O štěstí (bez duchovních lží)

Pravidla fóra
POLEMICKÉ FÓRUM

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:) :( ;) :P 8) :D :'-( :knock: :green: :sos: :confused: :yes: :phew: :crazy: :what: :yeah: :hm:
Zobrazit další smajlíky
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je zapnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Přehled tématu
   

Pokud si přejete přidat jednu nebo více příloh, vyplňte následující údaje.

Rozšířit náhled Přehled tématu: O štěstí (bez duchovních lží)

Re: O štěstí (bez duchovních lží)

Příspěvek od vostal petr » ned 19. srp 2018 6:46:21

Návštěvník píše:Je něco dobře?


Jasně,

ten vobchodní trik, kdy někomu sdělíte že trpí ale že vy víte jak mu pomoci vod utrpení...

Re: O štěstí (bez duchovních lží)

Příspěvek od mnich Sarana » ned 19. srp 2018 0:34:42

Mám radost. :)
Asi proto, že se držím nad hladinou té močůvky, kterou jsi tu vytvořil, Petře.

Kéž jsi šťastný a spokojený. :)

Kéž se Ti daří publikovat víc příspěvků, které nebudou smazány. ;)

Re: O štěstí (bez duchovních lží)

Příspěvek od Návštěvník » sob 18. srp 2018 21:36:59

vostal petr píše:
Návštěvník píše:Dotaz nejen pro Saranu a vostala petra. Co si myslíš o anarchistech?
Může vést anarchismus ke svobodě?
Jaké je místo anarchie na cestě ke svobodě?



První anarchisté byli taoisté,

jejich princip wu wei je to samé co https://cs.wikipedia.org/wiki/Laissez_faire,

a to je duchovní princip,

ke kterému si ani většina duchnáku ani nepřičichne...


Tao-te-ťing
Lao-c’


XLIX
Mudrc nemá vlastní srdce. Jeho srdce se skládá ze srdcí lidu. Dobrým činím dobro a nedobrým též přeji dobro. To právě je ctnost, která se zrodila z te. Upřímným věřím a neupřímným též věřím. To právě je upřímnost, jež pramení z te. Moudrý člověk žije na světě klidně a do svého srdce ukládá mínění lidu. Pohlíží na lid jako na své děti.

LVIII
Bude-li vláda klidná, lid se stane upřímným. Jestliže vláda zasahuje, lid bude nešťastný. Ó neštěstí! Je základ, na němž ulpívá štěstí. Ó štěstí! V něm je zahrnuto neštěstí. Kdo zná jejich meze? Nemají stálosti. Spravedlnost se znovu mění v chytrost, dobro – v zlo. Člověk již dávno vězí v klamu. Moudrý člověk je proto spravedlivý a druhému nic nebere. Je nezištný a druhým neškodí. Je pravdivý a nedělá nic špatného. Je jasný, netouží však po záři.

LXX
Má slova lze snadno pochopit i snadno uskutečnit. A přece je lidé nemohou pochopit a uskutečnit. V slovech je počátek, v činech je to podstatné. Pokud je lidé neznají, neznají ani mne. Znají-li mne málo, jsem vzácný. Moudrý člověk se proto podobá tomu, kdo se odívá hrubým šatem, ale při sobě chová jaspis.

LXXI
Kdo má vědění, ale činí dojem nevědoucího, je na výši. Kdo činí bez vědomosti dojem vědoucího, je nemocen. Kdo se zbavuje nemoci – není churav. Moudrý člověk není churav, neboť se zbavuje nemoci. Proto není churav...

Re: O štěstí (bez duchovních lží)

Příspěvek od vostal petr » sob 18. srp 2018 20:33:37

Anarchista: "nejdřív všechno rozbijeme a potom se uvidí."


Anarchista: "nejdřív všechno PUSTÍME a potom se uvidí."

Re: O štěstí (bez duchovních lží)

Příspěvek od vostal petr » sob 18. srp 2018 20:15:00

Návštěvník píše:Dotaz nejen pro Saranu a vostala petra. Co si myslíš o anarchistech?
Může vést anarchismus ke svobodě?
Jaké je místo anarchie na cestě ke svobodě?



První anarchisté byli taoisté,

jejich princip wu wei je to samé co https://cs.wikipedia.org/wiki/Laissez_faire,

a to je duchovní princip,

ke kterému si ani většina duchnáku ani nepřičichne...

Re: O štěstí (bez duchovních lží)

Příspěvek od Návštěvník » sob 18. srp 2018 20:05:55

Je něco dobře?

Re: O štěstí (bez duchovních lží)

Příspěvek od vostal petr » sob 18. srp 2018 19:57:51

Jakou udělal Buddha chybu?

Bylo jich víc,

vlastně,

cokoliv řekl,

bylo špatně...

Re: O štěstí (bez duchovních lží)

Příspěvek od vostal petr » sob 18. srp 2018 19:56:23

Pro Buddhu má význam pouze to, jestli se snažíme být trpělivými, ohleduplnými lidmi za každé okolnosti, a jestli se nám daří se vymanit z koloběhu zrození a smrti.


Tak to já jsem budhista každým coulem,

když ti říkám, že jsi píčus,

tak je to velmi vohleduplný,

a jak vidíš, dokonce si i trpělivě ty tvý sračky přečtu,

a trpělivě ti odpovídám, že to jsou píčoviny...


A náký kolo, no to mě fakt nezajímá,

nebot život

není utrpení...

Re: O štěstí (bez duchovních lží)

Příspěvek od vostal petr » sob 18. srp 2018 19:50:52

A abychom neulpívali, je třeba následovat osmičlennou stezku - (1) Správný Názor, (2) Správné Smýšlení, (3) Správná Mluva, (4) Správné Konání, (5) Správné Živobytí, (6) Správné Úsilí, (7) Správná Všímavost, (8) Správné Soustředění.


Si snad ze mě děláš prdel,

to jako mám ulpět na těhle pitominách ?????

Takto se touha a ulpívání na touze

NEROZPOUŠTÍ....

:D :D :D

Re: O štěstí (bez duchovních lží)

Příspěvek od vostal petr » sob 18. srp 2018 19:46:53

Tady na fóru chceme jenom slušného, moudrého Petra.


No a TO JE PŘESNĚ VONO,

nějakej trouba něco CHCE...

a to jsi tady něco výše čmáral na nějakým ulpívání,

takže

jen prázdný kokotský kecy...


A pak se divíš, že tady píšu lidem jsou idioti,

no prostě jsou...

Re: O štěstí (bez duchovních lží)

Příspěvek od Návštěvník » úte 14. srp 2018 11:50:39

vostal petr píše:
Pro ty, kdo prošli, je to pravda. ;-)


A mělo by to snad bejt jinak ???

Když někdo uvěří lži, pak už je ta lež pro něj prostě pravda

a s oblibovou tu svoji lež pak vytrubuje do světa jako pravdu,

a přitom je to lež a navíc ještě sračka...




To je jak v matematickém příkladu,

uděláš chybu a pak už můžeš počítat sebelépe a správně,

A PŘESTO - VÝSLEDEK JE ŠPATNĚ...


A BUDHA UDĚLAL CHYBU HNED NA ZAČÁTKU.... :D :D :D

Jakou udělal Buddha chybu?

Re: O štěstí (bez duchovních lží)

Příspěvek od nop » pon 13. srp 2018 8:55:21

Návštěvník píše:Dotaz nejen pro Saranu a vostala petra. Co si myslíš o anarchistech?
Může vést anarchismus ke svobodě?
Jaké je místo anarchie na cestě ke svobodě?

Nedá mi než uvést metafory z povídek Gustava Meyrinka.

Socialista mluví: "ty jdi pryč a pusť mne tam"-
Anarchista: "nejdřív všechno rozbijeme a potom se uvidí."

Re: O štěstí (bez duchovních lží)

Příspěvek od mnich Sarana » pon 13. srp 2018 8:20:08

Dotaz nejen pro Saranu a vostala petra. Co si myslíš o anarchistech?
Může vést anarchismus ke svobodě?
Jaké je místo anarchie na cestě ke svobodě?


Jistě pomůže, pokud vysvětlíš jak si představuješ anarchismus coby podmínku/příčinu osobního štěstí.
A také by bylo zajímavé kdybys popsal, jak si představuješ, že by anarchismus ("bezvládí") úspěšně udrželo štěstí lidí ve společnosti, včetně těch, kdo by jej chtěli převrhnout a vládnout, a těch, kdo se cítí bezpečněji pokud je někdo za jejich bezpečí zodpovědný.

Re: O štěstí (bez duchovních lží)

Příspěvek od Návštěvník » pon 13. srp 2018 7:44:37

Dotaz nejen pro Saranu a vostala petra. Co si myslíš o anarchistech?
Může vést anarchismus ke svobodě?
Jaké je místo anarchie na cestě ke svobodě?

Re: O štěstí (bez duchovních lží)

Příspěvek od mnich Sarana » pon 13. srp 2018 5:46:29

Jsem rád, že jsi zamkl sprostého, hloupého Petra :crazy: na půdě.

Tady na fóru chceme jenom slušného, moudrého Petra. 8)

Mám radost, že ses otevřel a že se Ti daří se srozumitelně vyslovit o tom, jak cítíš, že se věci mají.

Přesně tak se vyslovoval Buddha - skrze vlastní zkušenost.

Právě tak, jako Ty věříš tomu, co Ti Tvá moudrost říká, stejným způsobem věřil Buddha tomu, co mu Jeho moudrost říkala.

Všechno co známe, čemu věříme, je zcela závislé na tom, co nám nadiktuje naše oko, ucho, nos, jazyk, tělo, a mysl.
Jsi otrokem svých šesti smyslových bran, stejně tak jako jsme my, všichni ostatní.

