Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:) :( ;) :P 8) :D :'-( :knock: :green: :sos: :confused: :yes: :phew: :crazy: :what: :yeah: :hm:
Zobrazit další smajlíky
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Přehled tématu
   

Pokud si přejete přidat jednu nebo více příloh, vyplňte následující údaje.

Rozšířit náhled Přehled tématu: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Příspěvek od Jarda Malej » stř 12. lis 2014 9:35:21

rafael píše "hluboká meditace, pokud se meditace daří"

Ajaj ajaj , hluboká meditace koho, ega? pokud se meditace daří? komu?

Ryunine bez podobně hlubokých slovních klišé jako je třeba to Rafaelovo,
by ty duchovní debaty většinou byly víš kde.
Zen je jen blbá nálepka. I buddhismus je jen blbá nálepka.

Ano jsou to nálepky.
Ale že blbé, to už je jenom takové zeňácké klišé.


:D

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Příspěvek od Alaja » stř 12. lis 2014 2:25:46

Ty jsi se nějak rozohnil....úplně nezenově... :D

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Příspěvek od ryu.nin » stř 12. lis 2014 1:30:23

rafael píše "hluboká meditace, pokud se meditace daří"

Ajaj ajaj , hluboká meditace koho, ega? pokud se meditace daří? komu?

hovno je taky hluboká meditace

co to je hluboká meditace? to to je za nesmysl? jak chcete ubrat hloubku pravdě? pravda nepotřebuje od lidí ubrat nebo přidat, je taková, jaká je i bez lidské blbosti

cvičit zazen znamená nepřidávat lidskou blbost k pravdě

zazen není hlubší nebo mělčí, nedaří se nebo daří, zazen je pouze forma a současně obsah Buddhy, probuzení

ego tvoří ego, pravda je a netvoří nic navíc

už jste buddhové, tak ze sebe nedělejte voly, proboha

pravda nepotřebuje zazen, nebo buddhismus

pravda pouze je

ale vůl nic nechápe, takže všechno poplete dohromady, píše o hloubce, egu a jestli se daří

pravda nic z toho nepotřebuje - pokud chcete poznat pravdu, přestaňte přidávat přiblblé lidské kategorie k tomu, co nemá nic společného s lidmi - buddha znamená se probudit ze sna, nic víc, nic méně

co to je skutečný učitel buddhismu? vánek v noci, svítání ráno

nehledejte učitele tam, kde nejsou - jen skutečný učitel vám ukáže pravdu, která není závislá na tom, co tento učitel říká

nehledejte ve slovech - poslechněte si učení Dharmy a aplikujete Dharmu - nenechávejte si nic v mysli - neztuhněte jako sochy nebo panáci, kteří řžíkají, že rozumí

já nerozumí, lidé myslí, myšlení nám pomůže nerozumět, nepochopit, pouze být - když myšlení vede k dalšímu myšlení, nepohli jste se z místa

co to je buddhismus? rozhodně to není názor lidí na svět - je to cesta k pravdě, ale ta pravda už je tady a teď, takže kam cchete jít? když cvičíte zazen, myslíte, že dosáhnete satori, moudrosti, osvícení???? Pche, nedosáhnete ničeho, protože jste horší než oslové, kteří nevědí, že ocas mají u zadku.

Co je tedy smysl dharmy? Být v přítomnosti a nenechat se oklamat blbostmi lidí. Dobrou noc.

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Příspěvek od ryu.nin » stř 12. lis 2014 1:00:39

rafael stále píše - ego se snaží, ego si myslí, zen je ego, náboženství je ego, všechno je ego, když ego zmizí, pak tu je ticho, pravda, atd.

ano, ale to je připoutání k cíli a zanedbání prostředků, zanedbání formy za účelem obsahu

je snad forma - např zazen - popřením obsahu, tedy pravdy?

je snad slovo Buddhovo důkaz jeho egoismu, jeho omezenosti? To bych neřekl. Proto musíme rozlišovat mezi formou a obsahem a současně chápat, že forma se neliší od obsahu. Tedy zazen je forma, nikoliv pravda, ale současně zazen je pravda. Buddhovo slovo je pouze forma, pouze návod, pouze směr, kde najít pravdu, ale současně, Buddhovo slovo je samotná pravda. Steně jako když malé dítě řekne: Hele, brouček!

Buddhismus samozřejmě není omezen egem lidí. Ale nemůže se vydělit ze světa formy. Bez toho bychom mohli rovnou popřít jakýkoliv smysl Buddhova učení nebo cvičení.

Když tedy pouze cvičíme, není tu ego, není tu já. Když ke cvičení přidáváme "já cvičím", není to už buddhismus. Chápete?

Původně je vše dokonalé. Povídejte to lidem. Kdo poznal pravdu, nezřekl se formy. Protože forma je pravda. Pravda je forma.

Zen je jen blbá nálepka. I buddhismus je jen blbá nálepka. Musíme se tedy ptát, o co nám jde. Kam chceme jít? Dharma je pouze skutečnost, nic víc. Buddhismus je pouze skutečnost- Lidé říkají, můžu ležet a přitom meditovat. Ano, nebo nemusí meditovat vůbec. Vše je meditace. To není problém. Ale Buddha měl formu cvičení, formu vysvětlování ,nějakou teorii. Bez toho, bez formy, bez cvičení, bez teorie lidi nechápou smysl formy, teorie a cvičení. Cvičíme, abychom cvičili, ne abychom dosáhli pravdy. Cvičení, zazen je pravda. Protože forma je pravda. A je jedno jeslti to říká osvícený nebo neosvícený. Rozdělovat lidi na osvícené a neosvícené, lidi bez ega a s eem, je taky jen důkaz toho, že daný člověk, který takto rozděluje, nepronikl k pravdě, která ve své nejzazší podobě nerozlišuje. Stromy se kýávají ve větru a neříkají to tomu egoí nebo pravda nebo účel. Dharma je strom, který se kývá ve větru. Dharma je skutečnost, a je jedno čemu kdo věří, jestli buddhismu nebo atheismu nebo islámu. Pravda se neptá, pravda je.

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Příspěvek od nop » úte 11. lis 2014 13:12:03

Alaja. píše:Má zkušenost je zase taková,
že jestli to má "fungovat",
tak to musí "fungovat" ve všech polohách,
ne jen v sedu na zkřížených nohách a s rovnými kolmými zády. :)

V těle jsou tajemné síly a souvislosti. Už třeba i jen políbení, kolik tajemného v sobě skrývá, a to už i jednoduchá dětská pusinka.
Vme my vůbec co je tělo? A když si řvoucí dítě posadíš do klína a pohladíš je po tváři, uklidní se. Může být i do klubíčka
Jednou jsem náhodou přišel na polohu, která je uspokojující.
Lehneš na něčem měkkém na záda, zvedneš nohy a držíš je proti sobě, jako když si dítě prohlíží prsty a chytíš kotníky, může se také křížem, levou rukou pravý kotník atd. Můžeš se i trochu pohupovat, proto je dobrá měkká podložka.
Říkám tomu "poloha na broučka". Nic nežádám a jsem v pohodě.

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Příspěvek od Alaja. » úte 11. lis 2014 9:56:43

miroslav píše:To je taky pravda. Pro začátek je ale dobré ovládnout (poznat) tělo (pokud tomu nebrání třeba ochrnutí těla) a pak myšlenkový proces - proto se například v radžajoze začíná hathajogou. Vnímáním těla, pročištěním psychických zauzlenin - napětí vázaných na tělo atd.

Ono stačí jen pochroumané koleno, které nejde pořádně ohnoutt a do lotosového sedu si pak člověk nesedne, i kdyby se rozkrájel.

Mě se zalíbila spíš relaxační poloha na zádech, v té se dá dělat všechno, včetně toho, co jsi vyjmenoval.
A když se čirou náhodou dostaví i hluboký vnor, tak má tělo aspoň dobrou stabilitu.... :D

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Příspěvek od Alaja. » úte 11. lis 2014 9:14:29

Má zkušenost je zase taková,
že jestli to má "fungovat",
tak to musí "fungovat" ve všech polohách,
ne jen v sedu na zkřížených nohách a s rovnými kolmými zády.


:)

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Příspěvek od ryu.nin » úte 11. lis 2014 1:54:34

Teda co je to za kategorii Otázky pro skutečného učitele buddhismu. To vymyslel nějakej vtipálek.

No takže odpověď - jestli vás zajímá zazen. Jestli vám jde o správnou pozici při zazenu a máte problém se sezením rovně, může to být zdravotní problém, proto bych se obrátil na fyzioterapeuta nebo lékaře. Když uděláte něco pro své zdraví, můžete zhodnotit, co je pro vás realistické, jak rovně můžete sedět. U zazenu je určitá ideální pozice, ale jde o to snažit se sedět co nejlépe to zvládneme. Pokud to vůbec nejde, tak to prostě nejde, nic se neděje. Takže shrnu - poradit se s lékařem, případně s fyzioterapeutem, a pak udělat co je ve vašich silách sedět rovně. Jde o rovnováhu mezi napětím a uvolněním, u někoho tato rovnováha bude znamenat, že bude sedět shrbeně, protože jinak už by byl příliš napjatý a to byl nebyl zazen.

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Příspěvek od nop » úte 11. lis 2014 0:33:10

GenTie píše:Dobrý den. Chci se zeptat. Četl jsem, že při meditaci má člověk sedět rovně. Já mám bohužel problém. Dlouho už chodím shrbený. Když medituji, tak se sice narovnam. Ale netrvá dlouho a obratel po obratli se shrbím. Doslova se musm nutit k tomu, abych seděl rovně. Chci se zeptat, jestli vadí, když při meditaci budu sedět né úplně rovně. Děkuji.
Frýba.

Někdy se dá něco zlepšit na samotném těle. Cituji z článku, který byl napsaný o metodě dr. Vojty o cvičení u dětí.

http://magazin.aktualne.cz/marcela-safa ... 590604f2e/

Vojtova metoda není týrání, je jedinečná, tvrdí Šafářová
19. 9. 2014, 19:06
Rozhovor s přední českou rehabilitační terapeutkou Marcelou Šafářovou o pohybových zlozvycích i umění relaxovat.
Praha – Marcele Šafářové, přední české fyzioterapeutce, prošly rukama stovky pacientů s vývojovými vadami, sportovními úrazy, ale i problémy způsobenými špatným životním stylem.
Vojtova metoda je podle ní v řadě diagnóz nezastupitelná a je ráda, že se může v České republice používat. "Cítím trochu nefér to, že pokud se dítě narodí například v anglicky mluvící zemi, tak tuto možnost prostě nemá," říká.
Aktuálně.cz: Dokážete z pohybu lidského těla a letmého pohledu stanovit diagnózu?
Marcela Šafářová: Záleží na zkušenostech. Čím déle pracujete s lidským tělem, tím lépe a rychleji dokážete říci, ve které části něco nefunguje správně, již podle prvního pohledu. Někdy sice nedokážeme přesně určit diagnózu, ale vidíme, ve které části je problém, a tak dokážeme zacílit další vyšetřovací metody, které jasnou diagnózu určí.
A.cz: Takže hned víte, kam sáhnout?
Někdy víme hned, někdy musíme chvíli hledat. Lidské tělo totiž není soustava izolovaných částí, ale globální systém, kdy vše je vzájemně provázáno. Proto když vás bude bolet zápěstí, velmi často nestačí, abych vám ho zavázala nebo předepsala lokální elektroléčbu a přitom se nestarala o to, v jaké pozici je váš hrudník, rameno nebo páteř. To spolu souvisí a příčina bolestí v zápěstí může být na vzdáleném místě. Chyba je často patrná hned, jindy díky složitosti systému až za delší dobu. Velkou roli v tom hraje i individualita pacientů, jejich vnímání bolesti a těla vůbec.
A.cz: Jak ale můžete cvičením ovlivnit mozek?
Předpokládáme, že vývoj dítěte v děloze probíhá na základě nějaké genetické informace. Po narození je vývoj pokračováním vývoje v těle matky. Probíhá v programech nebo vzorech, které, jak věříme, má každý z nás v sobě stejné. Během vývoje se ten základ přirozeně mění i vlivem prostředí, získáváním zkušeností a podobně. Každý má jiné možnosti, někdo chodí pravidelně hrát tenis, jiný teprve v 15 letech jede poprvé na lyžařský výcvik. Základní principy vývoje jsou ale pro všechny stejné a na tomto základě se snažíme stavět terapii. Mnohonásobným opakováním pohybu v polohách, které mozek zná, se snažíme opravit software. Je to stejné, jako když se učíte prvně psát nebo lyžovat.
.... atd.

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Příspěvek od rafael » pon 10. lis 2014 20:09:41

GenTie píše:Dobrý den. Chci se zeptat. Četl jsem, že při meditaci má člověk sedět rovně. Já mám bohužel problém. Dlouho už chodím shrbený. Když medituji, tak se sice narovnam. Ale netrvá dlouho a obratel po obratli se shrbím. Doslova se musm nutit k tomu, abych seděl rovně. Chci se zeptat, jestli vadí, když při meditaci budu sedět né úplně rovně. Děkuji.
Frýba.



není až tak důležité sedět rovně.. ano uvádí se to.. důležitá je hloubka meditace.. osobně jsem meditoval vleže, pak před spáním, na židli u pc, za chůze a prostě kdekoliv.. důležité je nechat mysl odejít, aby bylo prázdno v duši v mysli.. ticho.. pak už není tolik důležité kde a jak sedíme pokud se nám meditace daří..

důležité je si říct co je meditace.. meditace je ticho v mysli, prázdno v mysli, kdy pohyb myšlenek stojí.. tohle je důležité.. a je jedno jakou duchovní medtodu člověk použije jestli budhismus nebo cokoliv jiného..

Dvě otázky na oplátku

Příspěvek od Jarda Malej » pon 10. lis 2014 19:11:01

Chci se zeptat, jestli vadí, když při meditaci budu sedět né úplně rovně.

Co míníš tou meditací?
Doslova se musím nutit k tomu, abych seděl rovně.

A do té meditace se nenutíš?


:)

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Příspěvek od GenTie » pon 10. lis 2014 15:32:26

Dobrý den. Chci se zeptat. Četl jsem, že při meditaci má člověk sedět rovně. Já mám bohužel problém. Dlouho už chodím shrbený. Když medituji, tak se sice narovnam. Ale netrvá dlouho a obratel po obratli se shrbím. Doslova se musm nutit k tomu, abych seděl rovně. Chci se zeptat, jestli vadí, když při meditaci budu sedět né úplně rovně. Děkuji.
Frýba.

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Příspěvek od Návštěvník » pát 01. bře 2013 23:36:49

Jana píše:pokud tu při povýšení zmizí pocity povýšení a při ponížení zmizí pocity ponížení, tak to je osvobozující. Tedy dalo by se říct, že jde o hodně.

:)

Když nás neovládnou tyhle pocity, ani když nás někdo staví na piedestal (povyšuje nás nad ostatní), nebo nás naopak ponižuje, je to osvobozující :yes:
Kdy k tomu může dojít? Když přestáváme lpět na hodnocení naší osoby.

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Příspěvek od Návštěvník » pát 01. bře 2013 23:21:55

Sebeponižování je neurotický postoj a souvisí se sebepohrdáním http://sebeposkozovani.ath.cx/modules.p ... cle&sid=70

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Příspěvek od Návštěvník » pát 01. bře 2013 23:17:50

pokud zjistí, že je nesmysl, aby ho ve skutečnosti cokoliv ponížilo, tak už ho pojem ponížení nijak neponižuje...

Slovo ponížení tady opravdu není na místě. Sebeponižování je vždycky spojené se sebetrestáním, obsahuje bojkotování sebe sama a svých potřeb.
Jde o masochistickou poruchu osobnosti, víc o ní tady http://www.psychotesty.psyx.cz/texty/ma ... bnosti.htm

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Příspěvek od Návštěvník » pát 01. bře 2013 22:32:19

Ponižuje se vždycky někdo - někým. A je jedno, o koho jde, jestli o sebe, nebo o někoho jiného. Člověk se ponižuje před někým, aby tím něčeho dosáhnul. Ponižování se týká osoby, účelem ponižování je vždycky zisk.

Pokora je naopak upouštěním od potřeby cokoliv získat. Je tichým vzdáváním se... a jedinec tak mizí. Zmizel ten někdo, kdo sám sebe ponižuje, aby...

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Příspěvek od Návštěvník » pát 01. bře 2013 21:40:08

Pokora se od sebeponižování liší jako den od noci.

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Příspěvek od Návštěvník » pát 01. bře 2013 21:19:14

I sebe-ponižování je aktivitou určitého jedince.

Jeho osobníma aktivitama vzniká pocit "já jsem vlna", a proto se sám nevnímá jako vodstvo, kterým ve skutečnosti je.

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Příspěvek od Návštěvník » pát 01. bře 2013 21:03:56

Jana píše:
Návštěvník píše:Může se vlna povýšit do té míry, že se stane mořem?

Ano, pokud se poníží do té míry, že se přestane vymezovat jako vlna.
:)


:)

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Příspěvek od teonik » pát 01. bře 2013 20:53:41

nemám důvod argumentovat ve prospěch mé domněky...

laskavý čtenář necht ochutná z každého názoru a udělá si guláš podle svého gusta...
.....................

Nahoru