O svobodné vůli

Moderátor: roman

Re: O svobodné vůli

Nový příspěvekod gringo » pon 19. srp 2013 9:56:56

Vule je to co se deje ...


Ano, a dávají se Tomu různá jména, například "vule", či různé přívlastky, například "svobodná", jde tedy především o porozumění pojmům a proniknutí jimi.
Tím nastává i tolerance mezi ideovými proudy.
Je tu prostě něco z čeho vzniká život, z čeho čerpá sílu a na podkladě čehož se rozvíjí. A oč se pak některé ty rozvíjející formy zajímají, vytušují To,
slaďují se s Tím do jednoty, pouštějí z mysli to, co je přitom ruší.
Pak jistě pojmy jako "svobodná vůle" ustupují ze scény, přirozeně je odhalováno podstatné, dříve pod těmi jmény skryté.
:)
gringo
 

Re: O svobodné vůli

Nový příspěvekod Aves passeri » pon 19. srp 2013 10:11:50

Jana píše:
Aves passeri píše:Já doufám, že velká část duchovní obce se mýlí :-) To bychom to honbu za osvícením mohli rovnou odpískat, když ani tam se té svobodné vůle nedočkáme :-)

Co je podle Tebe opravdu svobodná vůle ?


Vnímám to podobně jako o něco níž (nebo výš, jak se to vezme) Josef.
Také tak, jak jsem to psala zas o něco výš: vůle, která je osvobozená od svých představ, tužeb a strachů, ničím nespoutaná. Takže osvobozená i do nějakého egoistického já, které pořád něco chce.
Aves passeri
 
Příspěvky: 33
Registrován: pát 19. črc 2013 11:10:24

Re: O svobodné vůli

Nový příspěvekod Petra » pon 19. srp 2013 14:33:12

Josef píše:
rafael píše:kdo z váš všech může říct na foru že má svobodnou vůli? nikdo ani já ne.. svobodná vůle je představa mysli o tom že "já konám", ale kdyby nebylo božského JÁ nemůže být ani ten, kdo si myslí že koná.. bůh nám řídí život každým pohybem vším, bohužel ale mysl vyvstává z JÁ a mysl z JÁ vytváří ego takže mysl si myslí, že ego je ten kdo koná, ale božské JÁ živí svou energií ego, které je obrácené ven ke světu, energie JÁ a ego mají stejnou podstatu, tozn, že ego ikdyž řekne já konám, je to jeho vlastní ilzuze, protože bez božské energie by nebylo schopno ani toto vyslovit.. sme nástrojem božím všichni.. a´t tomu věříme nebo ne..taková je skutečnost

:yes:


Ano, je zo Boží vůle si myslet "já konám".
:)
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 9:22:09

Re: O svobodné vůli

Nový příspěvekod návštěvník J » pon 19. srp 2013 15:47:07

"Když se díváme dovnitř, tak se otázka, zda máme nebo nemáme volbu, vytrácí, že?

Je tam vůbec taková otázka?

No není. Je tam jenom prázdná Přítomnost vyplněná touhle scénou.

Zůstaň s tím."

http://www.zivotvpritomnosti.cz/clanky/ ... mberchele/
návštěvník J
 

Re: O svobodné vůli

Nový příspěvekod konec zvonec » pon 19. srp 2013 16:41:59

návštěvník J píše:"Když se díváme dovnitř, tak se otázka, zda máme nebo nemáme volbu, vytrácí, že?

Je tam vůbec taková otázka?

No není. Je tam jenom prázdná Přítomnost vyplněná touhle scénou.

Zůstaň s tím."

http://www.zivotvpritomnosti.cz/clanky/ ... mberchele/

to by pak znamenalo ... ze to co hledam ... hmmm ... ze je to cely jinak ... uplne jinak. :hm:
konec zvonec
 
Příspěvky: 588
Registrován: úte 31. črc 2012 12:42:28

Re: O svobodné vůli

Nový příspěvekod návštěvník J » pon 19. srp 2013 16:44:33

Josef píše:
návštěvník J píše:"Když se díváme dovnitř, tak se otázka, zda máme nebo nemáme volbu, vytrácí, že?

Je tam vůbec taková otázka?

No není. Je tam jenom prázdná Přítomnost vyplněná touhle scénou.

Zůstaň s tím."

http://www.zivotvpritomnosti.cz/clanky/ ... mberchele/

to by pak znamenalo ... ze to co hledam ... hmmm ... ze je to cely jinak ... uplne jinak. :hm:


záleží na tom co hledáš ? víš to ? co vůbec vlastně hledáš ?
návštěvník J
 

Re: O svobodné vůli

Nový příspěvekod rafael » pon 19. srp 2013 16:46:52

ramana maháriši o svobodné vůli..


Jedno letní odpoledne jsem seděl naproti Bhagavánovi ve staré hale, s vějířem v ruce, a řekl jsem mu: „Rozumím tomu, že význačné události v lidském životě, jako je místo narození, národnost, rodina, povolání či profese, svatba, smrt atd. jsou předurčeny jeho karmou. Ale je možné, že všechny detaily jeho života – do poslední minuty – jsou také takto předurčeny? Například nyní položím tento vějíř, který je v mé ruce, dolů na zem. Je možné, že bylo rozhodnuto, že toho a toho dne, v takovou a takovou hodinu se musím takto pohnout a položit zde vějíř dolů na zem?“

Bhagaván odpověděl: „Zajisté,“ a pokračoval: „cokoli toto tělo dělá a ať prochází jakoukoli zkušeností, vše již bylo rozhodnuto, když tělo vstoupilo do života.“

Nato jsem přirozeně vykřikl: „Co se pak stane s lidskou svobodou a odpovědností za jeho činy?“

Bhagaván vysvětlil: „Jediná svoboda, kterou člověk má, je usilovat o nabytí džňány (seberealizace), která mu umožní se neztotožňovat s tělem. Tělo bude procházet událostmi, kterými nevyhnutelně splácí účet podle jeho prárabdha karmy (osudu, založeném na vyrovnání událostí z minulých životů) a člověk má svobodu se buď ztotožnit s tělem a být přivázán k ovoci činů těla, nebo se s ním neztotožňovat a být pouhým svědkem jeho aktivit.“

Toto vysvětlení není pravděpodobně pro mnoho učených lidí nebo filozofů přijatelné, ale jsem si jistý, že jsem neudělal žádnou chybu při přepisu textu, který je výše uveden, a v němž je podstata rozhovoru, který se mezi mnou a Bhagavánem odehrál. Ačkoli tato Bhagavánova odpověď může převrátit naše ustálené a hýčkané úvahy a závěry, jsem přesvědčený, že Bhagaván říkal pravdu. Také si v této souvislosti vzpomínám, jak mi Bhagaván při jedné příležitosti citoval následující verše od Thajmanavara (velký džňánin, který žil nedaleko Triči v Tamilsku před 250 lety): „Toto nejsou věci, které by se měly sdělovat všem. A i když jim o tom povíme, povede to jen k nekonečným diskuzím.“

Může být vhodné čtenářům připomenout, že Bhagaván na stále se opakující otázky: ‘Může svobodná vůle přemoci osud?‘ dával svoji obvyklou odpověď, jež je uvedena v jeho díle 40 veršů: „Takovéto otázky znepokojují jen ty, kdož nenašli zdroj obojího – jak osudu, tak i svobodné vůle. Ti, kteří tento zdroj nalezli, těchto diskuzí zanechají.“

Obvyklou reakcí Bhagavána na podobné dotazy také byla úsečná odpověď: „Kdo je ten, koho se osud a svobodná vůle dotýkají? Najděte ho a pak už tyto otázky nebudou vznikat!“
Uživatelský avatar
rafael
 
Příspěvky: 562
Registrován: stř 02. led 2013 14:13:54

Re: O svobodné vůli

Nový příspěvekod Návštěvní k » pon 19. srp 2013 16:47:15

A potřebuju při hledání vůli - je hledání spojené s vůlí?
Návštěvní k
 

Re: O svobodné vůli

Nový příspěvekod Návštěvní k » pon 19. srp 2013 16:49:28

PS. Moje otázka navazovala na

návštěvník J píše:
Josef píše:to by pak znamenalo ... ze to co hledam ... hmmm ... ze je to cely jinak ... uplne jinak. :hm:


záleží na tom co hledáš ? víš to ? co vůbec vlastně hledáš ?
Návštěvní k
 

Re: O svobodné vůli

Nový příspěvekod návštěvník J » pon 19. srp 2013 16:51:55

"člověk má svobodu se buď ztotožnit s tělem a být přivázán k ovoci činů těla, nebo se s ním neztotožňovat a být pouhým svědkem jeho aktivit"

:)

jde o zaměření pozornosti

uvědomění je tvé pravé Já

http://www.zivotvpritomnosti.cz/clanky/ ... s-lucille/
návštěvník J
 

Re: O svobodné vůli

Nový příspěvekod rafael » pon 19. srp 2013 16:52:44

Návštěvní k píše:A potřebuju při hledání vůli - je hledání spojené s vůlí?

zpočátku ano, zpočátku musí být vůle snaha o hledání a je to tak u každého.. časem samostatný projev vůle pomalu mizí a zůstává jen spočívání, přechod mezi tím je ale pozvolný a někdy jsi ve vůli a někdy ve spočívání.. pak se to překlopí komplet do spočívání ikdyž vůle ještě zlobí a chce vše posvém....
Uživatelský avatar
rafael
 
Příspěvky: 562
Registrován: stř 02. led 2013 14:13:54

Re: O svobodné vůli

Nový příspěvekod konec zvonec » pon 19. srp 2013 16:54:56

návštěvník J píše:
Josef píše:
návštěvník J píše:"Když se díváme dovnitř, tak se otázka, zda máme nebo nemáme volbu, vytrácí, že?

Je tam vůbec taková otázka?

No není. Je tam jenom prázdná Přítomnost vyplněná touhle scénou.

Zůstaň s tím."

http://www.zivotvpritomnosti.cz/clanky/ ... mberchele/

to by pak znamenalo ... ze to co hledam ... hmmm ... ze je to cely jinak ... uplne jinak. :hm:


záleží na tom co hledáš ? víš to ? co vůbec vlastně hledáš ?

hledam co vlastne jsem ...
vim ze uz jsem ... ale nevim co je to "byt".
kdyz se opravdu .. ale opravdu dobre rozhlednu ... uplne vsude ... na kazde misto ...
je to jako s hledanim "ja" ...
nenachazim nic ... ani prazdno ... proste nic ... vlastne ani to nic.
jak ale v tomhle nic ... najit/uvidet to co jsem?
prijde mi ze to nejde.
ze to neni mozny.
konec zvonec
 
Příspěvky: 588
Registrován: úte 31. črc 2012 12:42:28

Re: O svobodné vůli

Nový příspěvekod Návštěvní k » pon 19. srp 2013 17:00:14

Mám zkušenost, že při hledání (možná spíš při vnitřním dotazování) může dojít ke dvěma druhům situací:
a) to po čem se pátrá se objeví,
b) neobjeví se to.

Pak buď vůle hmátne po tom, co se objevilo, nebo odmítá, že k objevu nedošlo - třeba i v podobě rezignované rozmrzelosti.

Nebo se objeví "aha...", bez účasti vůle. Místo ní vyvstane třeba vděčnost, že se nabízí nějaká cestička, jak dál, anebo přijetí, že tudy zřejmě cesta nevede, a vyvstane dotaz dovnitř "Tak jak tedy...?"
Návštěvní k
 

Re: O svobodné vůli

Nový příspěvekod rafael » pon 19. srp 2013 17:03:20

záleží na tom co hledáš ? víš to ? co vůbec vlastně hledáš ?
hledam co vlastne jsem ...
vim ze uz jsem ... ale nevim co je to "byt".
kdyz se opravdu .. ale opravdu dobre rozhlednu ... uplne vsude ... na kazde misto ...
je to jako s hledanim "ja" ...
nenachazim nic ... ani prazdno ... proste nic ... vlastne ani to nic.
jak ale v tomhle nic ... najit/uvidet to co jsem?
prijde mi ze to nejde.
ze to neni mozny.


na otázku kdo jsem neexistuje odpově´d, ani na co jsem ani podobného rázu.. mysl to neví, člověk časem sám začne hledat kdo jsem, co jsem,a to prázdno které tam je , je že mysl stojí, to ticho ten klid.. až zmizí ten kdo pokládá otázku a ten kdo vidí ten klid, pak je to přesně co hledáš.. možná by ses měl ptát "kdo to vše prožívá..?" pak mizí ten kdo hledá i ten kdo prožívá vše co popisuješ
Uživatelský avatar
rafael
 
Příspěvky: 562
Registrován: stř 02. led 2013 14:13:54

Re: O svobodné vůli

Nový příspěvekod konec zvonec » pon 19. srp 2013 17:06:23

návštěvník J píše:"člověk má svobodu se buď ztotožnit s tělem a být přivázán k ovoci činů těla, nebo se s ním neztotožňovat a být pouhým svědkem jeho aktivit"

:)

jde o zaměření pozornosti

uvědomění je tvé pravé Já

http://www.zivotvpritomnosti.cz/clanky/ ... s-lucille/

takze ... uvedomovani si uvedomovani. :hm:
:hm: :hm: :hm:
nejak nevim co s tim. :hm:
konec zvonec
 
Příspěvky: 588
Registrován: úte 31. črc 2012 12:42:28

Re: O svobodné vůli

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 19. srp 2013 17:08:28

Josef píše:vim ze uz jsem ... ale nevim co je to "byt".
...


dobře, hledáš co jsi


to že jsi víš - tak z toho můřeš vycházet :)

a víš to přesně v tom okamžiku kdy si ten vjem existence uvědomuješ


ještě nevíš co je to "být" tak je možná čas na to zaměřit pozornost a prozkoumat to


ten vjem bytí má nějaké ohraničení ? kde končí ? kde začíná ? jaké má atributy ? má vůbec nějaký střed ? atd.
nepřemýšlej o tom, jen ho plně vnímej a noř se do něj ... povede tě to, když tomu budeš věnovat pozornost
Návštěvník
 

Re: O svobodné vůli

Nový příspěvekod Návštěvní k » pon 19. srp 2013 17:12:10

Návštěvní k píše:Mám zkušenost, že při hledání (možná spíš při vnitřním dotazování) může dojít ke dvěma druhům situací:
a) to po čem se pátrá se objeví,
b) neobjeví se to.

Pak buď vůle hmátne po tom, co se objevilo, nebo odmítá, že k objevu nedošlo - třeba i v podobě rezignované rozmrzelosti.

Nebo se objeví "aha...", bez účasti vůle. Místo ní vyvstane třeba vděčnost, že se nabízí nějaká cestička, jak dál, anebo přijetí, že tudy zřejmě cesta nevede, a vyvstane dotaz dovnitř "Tak jak tedy...?"

To se ale netýká hledání "co jsem", stává se to při zaměření pozornosti na to, proč reaguju v určité situaci právě tímhle způsobem.

K

záleží na tom co hledáš ? víš to ? co vůbec vlastně hledáš ?
hledam co vlastne jsem ...
vim ze uz jsem ... ale nevim co je to "byt".
kdyz se opravdu .. ale opravdu dobre rozhlednu ... uplne vsude ... na kazde misto ...
je to jako s hledanim "ja" ...
nenachazim nic ... ani prazdno ... proste nic ... vlastne ani to nic.
jak ale v tomhle nic ... najit/uvidet to co jsem?
prijde mi ze to nejde.
ze to neni mozny.

Mně přijde, že se "to" najít nedá. Spíš když si uvědomím, že když mám pocit nebo myšlenku, je to stejná situace, jako když mám boty nebo paraple: když něco mám, nejsem tím. V tu chvíli, kdy se to uvědomí, opadne sebeztotožnění s "tím něčím" a vnímá se... to co vnímá

Hledat to, co jsem, by asi vytvářelo hledajícího "někoho"
Návštěvní k
 

Re: O svobodné vůli

Nový příspěvekod Návštěvní k » pon 19. srp 2013 17:24:44

RB:

Přijměte ego se vším, co s sebou nese, jako součást chodu Celku, a jen pozorujte, co se děje. Pak tu žádné potíže nejsou.

Když si myslíte, že je to vaše jednání, trápí vás to nebo ono. Tak to považujte za jednání Vědomí či Boha nebo Celku. Všechny ty činnosti jsou nevyhnutelně vymezené vrozenými povahovými rysy daného organismu. Jakmile to tak vidíte, vnímáte neosobnost toho všeho.

Začnete-li vnímat neosobnost tohoto procesu, individuální „já“ ustoupí. Nesnažíte se ho potlačit; svoje ego porazit nemůžete. Ale toto pochopení zahladí ego do toho, z čeho vzniklo. To je Milost.

Ego není něco, co by nás mělo zahanbovat nebo čeho bychom se měli obávat. Ego je pouze odraz původního neosobního Vědomí. Toto chápání přenáší ego zpět do jeho Zdroje.

Neosobní Vědomí vytvořilo ego, které se pak obrátí ke svému Zdroji. Proč s egem bojovat? Jen pozorovat hrátky ega.

Když odpadne očekávání a chtění, jste otevřeni podstatě. Základem toho poznání není chtění nic si nepřát, ale nechat věci přirozeně probíhat. Zdá se, že s takovým poznáním všechno probíhá o mnoho lehčím a snadnějším způsobem.

Když ego něco provede, je to tatáž mysl ega, která říká „To se nemělo dělat.“ Jakmile se objeví pochopení, že nemáte s egem bojovat, jen ho pozorovat, pak už ego není překážkou nebo nepřítelem. Je jen fikcí.
Návštěvní k
 

Re: O svobodné vůli

Nový příspěvekod Návštěvní k » pon 19. srp 2013 17:28:57

A ještě:

Po osvícení je zřejmé, že dotyčný psycho-fyzický systém je snovou postavou a že bude jako snová postava existovat dál po celou dobu svého života. Nijak se o to ale nezajímá. Není tu žádný osobní zájem na tom, co se tomuto organismu děje.

Touhy se objevují, protože jsou součástí vědomí. Ale po osvícení či poznání, říkejme tomu jakkoliv, individuální organismus touhy pouze pozoruje. Jejich dodávka se nepřevezme. Nicméně vedou k jednání. Je-li ta touha něco jako hlad nebo žízeň, myšlenka se zrealizuje v jednání. Bez účasti intelektu.

Vznikají myšlenky. Objevují se emoce. Ale tyto myšlenky nebo emoce či přání jen prostě proběhnou. Neztotožňujete se s ničím, co vyvstává. Jen se to pozoruje. Je tu jen pozorování té události, dokud trvá. Ať se děje cokoliv, jen se to děje.

Ať nastane jakákoliv událost, vyvstání hněvu, ústící v jednání, které je potrestáno, všechno se to pozoruje. Ne jako moje jednání, ale jako součást chodu Celku.

Není možné vědět, jakým způsobem člověk zareaguje. Ale z hlediska džňániho tu není žádný někdo, kdo by se tím zabýval, ať už bude reakce jakákoliv.
Snaží-li se někdo dodržovat určité zásady, je to nutně spojeno s obavami a s pocity viny z nedorozumění v dané situaci.

Když se událost přijme a pochopí se, že nástroj, skrze který k ní došlo, je nepodstatný, pak proměna z osobního do neosobního, z individuálního do univerzálního proběhne daleko snadněji.

K událostem dochází prostřednictvím určitých organismů. To, co se děje, má určitý dopad, vyvolává to jisté důsledky. Organismus je vytvořený s jistými danými vlastnostmi, aby mohlo proběhnout určité jednání.

Berte to tak, jak to přichází. Celý život a jeho prožívání je proud a když ten proud přijmeme, život může být úžasně jednoduchý. Působí nám problémy, protože s ním bojujeme, nepřijímáme, co je v současném okamžiku. Chceme se stát něčím jiným, než jsme. Chceme, aby se dělo něco jiného, než co se děje. Dokud tu není přijetí nebo vzdání se, jsme předurčeni k bolesti a utrpení.
Návštěvní k
 

Re: O svobodné vůli

Nový příspěvekod Návštěvní k » pon 19. srp 2013 17:32:55

Do třetice:

K sebe-opuštění může dojít jedině prostřednictvím Boží Prozřetelnosti.

Sebeklam je součástí působení Celku v dané době. Je tu jedině Vědomí. A tak všechno, k čemu dochází, se děje podle Jeho Vůle.

Vědomí nás prostřednictvím ega nasměruje na jakékoliv místo, kde máme být.

Nahoru a dolů, chvíle povznesení a depresí, se objevují v rovině ega, v oblasti projeveného.

Osobní „já“ coby určitý jedinec cítí potřebu dosáhnout blaha Celistvosti. V tom je celý problém.

Mylné chápání se objevuje a zase mizí, dokud není přesvědčení naprosté. Proto máte chvíle povznesení a depresí.

Takové periodické střídání je docela normální, dokud nedojde k osvícení, dokud chápání, hluboké přesvědčení není celobytostné.

Než dojde k tomu pravému okamžiku na tom pravém místě, budou pokračovat výkyvy nahoru a dolů.

Dokud má tento proces nějaké trvání, probíhá v dualitě; když se chápání prohloubí, výkyvy nahoru a dolů, které byly zpočátku velmi intenzivní, začnou být postupně méně dramatické.

Žádné „já“ nemůže změnit vůbec nic. Všechny změny, které jsou nutné, nastanou, dojde k nim, a čím dřív se rozpozná, že tu není žádné „já“, které by mohlo nějaké změny udělat, tím dřív se změny objeví.

To je skutečné jádro toho všeho. Tím, kdo chce vědět, je „já“, mysl: „Jak můžu ten proces urychlit? Jsem netrpělivá.“

Součástí přijetí, patrně tou konečnou částí přijetí je: „Co na tom sejde?

Neznamená to ´Tvá Vůle se staň´, ale ´Tvá Vůle se děje.´

Jeho Vůle se děla vždycky. A Jeho Vůle se bude dít vždycky.

Porozumění proniká do hlubších rovin, jak ukazují takové myšlenky, takové vhledy, které se zčistajasna objeví.

„já“, se tedy musí nakonec rozplynout, buď odevzdaností, nebo přijetím, což je v podstatě jedno a totéž.

Myslel jste si, že nesete tohle břemeno a celou tu odpovědnost. Pak jste začal chápat, že díky reakcím psycho-fyzického organismu bude toto jednání probíhat i nadále. I kdybyste udělal cokoliv, abyste zabránil tomu, co se má stát, stejně se to stane. Když to do hloubi pochopíte, máte pocit nesmírné svobody. „Cokoliv se má stát, to se stane; tak proč bych se měl trápit? Udělal jsem všechno, co se dalo.“ Jednáte dál s pocitem odpovědnosti, se soucítěním – je-li to vaše povaha – ale víte, že tím nemáte žádnou moc.

Jediná věc, kterou člověk může udělat, kdykoliv se naskytne chvilka volna, je sednout si v tichu, bez jakékoliv motivace, bez jakéhokoliv cíle, aniž by si člověk cokoliv přál, což znamená, že nemusíte vůbec nic očekávat. V těchto chvílích nenacházíte Skutečné, Skutečné si nachází vás. Jenom chvilku tiše sedět.

Počátek prázdnoty mysli se objevuje v každé lidské bytosti, při nejmenším na několik okamžiků, ale ty okamžiky nejsou ani rozpoznány, ani přijaty. Když se ale tato prázdnota mysli rozpozná a přijme, objeví se víc příležitostí, při nichž bude prázdnota pokračovat.

Dokud mysl o ty okamžiky usiluje, vzdalujete se od současného dění. A tak konečné slovo je přijetí, což je totéž co vzdání se. Probíhající dění je součástí chodu Celku. Pokud to zahrnuje frustraci, pak se musí přijmout frustrace. Mysl ale místo přijetí říká „Jak se z toho můžu dostat?“

Než člověk může přijmout, musí připustit i stupeň ne-přijetí. To je to trápení hledajícího.

Přijetí se vždycky automaticky změní v pozorování.

„I tohle pomine.“ Pomůže to přijmout, když se něco děje nepříznivým způsobem. Víte, že se to změní, že není třeba upadat do hlubin zoufalství. Když se věci vyvíjejí dobře, nemáte potřebu prožívat nějakou ohromnou extázi. I to pomine. Umožňuje vám to začít přijímat život, jak přichází.

Přijetí této frustrace představuje začátek pochopení. To je bod, kde se džňána a bhakti setkávají, oddanost, která je aspektem vědění. Dostatečná důvěra, aby člověk přijal, že se to stane znovu.

V džňáně akceptování znamená přijetí toho, co je. V bhakti, józe oddanosti, slovo „vzdát se“ znamená sklonit se před Jeho Vůlí. Přijetí a vzdání se jsou jedno a totéž.

Ke vzdání se může pouze dojít – samotným pochopením, že vládnout může jen Jeho Vůle. Ve skutečnosti to nastane hluboko uvnitř. Pravdou je, že to, co vládlo, byla vždycky jeho Vůle. Je to Jeho Vůle, co vládne teď, a je to Jeho Vůle, co bude vládnout v budoucnosti. To je fakt. Jak dlouho potrvá, než člověk tuto skutečnost přijme, tak dlouho bude trpět.

Pokoušíte-li se změnit výsledky, nemůžete tuto snahu zastavit, dokud nenastane hluboké vnitřní chápání, že nad výsledky nemáte žádnou moc.

Prostě pokračovat v tom, co jsme dělali doposud, a nedělat si kvůli tomu starosti. Není třeba nic měnit.

Ve skutečnosti čím víc si myslíte, že musíte změnit nebo předělat svůj život, tím větší je to překážka.

Přijetí je to, co nastane, když se pochopí, že já pro to nemůžu udělat vůbec nic: „Ztratíte to jedině tehdy, když se za tím ženete.“

Nikdo nemusí dělat žádné úmyslné změny. Pokud jsou změny nutné, dojde k nim. A když se něco změní, budete dělat něco nového, anebo přestanete něco dělat, aniž byste se musel cítit provinile.

Překážkou je přání změnit to, co je, v něco jiného, a přijme-li se to, co se děje, pak se chápání prohloubí. Tento proces nemůžete urychlit.

Přijetí postupně způsobí, že euforie a deprese budou pozorovány.

Frustrace se postupně rozplyne.

Tak to pokračuje, až se objeví poznání „Neexistuje nic, co bych mohl udělat. Má-li se to stát, stane se to.“ To je podvolení se.

Když se jedinec účastní života a v každém okamžiku přijímá všechno, co se děje, jako záměr Vesmírného Bytí – radost i bolest, štěstí i neštěstí, úspěch i prohru, bez nejmenšího pocitu, že on sám osobně jedná, dělá to, k čemu je naprogramován: pak je to sebepoznání.

Do podmínek, v nichž se nachází, a do jimi vyvolávaných reakcí se on sám – coby jedinec – nedostal ani z vlastní iniciativy, ani vlastní volbou; tudíž by asi nebylo správné či vhodné bojovat nebo vyvíjet spoustu jiného úsilí k odstranění něčí nebo vlastní nevědomosti, než trvale mít na mysli tuto základní skutečnost.
Návštěvní k
 

PředchozíDalší

Zpět na Roman

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník