pozornost
je svázána vasánami
Opravdu je svázaná? Nebo nejde o žádné špagátky, ale o vteřinové lepidlo, které je pořád k dispozici,
takže jednou se pozornost nalepí na tvar vědomí (v podobě myšlenky s emocí, tihle kumpáni chodí vždycky spolu),
ale jindy ne, jen se pozoruje dění
Pak by bylo dobré zjistit, co vyvolalo zmáčknutí tuby s lepidlem
Návštěvník píše:Vypadadá to tak jednoduše: podívat se pořádně, jak to v nás funguje. Jenže udělá to ten, komu docela vyhovuje vlastní způsob reagování? Dokud nám to vyhovuje, nemáme žádný důvod zkoušet něco u sebe rozpoznat. Proč bychom měli na tom něco měnit? Pojedeme tak dál a teprve karma, která se tím nahromadí, nás dostane ke zdi.
Myslím, že Adyashanti /a další, třeba Tolle/ odpovídají těm, co už takhle dopadli. Ty ostatní to nezajímá.
No a pak jsou tu ti, kteří si už uvědomují, jak to celé funguje,že dostáváme přesně to, čeho si nejvíce ceníme. Náš život je přímá manifestace toho, čeho si ceníme.
A tak i když ještě neřvem bolestí, nechce se nám čekat, až k tomu dojde.
Jenže ochota začít si všímat svých návyků je přímo úměrná velikosti nepohodlí, které nám způsobují, co si budem povídat
Návštěvník píše: Pak by bylo dobré zjistit, co vyvolalo zmáčknutí tuby s lepidlem
Byla to radžasická žádost - impulz projevit se jako jedinec,
anebo tamasická nepozornost,
která způsobila
že čirá pozornost
dosud jasně vnímající proměny vnímaného dění
skočila té potřebě na lep
ztotožnila se s ní
a přilepila se tak k vnímanému tvaru vědomí?
Toť otázka, jak by řekl Hamlet
praktik píše: jak má tohle poznat někdo, kdo tím sám opakovaně neprochází v praxi? Když znovu a znovu nevnímá s plnou pozorností, co se v něm právě děje a neučí se tak postupně v sobě rozpoznávat ustávání ega v Tichosti a jeho čiperné znovuprobouzení a narůstání, když se lapne na nějakou představu, jak by něco mělo být?
Návštěvník píše:Nebyla řeč o efektivitě, ale o typu reakce. Obrana je - dalo by se říct - tvořivou metamorfózou energie strachu, který ji vyvolal.
Jsou to dvě podoby reakce "útok-útěk".
Luck píše:já jsem jednou v dětství takhel strachem zkameněl, a nemohl jsem se absolutně pohnout, at jsem dělal co jsem dělal
Soudíš z toho že síla tvojí obrany byla úměrná síle strachu který jí vyvolal?
A nebo spíše že síla strachu nabyla na okamžik intenzity, která obranu zcela paralyzovala?
Nebyla řeč o efektivitě, ale o typu reakce.
Luck píše:Nebyla řeč o efektivitě, ale o typu reakce.
Jářku, k rozvzpomenutí se na to o čem byla řeč pomáhá,
když se to o čem byla řeč pro jistotu zopakuje, tedy ocituje.
Protože když jsou místo toho pohotově citovány rozumy z internetu,
lehce se zapomene o čem že byla vlastně řeč.
Návštěvník píše:Síla obrany je vždycky přímo úměrná síle strachu, který ji vyvolal.
Luck píše:Prostě tomu tak vždycky být nemusí Návštěvníku, že jak velký strach, ..tak efektivní obrana.
Návštěvník píše:Nebyla řeč o efektivitě, ale o typu reakce. Obrana je - dalo by se říct - tvořivou metamorfózou energie strachu, který ji vyvolal.
Jsou to dvě podoby reakce "útok-útěk".
Návštěvník píše:
pokud není vyhodnoceno jako efektivní obrana či útok, nastává to zkamenění
Návštěvník píše:Nikdy není na škodu uvědomit si souvislosti:Návštěvník píše:Síla obrany je vždycky přímo úměrná síle strachu, který ji vyvolal.Luck píše:Prostě tomu tak vždycky být nemusí Návštěvníku, že jak velký strach, ..tak efektivní obrana.Návštěvník píše:Nebyla řeč o efektivitě, ale o typu reakce. Obrana je - dalo by se říct - tvořivou metamorfózou energie strachu, který ji vyvolal.
Jsou to dvě podoby reakce "útok-útěk".
Návštěvník píše:Návštěvník píše:Nebyla řeč o efektivitě, ale o typu reakce. Obrana je - dalo by se říct - tvořivou metamorfózou energie strachu, který ji vyvolal.
Jsou to dvě podoby reakce "útok-útěk".
Což se dá v praxi ověřit: úměrně tomu, jak si připustíme svůj strach a přijmeme ho, mizí potřeba sahat v tom směru k obranným manévrům.
Linda píše:úměrně tomu, jak si připustíme svůj strach a přijmeme ho, mizí potřeba sahat v tom směru k obranným manévrům.
Není to snadné. A bez poctivosti k sobě a opravdovosti je to nemožné, protože svou sebeobranu považujeme jen za logické jednání v dané situaci; člověk nerozpozná, co jeho potřebu zareagovat sebeobranou - třeba jen v podtextu - vyvolalo.
Když si to uvědomíme, dá se to odevzdat: "Když je individualita schopná vykročit do Univerzality a odevzdat se jí tím způsobem, že už se neomezuje na sebe, ztratí strach o sebe, o sebepotvrzení, o svoje místo. Protože ho má všude, kamkoliv se pohne v tom světě... Pokud budeme důvěřovat tomu, že mysl je živá a všechno je to jedna Mysl, ona si poradí... Učíme se, učíme se o sobě svým životem, přístupu k sobě a ke světu. Učíme se zkušenostma, že se nám věci nedějou za trest, že nejsme na nějakých zkouškách... Jsme prostě kousek toho Boha, kterej se ztratil Sám Sobě a opět nachází cestu Sám k Sobě, v celé šíři a výši. A nehrozí mi nic jiného než On Sám... Když začneme věci ignorovat, začne to bejt bolavý, je to takovej způsob vyrábění napětí v mysli. A to se dá napínat jenom tak dlouho, dokud to ta mysl vydrží, pak to praskne, nebo on sám pochopí, že to je příliš napnutý a může se vydat zpátky." (Saša Hendruk)
Návštěvník píše:Nikdy není na škodu uvědomit si souvislosti:Návštěvník píše:Síla obrany je vždycky přímo úměrná síle strachu, který ji vyvolal.Luck píše:Prostě tomu tak vždycky být nemusí Návštěvníku, že jak velký strach, ..tak efektivní obrana.Návštěvník píše:Nebyla řeč o efektivitě, ale o typu reakce. Obrana je - dalo by se říct - tvořivou metamorfózou energie strachu, který ji vyvolal.
Jsou to dvě podoby reakce "útok-útěk".
Návštěvník píše:
Což se dá v praxi ověřit: úměrně tomu, jak si připustíme svůj strach a přijmeme ho, mizí potřeba sahat v tom směru k obranným manévrům.
Návštěvník píše:Návštěvník píše:
Což se dá v praxi ověřit: úměrně tomu, jak si připustíme svůj strach a přijmeme ho, mizí potřeba sahat v tom směru k obranným manévrům.
podle mne tohle platí právě u té formy psychologické obrany ne u instinktivně-intuitivních reakcí kdy jde přímo o život (uskočení před autem například)
Návštěvník píše:Návštěvník píše:Návštěvník píše:
Což se dá v praxi ověřit: úměrně tomu, jak si připustíme svůj strach a přijmeme ho, mizí potřeba sahat v tom směru k obranným manévrům.
podle mne tohle platí právě u té formy psychologické obrany ne u instinktivně-intuitivních reakcí kdy jde přímo o život (uskočení před autem například)
Instinktivně-intuitivní reakce (uskočení před autem například) je reflex. Strachy se většinou rozklepeme až dodatečně, když si uvědomíme, v jakém jsme byli nebezpečí.
Psychologické obranné manévry se používají v oblasti mezilidských vztahů, když člověk argumentuje tak, aby předvedl svou převahu.
vostalpetr píše:
...realizace je že POZOROVATEL - POZOROVÁNÍ - POZOROVÁNÉ JSIOU JEDNOU A TOU VĚCÍ
myslet si, že když je zde jen pozorování (bez pozorvatele a pozorovaného) je nějaká realizace je možný,
ale pak je lepší si prostudovat nějaký rozumný učebnice duchovnosti
...
Takže čím větší strach, tím větší bojovnost?
"Síla obrany je vždycky přímo úměrná síle strachu, který ji vyvolal."
..nebyla řeč o efektivitě, ale o typu reakce.
Luck píše:
P.S.
Dodejme, že větší sílou obrany se obvykle rozumí její větší efektivita.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků