od armin » sob 06. črc 2019 21:27:43
ryunin píše:....Někdo se tu občas diví, že neuznávám názory zdejších odborníků na zen... no je to prostě proto, že názory lidí, kteří neprošli dlouholetým cvičením pod vedením učitele, nemají v zenu pražádnou váhu. Takový přístup nemám jen já, s takovým odmítnutím narazíte u každého zenového učitele...
Znáš Tribunovou sútru Šestého patriarchy?
..... Mezitím se Chuej-neng, stále šlapající mlat, dozvěděl o těchto událostech. Rovněž složil gáthu a jelikož neuměl psát, nechal ji napsat na západní zeď kláštera.
Když pátý patriarcha Chuej-nengovu gáthu spatřil, pochopil, že jejím autorem je ten, který skutečně cele a do hloubky pochopil dharmu a je hoden stát se šestým patriarchou. V noci si proto Chuej-nenga nechal potají zavolat a celou noc mu přednášel o Diamantové sútře, načež Cheuj-neng přes noc dosáhl probuzení. Chuej-neng však musel uprchnout z kláštera, jelikož mu hrozilo vážné nebezpečí ze strany mnichů, kteří by nesouhlasili s Cheuj-nengovou ordinací. Chuej-neng navíc ani nebyl řádným Chuej-ženovým žákem, pocházel z „barbarského“ jihu apod. Vydal na jih Číny, a za ním se vydalo stovky mnichů připravených ho o roucho dharmy připravit. Všichni až na jednoho se však v půli cesty obrátili a zamířili zpět do kláštera. Jediným mužem, který vytrval, byl Chuej-šu-na. Jakmile však Chuej-nenga dostihl, poprosil jej nikoli o roucho, ale o výklad dharmy. Chuej-neng tak učinil a Chuej-šu-na prozřel a vrátil se zpět na sever obracet na dharmu ostatní lid. Tím Chuej-neng zakončil první část svého vyprávění.(
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tribunov%C3%A1_s%C3%BAtra)
Ono sedět léta pod vedením učitele zdaleka nestačí k pochopení Zenu, ani nemusí být podmínkou (viz příklad Chuej-nenga).
Ale jinak je to sezení lidem určitě užitečné a nápomocné.
[quote="ryunin"]....Někdo se tu občas diví, že neuznávám názory zdejších odborníků na zen... no je to prostě proto, že názory lidí, [b]kteří neprošli dlouholetým cvičením pod vedením učitele, nemají v zenu pražádnou váhu.[/b] Takový přístup nemám jen já, s takovým odmítnutím narazíte u každého zenového učitele...[/quote]
Znáš Tribunovou sútru Šestého patriarchy?
[i]
..... Mezitím se Chuej-neng, stále šlapající mlat, dozvěděl o těchto událostech. Rovněž složil gáthu a jelikož neuměl psát, nechal ji napsat na západní zeď kláštera.
Když pátý patriarcha Chuej-nengovu gáthu spatřil, pochopil, že jejím autorem je ten, který skutečně cele a do hloubky pochopil dharmu a je hoden stát se šestým patriarchou. V noci si proto Chuej-nenga nechal potají zavolat a celou noc mu přednášel o Diamantové sútře, načež Cheuj-neng přes noc dosáhl probuzení.[b] Chuej-neng však musel uprchnout z kláštera, jelikož mu hrozilo vážné nebezpečí ze strany mnichů, kteří by nesouhlasili s Cheuj-nengovou ordinací. Chuej-neng navíc ani nebyl řádným Chuej-ženovým žákem, [/b]pocházel z „barbarského“ jihu apod. Vydal na jih Číny, a za ním se vydalo stovky mnichů připravených ho o roucho dharmy připravit. Všichni až na jednoho se však v půli cesty obrátili a zamířili zpět do kláštera. Jediným mužem, který vytrval, byl Chuej-šu-na. Jakmile však Chuej-nenga dostihl, poprosil jej nikoli o roucho, ale o výklad dharmy. Chuej-neng tak učinil a Chuej-šu-na prozřel a vrátil se zpět na sever obracet na dharmu ostatní lid. Tím Chuej-neng zakončil první část svého vyprávění.[/i]
([url]https://cs.wikipedia.org/wiki/Tribunov%C3%A1_s%C3%BAtra[/url])
Ono sedět léta pod vedením učitele zdaleka nestačí k pochopení Zenu, ani nemusí být podmínkou (viz příklad Chuej-nenga).
Ale jinak je to sezení lidem určitě užitečné a nápomocné.