Je tedy užitečné se otevřít tomu, co ostatní "prožívají", možná se dozvíme něco, co bychom se jinak nedozvěděli. To nám možná nepomůže přímo, ale může nás to inspirovat dál na vlastní cestě.

Pro Buddhu nebyly duševní zkušenosti, spojení s jednotou, a podobné záležitosti tak důležité jako (A) etické a (B) samsárické důsledky vlastních rozhodnutí -

(A) Pokud se věnujeme štědrosti, etickému chování, a meditaci, je možné se vymanit ze vší chamtivosti, nenávisti, a zaslepenosti. Lidé, kteří se vymanili ze vší chamtivosti, nenávisti, a zaslepenosti - lidé, kteří jsou dokonalí ve (1) štědrosti, (2) etice, (3) odevzdání, (4) moudrosti, (5) úsilí, (6) trpělivosti, (7) pravdomluvnosti, (8) rozhodnosti, (9) milující dobrotivosti a (10) vyrovnanosti jsou prospěšní pro společnost, ve které se nacházejí.

A jestliže teda už máme tadyhleten život a musíme jednat s lidmi, tak se bude hodit, abychom se měli rádi, a byli jeden k druhému trpěliví a nápomocní.
Osvícení tak, jak ho učil Buddha, vede právě k dokonalosti v trpělivosti a nápomoci. Tj. ne jenom když se nám všechno daří, ale i když se nám nic nedaří.
Bohužel lidé, kteří se zrovna cítí dobře, si nejsou schopni vzpomenout na svou zlost a chamtivost, kterými podléhali nesčetněkrát v minulosti. A také si nevzpomenou na ty případy, kdy kvůli jejich zlosti a chamtivosti druzí lidé trpěli ztrátu, nemoc, nebo i smrt.

Buďme k sobě uctiví, nápomocní, trpěliví, a pravdiví. To nám pomůže.
A abychom toho byli schopni v každém případě, je tu k dispozici trénink ve štědrosti, etice, a meditaci.

(B) Buddha ve své meditaci viděl minulé životy své i ostatních bytostí. Viděl, že se bytosti rodí a umírají na základě svých činů - dobrých a zlých. Dobré činy vedou ke zrození ve světě blaha, zlé činy vedou ke zrození ve světě utrpení. Ať je to jak chce, ty bytosti, i když by dělali dobro po mnoho životů, za nějakou dobu se jim něco nepodaří, někoho zabijí, ukradnou, zacizoloží, řeknou lež, opijí se, nebo promluví sprostě či neuctivě o těch, kdo žijí eticky.

(To je přímo zmíněné v našich spisech jakožto Buddhovo slovo. Za sprostou nebo neuctivou mluvu o eticky žijících lidech následuje utrpení ve světech pekla. To je také důvod, proč Ti doporučuji, abys nechal sprostého, hloupého Petra zamčeného na půdě. Je čas, aby ses napravil, a sekal jenom dobrotu.)

Buddha si všimnul, že veškeré to zrození, stárnutí, nemoci, a smrt jsou závislé na ulpívání. Pokud ulpíváme na smyslné rozkoši, existenci, nebo neexistenci, připravujeme si Tím další zrození - a tím zase stáří, nemoc, a smrt. Pokud ale nebudeme ulpívat na smyslné rozkoši, existenci, nebo neexistenci, je možné se znovu nezrodit, vymanit se z toho koloběhu (Samsára).

A abychom neulpívali, je třeba následovat osmičlennou stezku - (1) Správný Názor, (2) Správné Smýšlení, (3) Správná Mluva, (4) Správné Konání, (5) Správné Živobytí, (6) Správné Úsilí, (7) Správná Všímavost, (8) Správné Soustředění. Postupně si všimneme, že toto tělo i mysl jsou zcela podmíněné, jsou to jen příčiny a následky, bez nikoho, kdo by je ovládal (v ultimátním smyslu). Rozlišíme, že je konvenční rovina, kde komunikujeme, jíme, spíme, pomáháme si, a pak ultimátní rovina, kde je všechno pomíjivé, neuspokojivé, a bez jakéhokoliv trvalého "já". S tím poznáním se odpoutáme od smyslných rozkoší, existence, i neexistence, a tím se vymaníme ze zrozování.

Pro Buddhu a ty, kdo věří v minulé a budoucí životy, je toto poznání a návod ke svobodě nesmírně důležité.
Pokud nevěříš v minulé a budoucí životy, tak Ti čtenáři tohoto fóra, a pokud ne tak já (já ale jen v angličtině) velice rádi poskytnou záznamy moderního přísně-vědeckého výzkumu, které poukazují na to, že minulé i budoucí životy jsou prokazatelnou skutečností.

A takže jestli je všechno jednota, nebo jestli hledáme sami sebe, nebo smysl života, nebo ... nebo ... doplň si sám, nic z toho nemá pro Buddhu význam.
Pro Buddhu má význam pouze to, jestli se snažíme být trpělivými, ohleduplnými lidmi za každé okolnosti, a jestli se nám daří se vymanit z koloběhu zrození a smrti.

Nahoru