Adyashanti - diskuse

Re: Adyashanti - diskuse

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 22. zář 2012 22:03:25

Návštěvník píše:Nebyla řeč o efektivitě, ale o typu reakce. Obrana je - dalo by se říct - tvořivou metamorfózou energie strachu, který ji vyvolal.
Jsou to dvě podoby reakce "útok-útěk".

Což se dá v praxi ověřit: úměrně tomu, jak si připustíme svůj strach a přijmeme ho, mizí potřeba sahat v tom směru k obranným manévrům.
Návštěvník
 

Re: Adyashanti - diskuse

Nový příspěvekod Luck » sob 22. zář 2012 22:15:18

já jsem jednou v dětství takhel strachem zkameněl, a nemohl jsem se absolutně pohnout, at jsem dělal co jsem dělal

Soudíš z toho že síla tvojí obrany byla úměrná síle strachu který jí vyvolal?
A nebo spíše že síla strachu nabyla na okamžik intenzity, která obranu zcela paralyzovala?

:)
Luck
 
Příspěvky: 234
Registrován: pát 23. zář 2011 14:56:36

Re: Adyashanti - diskuse

Nový příspěvekod Linda » sob 22. zář 2012 22:26:27

úměrně tomu, jak si připustíme svůj strach a přijmeme ho, mizí potřeba sahat v tom směru k obranným manévrům.

Není to snadné. A bez poctivosti k sobě a opravdovosti je to nemožné, protože svou sebeobranu považujeme jen za logické jednání v dané situaci; člověk nerozpozná, co jeho potřebu zareagovat sebeobranou - třeba jen v podtextu - vyvolalo.

Když si to uvědomíme, dá se to odevzdat: "Když je individualita schopná vykročit do Univerzality a odevzdat se jí tím způsobem, že už se neomezuje na sebe, ztratí strach o sebe, o sebepotvrzení, o svoje místo. Protože ho má všude, kamkoliv se pohne v tom světě... Pokud budeme důvěřovat tomu, že mysl je živá a všechno je to jedna Mysl, ona si poradí... Učíme se, učíme se o sobě svým životem, přístupu k sobě a ke světu. Učíme se zkušenostma, že se nám věci nedějou za trest, že nejsme na nějakých zkouškách... Jsme prostě kousek toho Boha, kterej se ztratil Sám Sobě a opět nachází cestu Sám k Sobě, v celé šíři a výši. A nehrozí mi nic jiného než On Sám... Když začneme věci ignorovat, začne to bejt bolavý, je to takovej způsob vyrábění napětí v mysli. A to se dá napínat jenom tak dlouho, dokud to ta mysl vydrží, pak to praskne, nebo on sám pochopí, že to je příliš napnutý a může se vydat zpátky." (Saša Hendruk)
Uživatelský avatar
Linda
 
Příspěvky: 855
Registrován: pát 23. zář 2011 11:43:47

Re: Adyashanti - diskuse

Nový příspěvekod Návštěvník » ned 23. zář 2012 7:29:48

Mně ten strach a sebeobrana přijde jako hlína v různých podobách. Když se měkká hlína vytvaruje a vypálí, dá se s ní pak docela úspěšně bránit. Proto taky ten Trobe říká, že cestou zpátky do Středu je potřeba začít rozpoznávat ty vypálený hliněný hroty, ony se tím mění zpátky v poddajnou měkkou hlínu strachu. A ta už se dá rozpustit.
Návštěvník
 

Re: Adyashanti - diskuse

Nový příspěvekod Linda » ned 23. zář 2012 7:43:02

Potíž je v tom, že od doby, kdy v člověku vznikne návyk se bránit, se mění jeho pocity ohrožení a strachu strachu čím dál častěji v sebeobranu, už automaticky a bez našeho vědomí. Proto i když se projevy sebeobrany dají rozpoznávat a průběžně rozpouštět například dzogčhenem, vznikají pořád znovu a znovu. Strach je prostě něco jako podhoubí, ze kterého vyrůstají muchomůrky sebeobranných reflexů, kdykoliv nad ním zabzučí nějaká muška.

