od Návštěvník » čtv 08. lis 2012 13:03:19
Na světě je velmi málo lidí, kteří dokážou milovat bližního svého jako sama sebe, natož aby existoval někdo, kdo by měl rád bližního víc než sám sebe. Takoví lidé odevzdají malé "já", stanou se láskou a jsou schopni obětovat pro druhé svůj život - tak jak Ježíš. Duchovní velikáni.
Nevěřím tomu, že Ježíš to viděl tak, že by se pro druhé obětoval. Myslím, že je to pozdější interpretace.
To s tím ďáblem jsem sice odmazala, ale myslím, že rád promlouvá z kazatelen.
Asi tak:
Lidé - at muži či ženy - kteří se obětují z čistého srdce pro druhé, to sami jako obět nevnímají a dělá je to štastné. Takoví lidé žádné rady nepotřebují.
Zdůraznuju to, že z jejich pohledu nejde o oběť.
Papaji říkával: Děkují snad ústa ruce, že jim podala jídlo?
My se můžeme zeptat stejně: je to pro ruku oběť?
Lidé, kteří se tzv. "obětují" pro druhé, aby od nich za to získali lásku, úctu a pozornost, jsou sobečtí (sobeckost malého "já"), a tak je opravdu lepší, když si svou sobeckost přiznají a žijí podle toho - t.z. že otevřeně začnou myslet na sebe a jednat tak, jak je to v těch radách, kterou jsou zde uváděné. V podstatě čekají, že se nikdo o ně nebude starat, tak to dělají sami: At se každý stará sám o sebe. Podle toho taky vypadá svět.
Tady nevím, jak to myslíš. Myslím, že teď se často lidé starají o druhé ze "sobeckých" důvodů.
Kdyby si každý nejdřív vyřešil svoje problémy, bylo by to IMHO veselejší. (břevno a tříska, znáte to
)
V pekle je prý velký hrnec plný jídla a dlouhatánské lžíce, kterými si člověk nedosáhne do pusy. Každý se snaží sám sebe tou lžící nakrmit, a tak jsou všichni hladoví a nespokojení.
V nebi je také hrnec plný jídla a dlouhatánské lžíce. Ale jeden krmí druhého, a tak jsou všichni sytí a spokojení...
Ano.
A jak nazveme místnost, kde si navzájem v touze pomoci těmi lžícemi vyráží zuby? Nebo někoho krmí tím, co nemá rád, protože krmič to přece ví líp než krmený, co je pro něj dobré. Kde se stává, že ten co krmí, nic nedostává jen proto, že se dělá neviditelným a nedovede si říct, aby ho někdo nakrmil (ach, jak ten je skromný)
Je to peklo nebo očistec?
[quote]
Na světě je velmi málo lidí, kteří dokážou milovat bližního svého jako sama sebe, natož aby existoval někdo, kdo by měl rád bližního víc než sám sebe. Takoví lidé odevzdají malé "já", stanou se láskou a jsou schopni obětovat pro druhé svůj život - tak jak Ježíš. Duchovní velikáni.[/quote]
Nevěřím tomu, že Ježíš to viděl tak, že by se pro druhé obětoval. Myslím, že je to pozdější interpretace.
To s tím ďáblem jsem sice odmazala, ale myslím, že rád promlouvá z kazatelen.
[quote]Asi tak:
Lidé - at muži či ženy - kteří se obětují z čistého srdce pro druhé,[b] to sami jako obět nevnímají[/b] a dělá je to štastné. Takoví lidé žádné rady nepotřebují.[/quote]
Zdůraznuju to, že z jejich pohledu nejde o oběť.
Papaji říkával: Děkují snad ústa ruce, že jim podala jídlo?
My se můžeme zeptat stejně: je to pro ruku oběť?
[quote]Lidé, kteří se tzv. "obětují" pro druhé, aby od nich za to získali lásku, úctu a pozornost, jsou sobečtí (sobeckost malého "já"), a tak je opravdu lepší, když si svou sobeckost přiznají a žijí podle toho - t.z. že [u]otevřeně[/u] začnou myslet na sebe a jednat tak, jak je to v těch radách, kterou jsou zde uváděné. V podstatě čekají, že se nikdo o ně nebude starat, tak to dělají sami: At se každý stará sám o sebe. Podle toho taky vypadá svět.[/quote]
Tady nevím, jak to myslíš. Myslím, že teď se často lidé starají o druhé ze "sobeckých" důvodů.
Kdyby si každý nejdřív vyřešil svoje problémy, bylo by to IMHO veselejší. (břevno a tříska, znáte to ;) )
[quote]V pekle je prý velký hrnec plný jídla a dlouhatánské lžíce, kterými si člověk nedosáhne do pusy. Každý se snaží sám sebe tou lžící nakrmit, a tak jsou všichni hladoví a nespokojení.
V nebi je také hrnec plný jídla a dlouhatánské lžíce. Ale jeden krmí druhého, a tak jsou všichni sytí a spokojení...
:)[/quote]
Ano. :)
A jak nazveme místnost, kde si navzájem v touze pomoci těmi lžícemi vyráží zuby? Nebo někoho krmí tím, co nemá rád, protože krmič to přece ví líp než krmený, co je pro něj dobré. Kde se stává, že ten co krmí, nic nedostává jen proto, že se dělá neviditelným a nedovede si říct, aby ho někdo nakrmil (ach, jak ten je skromný)
Je to peklo nebo očistec?