od Jana » sob 01. čer 2024 16:25:16
.Petra píše:Jana píše:Zbytek, jestli máš zájem, dopovídáme později.
Mne by zajímala jen ta přímá citace probuzeného, že existují dva světy a že jeden z nich je pro probuzené.
Péťo, je podle Tebe Nisargadatta Probuzený, ano, nebo ne?
Jestli ano, o jakých dvou světech tedy mluví?
Maharádž: Všichni jste promočení, protože hustě prší. V mém světě je vždy pěkné počasí. Není tu noc ani den, teplo ani chladno. Netrápí mne tu žádné starosti ani výčitky svědomí. Má mysl je osvobozena od myšlenek, neboť tu nejsou žádné touhy, jichž by byla otrokem.
Tazatel: Existují dva světy?
M: Váš svět je pomíjivý a proměnlivý. Můj svět je dokonalý a neměnný. Můžete mi o svém světě říkat cokoli chcete – budu poslouchat pozorně, možná dokonce i se zájmem, ale ani na okamžik nezapomenu, že váš svět neexistuje, že sníte.
T: V čem se váš svět liší od mého?
M: Můj svět nemá žádné charakteristické vlastnosti, podle kterých by se dal rozpoznat. Nelze o něm říci nic. Já jsem svým světem. Můj svět je mnou samotným. Je úplný a dokonalý. Každý otisk je vymazán, každá zkušenost odmítnuta. Nepotřebuji nic, dokonce ani sebe ne, neboť sám sebe nemohu ztratit.
https://www.advaita.cz/26232n-23.-rozli ... ja-jsem-to
Ten svět, kterým Nisargadatta je a o kterém říká, že je jeho svět, je Brahman, skutečný svět,
svět, který poznávají Probuzení.
Ten svět, který poznává tazatel, svět, jaký je běžně poznáván pouze skrz smyslové vnímání a osobní mysl, svět pomíjivých tvarů a jmen, je neskutečný, snový, je iluzí.
Je to takhle jasné?
[quote=".Petra"][quote="Jana"]Zbytek, jestli máš zájem, dopovídáme později.
:)[/quote]
Mne by zajímala jen ta přímá citace probuzeného, že existují dva světy a že jeden z nich je pro probuzené.[/quote]
Péťo, je podle Tebe Nisargadatta Probuzený, ano, nebo ne?
Jestli ano, o jakých dvou světech tedy mluví?
[quote]Maharádž: Všichni jste promočení, protože hustě prší. V mém světě je vždy pěkné počasí. Není tu noc ani den, teplo ani chladno. Netrápí mne tu žádné starosti ani výčitky svědomí. Má mysl je osvobozena od myšlenek, neboť tu nejsou žádné touhy, jichž by byla otrokem.
Tazatel: Existují dva světy?
M: Váš svět je pomíjivý a proměnlivý. Můj svět je dokonalý a neměnný. Můžete mi o svém světě říkat cokoli chcete – budu poslouchat pozorně, možná dokonce i se zájmem, ale ani na okamžik nezapomenu, že váš svět neexistuje, že sníte.
T: V čem se váš svět liší od mého?
M: Můj svět nemá žádné charakteristické vlastnosti, podle kterých by se dal rozpoznat. Nelze o něm říci nic. Já jsem svým světem. Můj svět je mnou samotným. Je úplný a dokonalý. Každý otisk je vymazán, každá zkušenost odmítnuta. Nepotřebuji nic, dokonce ani sebe ne, neboť sám sebe nemohu ztratit.
https://www.advaita.cz/26232n-23.-rozli ... ja-jsem-to[/quote]
Ten svět, kterým Nisargadatta je a o kterém říká, že je jeho svět, je Brahman, skutečný svět,
svět, který poznávají Probuzení.
Ten svět, který poznává tazatel, svět, jaký je běžně poznáván pouze skrz smyslové vnímání a osobní mysl, svět pomíjivých tvarů a jmen, je neskutečný, snový, je iluzí.
Je to takhle jasné?