Dojde k rozpoznání nedvojné podstaty pozorujícím Vědomím.
Pokud si do toho pořád mylně promítáš sebe coby nějakou osobu, která se s něčím ztotožní, pak chápu, že ti to připadá jen jako další trip ega.
No jistěžě že si tam promítám nějakou osobu,
protože
samo Vědomí je o sobě tou nedvojnou podstatou,a ne že nějaký pozorující Vědomí rozpoznává nějakou nedvojnou podstatu u toho či onoho
Právě to pozorující Vědomí je tou vyděleností na kterou tě furt upozornuju
Když jsi Vědomím které je nedvojnou podstatou pro vše projevené,
tak přece se nebudeš chovat jako blázen a nebudeš zjišovat nedvojnou podstatu toho nebo onoho pozorovaného jevuPS.
Vždyt se podívej co je v těch videjích o dzogčhenu:
1) uvolníš se od nějakého pocitu a myšlenky
2) poznáš sebe sama jako nek.prostor vědomí, světla, blaženosti = Já jsem nedvojná podstata celého světa,
jinými slovy řečeno jde o rozšíření vědomí do nekonečna,
tedy jinými slovy z pohledu osoby se postupně přestaneš uvědomovat v nějakém těle, ale začneš se uvědomovat i jako prostor kolem těla až do nekonečna
V atmavičáře jdeš směrem dovnitř, uvědomíš se uvnitř,(atman)
v dzogčhenu se vědomí rozepíná směrem ven, a pak jako nek, prostor vším prostupuje (Brahman)
Vdzogčhenu je nosným prvkem ten
nek. prostor Vědomí (nekonečno a věčno)
v atmavičáře je nosným prvkem
jednobodovost Vědomí (ted a tady)