od nop » stř 11. pro 2013 18:05:02
Alaja píše:nop píše:Obvykle jsem flegmatický. Pokud cítím ošívání, je to z toho, když vidím, jak mysl zpracovává pilně náměty a odchyluje se od střízlivé skutečnosti. Proti Tobě nic nemám.Ale na ilustraci:Středověk se zabýval také svatou Trojící (jež není lehce pochopitelná) a dále z nedostatku výměny kultury a dokumentů lpěl na všem, co bylo napsané, čerpal z každé možnosti (jako když dnes pátrámě v archivech).A kombinace těchto dvou skutečností dala vzniknout i dohadu o návštěvě Trojice u Abraháma (nikoho to nezajímá, ale jen zbožné šťouraly v písemnostech).Genesis 18:1 ... a on (Abrahám) seděl u dveří stanu, když veliké horko na den bylo.2 A když pozdvihl očí svých, viděl, a aj, tři muži stáli naproti němu. Kteréžto jakž uzřel, běžel jim vstříc ode dveří stanu, a sklonil se až k zemi..."Abrahám je pohostil a dostal důležitou informaci.Středověcí horliví badatelé v Písmu uvažovali, že to mohla být Svatá Trojice. To je vkládání do skutečnosti, vkládání toho, co bychom rádi našli. Podle obvyklého výkladu to byly tři bytosti, ale velmi moudré, znali více a mnoho. Tak jako tři králové z Východu a nebo proroci.Co kdyby zde Alaja postupovala jako ve středověku a dedukovala, že takoví moudří nebyli lidé, ale vládnoucí mimouši?
Lidé jim tenkrát říkali "andělé".
Jejich specializace byla, jak lze dobře vyčíst ze Starého i Nového Zákona, umělé oplodňování vybraných žen, nejlépe královského původu. Jak se pak lze v Bibli dočíst, takoví potomci (někdy i potomci potomků) se vepsali do lidských dějin, nejspíš tím, že byli více inteligentní než zbytek populace a také tím, že byli velmi esotericky nadaní ...
Andělé, mimouši, Šlechtitelé, Zahradníci, genetici...
Někdy šlo o boj. Viz knihu Jozue, kap 5, neříká se anděl, ale jen muž:
"13 Stalo se pak, když byl Jozue na [poli] Jericha, že pozdvihl očí svých a viděl, an muž stojí naproti němu, maje v ruce meč dobytý
(z pochvy ven). I šel Jozue k němu, a řekl jemu: Jsi-li náš, čili nepřátel našich?
14 I odpověděl: Nikoli, ale já jsem
kníže vojska Hospodinova, [a] nyní jsem přišel. I padl Jozue tváří svou na zem, a pokloniv se, řekl jemu: Co pán můj chce mluviti služebníku svému?
15 Tedy odpověděl kníže vojska Hospodinova k Jozue: Sezuj obuv svou s noh svých, nebo místo, na němž stojíš, svaté jest. I učinil tak Jozue."
poznámka 1) "sezuj obuv" znamená "pomodli se" (na koberci). Obuv se zouvala před spaním, jídlem a modlitbou,
poznámka 2) návštěvníci Abrahámovi předpověděli jeho ženě, že určitě počne a porodí, i když byla ve vysokém věku. Měli mimouši prostředek pro otěhotnění žen po přechodu? kdoví.
poznámka 3) psal jsem to hlavně proto, že jsem ukázal, kam až daleko dovede horlivé ctitele touha najít a najít, takže při výskytu třech návštěvníků uzavřou odvážně, že Abraháma navštívila svatá Trojice. Vedlo je k tomu jen a jen číso tři. Když byli pohoštěni plackami z mouky rozdělané s olejem, jsem zvědavý, čím by tu placku kousal Duch Svatý.
[quote="Alaja"][quote="nop"]Obvykle jsem flegmatický. Pokud cítím ošívání, je to z toho, když vidím, jak mysl zpracovává pilně náměty a odchyluje se od střízlivé skutečnosti. Proti Tobě nic nemám.Ale na ilustraci:Středověk se zabýval také svatou Trojící (jež není lehce pochopitelná) a dále z nedostatku výměny kultury a dokumentů lpěl na všem, co bylo napsané, čerpal z každé možnosti (jako když dnes pátrámě v archivech).A kombinace těchto dvou skutečností dala vzniknout i dohadu o návštěvě Trojice u Abraháma (nikoho to nezajímá, ale jen zbožné šťouraly v písemnostech).Genesis 18:1 ... a on (Abrahám) seděl u dveří stanu, když veliké horko na den bylo.2 A když pozdvihl očí svých, viděl, a aj, tři muži stáli naproti němu. Kteréžto jakž uzřel, běžel jim vstříc ode dveří stanu, a sklonil se až k zemi..."Abrahám je pohostil a dostal důležitou informaci.Středověcí horliví badatelé v Písmu uvažovali, že to mohla být Svatá Trojice. To je vkládání do skutečnosti, vkládání toho, co bychom rádi našli. Podle obvyklého výkladu to byly tři bytosti, ale velmi moudré, znali více a mnoho. Tak jako tři králové z Východu a nebo proroci.Co kdyby zde Alaja postupovala jako ve středověku a dedukovala, že takoví moudří nebyli lidé, ale vládnoucí mimouši?[/quote]
Lidé jim tenkrát říkali "andělé".
Jejich specializace byla, jak lze dobře vyčíst ze Starého i Nového Zákona, umělé oplodňování vybraných žen, nejlépe královského původu. Jak se pak lze v Bibli dočíst, takoví potomci (někdy i potomci potomků) se vepsali do lidských dějin, nejspíš tím, že byli více inteligentní než zbytek populace a také tím, že byli velmi esotericky nadaní ...
Andělé, mimouši, Šlechtitelé, Zahradníci, genetici... :D[/quote]
Někdy šlo o boj. Viz knihu Jozue, kap 5, neříká se anděl, ale jen muž:
"13 Stalo se pak, když byl Jozue na [poli] Jericha, že pozdvihl očí svých a viděl, an muž stojí naproti němu, maje v ruce meč dobytý [i](z pochvy ven)[/i]. I šel Jozue k němu, a řekl jemu: Jsi-li náš, čili nepřátel našich?
14 I odpověděl: Nikoli, ale já jsem [b]kníže vojska Hospodinova[/b], [a] nyní jsem přišel. I padl Jozue tváří svou na zem, a pokloniv se, řekl jemu: Co pán můj chce mluviti služebníku svému?
15 Tedy odpověděl kníže vojska Hospodinova k Jozue: Sezuj obuv svou s noh svých, nebo místo, na němž stojíš, svaté jest. I učinil tak Jozue."
poznámka 1) "sezuj obuv" znamená "pomodli se" (na koberci). Obuv se zouvala před spaním, jídlem a modlitbou,
poznámka 2) návštěvníci Abrahámovi předpověděli jeho ženě, že určitě počne a porodí, i když byla ve vysokém věku. Měli mimouši prostředek pro otěhotnění žen po přechodu? kdoví.
poznámka 3) psal jsem to hlavně proto, že jsem ukázal, kam až daleko dovede horlivé ctitele touha najít a najít, takže při výskytu třech návštěvníků uzavřou odvážně, že Abraháma navštívila svatá Trojice. Vedlo je k tomu jen a jen číso tři. Když byli pohoštěni plackami z mouky rozdělané s olejem, jsem zvědavý, čím by tu placku kousal Duch Svatý.