Když se ale vystaví světlu vědomí to podhoubí...
Uživatelský avatar
Linda
 
Příspěvky: 855
Registrován: pát 23. zář 2011 11:43:47

Re: Adyashanti - diskuse

Nový příspěvekod Návštěvník » ned 23. zář 2012 8:03:55

spíše že síla strachu nabyla na okamžik intenzity, která obranu zcela paralyzovala...

strach tě úplně pohltí a na obranu se nezmůžeš
brrr :(

Když se nám zdá nějaký hrozný sen, tak se z něj vypneme a probudíme se

Hrozné je to pro snovou osobu. A pochybuju, že jí by pomohla taková forma obrany
Návštěvník
 

K tématu o strachu a obraně

Nový příspěvekod Luck » ned 23. zář 2012 8:25:37

spíše že síla strachu nabyla na okamžik intenzity, která obranu zcela paralyzovala...

..strach tě úplně pohltí a na obranu se nezmůžeš
brrr :(

Ano.
Intenzivně prožívaný strach zvláště pak u člověka, může někdy působit právě takto.
Což poněkud relativizuje platnost rádoby-poučky:
"Síla obrany je vždycky přímo úměrná síle strachu, který ji vyvolal."


:)
Luck
 
Příspěvky: 234
Registrován: pát 23. zář 2011 14:56:36

diskuse

Nový příspěvekod Luck » ned 23. zář 2012 8:31:10

když se nehejbete, tak nikoho neohrožujete....

..a on vás tak může dorazit,
(pokud mu při útoku šlo právě o tohle).
logika je logická,


:D
Luck
 
Příspěvky: 234
Registrován: pát 23. zář 2011 14:56:36

Re: Adyashanti - diskuse

Nový příspěvekod Linda » ned 23. zář 2012 8:52:55

síla strachu nabyla na okamžik intenzity, která obranu zcela paralyzoval...

..strach tě úplně pohltí a na obranu se nezmůžeš

:yes: Je tu jen strach. Žádná část energie strachu se nezměnila v obranu.

Obrana vzniká ze strachu, podobně jako ledový krápník vznikne z části vody.
Čím větší potřeba se bránit, tím větší vznikne krápník a tím větší množství vody obsahuje - z jejího celkového objemu.

neboli

"Síla obrany (velikost krápníku) je vždycky přímo úměrná síle strachu (obsahu vody), který ji vyvolal."

Z velkého množství vody můžou vznikat různě velké krápníky... anebo nemusí...
O materiál si starost dělat nemusíme ;) strachu se v každém z nás od narození nahromadilo dost a dost

.......................

PS: Strach je amorfní, stejně jako voda nemá pevný tvar. Je vždycky reakcí na ohrožení jediného objektu – osobního "já".
Proto narůstá od narození s každou situací, která ho vyvolala a kdy se nerozpustil naprostou důvěrou.

Kdežto obrana-útok je zaměřená pokaždé proti nějaké "věci", na kterou "já" zaútočí nebo se jí brání krápníkem, vytvořeným pro tento účel.
Uživatelský avatar
Linda
 
Příspěvky: 855
Registrován: pát 23. zář 2011 11:43:47

x

Nový příspěvekod Luck » ned 23. zář 2012 9:00:17

a nebo (což je to samé)

Je tu jen přítomný okamžik

Řekněme že je to spíše tvůj výklad přítomného okamžiku, coby dokonalého ..tamasu.

:)
Luck
 
Příspěvky: 234
Registrován: pát 23. zář 2011 14:56:36

Re: Adyashanti - diskuse

Nový příspěvekod Linda » ned 23. zář 2012 9:10:16

vostalpetr píše:
Je tu jen strach. Žádná část energie strachu se nezměnila v obranu.


a nebo (což je to samé)

Je tu jen přítomný okamžik. Žádná část energie strachu se nezměnila v obranu.

Problém je, jak proplout mezi tou Skyllou a Charybdou: jakékoliv úsilí je aktivitou osobního "já",
i jakákoliv pasivita - laxnost spojená s nepozorností - je neuvědomovanou aktivitou osobního "já", sebeztotožněním s něčím.
V tomhle případě propadnutí strachu.
Pak má přítomný okamžik smůlu :(
Uživatelský avatar
Linda
 
Příspěvky: 855
Registrován: pát 23. zář 2011 11:43:47

Re: Adyashanti - diskuse

Nový příspěvekod Petra » ned 23. zář 2012 10:32:46

Některá ega se rozhodla se nebránit, protože jim to připadá správnější než se bránit. Rozhodli se tedy pro pacifismus.
Gandhi se bránil jen pasivně, a přesto "sklidil", že byl zavražděn.

E.Tomáš: "Proč by džánín nemohl bránit svoji vlast?"

Nisargadatta na otázku, co by dělal, kdyby byl napaden, odpověděl, že neví. V daném okamžiku se bude dít, co se má dít.

Dříve mi také připadalo důležité přemýšlet o tom, jak by se člověk měl správně chovat a jak toho dosáhnout. Pacifismus se mi moc líbil.

Dnes se přiklánim k tomu, co tady psal Vostálpetr - nejdříve se starat o realizaci (= Království Boží...a ostatní bude přidáno). Potom se děje v každém okamžiku to správné - at už je to obrana nebo útok či nebránění se. Tak, jak to "dělal" Ježíš.

:)
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Adyashanti - diskuse

Nový příspěvekod Linda » ned 23. zář 2012 13:34:50

budto max. úsilí
nebo max. uvolněnost

uprostřed (protikladu) by mohla být asi pozornost,
ale i ona je svázána vasánami

Opravdu je svázaná? Nebo nejde o žádné špagátky, ale o vteřinové lepidlo, které je pořád k dispozici,
takže jednou se pozornost nalepí na tvar vědomí (v podobě myšlenky s emocí, tihle kumpáni chodí vždycky spolu),
ale jindy ne, jen se pozoruje dění :)

Pak by bylo dobré zjistit, co vyvolalo zmáčknutí tuby s lepidlem

;)
Uživatelský avatar
Linda
 
Příspěvky: 855
Registrován: pát 23. zář 2011 11:43:47

Re: Adyashanti - diskuse

Nový příspěvekod Návštěvník » ned 23. zář 2012 13:48:22

Jak je to s tou pozorností v přítomném okamžiku

Návštěvník
 

Re: Adyashanti - diskuse

Nový příspěvekod Návštěvník » ned 23. zář 2012 14:24:12

Tolle: "Myšlenka chce svým chápáním kontrolovat, co tohle všechno znamená,"
aby mohla dokazovat, proč ani tohle ani tam to není úplně správně :green:

;)
Návštěvník
 

Re: Adyashanti - diskuse

Nový příspěvekod Návštěvník » ned 23. zář 2012 14:31:55

On tam říká

"Myšlenka přijde a začne se ptát, protože nemůže tolerovat stav stav přítomnosti. Takže vždycky začne vstupovat a říkat "Ale co...?" ...
Chce svým chápáním kontrolovat, co tohle všechno znamená...

A jestli tohle můžeš nechat jít, jen na moment, ne po zbytek tvého života... jen na tento moment...vzdej se potřeby chápat cokoliv.
Tak, že můžeš být doopravdy přítomný v tomto okamžiku... jen teď. Jen co je teď...

Ale nezapomeň na sebe, protože ty jsi vědomím za tím vším... Jsi prostor... Přítomnost..."
Návštěvník
 

Re: Adyashanti - diskuse

Nový příspěvekod teonik » ned 23. zář 2012 16:53:07

já mám:
1-tvoření=vnímání(včetně pozorování)...neboli nepozoruju věc,která je...ale tím,že věc vnímám,ji vytvořím(např kosmos a člověka v něm)

2-prožívání=identifikuji se jako věc,kterou sem vytvořil,a prožívám její dobrodružství(ztotožním se s člověkem,např)

tvoření i vnímání jsou děje v Mysli
......................

tudíž i u mě existuje také jen Jedno=Mysl
Ja krásné,když vše kolem svítá-také svítat

JSEM-SILOU PŘEDSTAVIVOSTI!
........................................................
teonik
 
Příspěvky: 650
Registrován: sob 12. lis 2011 7:18:16
Bydliště: havířov

Re: Adyashanti - diskuse

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 24. zář 2012 9:08:17

pozornost
je svázána vasánami

Opravdu je svázaná? Nebo nejde o žádné špagátky, ale o vteřinové lepidlo, které je pořád k dispozici,
takže jednou se pozornost nalepí na tvar vědomí (v podobě myšlenky s emocí, tihle kumpáni chodí vždycky spolu),
ale jindy ne, jen se pozoruje dění :)

Pak by bylo dobré zjistit, co vyvolalo zmáčknutí tuby s lepidlem

;)

Byla to radžasická žádost - impulz projevit se jako jedinec,
anebo tamasická nepozornost,
která způsobila

že čirá pozornost
dosud jasně vnímající proměny vnímaného dění
skočila té potřebě na lep

ztotožnila se s ní
a přilepila se tak k vnímanému tvaru vědomí?
Toť otázka, jak by řekl Hamlet :)
Návštěvník
 

Re: Adyashanti - diskuse

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 24. zář 2012 9:11:11

Návštěvník píše:Vypadadá to tak jednoduše: podívat se pořádně, jak to v nás funguje. Jenže udělá to ten, komu docela vyhovuje vlastní způsob reagování? Dokud nám to vyhovuje, nemáme žádný důvod zkoušet něco u sebe rozpoznat. Proč bychom měli na tom něco měnit? Pojedeme tak dál a teprve karma, která se tím nahromadí, nás dostane ke zdi.

Myslím, že Adyashanti /a další, třeba Tolle/ odpovídají těm, co už takhle dopadli. Ty ostatní to nezajímá.

No a pak jsou tu ti, kteří si už uvědomují, jak to celé funguje,

že dostáváme přesně to, čeho si nejvíce ceníme. Náš život je přímá manifestace toho, čeho si ceníme.

A tak i když ještě neřvem bolestí, nechce se nám čekat, až k tomu dojde.
Jenže ochota začít si všímat svých návyků je přímo úměrná velikosti nepohodlí, které nám způsobují, co si budem povídat :-|

:yes:
Návštěvník
 

Re: Adyashanti - diskuse

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 24. zář 2012 9:18:16

Návštěvník píše: Pak by bylo dobré zjistit, co vyvolalo zmáčknutí tuby s lepidlem

Byla to radžasická žádost - impulz projevit se jako jedinec,
anebo tamasická nepozornost,
která způsobila

že čirá pozornost
dosud jasně vnímající proměny vnímaného dění
skočila té potřebě na lep

ztotožnila se s ní
a přilepila se tak k vnímanému tvaru vědomí?
Toť otázka, jak by řekl Hamlet :)


praktik píše: jak má tohle poznat někdo, kdo tím sám opakovaně neprochází v praxi? Když znovu a znovu nevnímá s plnou pozorností, co se v něm právě děje a neučí se tak postupně v sobě rozpoznávat ustávání ega v Tichosti a jeho čiperné znovuprobouzení a narůstání, když se lapne na nějakou představu, jak by něco mělo být?

Ber nebo nech
Návštěvník
 

PředchozíDalší

Zpět na Adyashanti

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků