Zazen není meditace

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:) :( ;) :P 8) :D :'-( :knock: :green: :sos: :confused: :yes: :phew: :crazy: :what: :yeah: :hm:
Zobrazit další smajlíky
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Zazen není meditace

Re: Zazen není meditace

Příspěvek od nop » stř 29. bře 2017 7:29:18

....Ženě zkrátka nebyla dána do vínku abstrakce a je tudíž indisponována ke hlubšímu, rozumovému zkoumání. ....

Intuitivní poznání je rovnocenné racionálnímu. Skutečnost se dá poznávat několika způsoby.
Ti autoři s racionalitou zhusta hodně psali, takže je tu záplava děl od racionalistů.
Jiní něco poznali mimo rozum a nepsali moc.
I veliký Lao-c napsal jen 5.000 znaků a překračuje to rozumové zkoumání, je to o Tau a to je mimo "rozum".

Re: Zazen není meditace

Příspěvek od nop » stř 29. bře 2017 7:13:50

babajag píše:zde zpráva pro nopa, bo v meziskladu mi to nechtělo zprávu vzít, bo nejsem přihlášený

je to k dinosaurům
jednoduchým logickým rozborem jsem vyvodil, že 1,7m měří VĚDCI!

NA ŠLÁPOTY JE ČÍSLO MOC VELKÉ A NA DINOSAURY MALÉ......

Mezi těmi stopami byly od dvounohých také od čtyřnohých, malé i velké.
Když býložraví měřili v Evropě až 40 metrů od hlavy ke konci chvostu, je 1,7 m v relaci.

Článek je na:
https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/ved ... cle-detail
(v názvu stránky ale chybí desetinná tečka).
Přílohy
dinosaur,stopa,.jpeg

Re: Zazen není meditace

Příspěvek od dědekjaga » stř 29. bře 2017 7:12:25

babajag píše:zde zpráva pro nopa, bo v meziskladu mi to nechtělo zprávu vzít, bo nejsem přihlášený

je to k dinosaurům
jednoduchým logickým rozborem jsem vyvodil, že 1,7m měří VĚDCI!

NA ŠLÁPOTY JE ČÍSLO MOC VELKÉ A NA DINOSAURY MALÉ...
...


babajago, je vidět, že nepostrádáš logiku, možná autor počítal s tím, že čtenář není blbej

Re: Zazen není meditace

Příspěvek od babajag » stř 29. bře 2017 6:24:07

zde zpráva pro nopa, bo v meziskladu mi to nechtělo zprávu vzít, bo nejsem přihlášený

je to k dinosaurům
jednoduchým logickým rozborem jsem vyvodil, že 1,7m měří VĚDCI!

NA ŠLÁPOTY JE ČÍSLO MOC VELKÉ A NA DINOSAURY MALÉ...
...

Re: Zazen není meditace

Příspěvek od Jana » úte 28. bře 2017 13:46:39

Je dobré si uvědomit, co z nás hovoří, jestli ego, mysl, pudy, pocity, Bůh...?

Jestli žvaní ego k egu nebo promlouvá Vědomí k Vědomí.

Ta kombinace, že by promlouvalo Vědomi k egu nebo ego k Vědomí je dost nesmyslná.

:D

Krásné ticho, viď.

:)

Re: Zazen není meditace

Příspěvek od lklknml » úte 28. bře 2017 13:31:59

Jana píše:
Zdeněk píše:
Jana píše:Možná by ses divil, kolika lidem Panna Maria pomohla.

Když to řeknu trochu nadneseně, nikdy nevíš, odkud Ti Bůh nabídne pomocnou ruku.

Proto bys do ní neměl nikdy povýšeně kopat.

Tomu se nikterak nedivím a je úplně nesmyslné, že z mých slov čteš kopání do Marie a ještě povýšené.

Ale je to pěkná ukázka jak je tvůj rozum ve vleku okamžitých citů a jak jen obtížně a se zpožděním (pokud vůbec) se tomu dokážeš bránit. Protože u ženy je prvořadá mohutnost citová, kdežto u muže rozumová (byť výjimky se jistě najdou – viz ryunin).


Možná, když se nebudeš spoléhat na to, co vidíš, tedy nebudeš se dívat na své pánské kalhoty, nebudeš spoléhat na to, co si myslíš, ale jen si budeš uvědomovat skutečnost, tak Tě ta pocitová záležitost, tedy pocit bytí, může dovést k uvědomění, kdo doopravdy jsi, pak pro Tebe nebude tajemstvím ani to, kým jsem já.

Nebudeš se zbytečně starat o to, kdo u nás doma vaří, uklízí, mluví, nebudeš organizovat naši domácnost, ani kompetence někoho druhého, ale Tvá pozornost bude obrácena k tomu podstatnému, o co ve Tvém životě ve skutečnosti jde,

a bude Ti tím pádem otevřena brána do Božího království, ke kterému je vše přidáno.

To je celé všechno možné, milá Jano, ale to podstatné je, že každý mluvíme o něčem jiném. :D
Neboli rozumová stránka tohoto rozhovoru je jen nepodstatná kulisa, cit ti velí mě přemoci, eliminovat a nedokážeš se tomu bránit. Odtud i marnost jakékoli rozumové argumentace. Apoštol Pavel svá slova neříkal jen tak z rozmaru.

Re: Zazen není meditace

Příspěvek od Jana » úte 28. bře 2017 13:00:58

Zdeněk píše:
Jana píše:Možná by ses divil, kolika lidem Panna Maria pomohla.

Když to řeknu trochu nadneseně, nikdy nevíš, odkud Ti Bůh nabídne pomocnou ruku.

Proto bys do ní neměl nikdy povýšeně kopat.

Tomu se nikterak nedivím a je úplně nesmyslné, že z mých slov čteš kopání do Marie a ještě povýšené.

Ale je to pěkná ukázka jak je tvůj rozum ve vleku okamžitých citů a jak jen obtížně a se zpožděním (pokud vůbec) se tomu dokážeš bránit. Protože u ženy je prvořadá mohutnost citová, kdežto u muže rozumová (byť výjimky se jistě najdou – viz ryunin).


Možná, když se nebudeš spoléhat na to, co vidíš, tedy nebudeš se dívat na své pánské kalhoty, nebudeš spoléhat na to, co si myslíš, ale jen si budeš uvědomovat skutečnost, tak Tě ta pocitová záležitost, tedy pocit bytí, může dovést k uvědomění, kdo doopravdy jsi, pak pro Tebe nebude tajemstvím ani to, kým jsem já.

Nebudeš se zbytečně starat o to, kdo u nás doma vaří, uklízí, mluví, nebudeš organizovat naši domácnost, ani kompetence někoho druhého, ale Tvá pozornost bude obrácena k tomu podstatnému, o co ve Tvém životě ve skutečnosti jde,

a bude Ti tím pádem otevřena brána do Božího království, ke kterému je vše přidáno.

Re: Zazen není meditace

Příspěvek od lklknml » úte 28. bře 2017 12:51:15

Jana píše:Možná by ses divil, kolika lidem Panna Maria pomohla.

Když to řeknu trochu nadneseně, nikdy nevíš, odkud Ti Bůh nabídne pomocnou ruku.

Proto bys do ní neměl nikdy povýšeně kopat.

Tomu se nikterak nedivím a je úplně nesmyslné, že z mých slov čteš kopání do Marie a ještě povýšené.

Ale je to pěkná ukázka jak je tvůj rozum ve vleku okamžitých citů a jak jen obtížně a se zpožděním (pokud vůbec) se tomu dokážeš bránit. Protože u ženy je prvořadá mohutnost citová, kdežto u muže rozumová (byť výjimky se jistě najdou – viz ryunin).

Re: Zazen není meditace

Příspěvek od Jana » úte 28. bře 2017 12:36:28

Zdeněk píše:
Jana píše:Drahý Zdenku, pokud je tady ztotožnění s tělem, pak je tady jen povrchní přístup k poznání a budeš mě vidět jen jako tělo ženy.

Zdaleka nejde jen o tělo, ale o mysl (a potažmo o tělo). Ženě zkrátka nebyla dána do vínku abstrakce a je tudíž indisponována ke hlubšímu, rozumovému zkoumání. Výjimky jistě byly a budou, ale jsou to právě jen výjimky. Vždyť kolik žen vyniklo v abstraktních vědách, matematice atpod. ?
Tak seber poslední zbytky rozumu a pokory a přestaň se starat o tyto věci, protože to pro tebe není určeno.
Panna Maria snad mistrovala svého syna? Tak vidíš. Bez ní by ale Ježíš nemohl existovat. Tak měj děti, starej se o kuchyň, o svého muže, o rodinný krb, o toto fórum atpod. :)


Možná by ses divil, kolika lidem Panna Maria pomohla.

Když to řeknu trochu nadneseně, nikdy nevíš, odkud Ti Bůh nabídne pomocnou ruku.

Proto bys do ní neměl nikdy povýšeně kopat.

Re: Zazen není meditace

Příspěvek od lklknml » úte 28. bře 2017 11:52:23

Jana píše:Drahý Zdenku, pokud je tady ztotožnění s tělem, pak je tady jen povrchní přístup k poznání a budeš mě vidět jen jako tělo ženy.

Zdaleka nejde jen o tělo, ale o mysl (a potažmo o tělo). Ženě zkrátka nebyla dána do vínku abstrakce a je tudíž indisponována ke hlubšímu, rozumovému zkoumání. Výjimky jistě byly a budou, ale jsou to právě jen výjimky. Vždyť kolik žen vyniklo v abstraktních vědách, matematice atpod. ?
Tak seber poslední zbytky rozumu a pokory a přestaň se starat o tyto věci, protože to pro tebe není určeno.
Panna Maria snad mistrovala svého syna? Tak vidíš. Bez ní by ale Ježíš nemohl existovat. Tak měj děti, starej se o kuchyň, o svého muže, o rodinný krb, o toto fórum atpod. :)

Re: Zazen není meditace

Příspěvek od Jana » úte 28. bře 2017 11:12:39

Zdeněk píše:
Jana píše:Jakmile křesťan, buddhista, muslim, žid, jehovista začne hlásat "jen má cesta je ta pravá", tak zákonitě propadá slepotě fanatismu.

A co Ježíšovo "Já jsem ta cesta, pravda i život" ?
A nevíš, že máš mlčet ve shromáždění? Chceš li se o něčem poučit, zeptej se svého muže.


Drahý Zdenku, pokud je tady ztotožnění s tělem, pak je tady jen povrchní přístup k poznání a budeš mě vidět jen jako tělo ženy.

Tím pádem Ti zůstane skrytá i Tvá podstata a jsi odsouzen žít život v iluzi dvojnosti, ve které, kam se podíváš, všude najdeš něco špatného.

:)

Re: Zazen není meditace

Příspěvek od lklknml » úte 28. bře 2017 10:19:26

Jana píše:Jakmile křesťan, buddhista, muslim, žid, jehovista začne hlásat "jen má cesta je ta pravá", tak zákonitě propadá slepotě fanatismu.

A co Ježíšovo "Já jsem ta cesta, pravda i život" ?
A nevíš, že máš mlčet ve shromáždění? Chceš li se o něčem poučit, zeptej se svého muže.

Re: Zazen není meditace

Příspěvek od Návštěvník » úte 28. bře 2017 10:17:18

babajag píše:
nic ve zlým, mi zatím také nic moc nikdo nepředal
...


Možná se do toho hrnce života nemá už nic přidávat, jen z něj sundat pokličku.

Obrázek

viewtopic.php?f=54&t=3022&start=10#p133221

Re: Zazen není meditace

Příspěvek od babajag » úte 28. bře 2017 10:07:33

asi půl hodky jsem hledal na netu co to ta transmise vlastně je

wikipedie hovořila o ÚSTNÍM ODKAZU...což podle mě není ono
a dočetl jsm se, že jde i o přenášení energií

když se bavím v obchodě s prodavačkou, tato na mě pracuje jak ústním odkazem...salám stojí 20kč..tak přenosem energií, když mi dá ochutnat salám v akci...

tedy vidím, že pojem transmise...vydefinován jen vágně..dává příčinu, že si každý pod tím myslí, co chce, jak to chápe, co se o tom dočetl a jaké má zkušenosti...
zde asi je příčina nedorozumění mezi Zdenkem a riuninem

taková nedorozumění jsou tak četná a běžná, že je až s podivem, že do toho opět spadnu, když si nedávám pozor...což svědčí o začátečnické úrovni mého dosažení...
pak místo porozumění začnou spory...lžeš..kradeš...chlastáš...smilníš..a možní kamarádi pak spolu leta nemluví...

co tedy by měl Učitel přenést na Žáka, kdyby to uměl a mohl?
nikoli asi, kolik stojí salám, ale to nejcennější, co má

stav Poznání
stav Ssíly
stav Moudrosti
stav Ušlechtilosti
Otevření kapacit a kvalit Mysli a Vědomí...

a kdopak to umí?
kde sou ti adepti?
bud se hádaj v žabomyších sporech jako vy...nebo točí videjka o všeobjímající lásce, jojo...

nic ve zlým, mi zatím také nic moc nikdo nepředal
...

Re: Zazen není meditace

Příspěvek od Jana » úte 28. bře 2017 10:01:54

Je důležité si uvědomovat, co vede k cíli a co nám brání cíl nalézt.

Cílem je celé poznání, tedy poznání celistvosti, ztráta iluze dvojnosti.

Tedy všechna učení která ukazují cestu k cíli jsou ta, která vedou k poznání Jednoty všeho.

Do slepé uličky vede představa, má cesta je správná, tudíž, když nejdeš mou cestou, zabloudíš.

Tohle prohlubuje iluzi oddělenosti. Všechny soudy druhých, všechno to odsuzování různých učení, vedou do slepé uličky.

Jakmile křesťan, buddhista, muslim, žid, jehovista začne hlásat "jen má cesta je ta pravá", tak zákonitě propadá slepotě fanatismu.

To, co naopak vede zaručeně k cíli, je objevování toho stejného, toho společného, co mají všechna učení, všechny směry.

Cíl je spojnicí všech cest, které k němu směřují.

Re: Zazen není meditace

Příspěvek od lklknml » úte 28. bře 2017 9:02:56

Au.

Re: Zazen není meditace

Příspěvek od ryu.nin » úte 28. bře 2017 8:30:48

Lžeš. Napsal jsi, že v naší linii není transmise. Můj učitel dostal transmisi, jeho učitel dostal transmisi a Niwa Rempo zjevně získal transmisi od svého strýce. Jaký správce země? NIkdo z těchto lidí nebyl žádný správce země. Všichni tito lidé velkou část života cvičili zazen a studovali buddhismus. Niwa Rempo skoro celý život, můj učitel například cvičí zazen a studuje buddhismus už asi padesát let, jeho učitel se tomu věnoval taky asi padesát let, takže ty a tvoje náyory na to, co to jsou obtíže života a jaká snaha je nutná k tomu, aby člověk porozuměl buddhismu a stal se učitelem, jsou totální bláboly mimo mísu. Neznáš ani Niwu, ani Nishijimu ani mého učitele, nemáš ponětí, co museli v životě udělat a podstoupit. A nemáš ani ponětí, co to znamená stát se učitelem, autentickým učitelem buddhismu. Takže se omluv za lži, že naše linie nemá transmisi dharmy, co tady šíříš, i když už to Jana smazala.

Re: Zazen není meditace

Příspěvek od lklknml » úte 28. bře 2017 8:15:02

ryu.nin píše:v Japonsku nemůže stát mnich představeným ani malého chrámu na venkově, natož představeným hlavního Soto kláštera Eiheji.

Pro ilustraci, jakým obtížím musel čelit samotný Dogen, když se vrátil do Japonska. Jeho klášter byl vypálen. Musel uniknout do hor. Kdyby neměl mocnou ozbrojenou ochranu, konkurenční buddhistické sekty by se postaraly, aby jeho učení vymizelo. A to bylo středověké, nikoli poválečné (a z hlediska správy země radikálně jiné) Japonsko, kde (a samozřejmě nejen tam), spiritualita ustoupila konzumu materiálně bohaté společnosti. Zrcadlí to však naivitu ryunina – který správce země dnes rozhoduje, co je pravá dharma, ověřuje pravost její transmise a vydává povolení veřejně učit?

Re: Zazen není meditace

Příspěvek od lklknml » úte 28. bře 2017 4:38:01

ryu.nin píše:Já bych to bral, kdyby Niwa Rempo opravdu nikdy od nikoho nezískal transmisi dharmy, ale to je naprostá blbost, protože bez transmise dharmy se v Japonsku nemůže stát mnich představeným ani malého chrámu na venkově, natož představeným hlavního Soto kláštera Eiheji.

Přečti si, jakým obtížím byl nucen čelit např. šestý patriarcha Chuej-neng. Jak opatrný byl jeho učitel, když mu povolení samostatně učit ve svém klášteře předával. Kdyby se Chuej-neng po určitou dobu neskrýval, pravděpodobně by ho připravili o život. Nikoli zbojníci, ale jeho "bratři ve víře".

Takováto linie učitelů je tudíž úctyhodná, protože ji provázelo nezměrné úsilí úctyhodných lidí. Kdo tuto linii předstírá, úcty hoden není. Protože mu pak sedají na lep prosťáčci, jako jsi byl ty. Aby z nich vyrostli aktivní Blbci.

Re: Zazen není meditace

Příspěvek od ryu.nin » pon 27. bře 2017 22:09:18

Tak jsem si dal tu práci a našel jsem celkem podrobný životopis mistra Rempo Niwy, o kterým doborník ve věcech historie Soto tvrdí, že nikdy nezískal od nikoho transmisy dharmy.

Biografii do češtiny překládat nebudu, ale je v ní jasně psáno, že strýc Rempo Niwy mistr Butsu-an byl i jeho učitelem. V textu není, že Niwa od svého učitele získal transmisy dharmy, ale je to logické a je to i v seznamech, kde jsou uváděni mistři, jak šli po sobě. A jak už jsem psal, Niwa by se nikdy nemohl stát představeným Eiheiji a dokonce získat titul Zenji, zenový mistr, kdyby předtím nezískal od nikoho transmisy dharmy. Titul zenji je v Japonsku chápán výše než transmise dharmy.

Master Renpo Niwa was born at Shuzenji in Shizuoka Prefecture as the third son of Katoda Shioya, in February of 1905. His father was a schoolmaster of several schools, and had sons and daughters totalled 10. And Mura, his mother, worked hard as a farmer for further support of their family. Master Niwa told me that he was a rather tender boy, and enjoyed to play with girls. But when observing the very smart style of a Budhist monk who commuted to Shuzenji temple, he found himself wanting to become a Buddhist monk. So when he was 11 years old, he asked his family if he could become a Buddhist monk, and he was permitted.

And fortunately because his uncle Master Butsu-an Niwa was the Master of Tokei-in in Shizuoka City, and so Master Renpo Niwa became a son-in-law of Master Butsu-an, therefore Master Renpo Niwa commuted from Tokei-in to a primary school. But because he selected Nirayama Middle school near Shuzenji, and so he commuted to the middle school from his home, but because he entered into the Shizuoka High School, therefore he commuted to the high school from Tokei-in again.

When Master Renpo Niwa was going to enter into a University, Master Butsu-an asked Master Renpo to select a law division in the University. However, because Master Renpo strongly hoped to study Buddhism in the University, he insisted his own strong hope, and Master Butsu-an permited Master Renpo to enter into the division of Buddhism. I guess that at that time, even in the Soto Sect, there might have been so many lawful problems occurring, and so Master Butsu-an wanted to get a good assistant for himself in the Soto Sect. But I heard that Master Butsu-an easily permitted Master Renpo to select the Indian Philosophical Division.

Master Renpo Niwa entered the division of Indian Philosophy in Tokyo Imperial University, and during the first summer vacation, he visited Eihei-ji as a Buddhist monk officially for one month. After graduating from Tokyo University, he became the head official in Tokei-in, and then visiting Antaiji in Kyoto for commuting to Otani University, and then he entered into Eihei-ji. Then he became the Master of Ichjoji and Ryu-un-in in Shizuoka, and he succeeded the Master of Tokei-in in November of 1955. He became the Master of the Tokyo Branch of Eihei-ji in 1960, and then he worked as the 77th Abbot of Eihei-ji from April 1985 to September 1993.

Nahoru