Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:) :( ;) :P 8) :D :'-( :knock: :green: :sos: :confused: :yes: :phew: :crazy: :what: :yeah: :hm:
Zobrazit další smajlíky
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

Příspěvek od Návštěvník » stř 03. pro 2014 11:02:07

roman píše: ...jen občas skočím k němu na stránky, tedy nevím jestli není překlep v jejich názvu a místo sat-guru Jiří Vacek tam nemá bejt sekt-guru J.V., ale asi je to správně. Pak si přečtu jak strašně zlý a ošklivý byli ti komunisté a fašisté, nebo jak zase někdo, kdo se vzdal nezměrné pomoci gurua J.V. odpadnul od boha a neubránil se nepřátelským silám. Pro vyvážení negace to proložím nákým tím opěvným a děkovným dopisem od oddaných jak se jim krásně meditovalo a jak si uvědomili sami sebe. No a na konec naka ta dznana článek, třeba jak se svým vlastním úsilím uvědomovat nad hlavou a mám hotovo.Obrázek
    Ale dost ironie, tu dznanistickou stránku mince má určitě zmáklou na výbornou, učení Ramany podpořené zkušenostmi taky nepřekrucuje a píše vo tom pěkně. Tot asi vše z mý strany k J.V.......


      je tam pár velmi cenných článků, jak od p. Vacka, tak od Krutiny ... takže stojí za to, tam občas skáknout :) to ostatní je mezi ním a těmi co jsou v tom nějak zainteresovaní :what:

      jinak tomu taky nerozumím :what:

      Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

      Příspěvek od Jarda Malej » ned 30. lis 2014 13:03:47

      když už ne na ruce, tak na telefonu a když ne na telefonu, tak aspon v mysli...

      V mysli?


      :D

      Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

      Příspěvek od Jarda Malej » ned 30. lis 2014 12:21:25

      Hodinky máš pouze ty...

      ..až teprve tehdy, když by..



      :D

      Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

      Příspěvek od roman » ned 30. lis 2014 11:48:02

      Ale dojde,

      co by nedošla,
        :D tak tu zkus- ted,ted...a uvidíš jestli k ní dojde
          stačí být hodně odosobněn...
            jo stačí je výborný slovo ve vztahu k odosobnění. A taky si moch dodat, že se jednoduše odosobníš vlastní vůlí...

              Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

              Příspěvek od Jarda Malej » ned 30. lis 2014 11:23:22

              Kdyby jsi tam tu pozornost neotočil,
              tak by tam šla dozajisté sama,
              ale až teprve tehdy, když by nebyla vázána vasánami...

              A času k odvazování, má ta pozornost vrchovatě.
              Obvykle se uvádí jeden rok.
              Tedy ..Brahmův.


              :D

              Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

              Příspěvek od roman » ned 30. lis 2014 11:17:58

              Podle mne to není přirozený průběh.

              Kdyby jsi tam tu pozornost neotočil,

              tak by tam šla dozajisté sama,

              ale až teprve tehdy, když by nebyla vázána vasánami...
                Vždycky tam jde sama, když dojde k samadhi. Točit jí tam můžeš ze "svý" vůle do aleluja, ale k nirvik. nedojde. A to že je někdy to samadhi kevala(se semínkem-tedy nakou vasanou) je prostě tak. Prostě to nastane, bud z toho zas vypadneš(většinou) a nebo prostě ne. Většinou bych řekl, že se to pak pálí v savikalpe silou Já....

                Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

                Příspěvek od roman » ned 30. lis 2014 10:59:10

                ono otoční pozornosti na sebe

                je ten největší průser, jenž se všobecně tvrdí a učí...


                Logicky je jasné,

                že při velkém odtotožnění to jde velmi lehce

                (Tomáš o tom píše jako o meditaci duchovních orlů)

                ale opět je to zkratka,

                která zdeformuje přirozený průběh realizace
                  No jo, znám tvůj pohled na tohle, mám vcelku jinej, dá se říct, že i opačnej. Obrácení pozornosti na sebe samu, jinak řečeno její odvrácení od předmětů pozorování, není zkratkou(tedy může jí i být, ale také nemusí), ale je to právě tím přirozeným průběhem realizace, když se ten stav nezaujaté pozornosti sám od sebe prohloubí až k nirvikalpa, většinou(bych řekl) to ponoření ale skončí savikalpou, protože vasany ten stav učiní neudržitelným. Ale principielně to na tom nic nemění....

                    Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

                    Příspěvek od .Petra » ned 30. lis 2014 10:48:23

                    vostalpetr píše:
                    Ale dost ironie, tu dznanistickou stránku mince má určitě zmáklou na výbornou, učení Ramany podpořené zkušenostmi taky nepřekrucuje a píše vo tom pěkně. Tot asi vše z mý strany k J.V.......


                    Podle mne to není Vacek, kdo by to podělal,

                    ale je to Ramana...



                    Ramana žádnou chybu neudělal. Ale ti, co z jeho slov vytvořili učení. On sám viděl nějaké učení jako nesmysl. Ale lidé obvykle touží po nějaké nauce, aby se mohli něčeho držet...
                    :)

                    Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

                    Příspěvek od roman » ned 30. lis 2014 10:12:46

                    vostalpetr píše:
                    roman píše:
                      No jo, co naděláš. Prostě Vackovci. Vnitřní síla ovládat sám sebe a dá-li bůh budu schopen svou vůlí čelit dábelským svodům toho dábelskýho ega, které nás svádí na zcestí a zabranuje nám býti čistí a neposkvrnění. Obrovskej egoismus ve snaze mu čelit, to je ve zkratce jejich mentální pattern. Ale to je jen můj názor samo, ne že to tak je 8) ..


                        Na jednu stranu to chápu,

                        je opravdu třeba odvrátit pozornost od dábelského světa ega,

                        to senakonec učí všude,

                        horší pak ovšem je,

                        že se zase učí tu odvrácenou pozornost k něčemu přiklonit...




                        Pan Vacek coby inženýr vychází z předpokladu,
                        že když odvrátíme pozornost od světa
                        a přivrátíme ji na sebe sama, tak se dostaneme zpět do zdroje...

                        Vcelku by to snad i mohlo fungovat,

                        problém je ovšem v tom, že toto šmrdlání pozorností provádí ovšem ego,
                        takže se touto činností spíše posiluje, nežli rozpouští


                        Samozřejmě, ego tímto způsobem získá nové zkušenosti a nové síly,
                        na tom není nic nelogického,
                        čemu věnujeme pozornost,
                        to pak můžeme ovládat...

                          No jo, nic proti, jen ta metoda neti-neti, tedy postup odvracení pozornosti a uvědomění se jako neutrální pozorovatel, by asi neměla(aby byla efektivní) být zabarvena tou tenzí ke všemu pozorovanému, svádět nakej vnitřní boj s nepřátelskýma silama a vyvýjet obrovský úsilí nepodléhat, tedy "nutit" pozornost aby šla směrem násilně a ne přirozeně. Duchovnost by neměla být bojem, pak z toho vyjde jako vítěz většinou ego(jak vlastně píšeš níže).
                            Ale nejsem žádnej těžkej oponent J.V., jen občas skočím k němu na stránky, tedy nevím jestli není překlep v jejich názvu a místo sat-guru Jiří Vacek tam nemá bejt sekt-guru J.V., ale asi je to správně. Pak si přečtu jak strašně zlý a ošklivý byli ti komunisté a fašisté, nebo jak zase někdo, kdo se vzdal nezměrné pomoci gurua J.V. odpadnul od boha a neubránil se nepřátelským silám. Pro vyvážení negace to proložím nákým tím opěvným a děkovným dopisem od oddaných jak se jim krásně meditovalo a jak si uvědomili sami sebe. No a na konec naka ta dznana článek, třeba jak se svým vlastním úsilím uvědomovat nad hlavou a mám hotovo.Obrázek
                              Ale dost ironie, tu dznanistickou stránku mince má určitě zmáklou na výbornou, učení Ramany podpořené zkušenostmi taky nepřekrucuje a píše vo tom pěkně. Tot asi vše z mý strany k J.V.......

                                Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

                                Příspěvek od Alaja » sob 29. lis 2014 23:09:13

                                roman píše:
                                  No jo, co naděláš. Prostě Vackovci. Vnitřní síla ovládat sám sebe a dá-li bůh budu schopen svou vůlí čelit dábelským svodům toho dábelskýho ega, které nás svádí na zcestí a zabranuje nám býti čistí a neposkvrnění. Obrovskej egoismus ve snaze mu čelit, to je ve zkratce jejich mentální pattern. Ale to je jen můj názor samo, ne že to tak je 8) ..

                                    Nějak jsi vynechal, že mají svého mistra opravdu velmi rádi.
                                    A také, když se jejich mistrovi nějak přitíží, posílají mu na dálku svou podporu, lásku, a uzdravující energii při meditacích ve stanovenou hodinu... :)

                                    Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

                                    Příspěvek od roman » sob 29. lis 2014 19:53:03

                                      No jo, co naděláš. Prostě Vackovci. Vnitřní síla ovládat sám sebe a dá-li bůh budu schopen svou vůlí čelit dábelským svodům toho dábelskýho ega, které nás svádí na zcestí a zabranuje nám býti čistí a neposkvrnění. Obrovskej egoismus ve snaze mu čelit, to je ve zkratce jejich mentální pattern. Ale to je jen můj názor samo, ne že to tak je 8) ..

                                        Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

                                        Příspěvek od nemo » sob 29. lis 2014 10:11:04

                                        Nicméně z našeho přirozeného stavu je všechno vidět jako na dlani a
                                        všechny ty úrovně jsou než jediným, dokonale propojeným celkem

                                        Páč, co jsou všeliké ty úrovně než díla obrazotvornosti,
                                        chvála jí.

                                        Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

                                        Příspěvek od Návštěvník » pát 28. lis 2014 16:43:46

                                        Jarda Malej píše:Nicméně z našeho přirozeného stavu je všechno vidět jako na dlani a
                                        všechny ty úrovně jsou než jediným, dokonale propojeným celkem.
                                        Tohle vědomí celku /jednoty/ nám nijak nebrání v tom, abychom spolu tady verbálně komunikovali
                                        kterážto činnost je než uvolňováním /respektive zbytňováním/
                                        onoho potenciálního mezi-úrovňového pnutí, bez něhož bychom tu nebyli.



                                        jj

                                        je vždy fascinující, jak se dozpívá ke stejnému uvědomění, akorát slovní vyjádření mohou být různá, i když sdělí to samé ...

                                        "vědomí není jenom statický pozorovatel, ale podílí se na projevování dění světa. Svět, jak se nám jeví a zejména jak na něj reagujeme vnitřně, je výsledkem právě této tvořivé aktivity vědomí. Ta buď probíhá nevědomě až podvědomě, anebo je vědomá a osvobozující. To je zásadní. Svět jako takový vytváří kosmická síla Pozorovatele – Šakti, ale to, jakým způsobem reagujeme na její obrazy, které vnímáme jako námi uvědomované dění světa, je plně v naší moci ovládnout.

                                        A o to jde."


                                        Vědomí je stezka
                                        od začátku do konce
                                        Jiří Krutina

                                        Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

                                        Příspěvek od Jarda Malej » pát 28. lis 2014 14:45:09

                                        Ano opravil, kvůli stručnosti, srozumitelnosti.

                                        :-)

                                        Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

                                        Příspěvek od Návštěvník » pát 28. lis 2014 14:38:59

                                        Jarda Malej píše:
                                        Nicméně z našeho přirozeného stavu je všechno vidět jako na dlani a
                                        všechny ty úrovně jsou než jediným, dokonale propojeným celkem.
                                        Tohle vědomí celku /jednoty/ nám nijak nebrání v tom, abychom spolu tady verbálně komunikovali
                                        kterážto činnost je uvolňováním /respektive zbytňováním/
                                        onoho potenciálního mezi-úrovňového pnutí, bez něhož bychom tu nebyli.


                                        :)


                                        "potenciálního mezi-úrovňového pnutí, jehož jsme mezi jiným i my lidé produkty."

                                        asi jsi to opravil :what:

                                        ale platí to oboje

                                        Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

                                        Příspěvek od Jarda Malej » pát 28. lis 2014 14:24:47

                                        Jana píše:
                                        miroslav píše:...Realita je stejná pro všechny, ...


                                        Pochopte, že vše je prostor (vědomí), pak zapomeňte na prostor a jste On. Kolik času to zabere? Mysl to nechce přijmout. Neexistuje ani slovo "Realita", není možné ji nějak nazvat. Ale říkáme iluze nebo nula, a tak říkáme také Skutečnost. Ale neexistuje pro to žádné slovo. Slova se tam nemohou dostat.

                                        viewtopic.php?f=145&t=5046

                                        Tohle je Jano takový malý příklad vyjadřování se v úrovních, příslušících tomu kterému tématu Jano.
                                        Ty například hovoříš z úrovně (rádoby) nejvyšší, absolutní,
                                        a poselství jiné úrovně na tebe působí (jakoby) nehotově, ne-osvíceně,
                                        protože ty těm poselstvím z "nižších" úrovní vnímání nerozumíš.
                                        Přirozeně nemůžeš rozumět řeči úrovní, které jsi ve svojí domnělé "přesvícenosti" přeskočila,
                                        avšak ve skutečnosti jsi k nim ještě nedospěla.
                                        Pokud by tomu tak nebylo, nedělalo by ti žádný problém
                                        pohybovat se ve kterémkoliv z myšlenkových teritorií jako doma.

                                        Místo toho pořád ukazuješ do té svojí mapy a říkáš: "Tohle tam /z nejvyššího hlediska/
                                        vůbec není, to tam nemám, to je chybně, tak to vidí psychosomatika."

                                        Nicméně z našeho přirozeného stavu je všechno vidět jako na dlani a
                                        všechny ty úrovně jsou než jediným, dokonale propojeným celkem.
                                        Tohle vědomí celku /jednoty/ nám nijak nebrání v tom, abychom spolu tady verbálně komunikovali
                                        kterážto činnost je než uvolňováním /respektive zbytňováním/
                                        onoho potenciálního mezi-úrovňového pnutí, bez něhož bychom tu nebyli.

                                        Tedy berou Jano slova ve tvořivé diskuzi svůj význam spíše ze souvislostí v nichž byla použita,
                                        z jejich schopnosti sloužit té které úrovni vyjadřování,
                                        než pouze ze slovníků, či paměťových stereotypů.




                                        :)

                                        Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

                                        Příspěvek od Návštěvník » pát 28. lis 2014 12:30:58

                                        miroslav píše:
                                        Jana píše:Ano, je možné se dívat na svět očima Hitlera a nebo očima Vishwanandy, pokaždé tady bude zcela jiná realita.

                                        Realita je stejná pro všechny, akorát oči jsou různě zaslepené.


                                        jj když si nasadíme na nos černo-červené brýle uvidíme ten svět zkresleně, stejně jako s růžovými brýlemi, modrými a pod a když si nasadíme úplně černé, neprůhledné, tak budeme tvrdit, že žádný svět neexistuje :) a tak si každá osobnost vytváří svojí vlastní interpretaci světa :) a nechápe, že druhá osobnost vidí něco jiného ... a vnucuje je jí to svoje vidění, jako jedině správné a pravdivé a základ pranicí je tu, jako další možnost projevu jedné jediné reality

                                        Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

                                        Příspěvek od Alaja » pát 28. lis 2014 11:51:21

                                        Jana píše:Tahle zkušenost v nás je. Není tady žádná oddělenost. Je možné se dívat očima plnými nenávisti, odporu, pohrdání, strachu z ne-já a nebo je možné se dívat očima lásky, kdy je všechno Já.

                                        Aha, ty máš na mysli jen alegorii, jen slovní přirovnání svých představ, nikoli skutečné dívání se na svět očima někoho jiného... :D

                                        Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

                                        Příspěvek od Alaja » pát 28. lis 2014 11:42:25

                                        Jana píše:
                                        rafael píše:Ve stvoření je prostor pro všechno, ale člověk odmítá vidět dobré, zdravé a krásné.


                                        :)

                                        Ano, je možné se dívat na svět očima Hitlera a nebo očima Vishwanandy, pokaždé tady bude zcela jiná realita.

                                        Jak to víš?
                                        Ty jsi se jejich očima dívala?
                                        Kdy?
                                        Jak?
                                        Dívat se na svět očima dávno zemřelé osoby....neumím si představit, jak se to dělá, když jejich oči i mysl už dávno proběhly recyklací a už neexistují... ;)

                                        Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

                                        Příspěvek od Návštěvník » pát 28. lis 2014 10:45:39

                                        rafael píše:Ve stvoření je prostor pro všechno, ale člověk odmítá vidět dobré, zdravé a krásné. Místo toho stále fňuká, jako hladový, jenž sedí vedle mísy chutné potravy a místo toho, aby vztáhl ruku a svůj hlad ukojil, naříká a lamentuje, „Čí je to vina? Boží nebo lidská?“


                                        osobnost člověka chce pochopitelně jen to co je jí libé, co jí uspokojuje a dělá jí dobře a to je pro ní krásné a to chce na furt, to chce získat a podržet si to a nechce to co jí libé není, protože jí to nechutná a to krásné pro ní není, je to fuj, brrrr neee a udělá všechno proto, aby se toho zbavila a před tím se ochránila

                                        jenže života běh si jde svými vlastními cestičkami a je v něm prostor pro všechno, tak je neustála konfrontována s tím krásným i s tím brrrr fun

                                        a tak lamentuje, naříká a řve - čí je to vina ? já chci to dobré, ale bůh stvořil i to zlé, proč to udělal, ten zlomyslný bůh ...

                                        (kdyby tě napadlo říct, že to co člověk je, chce to dobré nebo tak - tak to co člověk ve své podstatě je NAPROSTO BEZ PREFERENCÍ, protože je to prostor - pole vědomí pro všechno co se v něm objevuje a jak se v něm objevuje, naprosto celistvé a v klidu a míru s celým vesmírem a se vším co v něm je a jak v něm je, a to včetně toho lamentování osobnosti člověka)

                                        Nahoru