť za námi křičí!"
24 On odpověděl: "Jsem poslán ke ztraceným ovcím z lidu izraelského."
25 Ale ona přistoupila, klaněla se mu a řekla: "Pane, pomoz mi!"
26 On jí odpověděl: "Nesluší se vzít chleba dětem a hodit jej psům."
27 Ona řekla: "Ovšem, Pane, jenže i psi se živí z drobtů, které spadnou ze stolu jejich pánů."
28 Tu jí Ježíš řekl: "Ženo, tvá víra je veliká; staň se ti tak, jak chceš." A od té hodiny byla její dcera zdráva.Docela výstižně je celá ta situace kolem kananejské ženy vysvětlena třeba
tady. Zdeněk píše:Jana píše:Zkusme nezůstávat jen u povrchního dělení lidí na dobré a zlé, ale dovolme si soucítit i se zločinci.
To je novodobý sluníčkářský trend - pro soucit se zločinci se pozapomíná na soucit s oběťmi.
Ne, s tímhle pohledem přišel už Ježíš, který svou bezpodmínečnou láskou ke každému přišel spasit to plemeno zmijí, které ho za to přitlouklo na kříž. Nastavoval druhou tvář, učil dávat ke košili kabát, milovat i nepřátele.
Znáš nějakého většího "sluníčkáře", než byl Ježíš?
Neboj, nebyl sluníčkář, i když se to tak může jevit. Jen když poznával Pravdu, tak se nikoho nebál, ani zločinců, dokonce ani sluníčkářů ne.
Zdeněk píše:Jana píše:Narodit se se stejnou genetickou výbavou, jako vrah, se stejnými zkušenostmi, se stejnou duševní poruchou, nemáme šanci se chovat nějak jinak. Nevěř tomu, že je ve Tvých možnostech chovat se líp, než někdo jiný, kdybys byl v jeho kůži. Jeho nevědomost bude v tom případě i Tvá nevědomost.
To je ovšem popření svobodné vůle.
Je Ti jasné, že skutečné poznání Zdroje naprosto zlikviduje veškerou možnost polemik, zda osudová předurčenost nebo svobodná vůle?
Ten Zdroj osudu i svobodné vůle je přece stejný.
Zdeněk píše:Prostě nepoznáváš řád věcí, Jano.
Všechny ty zázraky, které se kolem Ježíše popisují v Bibli, popírají řád věcí. Není to proto, že by Ježíš nerespektoval zákony přírody, ale duchovní poznání se pohybuje v drobet jiné dimenzi, než v ryze materiální.