jaosiva1 píše:Ahoj nope, Dik za tvou uvahu
Mam takovou predstavu, ze delat sex bez tantrickeho pristupu , je velmi ochuzujici...
Ti stastnejsi si na to pridou sami, ani nemusi cist nejake knihy
Nevidim to jako nasobilku a integraly
Vidim to jako nasobilku- a vedeni, proc nasobilku pouzivam
Hodne stesti a prijemnych zazitku pri cteni Tantry ...x...
Papa, jestli mám odpovídat, bylo by to za několik bodů.
a/ šlo mi o to, že jazyk, kterým se pojmy popisují je pochopitelný pro znalé, kteří už o tom něco četli a tedy u čtených slov jim ve vědomí naskakuje správný pojem. Ale na opačné straně ti, kdo těmito slovy dosud neprošli, "nejsou cvičeni" a po slovech se jim mohu vynořovat jiné představy o tom, co by které slovo mělo opravdově být (znamenat).
V tom smyslu jsem psal:
ale ve kterém stupni (ve školství) se učí 1 o bytí, 2 o rozlišených jevech a 3 o tom, že je také něco počátečně nerozlišeného?
Takto se asi na něho v knize vybafnou pojmy, o kterých ani neslyšel a které naše společnost v naší dějinné situaci neučí a často ani nezná.
Neučí se to ve školách a i v církvi (která má vést k duchovnu) je toho u lidí málo nebo nic, kromě "životopisu svatých." a ojedinělého popisu u mystiků.
Je tudíž on psychicky připravený k tomu, aby na základně vystavěl další poznatky o tom, jak se síla šaktí projevuje a diferencuje v projevech?
To už by se spíše hodil starý, ale dobrý Dr. Plzák z doby socialismu, který radí jen na úrovni psychiky bez duchovna.
b/ Je-li potřeba pochopit sexuální stránku bytí člověka, dá se to pochopit jaksi kamarádsky, nebo je třeba nejprve absovovat výcvik v ovládání prány? nebo je třeba napřed projít učením s těmi novými pojmy?, jaksi filosoficky ?
opravdu, jak popíšeš pojem "šaktí"?
Je-li dejme tomu šaktí jako matka jednotlivin, připojil bych napřed krátký "kurz pojmových analogií", jako:
"demokracie dává svobodu, tudíž je matkou svobody",
v hymně Internacionála se chválí "ta práce, matka pokroku" a našly by se také jiné příklady na matečný zdroj něčeho.
Ze všeobecné tvořivé energie boží se vyvíjejí jednotlivé věci, a ty jsou rozmanité.
Chemická analogie: ze surové ropy načerpané z hlubin země se rozdělují složky - jednotliviny - podle teploty a tekutosti a dostává se : benzín, propan, petrolej, terpentýn, oleje a maziva a to vše z jedné "matky" ropy.
c/ píšeš, že "ti šťastnější na to přijdou sami" (bez učení tantry). Kdepak je poučení o tom, co to jsou dvojné síly, totiž jak se síla projevuje ve dvojí podobě, mužské a ženské?
Jednou jsem četl zajímavou větu v diskuzi: "v přírodě před 450 miiony let vznikl pohlavní dimorfismus a funguje dosud."
Já v tom vidím i to, že si kluci hrají s míčem a děvčátka s panenkami.
A když se setká vnímavý jedinec s druhým vnímavým jedincem, mohou pochopit i tu svou dvojitost povahy. Rozdílnost není na škodu. Když se "dohodnou na spolupráci", dojde k založení dvojice, kde ona bude vyšívat, řídit domácnost a vychovávat děti a on bude obstarávat všechno mimo dům (práci, jednání, svět) a bude to fungovat.
To potom překračuje široce to, čemu se jednoduše říká sex (akce těla).
Je tu tedy také pojem "pohlavnost" a to zahrnuje také všechno to vrozené rozdílné chování a zájmy, neboli dvojitost zaměření povahy typu "panenky verzus míč".
Je také důležité, aby se při vývoji setkal člověk s lidmi (a názory) vhodného typu.
Protože příklady táhnou. Dospívající dívky si obvykle své pohlavnosti (i tudíž budoucí role matky) vysoce váží, ale pro některé zralé ženy to je ale už jen rutina a pro některé muže je to nepochopení, nebo dokonce něco sprostého. Zatím co v obou verzích pohlavnosti (v ženskosti a mužnosti) je ukryto něco tvořivého.
d/ o tom, co je tantra (nepokažená evropskými zvyky) panuje dosti nejasností.
Ale jestli doporučuješ někomu ve 14 letech číst o tantře, to mi připadá jako kdybys mu na otázku kdo byl Karel IV. dal přečíst celého Palackého.